886 visninger
|
Oprettet:
MEKANIKER HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med min opel 2.8 v6 turbo. Den går godt ingen mislyde, men den har et problem med at starte når man tanker, og det er hver gang, efter tankning går der 5-10 sekunder før den starter, når den kommer igang går den lidt ujævnt i 10 sekunder efter går den helt fint og normalt igen, hvad kan dette skyldes? ?
Nogen der har et bud på hvad der kan være galt? ??
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 210
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Hvis den har elektrisk pumpe kan den være slammet til. Filter kan være tilstoppet, tryk kan være for lavt. Hvis det er elektrisk pumpe, skal du måske sætte tænding på 2 - 3 gange inden du starter?
Det kan nogle gange afhjælpe for lavt tryk i broen, hvis den har en sådan?
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 210
jan 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 287
Hvis du gør det, kan der godt blive suget skidt/bundfald i pumpen.
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 210
jan 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 287
Så kan det næsten kun være noget tryk/vakuum relateret.
Kan du høre om det giver en susende lyd, når du skruer tankdækslet af,
ligesom noget luft der bliver suget ned i tanken eller luft der undslipper tanken.
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 210
jan 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 287
Det er et system hvor den primære del er en boks med et aktivt kulfilter, hvor der er nogle slanger forbundet med tanken og indsprøjningssystemet ved brug af ventiler.
Fidusen med systemet er at forbrænde de dampe, istedet for at lukke dem ud i den rene luft.
Jeg tænker at hvis det system ikke fungerer helt optimalt (fejlkoder),
og lige efter tankning sender dampe (for meget) ind i indsprøjtningssystemet,
så er luft/benzin blandingen for rig (for lidt luft) , og derfor kan du ikke starte lige efter du har tanket.
MEKANIKER HJÆLP!