{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.425 visninger | Oprettet:

Udskiftning af bremseklodser og skiver {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg står og skal have skiftet mine bremseklodser og bremseskiver foran på min VW Polo 6N2 årgang 2000.

Jeg har overvejet at gøre det selv, da det selvfølgelig er meget billigere. Er det noget jeg selv kan gøre? Er der nogle ting jeg skal passe på med som f.eks. hydralik eller andre former for tryk? Har ikke prøvet det før, men kan læse rundt omkring at det ikke er så svært.

Vil gerne have et par gode råd. smiley

Mvh. Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af bremseklodser og skiver
  • #2   7. nov 2009 plus der er 50% chance for du skal have nye bolte/glidere!

    Skifter dem selv hver gang jeg laver bremser på polo osv med det system


  • #3   7. nov 2009 Det er lige til, du skal bruge fastnøgler, skraldenøgle, stålbørste, kraftig skruetrækker, kobberfedt.
    Du starter med at løsne dækslet på bremsevæske beholderen, tag hjulene af, hvis du skal skifte både skiver og klodser presser du skruetrækkeren ind imellem skive og klods og vrider dem fra hinanden så bremsestemplet presses helt i bund.
    Skru caliperen af åget som det sidder på, skru så åget af, så er du klar til at fjerne skiven.
    Når du skal samle skal du rense åget helt for rustskaller m.m, smøre fedt på glideskinnerne på åget, på med skiven og så åget, så renses gliderne på bremsecaliperen og smøres, fedt på bagsiden af bremseklodserne.
    Når du har samlet skal du lige bruge bremsen så klodser lægger sig til skiven.


  • #4   7. nov 2009 Er enig med Erling, og det er ligetil... Dog vil jeg anbefale at købe et værktøj til at presse kaliberne i bund.

  • #5   7. nov 2009 Også enig med Erling, bare ikke med at bruge kobber fedt smiley

    Samt det er en god ide at at smide lidt fedt på bagsiden af klodserne hvis de har tendens til at pive. Det er ikke alle bremseklodser som kommer med de små "støjdæmper plader" på bagsiden.



  • #6   7. nov 2009 hvis du er meget nervøs for at gøre det....så find evt en til at gøre det, og så se godt efter og så kan du selv næste gang....men det er nemmere end du lige forventer......

  • #7   7. nov 2009 Imponerende hvis i kan få rene nav, og bremseåg ved hjælp af en stålbørste... Det må satme ta sin tid...

  • #8   7. nov 2009 Hej folkens smiley

    Jeg valgte at tage kampen op og kastede mig selv ud i projektet.

    Det tog 1½ time og så havde jeg skiftet både skiver og bremseklodser. Det var egentlig meget nemt, gik bare ud fra T-Hansens videoguide på www.thansen.dk/garage ..

    Brugte kobberfedt og så købte jeg bremse-rens som også var en god investering.

    Mvh. Martin smiley


  • #9   7. nov 2009 Der er faktisk mange ting man selv kan gøre, hvis man blot ikke er bange for at prøve det af... Velkommen til en ny verden smiley
    /Claus


Kommentér på:
Udskiftning af bremseklodser og skiver

Annonce