{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Montering og indspartling af sideskørter

7.434 visninger | Oprettet:

Her er vist hvordan vi montere og indspartler sideskørter på en peugeot 206 (samme måde på alle biler der har sideskørter til at ligge uden på orginal panel)
der er brugt
Sandpapir
Rudelim
Glasfiber
Spartel
Jern til holdere

Pladebix
Mand | 49 år | Oprettet: 13. apr 2006


Kommentér på:
Montering og indspartling af sideskørter
  •   31. maj 2011 Ok, Mange tak for det hurtige svar smiley

  •   31. maj 2011 ja du kan bruge primer eller sørge for at rudelim dækker det for der kommer ikke ilt igennem rudelim og så ruster det ikke smiley

  •   31. maj 2011 Ser rigtig godt ud. Kan se på det ene billed hvor bilen er slebet der er der slebet ind til det bare metal, skal man prime eller noget inden man limer skørtet på eller vil det bare gøre limningen svagere? og eventuelt skal man så prime eller sprøjte noget ind efter det er færdig monteret for at undgå fugt og rust? Grunden til jeg spørger er jeg går og overvejer at montere et wide body kit, så det er både på side skørter og bag skærme jeg skal bruge denne process, derfor ville det da være synd hvis der kom rust.

    Tak for en masse gode og lærrerige guider.

    Jonas // Unger


  •   2. apr 2011 fin lille guide. klap klap smiley

  •   4. apr 2008 når det skørt er fikseret med rudelim, og spartlet med en, kan jeg se, ganske god prof. glasfiber som vi osse bruger på arbejdet, så flækker det overhovedet ikke!!!
    det revner nærmere hvis det bliver alt for stift !
    Så alt i alt en ganske god løsning smiley
    p.s så dig lige i tv fyn smiley regner med selv at skal med til et lign. arrangement i fremtiden, check mit album smiley


  •   4. apr 2008 hva er det for noget glasfiber spartel du bruger???

  •   3. apr 2008 Nice guide smiley skal selv i gang med at "bygge" em kofanger om.. så det dejligt at du virkelig siger at man SKAL pusse alt af smiley smiley

  •   28. mar 2008 Ser ganske fint ud, men jeg ville nu heller ikke stole på rudelim vs spartel. Der er efter min mening for skrøbeligt smiley

  •   17. mar 2008 For du laver sku noget max godt arbejde.
    Meeen nu de skørter jeg og kammerater har monteret, der har vi brugt epoxy til og lime dem på.
    Fordelen ved epoxy er at når det er hærdet op, så kan du rive & flå i sideskørtet. Det giver sig ikke en mm!
    Rudelim vil jo kunne give sig lidt når der er vrid i karossen
    (fx når du kører skråt over en kantsten osv)
    Og derfor kan spartlen mellem skørt & bil jo revne.
    Og kan der først komme bare lidt fugt ned gennem en revne i spartlen ind mod metallet, ja så skal der sku nok komme rust inde bag skørtet..

    Vh BOELT.


  •   16. mar 2008 hvis du har det bedst med at bruge måtter og poylester så gør du bare det
    siger jo også kun hvordan vi gør det , er du ik enig så lave en guide, med dit forslag og folk kan jo selv vælge ik smiley


  •   16. mar 2008 og hvis det der flækker laver jeg det gerne gratis
    og lige en ting glasfiber kan ik gi sig som dette glasfiber spartel vi bruger
    samt glasfiber har det med at slå fra på plastik
    hvor glasfiberspartlen her kan du ik få af i gen hvis man har slebet smiley


  •   16. mar 2008 Var det ikke en ide at bruge glasfiber måtte i stedet for spartel? Det der flækker 100 procent igen..

Annonce