{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad betyder kompression
  • #2   24. apr 2006 F.eks 10,5 liter luft til en liter benzin

    det er bare et eksempel


  • #3   24. apr 2006 Det er forholdet mellem forbrændingskammerets volumen, med stemplet i bund og i top.
    Hvis du f.eks. planer topstykket et par millimeter, vil kompressionen blive højere.


  • #4   24. apr 2006 Enig med Kenneth. Det har intet med forholdet mellem luft og brændstof at gøre! Det kaldes blandingsforhold.

  • #5   24. apr 2006 Kig lidt på ordene.. Det siger jo sig selv

    Det er et udtryk for, hvor meget selve blandingen af benzin og luft presses sammen i for hold til hvad det ville fylde uden for motoren


  • #6   24. apr 2006 Det er slaglængden i forhold til kompressionsrummet, aner ikke hvad de andre snakker om

  • #7   24. apr 2006 Se nu her: kompressionsforhold smiley

    Hvis en motor har et kompressionsforhold på 10,5:1, så betyder det at blandingen trykkes sammen til 10,5 gange mindre end det ville fylde uden for tryk.
    Energi indholdet er den samme i blandingen. Jo mere blandingen bliver presset sammen, jo større bliver effektudladningen, da blandingen vil antænde "kraftigere" og derfor får motoren flere kræfter af at forhøje kompressionen


  • #8   24. apr 2006 Godt der Martin smiley

  • #9   24. apr 2006 martin n helt korrekt...
    når man hæver kompressionen øger man slidet på krumtap og plejstangs lejer da de bliver belastet hårdere samt toppakningen så det kan være en god ide med en stærkere... dernest skabes der mere varme så der er også øget belasting på stempler og ventiler.. derfor kan en olie køler også hjælpe... ellers hedder det smedede stempler og racer ventiler... så vidt jeg ved kan man sagtens hæve kompressionen fra feks.. 9:1 til 10:1 uden at det burde skabe problemer, men det vil stadig afkorte motorens levetid.


  • #10   24. apr 2006 Ud over det skal tændingen justeres til senere tænding når man øger kompressionen, for at undgå tændingsbanken.

Kommentér på:
hvad betyder kompression

Annonce