{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Sub brændt af {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg har en plaupunkts forstærker 800watt
Liggende.
Satte den til min 10" CBR subwoofer hvorefter den havde spillet super i 5 min. Skiftede over til at miste sin "dybe Sound" og skrattede istedet og spillede lavt.

Hvordan kan det være? Alle ledninger er monteret korrekt og sidder godt spændt med massere forbindelse alle steder.

Tør ikke rigtigt at købe en ny før jeg ved hvad det skyldes.

Havde skruet OK op for bassboost og lebel på forstærkeren, kan det være det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sub brændt af
  • #1   28. jul 2014 ja når forstærkeren bliver skruet for meget op forvrænger den på et tidspunkt, og så ødelægger du subben

  • #2   28. jul 2014 Bassboost har du nu lært at man aldrig skruer op for... Så lad være med at gøre det igen... Du har overstyret forstærkeren... (Eller den har) Og det har brændt din sub af... Måske du skulle lære at indstille en forstærker inden du brænder endnu en sub af...

  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
  • #4   28. jul 2014 Har Brandt 3 af nu, men tak for hjælpen har lige bestilt endnu en, dog en 15"
    Så skal jeg nok lade den skide bassbooster stå under halvdelen...
    Det kan jeg vel godt?


  • #6   29. jul 2014 Mange tak Morten p!

  • #7   29. jul 2014 Nu har du godt nok bestilt en ny enhed for ellers havde det været en stor fordel at gå mere i dybden med specs på din forstærker for at finde de reelle tal på hvad den levere. At sige det er en 800 watts forstærker har faktisk ikke den mindste betydning andet end at det ser flot ud for intet anede mennesker der ikke ved bedre. Når du så ved hvor mange rms watt den laver, så ville jeg ud fra dette finde en enhed som den reelt kan trække hvilket mindsker dine chancer en del for at ødelægge den næste enhed da for få watt har lettere ved at brænde en enhed af pga forvrængning i forhold til en med et større overskud i forhold til hvad subben kan klare smiley

  • #8   29. jul 2014 Hold fingrene fra den bassboost... Kun folk der enten er dumme eller ikke har lært noget endnu, vælger at smadre sine enheder på den måde,,, nej bassboost må ikke stå på 50%,,.

  • #11   29. jul 2014 Anders
    Fordi så sælger de lidt nemmer og folk få ødelagt deres udstyr du skal virkelig vide hvad man laver for at justere på den.
    Ligesom de fleste HU' har ES indstillinger der heder powerfull. Classic. Jazz hiphop og mange andre navne det fordi folk kan vælge den de syntes Lyder bedst hvis de intet aner om det og det kan koste enheder i sidste ende


  • #12   29. jul 2014 Bassboost PÅ en forstærker bruges f.eks. af dB-drag deltagere til at overstyre deres enheder en smule for lige at hente de sidste marginaler i konkurrencen... Men som alm hverdags lytter, skal du ikke pille ved den... Forstærkeren leverer allerede hvad den kan uden bassboost...

    Det er lidt ligesom Loudness funktionen på en HU... Den har været der siden 80'erne... Og nu er den der fordi folk forventer det... Men man bør aldrig slå det lort til...


Kommentér på:
Sub brændt af

Annonce