984 visninger
|
Oprettet:
høj vs lav gearet bagtøj {{forumTopicSubject}}
Hej drenge og piger hvad ville i køre med af bagtøj høj eller lav gearet, Hvis den bliver brugt til en smule ræs en gang i mellem? Forskellen på de er (ud gangspunkt i 5 gear med 80) høj så hedder det 2000 omdrejninger. Og med det det lave hedder det 2400-2500 omdr. Og det er på en bmw e46
Tak på forhånd!
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 603
Høj topfart, eller hurtig acceleration?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
apr 2006
Følger: 196 Følgere: 184 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.633
Syntes det er bedre at have lange gear så der ikke skal skiftes så tit
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 54 Biler: 14 Emner: 116 Svar: 825
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
Carlos c: det så men ikke motoren der er problemet for det en peppet 28'er
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 1.630
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
Og det giver jo nok et noget større minus end man måske lige forventer...
Overvej om ikke du skulle kigge på lidt tuning til den 328 motor i stedet den er jo rimelig nem at hive hk ud af til lav pris...
Indsugning, knaster, banan og komplet udstødning samt en chip så er du på 240 hk+
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943
>Martin - nu ved jeg ikke hvilken slags ræs, du vil bruge den til og hvor lange strækkene er mellem svingene - om det er terræn, flad jordbane eller mere behændighedskørsel - ræs kan jo være mange ting.
Men prøv banen af med den nuværende gearing - og hvis det fungerer udmærket, vinder du næppe noget ved en højere eller lavere gearing. Det er ihvertfald trælst at skulle ligge og skifte gear hele tiden.
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
En højere gearing = høj gear ratio = god acceleration, lav topfart = flere omdrejninger ved samme hastighed
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
1st: 35/10 (3.500)
2nd: 36/17 (2.118)
3rd: 39/30 (1.300)
4th: 35/34 (1.029)
5th: 31/37 (0.838)
Final Drive: 37/10 (3.700)
Reverse: 31/ 9 (3.444)
Der er det allerede nemt at se at en høj gear ratio giver en god acceleration men lav topfart.
1. Gear har en gear ratio på 3.5, og der er god acceleration men begrænset topfart
5. Gear derimod har en gear ratio på 0.838, hvor accelerationen er forfærdelig men topfarten er høj.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
DR mug. Det har du selvfølgelig ret i, men forbruget kan jeg faktisk godt holde nede så det svarer til højgearet så er det "kun" omdr. Selvfølgelig tror jeg vil prøve med begge dele også se hvad der passer bedst til kørsel osv den er chippet, og med udstødning så Har rundet de 220 hk og 300 nm
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
Da jeg fik den på min 328 gav den en markant friskere motor, bedre respons og i toppen af omd. trak den meget bedre.
har desværre ikke fået lavet en måling på den da jeg venter til min M3 banan kommer på
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 1.630
En 3,5 /1 gearing er højere gearet end en 4,2 /1 gearing , nok deraf forvirringen opstår.
Hvis man har prøvet en gammel rallybil med 4,8 /1 gearing vil man nok forstå at det betyder lavgearet : hurtig i optrækket , men løber hurtigt en topfart der ikke er så høj.
Det tager vel ikke så lang tid at skifte bagtøjet på BMWen ? Så er det jo bare at prøve sig frem, hjulstørrelse og de indbyrdes forskelle mellem alle gearene spiller også ind.
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 1.630
Og at vide hvad man egentlig vil opnå , inden man skifter på må og få, når det nu ikke lige er en Puch Maxi, hvor man nemt og hurtigt kan afprøve nogle forskellige gearinger
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
Når jeg skifter min ud til en E46 328 skifter jeg omgående indsugningen
Jeg er gået fra en 2,79 gearing uden spær til en 3,15 gearing med spær og det kan altså godt mærkes når man kører 130 på motorvejen... vil ikke anbefale at skifte det med mindre det er for at få spær på... gearing alene er jeg sikker på du vil fortryde..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
Har ikke lige sat mig ind i spær på fra en M3 men alt kan lade sig gøre det er kun en spørgsmål om hvor meget der skal bygges om så man kan lege :P :P
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943
Så det er jo en afvejning du må foretage/afprøve, om du kan slå 2 fluer med 1 smæk - både få bilen til at accelerere hurtigere og køre længere på literen vha. en højere gearing.
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
Men så har man lidt og hygge sig med... og større bagbremser
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 166
DR mug: hehe lige præcis må lige se hvad jeg får mig lusket frem til
jun 2003
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 121
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E46-M3-Complete-Rear-Axle-with-3-62-ratio-LSD-brakes-sub-frame-shafts-etc-/390875606215?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5b02006cc7
køb køb køb
høj vs lav gearet bagtøj