{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Glupladebil. Udregning med mere. {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg ved godt der er 1000 indlæg omkring gulpladebiler herinde lige nu, men jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i det.

Jeg leder efter en billig bil, og tænkte at en gulplade kunne gøre det endnu billigere.

De par gulpladebiler jeg har kigget er:

Golf 2 GTD
Opel Astra F Van 1,6
Golf 3 1,8 Van

Kan dette overhovedet betale sig, og hvordan regner man de ting ud, med afgift osv.

Jeg pendler 160km om dagen. jeg ved ikke om det har noget at sige, men nu ved i det.

Håber der er en der lige gider og skære det ud i pap for mig:-)

Hav en god dag/ferie.

Hilsen Lasse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glupladebil. Udregning med mere.
  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #2   21. jul 2014 Udover lidt vægtafgift på de gamle dieselbiler er der vist ikke meget at spare.

    Og med de km hver dag, havde jeg fundet noget bedre/nyere.


  • #3   21. jul 2014 I og med at partikel-filter afgiften kommer oveni, så er vægtafgiften det samme som hvidpladet.
    Gå efter en bil op til 2007 som vejer under 2000 kg total,, så koster den kun 2000+1000 i ejerafgift (3000+1000 hvis den er diesel)
    Men regn ud på bilens km/l-forbrug hvad der bedst kan svare sig for dig.

    Så gamle biler du har kig på koster 1550 halvårligt på hvide skiver så det er begrænset hvor stor økonomisk forskel der er på en Golf2 fra 1990 og så til en noget nyere bil fra 2005 eller sådan noget smiley


  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #9   21. jul 2014 I kører noget rundt i datoer og satser

  • #13   21. jul 2014 Altså min golf, godt nok en benziner, koster 1900kr årligt i vægtafgift.. En tilsvarende på hvide skilte koster 1550 halvårligt.

    En gtd koster vidst 2980kr årligt på gule skilte.


  • #15   21. jul 2014 #8
    Du kan sagtens ha en nedvejet bil og stadig betale den høje afgift, det gjorde jeg bla i min touran! Jeg fik den vejet ned til 2000kg til syn og først 4 måneder senere fik jeg slæbt mit låååågsuuus legeme ned til skal for at betale afgift ( eller hva det nu var) smiley


  • #16   21. jul 2014 Too slow, damit smiley

  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #17   21. jul 2014 #11

    Nej det gjorde jeg skam ikke.


  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #19   21. jul 2014 Nej man kan ikke få det hele.

  • #20   21. jul 2014 Christian F - intet er løgn, problemet er at folk nedvejer dem til 2000 kg og sælger dem videre UDEN at fortælle køberen at der ikke er betalt ekstra afgift til den lave privat-benyttelses-afgift. At sige til en køber at den er nedvejet er jo ikke ensbetydende med at den er på den lave afgift da den jo ikke er betalt og så lyver sælger jo ikke.

    Måske at du er blevet taget i røven dengang og ikke selv har tænkt over det?

    Når varebiler bliver indreg så kører de på enten 30% (den gamle sats) eller på 95% - på 30% er privat-benyttelses-afgiften på de 5040 som du skriver - netop fordi at bilens pris er afgiftbaseret efter en +2000 kg's regel da den sikkert er født som en 2025-kilos bil.
    Min 406'er van er født som 1875 kg og er fra 2000 - og gav kun de 1000 i privat-benyttelses-afgift.

    Har haft den fra 2008-2014 så ved godt hvad jeg snakker om når det kommer til varebiler.
    Hvis du går ind på din egen profil og tager din gamle nummerplade og taster ind på www.nummerplade.net vil du kunne se at de sidste 2 år er der kun betalt de 1000 i privat-benyttelses-afgift så efter at du er kommet af med den er der vel betalt en afgift for at spare lidt på de årlige omkostninger.


  • #22   21. jul 2014 Hvis han ikke har betalt ekstra reg-AFGIFT til SKAT så er det ligemeget hvad vægt der står på bilen - er afgiften ikke betalt, så bliver den ikke billigere.

  • #26   22. jul 2014 Christoffer, den har kostet 130 på en 30%-afgiftsats.
    Havde han betalt 95% satsen havde bilen nok kostet 160-170.000 fra ny.

    Dvs at der er en mellemregning på omkring 30-40.000 som de beregner en "tillægsafgift" til for at du kan få lov til at slippe med den billige privat-benyttelsesafgift.

    Nej, et kunne ikke betale sig dengang - men det er også derfor at I har betalt den høje afgift hvert år - i stedet for måske at betale 8-9000 og så spare 4000 hvert år privat-benyttelses-afgift. Samtdig med at du forøger bilens værdi markant i et videresalg.
    Så mon ikke at det KAN betale sig?

    Hilsen _Xpdite_ (på fra en andens computer)


  • #28   22. jul 2014 Ja det kan - eller det kunne det dengang.
    30% afgift = høj privat-benyttelses-afgift.
    95% afgift = lav privat-benyttelses-afgift

    Står bilen til 100.000 uden afgift så vil den med afgift koste
    130.000 og så den høje afgft pr. år
    eller
    195.000 og så den lave afgift.

    Når bilerne så er et par år eller flere, så er nypris og brugtpriser faldet så forskellen er tæt på meget lille og folk ofrer derfor en sjat penge for at få den på den lave års-afgift smiley

    Slut herfra smiley


  • #33   23. jul 2014 Christian F - undskyld jeg lige nævner det men LÆS HVAD JEG SKRIVER.

    EKSEMPEL !!!!!

    Jo mindre du giver for bilen i reg-afgift, jo mere betaler du pr. år for at må køre i den på vejen.

    Min 406'er kostede 156.900 på gule skilte fra ny (på 95% afgift) og 255.000 på hvide plader hvis den skulle være på hvide skilte fra ny.

    Disse 2 tal er FACTS da jeg har den originale købskontrakt og har undersøgt hvad det ville have kostet mig at omregge min varebil til personbil.
    Havde bilen været på 30% satsen havde regnestykket været et andet.
    de 95% = det halve af de 156.900 hvilket giver en reel bilpris før afgift på omkring 80.000.
    Havde den været på 30% havde bilen kostet i omegnen af 104.000 (regnet i runde tal) og så havde jeg skulle betale de 5040 ekstra hvert år for at måtte køre i den privat i stedet for at kunne slippe med 900 for at køre i den privat.

    Er du nogenlunde med på hvad det er jeg mener nu?
    For min bils ny-priser passer nogenlunde med din picassos priser...


Kommentér på:
Glupladebil. Udregning med mere.

Annonce