{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Vurdering af Skoda Citigo {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går og overvejer lidt at sælge min Skoda Citigo fra sidste år (Juni måned) for at købe en lidt større brugt bil med lidt flere kræfter da jeg køre en del længere ture for firmaet, meget af det forgår også på motorvej og der er det hverken behageligt eller økonomisk at køre citigo.

Som sagt er bilen fra Juni sidste år, har kørt 25.000 km og er naturligvis blevet behandlet ordenligt. Her er hvad jeg købte bilen for inklusiv ekstraudstyr

Skoda Citigo Active GreenTec 1.0 60 HK - 87.000 Kr

Easy Entry (Indstigningshjælp) - 1.095 Kr,-
Højtalere 4 stk ekstra (6 i alt) - 1.195 Kr,-
Multimedie holder - 225 Kr,-
Navigationsforberedelse - 400 Kr,-
SUNSET - Mørktonede ruder bag - 995 Kr,-
Aircondition - 4995 Kr,-
Sort metallak - 4495 Kr,-
3 års udvidet garanti - 2995 kr,-

I alt: 103,895 Kr,- Uden levering.

Hvad ville jeg kunne få for sådan en fætter i dag? Havde håbet på omkring 85.000 kr
Og hvad ville i forslå af brugt bil efterfølgende? Søger en bil med lidt mere plads, lidt større motor og som er lidt mere behagelig at tage på længere ture i, men samtidig heller ikke sluge alt for meget benzin. Jeg kører ca. 50 km om dagen til og fra arbejde forlagt at jeg ikke også køre for firmaet, og når jeg er på skole kører jeg ca. det dobbelte, alt sammen by/landevejskørsel.
Havde kigget lidt på en Audi A3, min eneste bekymring er at den sluger for meget benzin ved bykørsel, men ellers er jeg åben for forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af Skoda Citigo
  • #1   28. jul 2014 De 85000 er muligvis nok hvad en forhandler ville sætte den tilsalg for igen. Jeg tror du skal være ovenud lykkelig hvis du får 20.000 mindre end det.

    Det er ulempen ved de små biler hvis man vil af med dem igen efter så kort tid.


  • #2   28. jul 2014 En masse detaljer der ikke er så relevant for prissætningen... Der er da masser til salg af de biler. Find en med samme årgang, km og udstyr og prissæt 10000 under den billigste. Jeg tror ikke man kan have sådan en bil et år/25000km og kun tabe 20k.

  • #3   28. jul 2014 Behold potten, du får ikke nær det du ønsker for den.
    Man ligger som man har redt smiley


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #4   28. jul 2014 Det havde jeg slet ikke tænkt over.. Men kunne man ikke bare selv smide den til salg på f.eks bilbasen? Så man kommer udenom det led med forhandler.

  • #5   28. jul 2014 Jo, men der er nok ikke mange der vil købe en så ny bil privat.

  • #6   28. jul 2014 Realistisk prissat så tror jeg sagtens den kan sælges på bilbasen.dk. Men det niveau du skitserer tror jeg som nævnt ikke er realistisk.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #7   28. jul 2014 Hvor meget vil i skyde på at jeg kunne få for den hvis jeg selv forsøgte at sælge den? Altså bilen fejler som sagt intet, eneste årsag til at jeg sælger er at jeg godt vil have noget der er større og mere behageligt at køre i når man skal ligge og køre lange ture til jylland og tilbage igen jævnligt.

  • #8   28. jul 2014 Som nævnt længere oppe tror jeg du skal være glad hvis du får 65000 for den - også i privat handel.

  • #9   28. jul 2014 du kan jo få en sprit ny ibiza for 100.000,-

  • #10   28. jul 2014 Bedste handel er nok at gå til en dealer og bytte med ham og give penge oven i, sådan får du mest for din.

  • #11   28. jul 2014 Når den er så ny, så skal du finde en bil du vil have ved en forhandler, og bytte med din nuværende bil.

    Det er ikke en god ide at sælge en bil så hurtigt.
    Hvis du har en bil under et år, så koster det ofte næsten lige så meget som hvis du har den 2-3 år, så enten beholder du bilen et par år mere, og nøjes, ellers må du tage det værditab du nødvendigvis får.

    De står til salg fra omkring 70.000 kr på bilbasen, med færre kilometer end din, og omkring 75.000 kr med A/C.

    Så forvent ikke mere end 55-65.000 kr for bilen ved en forhandler, og i privat salg, regn med 60-70.000 kr, hvis du har tålmodighed med at sælge den.

    Du kan jo få en helt ny for 80.000 kr, dog uden det udstyr du nævner.
    Ville du selv købe en 1 år gammel bil der har kørt 25.000 km, når du kan få en ny til samme pris? Eller omvendt, ville du spare 20.000 kr på en bil, der har kørt 25.000 km, når du kan få en helt ny, i den farve du gerne vil have, med præcis det udstyr du gerne vil have?



  • #12   28. jul 2014 Og hvis du sætter den til salg, så præsenter den som den mikrobil det er.
    Det kan måske endda være en god ide at lade dine forældre sælge den, fordi mange er meget dømmende når de ser sælger. Men det kommer ingen an på hvem der er køberen, og hvilken målgruppe man rammer.


  • #13   29. jul 2014 Og så vil køber spørge hvorfor det er en anden end ejer der sælger bilen, meget mistænkeligt. Jeg vil da snakke med den der har købt bilen, ikke med forældrene.

  • #14   29. jul 2014 Allan >> Helt korrekt, det er bedst at tale med ejeren, men det jeg mener er at hvis en af hans forældre er med i "salget", så kan det give en anden form for tillid.

    Jeg har før oplevet at folk har bakket ud af en handel fordi der "bare" var en knægt på 18-20 år.


  • #15   29. jul 2014 Selvfølgelig er det fint at far er med til at sørge for at papirer osv bliver lavet ordentligt, men alderen på sælger vil kun spille en rolle for mig hvis jeg havde mistanke om at han var en der kørte med pedalen i bund hele tiden, Brian typer, men regner ikke med at nogen køber en helt ny bil og mishandler den.

  • #17   29. jul 2014 Allan >> Desværre ser jeg alt for mange af helt nye biler som bliver mishandlet fra det minut de triller ud over kantstenen, man forstår det ikke, men der er mange der har den holdning at der jo er garanti på bilen, og hvis den ikke holder til det, så fikser de det nok... Det er så ikke altid tilfældet ...

    Jeg har set mange som har haft problemer med at sælge deres biler, pga. deres egen udstråling, også selvom de behandler deres bil rigtig godt.


  • #18   29. jul 2014 Skal en motor gå bedst muligt skal den jo have noget klø de første 50 km, og så vil den køre optimalt resten af dens levetid, desværre er det ikke det sælgeren fortæller køberen. Synd og skam.

  • #19   29. jul 2014 Allan >> Der er forskel på at få klø, og på at blive mishandlet... og der er helt sikkert også grænser for hvor meget klø en motor skal have.

  • #20   29. jul 2014 Præcis!
    For at få den højeste gastæthed bør en benzinmotor køres kvikt og varieret op i omdr de første 50 km, og godt med motorbremse, det giver den bedste indkøring af stempelringe mod cylinder, og det er det eneste man gøre for at få den bedste ydelse med en given motor. Altså når den er sprit ny. Og der er ikke tale om at køre i begrænseren.


Kommentér på:
Vurdering af Skoda Citigo

Annonce