{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvekøre dyr bil hos forhandler
  • #1   29. jul 2014 Det kommer i den grad an på din attitude og påklædning!

  • #3   29. jul 2014 Kommer an på hvad du vil - vil du bare ud og lege, er svaret "HAHAHAHAHA" fra forhandlerens side.

    Er det fordi du vitterligt gerne vil købe den, og rent faktisk har pengene til det, så hav en bankgaranti med fra din bank.


  • #4   29. jul 2014 Hahahaha som om du får lov din skovl smiley

  • #5   29. jul 2014 Hvis du virker reel og seriøs, kan du ofte få lov til at prøvekøre specialbiler. Men det kan dog være op ad bakke hvis du kommer i en gammel skrammelkasse, og ikke ligner en der har pengene.

  • #6   29. jul 2014 hvis det er en bil til 1mil mon så ikke de ville se du har penge inden du får lov smiley


  • #7   29. jul 2014 Min fars ven gik ind i almindelig tøj, og ville prøvekøre en A8, Det kunne han simpelhen ik fordi så skulle de vaske den igen,
    og når han alligevel ik havde råd var det spild af tid ... Så købte han den et andet sted og da han kom til første service hos den lokale audi, fik de historien om hvorfor den ik var købt der, så var den sælger fyret smiley


  • #9   29. jul 2014 Altså manden selv har fortalt mig det, og han har da den omtalte A8 smiley
    - Men ja det en historie der ofte sker,

    Har dog personligt selv oplevet noget lignene, både da jeg skulle ud og købe en Brugt Cayenne ved porsche, og jeg kom alene, ( 19 år ), smiley


  • #10   29. jul 2014 jeg tror hos en autoriseret BMW eller Mercedes forhandler kan man godt uden jakke og slips.Men i alm tøj prøvekøre en bil der ligger over 6-7 hundrede tusinde.


  • #12   29. jul 2014 Det er vidt forskelligt... Jeg ser meget alm ud, næsten helt artig når jeg tager pænt tøj på... Og jeg måtte ikke prøvekøre en brugt opel zafira til 70.000 på trods af at jeg havde adresse hos mine forældre som boede 100 meter derfra... Et par dage efter var jeg med en kammerat hos terminalen i brøndby, og her tog det ham ca 7 min at få udleveret nøgler til en 530 stc til en værdi over 500.000... Og her skal det så tilføjes at ham min kammerat er 4 meter bred, skaldet og med tegninger på hals og hoved... Der var jeg godt nok ved at tabe underkæben....

  • #14   29. jul 2014 Der er stor forskel på den enkelte forhandler...
    I bilernes hus i silkeborg, gider de ikke engang bruge tid på dig i deres VW afdeling hvis du kommer i hættetrøje og cowboybukser, men tog man ned til Volvo i samme by så var det muligt at komme ud at køre S80 V8...
    Opel i Riskov, kan man komme ud og køre ny GT (700.000)
    OSV OSV
    Det er meget individuelt og forskelligt hvor seriøse forhandlerne behandler deres kunder...


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #15   29. jul 2014 Har aldrig haft problemer med at prøvekøre biler, uanset pris & klasse. Det handler mere om attitude end det gør om påklædning.

    Opel Missen: Sjovt, har præcis samme erfaringer som dig mht. VW, Bilernes hus. De bliver konsekvent siddende. Men har aldrig oplevet samme attitude ved andre i huset.


  • #16   29. jul 2014 Man har jo også før, hørt om en håndværker der kommer i møg beskidt tøj og spørge på 10 nye kassevogne, som så bliver smidt væk
    2 dage senere kommer samme mand i samme tøj, men smider en mega dyr slæde udenfor butiken....


  • #17   29. jul 2014 Men der sjovere hvis sælger ikke skal med ud at prøvekøre bilen.Har oplevet at de uopfordret ringer til en få dage efter og høre om man stadig har interesse i bilen.

  • #18   29. jul 2014 Martin H

    Det tror jeg faktisk du har helt ret i... De mister nok et par biler en gang imellem, men det er det man har forsikring til... Og hvis de sagde nej til alle suspekte rocker/indvandre typer, så siger de nej til rigtig mange penge... De kender deres målgruppe, og har helt sikkert regnet på at det sagtens kan betale sig...

    Ironi kan IKKE forekomme.... smiley


  • #19   30. jul 2014 har kunnet prøvekøre alle slags biler... Jeg kommer i jeans og hættetrøje... (Ja bullrot, Pittbull osv osv stilen) Har sjovt nok aldrig oplevet at blive afvist eller ikke at kunne prøvekøre en bil... smiley

  • #20   30. jul 2014 tag noget ordentlig tøj på, lad være med at komme i en uddanket MR2 og tag et par lønsedler med du kan vise forhandler hvis han er i tvivl... og stil reelle spørgsmål til handel og bilen istedet for bare spørge til prøvetur med det samme.

    så burde det vel ikke være det store problem


  • #21   30. jul 2014 Tysker.jeg plejer som regel at holde lidt på afstand med min bil.
    Så siger forhandleren som regel.
    Hvor meget skal du have oven i for din Ferrari til en af vores Porscher smiley


  • #22   30. jul 2014 jeg var engang ude og se på en c-max ved lindholm biler i viborg

    nå men vi kom jo ind i forretningen mig og en ven en klassekammerat, det er 2 år siden nu ca

    vi gik lidt rundt og kiggede for at se hvor den her c-max stod henne fandt et par andre inde i udstillingen, nå men så kom der jo en sælger forbi så spurgte jeg ham efter den c-max jeg havde set på bilbasen

    ja han skulle lige finde en nøgle til den og gjorde det klart at jeg ville bare se den

    så gik der 30 minutter så gik jeg hen til skranken og sagde det som det var at nu havde vi ventet på den nøgle i 30 minutter, ja han skulle se hvad han kunne gøre, så gjorde jeg det endnu en gang klart for dem at jeg bare ville se den og skulle nok lade være med at starte motoren

    så gik der 5 minutter så kom de da også med nøglen

    det tog mig ikke mere end 2 min at finde ud af at det var ikke lige en bil som passede til mig

    en uge senere kørte jeg til drive in biler i Herning og jeg fik en hel prøvetur i en c-max og fandt ud af at sådan en kunne jeg godt vænne mig til, lindholm kunne have solgt mig en c-max men efter lidt snak frem og tilbage med ham i Herning så fandt vi ud af at tabet var for stort på min polo så han rådede mig til at beholde den

    se det er fandme en ærlig sælger!



  • #24   30. jul 2014 Da vi ledte efter ny bil til min far kom sælgeren overrasket hen og spurgte hvorfor han satte skoene uden for bilen og så fik sælgeren besked på at han behandlede alle biler som hans egen da han jo ikke vidste om det var den han ville have. 15 min senere var vi ude og trille i en hel ny Q7 på hvide plader. Han endte dog med at købe en Tiguan da min mor synes at Q7 og Toureg var for store. Men tror klart det kommer an på hvor seriøs man er.

    Jeg fik afvide af en lokal forhandler at jeg da ikke bare kunne prøve den 530d han havde stående fordi jeg ikke var ældre og da ikke havde råd til forsikringen på sådan en. Dagen efter tog jeg til Silkeborg og købte en 535d som jeg med det samme fik nøglen til og kom ud og prøvede. Da vi så hentede den 4 dage senere var en af mine første ture ud til forhandleren her oppe for at hører om han ville tage en 535d i bytte på hans 530d. Han kiggede godt nok lidt da vi kørte der fra og 530deren stod der stadig for 14 dage siden og jeg har lige haft min i et 1 år. Så det kommer helt sikkert også an på forhandleren.


  • #25   30. jul 2014 Steen T
    Man kan da ikke køre bil uden sko?.
    Jeg ville mene de skulle med i bilen?.

    Men fed historie ellers.


  • #26   30. jul 2014 Min far sætter altid skoen på en lille måtte i hjørnet foran sædet og det var der jo ikke i bilen i udstillingen så satte han dem uden for smiley har altid synes der var lidt pinligt men man vender sig til det. Jeg tager også tit skoene af når jeg kører men ikke hver gang

  • #27   30. jul 2014 Hmm... jamen det og køre bil i næsten bare tæer er da ikke skide smart?.
    Jeg har prøvet det en enkelt gang, og man kan sgu ikke træde ordenligt på hverken speeder, kobljng. Og da slet ikke bremsen hvis der sker noget.


  • #28   30. jul 2014 Man prøver vel biler med henblik på at købe. Hvis sælgeren vurderer at man ikke er reel køber - evt. pga. prisniveau - syntes jeg det er fair nok de afviser folk. Det er jo de reelle købere der betaler lønnen til sælgerne og de gider da ikke betale for at unge useriøse knægte kan testdrive biler.

  • #29   30. jul 2014 Har prøvet at blive afvist at prøve en helt ny Alto. Men også blevet tilbudt en tur i en GT86 og det eneste jeg sku hos toyot a var at hente en lille dims til min carina. Så det meget forskelligt. Men kommer man op i Ferrari og porsche så tror jeg godt de kan være lidt mere betænksomme

  • #30   30. jul 2014 Hvorfor spilde en sælgers tid når man ved man ikke har råd til den dyre bil alligevel.
    Det er min holdning.


  • #31   30. jul 2014 Da jeg i 06 kiggede efter bil var de fleste forhandlere hamrende ligeglade med mig. Peugeot, Lindals biler på Amager, dem ringede jeg til dagen før og sagde jeg ville komme og se på bil. Sælgeren ville lige gøre den klar mv, næste dag anede han ikke hvem jeg var....

    Det er meget få forhandlere som yder en ordentlig service, eks espergærde motor, ejeren er altid super venlig og jeg har kun været der for at se på bil.

    Er det kutyme at man som sælger bliver siddende på sit kontor når kunder går rundt i udstillingen eller kigger biler udenfor? Bilerne må mange steder sælge sig selv for der er langt mellem de gode sælgere


  • #32   30. jul 2014 Mange skrækhistorier!
    Nu er jeg selv sælger hos Tangholm i Hillerød - jeg kunne aldrig finde på at ignorere folk som går rundt.

    Men så længe folk kan fremvise kørekort kan de få lov til at prøve det meste.
    Vi har mange test piloter på Alfa Giulietta 170 hk. Der sender jeg som regel folk ud i den demo vi har, men blev selv overrasket da fire unge gutter havde prøvet den, og købte en sprit ny


  • #33   30. jul 2014 Står der en demo bil der rykker udenfor hos forhandleren.Er der ikke langt fra at spørge om en prøvetur.

  • #34   30. jul 2014 Sebastian:

    Er i du ikke vant til at sælge biler til dem der kommer ind ?


  • #35   30. jul 2014 Start med at ankomme i en bil som er i nogenlunde samme klasse som den du vil kikke på

    Ikk forvent at få lov at køre en tur i en bil til en mil hvis du kommer i en gammel rusten G2 men smider du derimod en 3-4 år gammel E klasse ind på pladsen så er de mere villige


  • #36   30. jul 2014 Erik A:

    Hvordan fanden får man så den Mercedes fra ?? Den kan jo også koste en bondegård.


  • #37   30. jul 2014 Jo da, men havde nok stemplet dem på forhånd.
    Uanset hvad, så er det ikke sælgers ansvar, hvis en bil bliver smadret ved prøvetur.


  • #38   30. jul 2014 HansZafiraOPCHald Hvis man er ude og se på bil i den prisklasse så kan man jo nok låne en et sted ved kollega eller familie

  • #39   30. jul 2014 Sebastian:

    Hvordan kan man stemple nogen der kommer ind til en forhandler der sælger normale biler ?
    Havde det nu været hos Ferrari Danmark eller en der sælger Porsche, så kunne jeg forstå det.

    Den der manglende vilje til at sælge en bil i DK, den synes jeg forekommer tit og ofte efterhånden.

    Og uanset hvad, så er en der kommer ind ad døren en potentiel kunde.


  • #40   30. jul 2014 Erik A:

    Så at lyve, vise noget man ikke er, for at prøve en skide bil, det er ok ??


  • #41   30. jul 2014 HansZafiraOPCHald Hvis du vidste hvad jeg igennem tiden har gjort og sagt for at komme til at prøve biler og få div rabatter

    Komme pænt klædt i taxi som jeg selv køre.. Udgive sig for at være chefen også eller se på biler både potientielle taxier meeen også en ny fin privat bil .. Bla prøvet mange nye VW og mercedes på den måde


  • #42   30. jul 2014 Erik det må du selv kunne høre er helt galt... Jeg forventer at få en service når jeg er kunde, ellers finder jeg varen et andet sted. Låner da ikke en tilsvarende bil for at købe en magen til, det er satme da dumt.

    Sebastian: har du så nogle nyere Laguna til at holde?


  • #43   30. jul 2014 Sebastian. Sjovt sidst jeg var der oppe gik jeg rundt i 20 min og ingen henvende sig til mig så jeg droppede at købe ny bil og beholde min Peugeot.
    Det ses desvære tit mange steder. Meget bedre hos brugtbils forhandlere. Men glad for du ikke Jos Peugeot i samme by for de er sku ellendige.


  • #44   30. jul 2014 erik a okay nu har jeg planlagt at købe en bmw 520 næste år dvs jeg så skal ud og handle bil inden jeg skal videre ud og kigge på den bmw?

    min far kørrer i en avensis fra 99 den kan vi nok ikke køre i

    min bror kører i en sådan en lille skoda citigo

    og min bedstemor har en ford mondeo fra 03

    øøh hvad for en skal jeg så køre i? smiley


  • #45   30. jul 2014 Nu blev der spurt til biler til 1 mil eller mere og ikke en sølle BMW eller pug

  • #46   30. jul 2014 Hvorfor spilde deres tid ?

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #47   30. jul 2014 Let the game begin!

  • #49   30. jul 2014 Attitude og penge pungen der i sidste ende tæller og den sælger man møder til at vudere/læse dig og sælge bilen til dig ....

  • #53   2. aug 2014 Kæft hvor folk lyver.. ??

  • #54   3. aug 2014 Det er da klart at der er nogen der er blevet afvist til en prøvetur hvis de ikke ligefrem ligner nogen der nogensinde kunne have mulighed for at købe bilen.

    Det er jo spild af sælgerens tid og penge.
    Hvorfor skulle en bilforhandler være en mulighed for at køre biler man aldrig kan opnå?

    Der er udlejnings firmaer til den slags.

    Jeg kan sagtens forstå forhandlerne, men det er da ærgerligt når man fejlfortolker en person der kommer ind i sine slidte overalls der gerne vil prøve en bil til 2-3mill

    Der ville jeg sku osse sætte foden på bremsen.

    Men ville da klart vurdere på hvad personen allerede havde af bil, for det er da et godt pejlemærke


  • #55   3. aug 2014 Er man murer + nyvunden millionær, og møder op i arbejdstøj og vi prøvekøre en ferrari F430, og bliver nægtet,handler det vel bare om og smide pengene på skranken smiley

    Kan sku ikke se om hvorfor ens påklædning osv... skulle have en indflydelse på om man har pengene eller ej.


  • #56   3. aug 2014 #52

    Du er jo fuld af pis din sigøjner lol.


  • #57   3. aug 2014 Min svigerfar arbejdede sammen med en som havde arvet en bunke penge. Han besluttede sig for at købe en Ferrari f430 italia, og tog til allerød op til forhandleren.

    Han blev afvist blankt, og lavede derfor en aftale med en i München. Da han var dernede, mødte han en importør af samme biler, og fortalte ham historien. Han kendte ham i Allerød, og gav ham et visitkort så han kunne vise det. På hjemturen i hans nye Ferrari, kørte han forbi allerød og viste det visitkort. Sur røv at fejl fortolke.


  • #58   3. aug 2014 #52

    Det er en god historie smiley


  • #59   3. aug 2014 En Ferrari F430 Italia ??

  • #61   3. aug 2014 458 italia, skulle der nok have stået smiley

  • #62   4. aug 2014 Undskyld, 458italia, og nej - har ikke set den. Tænkte bare at vi var så godt igang

  • #63   5. aug 2014 som flere har skrevet/antydet skal man nok ikke regne med og kunne få lov hvis du kommer ind i snusket tøj...men der skal lige siges, at ved nogle dyre bilhuse der kører der en sælger med, der drejer der sig så om meget dyre biler.

  • #64   5. aug 2014 Var i går med en kammerat ude ved den lokale Ford Handler.
    Så på en Fiesta ST, og blev spurgt om jeg ville have en tur i den.
    Sagde umiddelbart nej tak, da jeg ikke skulle købe den, eller har interesse i at købe en.
    Men han holdt på og sagde jeg da skulle prøve den, for den kører rigtig godt.
    Godt så føler jeg mig presset til det, og prøvede den så smiley


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #65   5. aug 2014 #27 - Hvis man ikke kan køre bil i bare tæer har man da vist p*khud under fødderne ... I tyskland er der krav om fastsiddende fodtøj men ikke i dk... Denne sommer hvor der har været temmeligt varmt har det på trods af klima anlæg da været rart at køre i bare tæer smiley Man skal bare ikke smide fodtøjet så der er en risiko for at det kan ryge frem under pedalerne ved en opbremsning/undvigemanøvre ,,,,

    Men jeg har altid fået en prøvetur i de biler jeg har bedt om. Måske fordi det altid har været "fornuftige" biler som jeg reelt overvejer at købe... Det med at køre rundt for prøveture i drømme biler har jeg aldrig benyttet mig af.


  • #66   5. aug 2014 Har også en historie.
    Min gamle far dukkede op i hans store a6 quattro 4.2 ved Mercedes i Silkeborg.
    Han måtte ikke prøvekøre deres Merc 550CLS (ca 800.000)
    Han købte bilen et andet sted dagen efter og kørte forbi med svaret: "Nu har jeg købt den et andet sted"
    Hvad der skete med deres sælger derefter, ved jeg ikke ..


  • #67   5. aug 2014 Der kom en mand ned til os hos Tangholm i går, bare for at fortælle at han havde købt sin Renault Megane et andet sted - da han ikke blev betjent sidst han var hos os.
    Det er selvfølgelig ærgelse - men hvis der er kunder i butikken, smider jeg da altid alt hvad jeg har i hænderne og hjælper til.


  • #68   6. aug 2014 #67

    Åbenbart ikke.


  • #69   6. aug 2014 Du er en smule dømmende.
    Du formoder bare at jeg er den enstemmighed der arbejder deroppe? Jeg kører ofte frem og tilbage meget af dagen, og er forskellige steder i virksomheden. I øvrigt er jeg under uddannelse og er der kun 2-3 dage om ugen. Så jo, det kan jeg love dig for at jeg gør.


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #70   6. aug 2014 Hvis du påtænker at købe den, gå ind og spørg, hvis de siger nej og du er seriøs - bed om at tale med chefen (fortæl ham om den arrogante sælger, og gå videre til næste forhandler) - hvis du bare vil lege - hold dig væk.
    Personligt gik jeg ind til Jan Nygaard i brøndby, i sommertøj og sandaler med bare tæer, for at købe en BMW, sælgeren (en ung gut) sagde, hvis du virkelig vil kan jeg da godt kører den frem .... så gik jeg, og er nu igang med at handle bilen hos en anden forhandler - og jo jeg har tænkt mig at sende historien til Jan Nygaard.


  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #71   6. aug 2014 Det med hvad man allerede har af bil og bruge det til vurdering er noget BS.
    Jeg kom i en Peugeot 208 - og jeg havde råd til bilen kontant, og jeg køber den (bare hos en anden forhandler)


  • #72   6. aug 2014 Hvis du kommer i en 208, med sandaler og andet fis, og han så siger, vi kan godt køre dem frem hvis du er seriøs?

    Så skrider du? Det vidst dig som ender som at virke som en idiot smiley


  • #73   6. aug 2014 Jeg har også en historie:

    Jeg havde i længere tid overvejet at købe mig sådan en Bugatti Aventador, da jeg skulle bruge en bil at køre lange ture i. Jeg tog så hen til en forhandler der havde en stående. Han afviste at jeg kørte en tur i den, selvom jeg lagde 30 bananer på disken.

    Jeg synes det var useriøst af flere grunde, så dagen efter tog jeg til New Guinea, og købte 2 til samme pris. Derefter kørte jeg forbi forhandleren, og kastede en banan på hans butik. Hvad der skete med sælgeren derefter ved jeg ikke...


  • #74   6. aug 2014 Det er er vejen frem at komme med pengene. Ikke bil, men jeg købte ny mc sidste år. Jeg gik ind til forhandleren og spurgte havd den der Speed Triple som var sprit ny kostede. Jeg havde mine slidte cowboy kevlar på og min gamle slidtr jakke. Den koster sådan og sådan. Ok jeg vil have den smurt ind i ekstra udstyr, han kikkede også lidt. Jeg smed så en brun konverlut med pengene minus prisen for ekstra udstyr og kørte derfra 30 min senere. Bum sagde det og så var han ikke i tvivl mere smiley

  • #75   6. aug 2014 Det er bare ganske ufedt at rende rundt hos bilforhandlerne med en million i kontanter.... Især hvis man er ude og prøve biler flere uger før man beslutter sig...

  • #76   6. aug 2014 Peter

    Nææh, for har du 1 million i kontanter så er det vel næppe en stor bid af kagen, eftersom at ikke alle har 1 million i kontanter som de kan smide efter en bil, udover hvis det eventuelt skulle være på afbetaling smiley


  • #77   12. aug 2014 Jaja, jeg nekroer lige tråden.

    Jeg synes det er fint at sælgere afviser folk der fremstår sjusket. Folk har store krav til klargøringen af bilerne, sælgernes udseende og selve bilhuset, men de kan sagtens selv troppe op i badebukser og en beskidt t-shirt? Come on. Hvis man vil tages seriøst, så bør man også selv være seriøs og stramme sig selv lidt op. Man går jo heller ikke til jobsamtale med morgenhår, iført en pyjamas.


Kommentér på:
Prøvekøre dyr bil hos forhandler

Annonce