{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E46 320D forbrug km/l
  • #1   30. jul 2014 min går ca 19l ved 110 og på bilen siger den går 23km l

  • #2   30. jul 2014 Min går 15 Km/l i snit, kan virkelig svært klemme den højere op.
    Passer også meget godt med de MANGE rapporteringer som er på www.spritmonitor.de ......ingen problem at få computeren til at vise 18-20 Km/l det passer bare ikke med det man tanker


  • #3   30. jul 2014 Har målet min til 18,8 km l Men bilen siger den køre 23 km l.

  • #4   30. jul 2014 14,88 Km/l i gns. siger Spritmonitor baseret på 296 indrapporteringer, så hvis jeg var dig var det, det jeg ville regne med smiley

    Hvis den bliver chippet, så stiger visningen på computeren til 24 Km/l men reelt går den så kun 13-14 Km/l.


  • #5   30. jul 2014 Lidt svært og blive klog på. Dan siger 18.8. Og i andre 14-15


  • #6   30. jul 2014 Jeg gider ikke pynte på tallene, mine tal er hvad jeg reelt kører.....900 Km på en tankfuld og tanker så næsten 60L....har aldrig haft den over 1000 Km på en tankfuld.

    Muligt nogen kan få den så højt, men spritmonitor er total ufarvet og baserer sig på hvad folk oplever i hverdagen. Du må selv afgøre hvilke tal du vil bruge.....men tror næppe hvis du drømmer om at chippe, at du så kommer i nærheden af fabriksopgivelserne på 18.2 Km/l.......så skal der utrolig blød fod til ..0 bykørsel, 0 kørsel om vinteren osv.

    Det er i øvrigt det samme for næsten ALLE biler at fabriksopgivelserne er totalt urealistiske....søg selv på spritmonitor smiley


  • #7   30. jul 2014 Tom c. Hvordan er din køre stil og kørsels mønster?
    . Det har jo meget og sige


  • #8   31. jul 2014 Det er på lange ture jeg kører 15 Km/l ...følger trafikken. I hverdagen hvor der bliver kørt korte ture eller hvis man kører frisk kørsel, så kører den også kortere især om vinteren, wow de første Km med kold motor er det nok omkring 5-8 Km/l.

    Tager jeg er gennemsnit for hele året ....altså antal kørte Km og deler med liter brændstof som er påfyldt, så rammer jeg nok de 15 Km/l.

    Igen kan jeg se at langt størstedelen af E46 320d ejerne har ca. samme forbrug når de rapporterer ind. Fabrikstallene er i praksis ikke særlig realistiske taget som et årsforbrug. Man kan nå dem ved at køre 110 Km/t på motorvej hvis man undlader overhalinger og kører med smalle letløbsdæk, ingen passagerer i bilen, vindstille, varm motor, sommerdag, Klima slukket osv. meeeen det gør man jo ikke hver dag.

    Jeg skal så sige at det er helt normalt og at diesel stadig kører meget længere end benzin. Min mondeo 1.8 KUNNE snildt køre 13/14 Km/l på en liter benzin, men oftest kørte den nu kun 650-700 Km på en tankfuld, hvilket giver 10 Km/l

    Som FDM og talrige motorjournalister påpeger, så er det kun ganske få % af bilejerne som kan få deres køretøjer til at forbruge det som fabrikken opgiver dem til. Normalt er forbruget 20-30% højere i dagligdagen.
    Man arbejder derfor også i EU med at der skal indføres nogle andre normer for hvordan fabrikken beregner Km/l tallet, da næsten ingen kan genkende tallene.


Kommentér på:
BMW E46 320D forbrug km/l

Annonce