{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E85 i dk?
  • #1   27. aug 2009 ellers har de bare for travlt, med at pæle hinanden i R¤¤¤¤ .. og leve i sus og dus for mine penge, .. eller rejse rundt syd på og spille fan dango..

  • #2   27. aug 2009 Det ville ødelægge 80% af de biler, der kører på de danske veje. Pakninger mv. kan ikke holde til så meget ethanol.

  • #3   27. aug 2009 kanon indlæg - du har fat i noget her. Det utroligt hvordan de spilder tiden på så ligegyldige sager.

  • #4   27. aug 2009 Jeg mener ikke i stedet for benzin. Bare ligesom i sverige hvor du kan vælge det som alternativ. Der er jo ingen grund til at du kan vælge (nogen steder) 92, 95, 98 og 99 når der som regel er det samme i tanken (ihvertfald mange af de steder hvor de har 92 og 95)

    Så det er jo ikke et spørgsmål om at man skal til at grave nye tanke ned osv.


  • #5   27. aug 2009 Jeg tror ikke, min bil har så godt af at køre på det ...

  • #6   27. aug 2009 Det der undrer mig er bare at det slet ikke bliver omtalt. Hvis det nu var fordi der var en eller anden form for argument for at lade være kunne jeg måske se det, men så vidt jeg ved er der kun fordele ved det. Bedre miljø, mere effekt, fornyelig energi. Hvorfor takker man nej til det?

  • #7   27. aug 2009 Kristian Y
    En mulighed er, at der er for mange omkostninger forbundet ved det i forhold til gevinster. Hvis det bedre kan betale sig at bruge ressourcer på f.eks. vindenergi, vil man jo gøre dét...


  • #8   27. aug 2009 Jeg har bare svært ved at se hvad der skulle give de omkostninger, men hvis de har regnet ud at det er meget dyrere end det man kan vinde ved f.eks. vindmøller, så er det vel fair nok. Jeg har bare ikke hørt nogen debat om det, derfor jeg spørger.

  • #9   27. aug 2009 Jeg har nu slet ikke svært ved at forestille mig en del omkostninger. Det er der jo ved alt. Det er også bare et bud - jeg ved det da ikke...

  • #10   27. aug 2009 I Danmark har der hidtil været politisk modstand mod at støtte E85. Begrundelsen har været et ønske om at vente på såkaldt 2. generations biobrændsel, angiveligt for at undgå det etiske problem i at bruge fødevarer som brændstof til biler. Men så kommer man til at vente længe, for den såkaldte 2. generations produktionsmetode, hvor man bruger cellulose til at producere ethanol, kommer på ingen måde til at afløse den nuværende, hvor det er korn, majs og især sukker fra brasilianske sukkerrør, der bruges til at lave ethanol

    Citat Politiken. Jeg kunne jo have googlet inden jeg spurgte smiley

    http://politiken.dk/debat/kroniker/article436111.ece


  • #11   27. aug 2009 Som sagt, så er der ikke mange biler, der rent konstruktionsmæssigt kan holde til så meget sprit, og benzinselskaberne ønsker nok ikke, at få sager på halsen, hvor de skal erstatte folks biler pga. deres brændstof.

    En anden ting er, at afgiften på ethanol til brændstof er så høj i DK, at et så højt indhold af ethanol ville gøre benzinen dyrere end alm. nordsøsuppe, og derfor ville der ikke være den store avance E85.

    Til sidst skal det huskes, at fremstillingen af (bio)ethanol har store konsekvenser for fødevarepriserne og dermed hungersnøden i 3. verdenslande, da de så ikke har råd til råvarer som majs & ris.


  • #12   27. aug 2009 Det problem kan vel ikke være større end når folk tanke diesel på benzin-biler og omvendt?

    Og jeg kan ikke se hvordan det giver hungersnød, når man skaber en enorm export? Som det er nu poster vi jo penge i mellemøsten, og de penge kunne gå til 3. verdenslande i stedet. Det må da udligne sig på en eller anden vis? Politiken er tilsyneladende af samme opfattelse, men det er svært at sige når man ikke har nogen uddannelse indenfor feltet.


  • #13   27. aug 2009 Herovre i Sverige,hvor jeg er det meste af tiden,har enhver tankstation E85... Der er endda en svensker der har en racerbil i STTC,som kører på E85 (er forøvrigt en Volvo smiley )... Det er den danske stats princip vi ikke skal have det,og sådan er det bare... Er total åndsvagt vi ikke skal have,som en af de eneste lande i EU,vel efterhånden...

  • #14   27. aug 2009 Jan Magnussen's DTC-bil kører vist også på det. Og han er da ikke den langsomste i feltet.

  • #15   27. aug 2009 Kristian Y: Så vidt jeg husker er det ikke muligt, at få en diesel-studs i en benzintank eller omvendt?

    Hvis danmark eksporterede alle sine fødevarer, ville vi rigtigtnok få flere penge på kontoen - men vi ville ikke have noget at spise. Majs er verdens grundfødevare #1, og hvis folk ikke kan få majs, fordi det skal bruges i benzintanken, så sulter de.


  • #16   10. sep 2009 De fleste biler kan komme til at kører på E85, se bare i Sverige, der bruger de det fandme flittigt .. det er noget pjat at det ikke er i Danmark !

  • Bo S
    Bo S Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 100 Svar: 15
    #17   17. okt 2009 Sidst jeg var i Sverige var E85 to kroner billigere end diesel. Og E85 giver flere heste end benzin...

    Magnussen kørte på E85, ja, ligesom flere racerklasser i Sverige også gør det - herunder Volvos fabriksteam i STCC.

    Se fx: http://racemag.dk/2009/09/29/fuld-fart-pa-ny-svensk-racerklasse/

    http://racemag.dk/2009/04/28/dtc-gar-milj%C3%B8vejen/

    http://racemag.dk/2009/05/24/big-mag-den-sad-i-skabet/


  • #18   24. apr 2011 synes også det er trist smiley ville godt have mr2'eren på e85 smiley og ja de fleste tankstationer i sverige har det smiley sideløbende med benzin selvfølgelig smiley

  • #19   24. apr 2011 ****** *: Du har godt bemærket, at emnet er 1½ år gammel, ikke? smiley

  • #20   25. apr 2011 1½ år og stadig ingen e85 smiley

  • #21   25. apr 2011 Ja havde jeg godt smiley søgte lige på Google og fandt det smiley har lige været i Sverige og set at næsten alle tankstationer har E85. Det er trist at vi ikke har det i Danmark smiley

  • #22   9. aug 2011 selvom emnet er 1½ år gammel vil jeg da også lige give til kende at jeg også synes det er for galt at der ikke er e85 i DK. Hvis broen havde været gratis kunne man lige køre over og hente lidt smiley efter en ombygning af motoren selvfølgelig smiley

  • #23   26. okt 2011 Har kigget på biler i Sverige.......

    En bil der er bygget til E85, kan den køre på alm 95/97 benzin ?


  • #24   15. jan 2012
    Jeg kunne godt bruge ethanol smiley min dragracer volvo kører nemlig på det smiley en bil der er bygget om til ethanol kan ikke kører på alm benzin , da ethanolen er tykkere og derfor en bil der kører på ethanol for meget mere brændstof end en der kører på benzin , smider jeg benzin på min kan den godt starte men for al al for meget benzin og går meget dårligt smiley


  • #25   28. dec 2013 Gammel tråd, men da den sidste post her i tråden er forkert, så tilføjer jeg lige dette.

    En bil bygget om til E85 kan sagtens køre på alm. benzin, det kræver bare den rette motorstyring. Her er et eksempel med Pro-EFI:

    http://www.youtube.com/watch?v=a1CzmmMUy50


    Ydermere kommer mange biler ab fabrik med et Flexfuel-system lignende ovenstående, bl.a. Volvo, Saab og Ford har produceret en del biler af den type.


Kommentér på:
E85 i dk?

Annonce