{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.415 visninger | Oprettet:

Hvorfor er der så mange dårlige rygter om franske biler. {{forumTopicSubject}}

Ja nu mener jeg der er sådan en tråd med hvorfor alle er så vild med vw. Så syntes jeg da det er på tide at jeg laver en tråd ang det med hvorfor der er så mange dårlige rygter om franske biler.

Eftersom jeg selv har haft 2 af slagsen og de har kørt upåklageligt begge 2

Ja ok motoren stod nu godtnok f på zx`eren Men ellers har der ikke været andet. Og der har været meget køreglæde i dem begge dog mest i xsara`en


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er der så mange dårlige rygter om franske biler.
  • #2   27. aug 2013 Det er vel mest folks fordomme... Den Peugeot jeg kørte i en gang, fejlede ikke noget...

  • #3   27. aug 2013 Og den tror du selv på, >guldhammer <?

  • #4   27. aug 2013 min erfaring med franske biler er at de er skod

    min mors zx,er var vedligeholdt med service Plejeleje døde og motor kørte dårligt til sidst
    3 forskellige peugoet 306 en 2,0 xsi der bare kørte dårligt i motoren og bagbroen var defekt og så blev der ved med at komme diverse el fejl
    en diesel der blev ved med at komme el fejl og defekt bagbro
    en 1,4 fyldt med el fejl og de blev ved med at komme og defekt bagbro og så syntes jeg generelt der kommer mange peugoet af mange forskellige modeller der kommer ind med diverse el fejl og døde bagbroer


  • #5   27. aug 2013 tjaaaa, nu har jeg solgt dele til franske og italienske biler og underligt nok var der ingen i firmaet der kørte fransk el italiensk, gud ved hvorfor, og jeg har aldrig haft så travlt før som da jeg langede de dele over disken.
    det er nogle knaldflotte biler e laver, men hvor er de da bare spækket med el-problemer af alle slags. motor og undervogn kan man ikke sætte en finger på.


  • #6   27. aug 2013 Der brænder jo fandme en fransk bil om ugen.. Kan godt være de køre fint, men skulle fandeme aldrig køre galt i en fransk bil det helt sikkert smiley Samt den mister værdi helt sindsygt allerede de første par år i forhold til tysk smiley

  • #8   27. aug 2013 har haft både fransk og tysk nu..
    kan ikke komme udenom at jeg var mest imponeret over den franske..


  • #11   27. aug 2013 http://mandagsbil.dk/asp/oversigt/biler.asp tallene taler for sig selv.

  • #12   27. aug 2013 Fordi mange hænger fast i det forrige år tusind og kun har erfaringer med gamle franske.
    Gamle Franske = Tvivlsom kvalitet
    Gamle Tyske = God kvalitet.
    Nye Franske = God kvalitet
    Nye Tyske = Tvivlsom kvalitet.


  • #13   27. aug 2013 Okay, jeg troede du mente de gamle spande. For de er godt nok ikke meget værd, og jeg taler af erfaring, for ejede selv en, engang.

  • #14   27. aug 2013 "Ja ok motoren stod nu godtnok f på zx`eren Men ellers har der ikke været andet" - Nååå ikke andet.....

  • #15   27. aug 2013 som jeg altid siger.... fransk dur kun i soveværelset

  • #17   27. aug 2013 MTJ har fat i den lange ende.

  • #18   27. aug 2013 nemlig ja, alle biler har fejl og mangler og en masse godt osse og når alt kommer til alt er komponeter osv squ snart det samme uanset hvad bil man køber

  • #19   27. aug 2013 Jeg gad godt se nogle tal på hvor mange franske vs tyske biler der kører på de danske veje..

    En der har nogle tal med en kilde?


  • Lars R
    Lars R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 10
    #20   27. aug 2013 Alle biler har fejl, spørgsmålet er bare hvad du helst vil reparere på.

    Har selv haft en fransk bil (2001), og der skulle bare skiftes en sikring. Ellers var der ikke noget.


  • #21   27. aug 2013 Falck og autohjælp siger jo godt nok at de henter mange flere VAG end andre mærker... Men sjovt nok kan man ikke få lov at se det i forhold til hvor mange der kører på vejen... Og der kører saftsuseme mange VAG!!!

    Men jeg gider ikke skrue i franske biler... har prøvet det nogle gange, og det er nok til at jeg ikke gider at eje en! Jeg har ingen fordomme eller erfaringer med dem.


  • #22   27. aug 2013 Tja en dag på vej til Odense fra Esbjerg, så vi 16 pegøjer i nødsporet smiley vi begyndte at tælle fordi vi havde set de første 4 !

    Men smag og behag osv osv!


  • Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
    #23   27. aug 2013 Når jeg hører nogle kommentere på franske biler, plejer jeg bare at sige "misundelse er en grim ting", og lade den ligge der. Tror der findes mindst lige så mange dårlige rygter om de tyske og japanske.

  • #24   27. aug 2013 thjaa - har haft en - og den fejlede ALT ! - Simpelthen alt - derfor skal jeg aldrig i mit liv nogen sinde eje sådan noget lort igen

  • #25   27. aug 2013 Haha, ja kan godt lige at du skriver at motoren stod af, men at der ikke har været andet:)

    At motoren står af, er da ikke en lille detalje. Find lige en fransk bil hvor det er normen at de kan gå 600.000 uden at blive åbnet som min Mercer.


  • #26   27. aug 2013 Ja ok det med motoren var og så lidt selvforskyldt. pga kileremmen den sprang. doh.

  • #27   27. aug 2013 "plejer jeg bare at sige "misundelse er en grim ting", og lade den ligge der. "

    LOL....but why? Det er ligesom de pædagoger i skolen der sagde "nej de kalder dig bare grim fordi de er misundelige" eller "du skal bare lade som ingenting, så er det ikke sjovt at drille længere"....


  • #28   27. aug 2013 Anders N

    Min 206 1,9 diesel er på vej har snart rundet 500000 t og køre son en drøm. At bagbroen er lort er en anden sag,skal næsten skiftes ved hver syn :-).


  • #29   27. aug 2013 Har haft peugeot 106rallye og 307sw og Citroën c3

    Kører fint..106'eren gik som en drøm. C3'eren går også fint.

    Men 307 eren har en forfærdelig gearkasse, forfærdelig kobling. Selve motoren (2.0hdi) kører skide godt og trækker fint.

    Men hold nu kæft hvor har der været mange el-fejl på 307 og c3'eren.
    Ting der virker af og til, sikringer der sprænger for ofte.
    Forlygter der griller pærerne pga dårlige ledninger.
    Centrallåsen der fejler. Fejl på e-gassen. Fejl på fartpiloten, fejl på sædevarme. Fejl på lygtevaskere. Upålidelig regnsensor. Klimaanlæg der lever sit eget liv. 12v stik der ikke virker. Kabinelys der ikke virker. Elrudehejs der kun kører ned. Og jeg kunne blive ved !!

    Alt sammen fejl der er blevet rettet hen ad vejen... Meeeen. Optimalt er det ikke.

    Men som sagt motorerne går fint, især diesel.

    Bringer mig fra A-B og slut.



  • Lars R
    Lars R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 10
  • Malik L
    Malik L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 60
    #31   28. aug 2013 Brian:

    Hvis replikken bliver sagt med et smil på læben, så plejer man ikke at høre mere. Jeg kan f.eks. ikke døje BMW 3-serie, men det er ikke fordi den er tysk, men fordi jeg syntes den er for lille, ukomfortabel og ikke videre køn (meget pænt formuleret). Hvis du ikke kan lide en Peugeot 308, så kan du ikke lide den, og køber den nok ikke, men lad dog ikke producentlandet afgøre dit valg af bil. Fravælg den fordi du syntes den er grim, for lille, for stor osv., men når nogen siger alle franske biler er værre end alle andre biler, så kan jeg altså ikke tage det seriøst. Vi har også haft både tyske og japanske biler i familien (bl.a. to Audier), og grunden til at jeg ikke køber Audi er ikke at den er tysk, eller upålidelig, men fordi jeg syntes de er urimeligt dyre i reservedele sammenlignet med f.eks. Mercedes og Volvo.

    PS: Hvis du kigger i min profil så er min franske bil nok ikke retvisende for hvor fransk bilindustri er i dag, så jeg vil holde personlige erfaringer uden for dette indlæg...


  • #33   28. aug 2016 Jeg har kun ejet VAG selv, men sammenlignet med kollegaer, venner og familie, så oplever jeg markant færre problemer med mine biler ift dem.

    Primært døjer de med elfejl.

    Skal ikke gøre mig klog på om det ene er bedre end det andet, men jeg ved hvilken koncern jeg foretrækker smiley


  • #34   29. aug 2016 En Audi er da ikke en VAG? smiley

  • #35   29. aug 2016 #34, ok. Alle kan tage fejl: https://da.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

  • #36   29. aug 2016 #32 er det en 8 år gammel artikel du henviser til?

  • #37   29. aug 2016 #35
    Så en Suzuki er også en VAG? smiley En rigtig VAG er en Volkswagen.

    #36
    Ja som antyder at franske biler bliver dårligere. Så er de jo nok ikke blevet bedre?


  • #38   29. aug 2016 #37, en Audi deler stort set alt med en VW. Så det er vel ret naturligt at man dækker Seat, Skoda, VW og Audi under VAG.

    Min TT har samme motor som min Golf V GTI, bortset fra optimeringen.


Kommentér på:
Hvorfor er der så mange dårlige rygter om franske biler.

Annonce