{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.845 visninger | Oprettet:

Må en politibetjent SLÅ igen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Har lige haft en diskussion med en ven vedr. overskriften.

Kort og godt, Mener han det må de (politiet) godt, og jeg mener det modsatte, altså de må ikke slå igen.

Forstået på den måde: Hvis man nu planter en knytnæve lige i ansigtet på en betjent, må vedkommende så plante en retur?!. (Bliver det betragtet som nødværge/selvforsvar?)

Husker jeg rigtig må betjenten ikke, men han skal derimod pacificere den voldelige person ved at "bryde" og få ham lagt ned på jorden med det samme.

Er her nogle, der kan komme med et korrekt svar?

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/34A3F670-2C46-4C69-877E-A15380CA9727/0/N%C3%B8dv%C3%A6rgeogn%C3%B8dret.pdf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må en politibetjent SLÅ igen?
  • #1   7. mar 2014 Selvfølgelig må han da ikke slå igen, er i dumme eller hva!

  • #2   7. mar 2014 De kender jo lige så godt som alle andre nogle tricks der ikke kan bevises. Altså slå uden at det kan ses

  • #3   7. mar 2014 Hvis betjenten slår dig ud med en knytnæve, så er du vel også pacificeret efter min mening!

  • #4   7. mar 2014 Det må man gerne.
    Du må bare ikke skade ham mere end han skader dig. Hvis han slår dig og bakker væk, så må du ikke slå ham i skallen. Men for at afværge en overhængene fare for et angreb, så må du gerne.

    Hvis en man står og vil stikke dig med en kniv, så må du klaske ham en i tindingen med en gammeldags telefon hvis det er nærmest. Fordi han har til hensigt at skade dig, så meget at du sikkert vil dø af det.

    §13 i straffeloven......


  • #5   7. mar 2014 Han må bruge den "nødvendige" magt for og pacificere dig. Og hvad han mener det er, er op til ham. Og det ville han altid kunne forsvare over for en dommer.

  • #6   7. mar 2014 Han må bruge den fornødne magt, incl slå tilbage hvis det er det der skal til for at få dig anholdt.

  • #7   7. mar 2014 Tror altså ikke man kan bruge §13 i den sammenhæng...en betjent har da nok nogle beføjelser der går ud over det...

  • #8   7. mar 2014 Skal lige understrege, hverken jeg eller min ven har været ude i denne situation. Det er ren og skær et hypotetisk eksempel/spørgsmål.

  • #9   7. mar 2014 Brian O *the Boss*:
    Det var nu også mest for den alm borger. Politiet må jo gøre alt hvad det kræver for at få dig anholdt hvis du nægter. Sålænge de kan forsvare det var nødvendigt. Men så snart det bliver som hævn, så slår hammeren.


  • #10   7. mar 2014 Hvis du har slået en betjent så må han bruge den magt han mener er nødvendig for at stoppe dig ... Også skyde dig i knæskallerne

  • #11   7. mar 2014 Hvad er det for et dumt spørgsmål, selvfølgelig må han tæske jer hvis i opfører jeg idiotisk.

  • #12   7. mar 2014 Tæsker han dig 30 gange med staven og peberspray efter du har fået håndjern på. Er det selvfølgelig ikke okay. Hvis du slår ham lg truer må han gerne give dig en tilbage

  • #13   7. mar 2014 Hallo hvis man slår en betjent og bagefter stiller sig overgivende med hænderne i luften så må han sgu ikk slå igen. Det er unødig vold

  • #14   7. mar 2014 Den med at han må skyde dig og derved give dig varige men fordi du har stukket ham en på snuden tvivler jeg stærkt på han ville kunne forsvare i retten.

    Medmindre du står og prøver at stikke ham med en kniv, men bringer han håndvåben i en nævekamp vil det ramme ham selv i rettetn...


  • #15   7. mar 2014 #11

    Dumt spørgsmål? arh, det snarer et idiotisk svar fra din side. Du kan ikke sammenligne USA med Danmark. (endnu)


  • #16   7. mar 2014 Der er faktisk noget i det.

    Betjenten skal have identificeret sig selv 100% ellers kan du ikke dømmes. Jeg har stået som dørmand i mange år og prøvede faktisk i vejle at rykke en civilklædt betjent rundt på skjoldet og pacificere ham i natostilling.
    Jeg havde fat i kravetøjet på en gæst og så kom der pludselig en mand i cowboyjakke hen og begyndte at blande sig og tog fat i ham jeg stod med. Jeg bad ham gå væk, det gjorde han ikke, men begyndte at skubbe til mig og så røg han krafedme rundt.

    Hans kolleger kom rendende med skiltene ude, og jeg gav selvfølgelig en undskyldning. Han var edderrådme pissed off skulle jeg hilse og sige.

    Men som jeg også sagde vidste jeg ikke han var betjent, og så sagde jeg til ham at hvis han skulle begynde at skubbe til mig en anden gang, så måtte han sgu vise skiltet først.

    Men hvis du slår en betjent, så slår han igen, og ikke nok med det så får du røvtur, og alle hans kollegaer tømmer deres pebbersprays lige i madkassen på dig indtil de er sikre på der ikke er mere tilbage. Har du ramt rigtig henter de nye i bilen og tømmer dem i fjæset på dig også.

    Det hedder vold mod tjenestemand i funktion, og der er ikke så meget at stille op andet end at tage de tæv der hører med når man slår på ordensmagten.



  • #17   7. mar 2014 de må alt...især hvis man er en uvasket hippietype der sidder i vejen

    http://politiken.dk/poltv/nyheder/indland/ECE768367/demonstrant-det-var-overdrevent-magtmisbrug/


  • #18   7. mar 2014 § 16. Politiets magtanvendelse skal være nødvendig og forsvarlig og må alene ske med midler og i en udstrækning, der står i rimeligt forhold til den interesse, der søges beskyttet. Det skal indgå i vurderingen af forsvarligheden, om magtanvendelsen indebærer risiko for, at udenforstående kan komme til skade.
    Stk. 2. Magt skal anvendes så skånsomt, som omstændighederne tillader, og således at eventuelle skader begrænses til et minimum.


  • #19   7. mar 2014 Han må ligge på lur, og når du så går forbi, så må han KNEPPE dig! smiley

  • #21   7. mar 2014 #13

    Præcis, vil jeg også mene, som beskrevet her:

    Uddrag "...og angrebet må ikke være afsluttet når
    man fx slår igen. I paragraffen i straffeloven står der, at den nødværge man bruger, skal være: ”nødvendig og forsvarligt”."

    Men hvordan vil man kunne definere et slagsmål som værende afsluttet?

    Som du selv skriver, 'A' klaser 'P' i ansigtet, hvorefter 'A' med det samme trækker sig tilbage, falder ned på jorden, eller andet passivt. Så må 'P' i princippet ikke slå igen, eller trampe på 'A'.


  • #22   7. mar 2014 #17

    Det jo lige til at brække sig over. Det vil jeg da 110% mene er UNØDVENDIG magtanvendelse fra politiets side. Fandeme IKKE iorden det der.


  • #23   7. mar 2014 #19

    Du ser for meget BH smiley

    http://youtu.be/Uy0Ep4ZX-Rw


  • #24   7. mar 2014 Hvis en betjent for en på hovedet, ved han med garanti ikke om der er mere i en, (Med mindre du står med hænderne over hovedet og tudende siger undskyld), og så for du garanti samme behandling. + lidt til. smiley

  • #26   7. mar 2014 En ting er hvad de gør. En anden ting er hvad de MÅ ! Og det er vist "må" der står i overskriften

  • #27   7. mar 2014 Tja hvis man langer ud efter en betjent så tager man da også tævene, ikke vær sådan en pussy og tud efter man har slået en betjent hehehe

  • #28   7. mar 2014 Hvis betjenten mener, at den eneste måde han kan stoppe din handling på, er ved at "slå igen", så er det med retten på hans side smiley

  • #29   7. mar 2014 Det hører jo under nødværge at bruge den fornødne magt til at stoppe enten et forestående angreb eller et angreb.

    Tvivler på en betjent vil forsøge at slå, derimod vil betjenten nok nærmere forsøge med at trække en godt og grundigt rundt.

    Det korte svar: De må bruge den fornødne magt, præcis som du og jeg


  • #30   7. mar 2014 # 13
    Nej, det er ikke unødig vold, det er ganske som det skal være....


  • #31   7. mar 2014 En skalde, et spark i maven og så benene på nakken har indtil videre fungeret udmærket smiley

  • #32   7. mar 2014 Henrik. Vidste ikk at det var tilladt at slå på en person som har overgivet sig. Men hvis du siger det... smiley

  • #33   7. mar 2014 Kan se der mange delte meninger omkring emnet, havde jeg sådan set også forventet. Men godt at se folk kommer med deres meninger. Tror jeg på mandag lige kontakter 'DUP' og hører deres fortolkning.

  • #35   7. mar 2014 http://youtu.be/vWHAf70RP8s

  • #36   7. mar 2014 Hvis du vil sammenligne USA med Danmark. Slår du direkte en betjent derovre, så for du minimum med en stungun, middel med en 9mm på kroppen, og hårdest død ved 9mm. smiley

  • #37   7. mar 2014 Prøv læg mærke til ca. 02:45 inde i klippet smiley hehe

    http://youtu.be/h4wsTvTK-tc


  • #38   7. mar 2014 det må de vist ikke

    men så snart du kommer ind på politistationen så bliver du sgu rullet ind i en madras og får tæsk med telefonbøger (det er ikke løgn det er sket før)


  • #39   8. mar 2014 #37

    Utroligt flinke betjente... De burde have skudt svinet... Flere gange i hovedet helst...


  • #40   8. mar 2014 Pas på med og være flabede.
    Kan hurtigt resultere i en stor hudafskrabning på den ene kind (presset ansigtet ned i jorden, på trods af at du samarbejder), samt et hak oppe i højre tinding efter og være kylt ind i døren på bagsædet under kørsel, trods der ikke andet blev gjort end og være dum og høre på. Nåeh ja, og en bøde på 2500 (ordensbekendtgørelsen) smiley

    Så det kan give andet end en tur i detentionen og en bøde på 2500 ved og være flabet i kæften, hvis det er de forkerte betjente smiley


  • #41   8. mar 2014 Så kan man jo bare lade være med at være flabet i kæften... Sværere er det ikke... Fuldt ud fortjent...

  • #42   8. mar 2014 Cody

    Så politiet skal (ifølge dig) kunne frihedsberøve folk natten over, udstede en bøde på 2500 og kunne påføre dem skade trods samarbejdning, udelukkende fordi at de iført håndjern på ryggen, liggende på jorden, ikke kan tale i en ordentlig tone? Hehe, ja det sku et sjovt samfund hvis dette var en realitet med alle betjente smiley


  • #43   8. mar 2014 Og hvis det på nogen måde kan hjælpe dig, var det som startede det blot at jeg havde et ønske om og ligge på siden istedet for på maven, hvorefter at ansigtet blev presset mod asfalten, hvorefter der røg grimme ord ud af munden smiley

  • #44   8. mar 2014 Så skulle du nok bare have ligget på maven skal du se... og ja det skal de have lov til... Vær hellere glad for at Danmark har et af verdens mest fredelige politikorps i verden... Prøv samme nr i Spanien... Eller tyskland bare...

    "trods samarbejdning" Hvis du ikke kunne tale i ordentlig tone, har du ikke samarbejdet.... hvis du ikke bliver liggende som bedt om har du ikke samarbejdet...

    Og ærlig talt, hvis du er kommet ned på jorden og ligge i håndjern er der nok en god grund til det... Så du har intet at beklage dig over... Måske du skulle tænke dig om en anden gang inden du kæfter op overfor politiet?


  • #45   8. mar 2014 Jamen cody dog.
    Jeg er næppe den eneste (eller den sidste, for den sags skyld) der har haft et møde med nogle unge nyuddannede betjente som ville spille med musklerne.

    Mere har jeg ikke og sige til denne sag, da jeg næppe skal forsvare mig overfor et englebarn der gør alt korrekt i hverdagen og aldrig ser skyggen af byture, natteliv eller alkohol med kammeraterne smiley

    Jeg kunne jo passende linke til diverse EB og BT links med kendte mennesker som også på et tidspunkt har fået for meget indenbords, som senere et ført til en tur i detentionen og en eventuelt bøde, selvom disse personer er ordentlige (og kendte) mennesker.
    Men behøver jeg det? Naah, du kan google dig frem til det smiley


  • #46   8. mar 2014 Nåh søde lille mand da... Så du tror at evnen til at opføre sig ordentligt overfor politiet (Uanset hvor fuld jeg er) Så har man aldrig været i byen eller hva? Så fordi man har en hjerne og forstår at opføre sig ordentligt, Så har man ikke et natteliv og har drukket med kammeraterne???

    Ha Ha kan godt forstå du ikke har kunnet opføre dig ordentligt... Du har tydeligvis ikke den største intelligens...

    jeg har gået meget i byen da jeg var yngre... har også været med i min del af balladen... Når politiet Så endelig kom, kunne jeg modsat de fleste andre, styre mit temperament og faktisk tale pænt og følge de anvisninger jeg fik... = ingen bøde... ingen tid i detentionen... Jeg har sågar prøvet at stå med alubat i hånden... Og totalt slippe for tiltale af nogen art fordi jeg havde fornuft nok i hovedet til at opføre mig ordentligt... det kostede mig et bat til 300 kr... billigt sluppet synes du ikke?

    Jeg ser tit din type... "det er da ikke mig der har gjort noget forkert" jo det er... Jeg arbejder som Dørmand... Så ser rigeligt af din type... Fjolser der ikke kan opføre sig ordentligt... sviner politi og vagter til i deres brandert, Og så kan de ikke forstå der bliver taget hårdt fat i dem? Og man ikke gider deres PIS??

    og fordi kendte fjolser ikke har hjerne til at opføre sig ordentligt, Så skal det give dig lov til at opføre dig som du vil? tror du har misforstået hvordan verden fungerer...


  • #47   8. mar 2014 +1 Cody !

  • #48   8. mar 2014 Cody: Og lige præcis hvad du skriver der er hvad alle vi som er i dørmandsbranchen oplever, hver eneste vagt!!!



  • #49   8. mar 2014 Vil nu sige at nogle af de betjente i DK kommer op og køre og så er de noget hårdhændet uden grund. Jeg vil mene at gør man som de siger vil dette dog høre absolut til sjældenhederne. Synes tit det er unge betjente der skal ud og vise de er noget og så dem der vil lege bad cop med overskæg. Der er rare betjente og der er sviner ligesom alle andre steder

  • #50   8. mar 2014 Tim R hellere en lille smule for meget end for lidt. Så gør idioten det ikke igen.

    Jeg har også stået med en milliard tumper som Shaka der ikke følger de anvisninger de er givet. Nu kan jeg se vi er nogle dørmænd her. Hvem af os har ikke prøvet den her:
    Du skal gå nu
    Jeg kan godt gå selv
    Nu!
    Ja ja jeg skal lige drikke ud
    Så drik ud
    Og så står idioten og drikker bitte små slurke af sin LIIT

    I det tilfælde ryger spaden ud på hænder og albuer for den eneste grund til hans opførsel er for at prøve grænser af.

    Bagefter står samme person også altid og er dybt chokeret over hans behandling og vil ringe til panserne.... JAMEN SÅ RING!

    Jeg har også stået med et eller andet curlingbarn som ville anmelde mig for vold selvom han havde slået først ?!??

    Og Cody. Jeg er helt enig om det med andre lande. Jeg kan huske for en del år tilbage dengang ung-rejser startede der var der et hold knægte der røg til Spanien og troede de kunne lave ballade i gaden ligesom herhjemme. De vidste bare ikke at både politi og dørmænd i spanien har baseballbats og gerne bruger dem, så de fik mega prygl. Mener den ene endte med at spise sonde-mad i en måned.

    Så tak gud for det politi vi har herhjemme !


  • #51   8. mar 2014 Og det er tumper som dem der ikke kan opføre sig pænt der er skyld i at NOGLE(ikke alle) dørmænd, har en irriterende attitude overfor folk som mig....jeg kan godt finde ud af at gebærde mig, men jeg vil altid skulle vise ID, selvom det er tydeligt jeg er +18, fordi de så kan være "heldige" at jeg ikke kommer ind...

    opfør jer nu pænt for helvede! smiley



  • #52   8. mar 2014 Brian du har aldrig tænkt over at det er dørmandens ansvar at ALLE gæster som minimum har det lovpligtige ID på sig, og at det du skal vise ID sjældent har noget med din alder at gøre?

    I Danmark er det faktisk lovpligtigt som minimum at have sit sygesikring på sig altid.

    Og skulle der ske noget med dig på stedet (du bliver slået ned, OD´er, epileptisk anfald osv) står stedet med en bøde hvis du ikke har id på dig.

    Så næste gang de spørger om ID så vis det også selvom du har været der 200 gange.


  • #53   8. mar 2014 Og så vil jeg da også godt tilføje at det jo ikke er dørmanden der bestemmer reglerne på stedet, det er altid ejeren. Hvis han vil have tjekket id på alle gæster, så er det jo det dørmanden skal gøre, uanset hvad.

    Jeg har stået og bedt gode venner og kammerater om ID i døren..


  • #54   8. mar 2014 Jo men jeg har også tænkt, at duller i miniskirt og små toppe vel er ligeså tilbøjelige til, ikke at have ID med, som jeg er? Men jeg kan stå i kø med 20 tøser der bare valser ind, og så skal jeg vise....hehe...

    Viser altid mit ID og har det altid med...men tænker da 100 procent at det har noget med mit udseende at gøre, når det foregår på den måde det gør...og det kan jeg jo så takke de tosser for, som ikke fatter at opføre sig pænt...


  • #55   8. mar 2014 men jeg placerede som sagt også "skylden" hos dem der ikke kan styre sig, og ikke hos dørmanden..:-)

  • #56   8. mar 2014 De små duller du beskriver skal selvfølgelig også vise id.

    Jeg har dog også prøvet at stå et sted hvor chefen bare ville have kællinger ind og hvor vi som dørmænd måtte tage en hurtig vurdering.

    Babes i butikken = gutter i butikken der gerne vil bruge mønten på dullerne ...

    Realiteterne er grimme, men sådan er det desværre. Og kan en restauratør tjene 25.000 mere ved at lukke en 20 tvivlsomme piger ind, er han jo ligeglad med en bøde på 5000.-

    Ellers har du fuldstændig ret, og et blakket udseende kan gøre meget. Men jeg syntes da også du håndterer det fint smiley

    Jeg skal bestemt heller ikke forsvare dørmænd generelt for jeg har edderrådme også set min del af dem der ikke burde have det job..


  • #57   8. mar 2014 Du kan ikke som ung mand, få lov af en dørmand til og beholde jakken på i nogle minutter indenfor, selv hvis du kun har t-shirt indenunder natten til den 1. December, uden at blive smidt ud, mens alle ens 15 kammerater er indenfor.
    Skal man så fryse og smide jakken i en garderobe for 30 kroner? Eller skal man have lov til og få varmen de 10-15 minutter efter man lige er dukket op? Nej, det er bare ud hvis man fryser og ikke har den store lyst til og smide jakken på daværende tidspunkt. YEP, det har været årsagen til at jeg blev smidt på porten, hvor jeg så senere skabte mig da der var over 4 timer til at toget hjem kørte, og fordi at det udelukkende var på grund af at jeg halvfrøs, at jeg ikke lige ville smide jakken i garderoben med det samme. Da jeg så nu er strandet 22 km hjemmefra, og ikke har i sinde at betale 400-500 kroner for en taxa hjem, grundet en idiot af en dørmand der ikke tillod at jeg fik varmen med jakken på, havde smidt mig på porten uden den helt store grund, som selvfølgelig (med alkohol indenbords) kan føre til at man skaber sig dumt overfor en dum dørmand, og hvor han så senere tilkalder politiet, grundet en ikke alt for pæn tone.

    Jeg er et ordentligt (og anstændigt) menneske som har en ren straffeattest, og som bliver lukket ind alle steder jeg vil ind, og kan snakke pænt med nye mennesker jeg møder på en bytur, piger som drenge. Ovenstående (med ikke og ville tage jakken af grundet jeg ville have varmen først) var tilbage i starten af December måned (natten til den 1. December for og være præcis) og hvor det var med en hændelse på grund af en jakke, som man virkelig ikke bør skulle finde sig i. Havde det været 10 grader om natten, en sommernat, ville sådan en situation ikke have været der, da jeg så uden problemer havde kunne smide jakken uden og fryse. smiley

    At nægte og tage jakken af fordi man først ville have varmen, førte til en diskussion med en emsig dørmand, omkring hvordan og hvorledes, og som ikke kunne sætte sig ind i at man lige ville have varmen, inden det var at jakken blev smidt i garderoben, hvortil at politiet så senere måtte tilkaldes, eftersom jeg var strandet og ikke havde i sinde at skulle af med over 500 kroner til en taxa, samt have ødelagt min aften grundet en dum dørmand og min jakke som jeg ville beholde på indtil jeg havde fået varmen.

    Grin bare, eneste gang jeg har været i detentionen. Jeg griner selv over at man ved og nægte og tage en jakke af, grundet man fryser, kan ende med og blive smidt på porten, og senere i detentionen og få en bøde på 2500 kroner, hvilket man jo skulle tro aldrig skulle kunne ske, grundet en dørmand der mener han er gud smiley


  • #58   8. mar 2014 Ruben> så er vi jo faktisk mere eller mindre enige...:-)



  • #59   8. mar 2014 Shaka. Helt ærlig du lyder som en rimelig fornuftig person. Så mit råd er læs denne tråd idennem om et par år.

    Du brokker dig over at du ikk skulle følge reglerne fordi du havde t shirt på og frøs. Og oven i købet var der lang tid til toget kom og du gad ikk betale for en taxa. Og så indrømmer du at du skabte dig.. Jamen helt ærlig hvad tror du selv. Det er sgu ilk dørmandens problem at du fryser og ikk gider tageen taxa hjem


  • #60   8. mar 2014 Mirza

    Hvordan ville du reagere hvis du grundet en jakke bliver smidt på porten, mens der er 15 andre indenfor (piger som drenge) fra folkeskolen, som du ikke har set i flere år, og ved at din aften slutter her, og du er strandet natten til 1. December, grundet en skide jakke og en dum dørmand, og er TVUNGET til og skulle af med (minimum) 500 kroner, hvis du ikke natten over vælger og vente på det næste tog hjem? Ja, jeg skaber mig og er ikke tilfreds med situationen, fordi at det hele starter med en jakke som jeg ønsker og beholde på i nogle minutter endnu, hvilket dørmanden ikke acceptere, og derved smider mig på porten. Det skal en skide jakke sku ikke kunne resultere i.

    Jeg skulle på Miami bar i Lørdags for og møde en veninde, hvortil at dørmanden sagde ''garderobe inde til højre''. Jeg skulle kun blive det kort tid da jeg efter mødet med denne veninde, havde planer om at skulle et andet sted hen. Så i garderoben kom jakken ikke, men blev istedet svunget omkring min arm, hvorefter jeg gik hen og fik mig en fadøl mens jeg ventede. INGEN, jeg gentager, INGEN kommenterede noget som helst angående jakken. Hverken bartenderne eller dumme dørmænd der kom for og smide en ud. Javel, jakken var smidt i lige dette tilfælde, og ikke tilbage ved natten til 1. December, men det er stadigvæk en principsag omkring hvordan og hvorledes en dørmand SKAL kunne bestemme om man skal fryse eller ej, og i sådan en situation skal en dørmand ikke kunne bestemme som han gjorde natten til den 1. December. Jeg kunne have taget en taxa hjem, men jeg kunne også istedet have hygget mig med folk jeg ikke har set i mange år, haft en fed aften og brugt pengene i byen istedet, istedet for og være TVUNGET til at betale for en dyr taxa hjem, en weekend nat, alene på grund af en dum dørmand som skulle spille med musklerne og gøre en aften surt for en gæst. SÅDAN skulle aftenen havde været gået, ikke at en dørmand skulle afgøre om jeg skulle fryse eller smides på porten. Jeg kunne have ladet være med og tage diskussionen op med denne dørmand, javel, men når han med så dum en grund vælger og smide mig på porten, kan man ikke andet end og være utilfreds med situationen, og god til og acceptere noget så latterligt at jeg bestemt ikke. Dette var ÉN gang det har været sket, EN gang der aldrig ville ende med og gentage sig.


  • #61   8. mar 2014 Shaka jeg havde fandme også bedt dig om at gå. Du er på diskotek mand, hvis du vil have varmen så gå ned på den lokale grill eller varmestue.

    Diskoteker er ikke steder med almen offentlig adgang. Det er ikke et bus-stoppested. I det sekund du træder ind af døren skal du følge stedets anvisninger, og det gælder også hvis du bliver bedt om at trække af overtøjet og betale 30 kroner for at nogen passer på din jakke.

    Så som sagt, havde du ikke fulgt mine anvisninger, så havde jeg sgu også bedt dig om at gå, var du begyndt at diskutere med mig, så havde jeg smidt dig ud, havde du udvist aggression, havde jeg rykket dig rundt på skjoldet, krøllet dig totalt sammen, og smidt dig ud.

    Der er bare altid nogen der tror at regler er til for at blive brudt, at anvisninger er til for at blive trodset, og de selv samme mennesker tror som regel også de kan stå på skøjter op ad bakke.


  • #62   8. mar 2014 Det som folk aldrig nogensinde har fattet når de går i byen er at det er stedet der bestemmer reglerne. Der er ikke nogen lovgivning omkring ID, eller jakker eller tatoveringer i ansigtet. Det er stedet der bestemmer de regler, og hvis man ikke følger dem kan stedet til enhver tid afvise dig eller smide dig ud hvis du nægter at gå. Du er G Æ S T det betyder du MÅ være der ikke at du SKAL være der. Det er på stedets nåde og regler du får lov til at være indenfor.

    Diskoteker og værtshuse må bede folk om at gå uden nogen grund overhovedet. Så fat det.


  • #63   8. mar 2014 <b>så havde jeg smidt dig ud, havde du udvist aggression, havde jeg rykket dig rundt på skjoldet, krøllet dig totalt sammen, og smidt dig ud</b>

    Og i sådan en situation havde det også resulteret i en bøde samt plet på min straffeattest, da jeg naturligvis (med høj sandsynlighed) havde givet dig en på lampen selv, til du ville ligge og tude og be om nåde smiley

    Dette ville (i politiets øjne) bare ikke være et almindelig slagsmål, da dørmanden er på arbejde og passer sit arbejde, og frit kan dele ud af sine aggressioner, hvor alt så ender med og gå udover denne gæst. Men voldelig kan du godt regne med at jeg var blevet, hvis ovennævnte var sket smiley


  • #64   8. mar 2014 Det er da fair nok shaka, hvis (og det er et meget stort hvis) det havde lykkedes dig at få mig til at tude og bede om nåde (hvilket ikke skete i de godt 12 år jeg stod i døren, og det har været lige fra Aalborg til Sønderborg, København til Esbjerg) så var det stadig DIG der var forkert på den fordi DU fik en voldsdom.

    Og det er lige præcist det jeg mener. Du er meget tydeligt et curlingbarn, der altid har fået sin vilje, og som slet ikke kan finde ud af bevæge sig i det samfund du er sat i, du har ingen evner til at acceptere at dét er reglerne og dem holder man sig til. Du skal udfordre det etablerede, du skal se om du kan flytte grænserne bare lidt, fordi i dit lille syge sind, drejer hele universet rundt om dit anus og hele verden har bare at tilpasse sig efter det.

    Tænk hvis du nu bare havde taget din jakke af, betalt de sølle 30 kroner (hvis du da havde råd) og haft en hyggelig aften sammen med dine kammerater, og varmet dig på dansegulvet op ad en svedig chick istedet ..... smiley


  • #65   8. mar 2014 Shaka

    Nu er du direkte uintelligent at høre på...

    "Jeg ville ikke smide jakken fordi jeg frøs... "

    Så smid dog jakken og gå ind til dansegulvet... tada... 2 min og du havde fået varmen... Det er kun dybt uintelligente mennesker der ikke kan regne den ud...
    Følg dørmandens anvisninger, eller pis af... så nemt er det...

    "
    Og i sådan en situation havde det også resulteret i en bøde samt plet på min straffeattest, da jeg naturligvis (med høj sandsynlighed) havde givet dig en på lampen selv, til du ville ligge og tude og be om nåde "

    Kom ned på mit arbejde... Please... Jeg elsker små drenge der tror de kan slå mig... Når du så ligger ned uden tænder vil jeg bede dig gentage den sætning med at du vil få mig til at tude... Please kom ned på mit arbejde...

    Med det i tankerne, så må jeg også indrømme at der findes mange dørmænd der ikke er deres job voksent... Hvilket efter min mening er grunden til at dørmænd nu er nødt til at stå med skud og knivsikker vest på... Alt for mange har den syge indstilling at "jeg er vagt, jeg har magt"... Og det resulterer sgu i at fjolserne gør sig upopulære hos gæsterne, og at Dørmænd ofte har et dårligt ry, som magtliderlige tumper der ikke kunne blive andet...

    En fredelig samtale med gæsten kommer man (næsten) altid længst med... Mine kolleger står med Vest på og skal tit diskutere med gæsterne...
    Jeg står uden nogen vest på... Og har det som oftest sjovt med gæsterne... Har endda haft folk jeg har smidt ud, som jeg rendte ind i da min vagt var slut, som kom og undskyldte deres opførsel, og som jeg kunne stå og snakke med ganske fredeligt...

    Men lige så fredelig og venlig jeg normalt er, lige så voldsom kan jeg blive hvis du prøver at være smart og voldelig... Så synes bestemt du skal komme ned og blive voldelig hos mig... Held og lykke med det... smiley


  • #66   8. mar 2014 Cody

    Det var også kun i sager hvor det var at dørmanden ville være voldelig mod mig, at jeg havde givet igen smiley

    Jeg har aldrig været indblandet i en slåskamp eller andet gadeuorden for den sags skyld, og tvivler på at det kommer til og ske. Medmindre at jeg bliver prikket på skulderen af en jeg måske er kom til og gå ind i fordi jeg gik frem af mens jeg kiggede bag ud, og så ville politiet højst sandsynlig blive tilkaldt og vi ville begge få en bøde hver på 2500 for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen, men tvivler på at det kommer til og ske. Jeg er en af dem som kan stå på toilettet og rette håret til, og snakke med 5 forskellige fyre som jeg ikke kender, hvor tonen er god mellem os. Generelt er jeg et menneske som kan med alt og alle, men har da også oplevet at gå forbi folk på et bodega på vej derind, hvor en fyr (2 fyre jeg gik forbi) af fyrene vendte sig om og sagde ''Hvad sagde du?'' hvortil jeg ikke kunne svare andet end ''Ja, hvad sagde jeg egentlig?'', hvortil dørmanden sagde at det er 2 personer som altid går rundt og genere mennesker. En anden hændelse er hvor jeg var på et bodega med 4 kammerater og 2 veninder, hvor jeg pludselig ved et andet bord ser folk jeg kender.. Anden og tredje gang jeg kigger derover er de der ikke, der sidder så nogle andre. Så mens jeg prøver og kigge efter dem, og samtidig kigger over hvor de sad, er der en fyr i lædervest med briller som kommer hen og prikker til mig og spørger om jeg er homo. Han vil så have mig hen til personen der sidder derovre hvor jeg har kigget hen, så jeg kan forklare ham hvorfor det var at jeg kiggede derover hele tiden. Samtalen varer lidt tid, og samme mand i lædervest med briller kommer over og tror der er ballade mellem os, og hiver mig så væk og siger jeg skal smutte. En af mine kammerater som jeg sidder med kender så gutten, hvortil mig kammerat så snakker med ham. Ved lukketid er vi ude foran med en af mine andre kammerater jeg er stødt på den aften, og hver gang vi er fulde så skubber vi lidt til hinanden for sjov og nogle andre ting, hvor selv samme mand i lædervest og briller kommer hen og får skubbet min kammerat væk, da han så åbenbart nu er på min side og tror der er ballade mellem os, selvom jeg ikke kendte fyren i lædervest.

    Det er typer som de nævnte at jeg undgår i byen, og derfor er begyndt i tage i byen hvor man støder på ordentlige mennesker, istedet for sådan nogle tosser som jeg har nævnt ovenfor. Ingen af hændelserne er endt grimt, da jeg i ingen af situationer har optrådt voldeligt, flabet eller andet, men har brugt snakketøjet sm redskab.

    Jeg går forsat i byen (i aften bl.a) og har det skide skægt hver gang, uden der overhovedet opstår de mindste problemer.

    Igen, det var en skide dum hændelse med en dum dørmand som til og starte med havde lukket mig ind, men kort tid efter var kommet ind efter mig (få minutter efter) mens jeg stod og snakkede med dem jeg var i byen med, hvortil at jeg sagde jeg lige ville have varmen. Og det er derfra at den kedelige hændelse er sket fra, som der er snakket om længere oppe.

    Jeg er ikke en fyr med hanekam, nike shox eller har en slem udstråling som hvor man ligner at man er en som kun vil lave ballade, tværtimod, jeg er en der kan med at og alle, gamle som unge.


  • #67   8. mar 2014 Tror sgu ikke ham i lædervest har været dørmand du smiley

    Men jo, der er rigtig mange "rådne" dørmænd derude, og det er en blanding af en ynkelig uddannelse, og nogle rigtig dårlige timepriser på dørmænd. Det var også derfor jeg stoppede. Det er rigtig svært i dag at få 250-300kr i timen bare. Dengang jeg startede stod jeg til 600 i timen bla.a på det nu hedengangne "Britannia" i København.

    Men som jeg skrev før (hvilket du ikke svarer på Shaka) så ville det nok have været smartere at følge de anvisninger du havde fået om at du skulle ligge jakken..




  • #68   8. mar 2014 Ja, det havde nok været smartere, men havde jeg set at det resulterede i at jeg røg ud derfra og ikke kunne komme ind igen (også selvom jeg ville smide jakken), hvorefter at politiet hentede mig + en bøde på 2500 for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen, havde jeg jo nok gjort det. Men de ting forudser man ikke.
    Hvis ting kunne forudses så var jeg millionær fra igår af hvor jeg så ville have vundet i eurojackpot smiley


  • #69   8. mar 2014 Shaka

    Netop den ene hændelse du beskriver er grunden til at vi som dørmænd er nødt til at stoppe folk i deres "Venlige" skubben til hinanden... uanset hvor godt folk kender hinanden og hvor meget det kun er for sjov, så vil der altid være risiko for at en eller anden retard misforstår og tror at nu er der slåskamp...

    Men uanset hvad og uanset hvor dum du mener dørmanden er... så gør som han siger... For når politiet kommer kan du være helt sikker på at Dørmanden får ret...



  • #70   8. mar 2014 Ruben

    Synes Dørmandskurset burde droppes... Så brude det 3 ugers vagtkursus blive 4 uger med mere fokus på dørmandsarbejde... for rigtigt mange vagt uddannede ender med at tage dørmandsjobs for at få erfaring...


  • #71   8. mar 2014 Bare tag jakken af næste gang ikk smiley vi andre har også været i byen. Oppe og slås, blevet smidt ud af diskoteker, fået karantæne, løbet fra politiet. Men vi skylder ikk skylden på nogen andre end os selv.

  • #72   8. mar 2014 Mirza

    Det har jeg skam også gjort hver eneste gang. I nat er det 5-6 grader, perfekt temperatur. Temperaturen var en lidt anden natten til den 1. December, af hvad jeg husker. Og når det ikke ligefrem er en canada goose jakke jeg bærer rundt på, og der er t-shirt indenunder, er det jo ikke unormalt og fryse for hver gang man skal stoppe op med de andre, fordi der eventuelt lige skal tændes en smøg, hæves penge i banken eller andet.


  • #73   8. mar 2014 Shaka så hold dog op med dit flæberi over det med den jakke. Nej det var ikke synd for dig, ja du har lært noget til næste gang. Det hedder konsekvenspædagogik.

    Cody, jeg er delvist enig. Nu har jeg selv haft dørmandsfirma, og har også været instruktør på dørmandskurset. Jeg mener ikke at dørmandskursus og vagt skal ligges sammen. Jeg har haft helt grønne folk fra både vagtkursus og dørmandskursus og der er altså stor forskel.

    Vagt burde være en uddannelse ligesom alt andet, på 2 år eller mere. Dørmand burde være forbudt for stederne at ansætte selv, det burde være professionelle vagtkorps, eller dørmandsvirksomheder der lejede folk ud (nøjagtig som med vagter) for diskotekerne tænker kun med pengepungen.
    Det er en rigtig lortebranche, og diskoteksejerne er skylden til det. Den typiske diskoteksejer ville ikke kunne se en rådden dørmand om han så sked ham i munden.
    Jeg forstår ikke, og har aldrig forstået, at diskoteker og beværtninger har lov til at ansætte deres egne dørmænd. Prøv lige at forestil dig hvordan lortet ville se ud hvis føtex måtte ansætte deres egne vagter smiley

    Når den del så var på plads er det min holdning at dørmænd burde have lov til at bære peberspray efter grundig kursus samt våbentilladelse naturligvis.


  • #74   9. mar 2014 Mener ikke at hverken vagter eller dørmænd bør have våben... Ja andre folk tager våben med i byen til tider... Men at bære våben selv vil afskrække nogen... mens det vil få andre til at opruste... dvs. begynder dørmændene og vagter at rende med peberspray osv, så vil gæster også rende mere med kniv og andre våben...

    Er enig i at der er mange brådne kar blandt vagter og dørmænd... Desværre... men der findes også nogle lige så slemme vagtfirmaer... Såeh om diskotekerne ansætter selv, eller et korrupt vagtfirma står for det, giver lidt det samme jo...
    I Slagelse havde vi f.eks DSM vagt, satme de rene pengeafpressere og narkohandlere...


  • #75   9. mar 2014 Shaka

    Prøv at tage en varmere jakke på så... Som dørmand kan man virkelig ikke stå og bekymresig for om du nu er klædt ordentligt på hjemmefra... Det er DIN fejl... Det er DIG der ikke klædte dig ordentligt på... = DU må tage konsekvensen... du har fuldt ud fortjent den behandling du fik... sådan er det bare...


  • #76   9. mar 2014 Man kan da sagtens tage i byen og opføre sig ordentligt. Og få en nogen sjovere aften uden unødvendige slagsmål.

  • #77   10. mar 2014 Cody

    Det er nemt nok sagt når man står i dit tilfælde.
    Jeg vidste vi skulle hjem til en <b>Maja</b> og holde fest, hvor festen kun bestod af folk som man havde gået i klasse med i folkeskolen. Havde jeg forudset en bytur var jeg naturligvis klædt anderledes på. Jeg havde dog ikke i sinde (midt om natten) og tage en taxa hjem (over 400 kroner + 30 minutters tid hjem + ventetid til taxa) for og hente en jakke der var lidt varmere, og så bruge tid på og få fat i en taxa igen, samt bruge ydeligere over 400 kroner på og komme tilbage, samt 30 minutters køretid.


  • #78   10. mar 2014 Shaka... Hvorfor kan du ikke bare acceptere at i den situation var det DIG der var en idiot, og alle de andre der havde ret ?

    Jeg syntes det er utroligt at intet bare kan lade sig gøre, din ENESTE mulighed i dit liv var at trodse de anvisninger du fik, for INTET andet kunne lade sig gøre vel...

    Du er et tudefjæs, og som jeg skrev tidligere jeg havde sgu også smidt dig ad helvede til..


    profilbillede
  • #79   10. mar 2014 Ruben

    Det er 1 bytur ud af over 50 byture. Jeg overlever nok og besøger ikke det samme sted igen. Så sent som i forgårs havde jeg da en af de bedste byture af dem alle, jeg fortæller blot om en hændelse, et sted som jeg aldrig skal besøge mere. Der har ALDRIG været problemer siden, hverken med dørmænd, dumme mennesker eller andet. Det siger vidst alt.


  • #80   10. mar 2014 Jeg ville sgu også syntes det ville være flovt at vise mig på det sted igen sådan som du åbenbart har skabt og teet dig.. tsk tsk. Men godt at høre at du er blevet klogere..

  • #81   10. mar 2014 Blevet klogere? Hændelsen skete natten til den 1. December 2013.
    Så og sige, var det jo ikke min første bytur, og heller ikke min sidste.

    Det var ÉT <------ med stort tryk på, sted ud af så mange steder jeg har været i byen. Det har intet med om det er flovt og vse sig derinde, men fordi at

    1. Ved ikke om jeg fik karantæne <--- højst sandsynlig.
    2. Stedet virkede ikke som værende et sted for mig, da det virkede ret kedeligt.
    3. Der er såååååå mange andre steder (i kbh, hvilket dette ikke var) hvor det er sjovere og hvor der er større chance for og møde så mange andre og nye mennesker.

    Jeg gentager igen - det var ÉT <---- STORT tryk på, sted ud af maaaaaaange steder jeg har været i byen. Ingen andre steder har der været de mindste problemer, hvilket også siger en del.


  • #82   10. mar 2014 Shaka jeg ved ikke om du har indset det men...
    For sølle 30kr kunne du havde haft det sjovt med dine venner og sluppet for at bære nag til i dag lol. smiley



  • #83   10. mar 2014 smiley :D smiley :D smiley

  • #84   11. mar 2014 http://youtu.be/9K5cEOKXPGA

  • #85   11. mar 2014 det er ikke det vigtige her.....


    HVEM ER MAJA?


  • #86   11. mar 2014 hun fik som fortjent... Hun må sgu da foretrække en hurtig flad frem for en tiltale for at slå tjenestemand i funktion... det koster...


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 10
    #88   12. mar 2014 Til trådstarter:

    Altså: Tag et kursus i konflikt-håndtering. Dér vil du lære at kommunikere med folk i "øjenhøjde" - altså på deres eget "niveau".
    Hvis man er så primitiv og retorisk underudviklet, og dermed på det "niveau", at man kun kan kommunikere med knoerne, så må man da forvente at få svar på tiltale, uanset hvem det er man "tiltaler", ikk'..? (det er selvfølgelig ikke god konflikthåndtering at slå, men i den situation er min forståelse helt på betjentens side)

    Vi kan desuden alle føle os truet - uanset om der står "Burger King" eller "Politi" på lønsedlen.


  • #89   12. mar 2014 86# Ja hun skulle have haft begge dele en lussing og så en tiltale mod tjenestemand i funktion.

  • #90   12. mar 2014 "Tag et kursus i konflikt-håndtering".

    Hvad om man bare opfører sig ordentligt, følger den Danske lovgivning, og ellers gør hvad ordensmagten siger man skal. Så skulle den ged være barberet.


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 10
    #91   13. mar 2014 #90

    Jamen, jeg kan da ikke være mere enig. smiley


  • #92   14. mar 2014 #62 Det som folk aldrig nogensinde har fattet når de går i byen er at det er stedet der bestemmer reglerne. Der er ikke nogen lovgivning omkring ID, eller jakker eller tatoveringer i ansigtet.

    Lige bortset fra at der rent faktisk er en lov vedr. tatoveringer i ansigtet, men lad det nu ligge i den her sammenhæng


Kommentér på:
Må en politibetjent SLÅ igen?

Annonce