{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

golf II kølersystem/blæser {{forumTopicSubject}}

Hej
Igår oprettede jeg dette emne:
http://www.bilgalleri.dk/forum/Teknik/1039955-golf_ii_vandroerskift#newest
Jeg har nu skiftet vandrøret og der blev også skiftet termostathus. Det virker mht. tæthed, ingen spild der.. men! Jeg har så ladet den stå i tomgang for at lufte den ud og der var dæksel på ekspansionsbeholderen skruet af. Efter den havde stået der i et stykke tid, stoppede der med at være mere luft fra slangen mellem toppen af køleren op til ekspansionsbeholderen. Problemet var dog så, at vandet begyndte at koge/skyde op af ekspansionsbeholderen med mellemrum.. Blæseren vedkøleren kørte ikke på noget tidspunkt og nålen inde i spedo til temperaturen kom lidt over på højre side af midten.. Jeg slukkede bilen pga. vandet skød op af ekspansionsbeholderen.
Jeg vil så gerne høre om der er nogle af jer der ved hvorfor dette skete? alt er samlet korrekt. Skulle blæseren ikke køre med jævne mellemrum når den står stille i tomgang for atholde den på en stabil temperatur? Skriv jeres budog erfaringer. På forhånd tak for jeres hjælp og tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf II kølersystem/blæser
  • #1   16. apr 2014 Køleblæseren starter først ved 105 eller 110,så det koger før den starter,
    Et Ingen problem når der er tryk på


  • #2   16. apr 2014 når vandet kommer oven ud af beholder så skruer du bare dækslet på(pas på vandet kan godt være noget varm )så lader du den bare køre videre i tomgang så starter blæser på et tidspunkt. Når blæser har kørt lader du den køle af og tjekker vandstanden også er den klar til at komme ud og køre igen

  • #3   16. apr 2014 ja okay, det lyder da godt, og det er altså helt okay at nålen kommer lidt over midten ? smiley

  • #4   16. apr 2014 nu kig jeg ud og prøvede at lade den stå i tomgang og blæseren starter ikke på den, i stedet begyndte vandet at komme ud i form af damp og kogende dråber ved ekspan.beholderen.. er lidt lost

  • #5   16. apr 2014 hvor højt står nålen bliver begge kølerslanger på køler varme

  • #6   16. apr 2014 nålen må gå gerne gå over midten.Det er lidt forskelligt hvor langt nålen går over midten nogen går 1 cm over andre kun lige til midten inden blæser starter
    Det du ser damp er sikkert bare kølervæske der fordamper. Det kan til tider godt se lidt vildt ud
    Det kan naturligvis osse være blæser eller termostat kontakten der ikke virker.
    Du kan prøve blæser ved at kortslutte kontakten så skal blæser køre den sidder i bunden af køler i højre side mener jeg


  • #7   16. apr 2014 der sidder en kontakt med tre ben i højre side ja, hvordan kortslutter jeg den ?
    Jeg kiggede ind under forvangen under batteriet hvor der er to stik der går sammen. Der hvor blæseren får plus og minus, og det var totalt irret til, jeg rensede det, målte på det og der var strøm igennem til stikket, så blæseren får altså strøm. Så prøvede jeg at lade den stå i tomgang med dæksel af tanken men den blev varm igen og blæseren startede ikke. Vandet vold kogte bare og skød op så jeg slukkede den igen...


  • #8   16. apr 2014 kan det være en Termokontakt der ikke virker?

  • #9   16. apr 2014 hvordan "kortslutter" jeg den så jeg kan se om blæseren kan køre?

  • #10   17. apr 2014 Tag stikket af termo kontakten, tag en ledning og kortslutte den der kommer med strøm med en af de 2 andre i selve stikket. Der er 2 hastigheder.

    Men keg havde en 1,3 engang, den kunne umuligt blive varm ved tomgang. Den skulle køres også holde i tomgang, før blæseren startede, så måske dit kølesystem bare er optimalt smiley

    Det med vandet der damper af, hvor meget var der i beholderen inden du skruede låget på? De fleste golfer trykker vand ud indtil det står lige ved minimum


  • #11   17. apr 2014 tak for vejledningen, jeg fandt selv ud af det igår ved at søge lidt rundt og blæseren virker. Jeg lod motoren stå i tomgang og da den kom næsten derop hvor den tidligere havde brækket sig ovenud af ekspan.tanken., så satte jeg blæseren igang med ståltrål mellem de hun ben i stikket til termokontakten, og så stabiliserede temperaturen sig.
    Der var kun det tanken anviser der må være, men jeg tror da næsten blæseren skal køre en gang imellem, når bilen står stille i tomgang for at holde det hele stabilt i temp.Uden blæser brækkede den sig i hvert fald ret seriøst ud over alt..


  • #12   17. apr 2014 De første par dage må du lige holde øje med vandstanden, så du ikke løber tør, du har vel også husket at have varmeapparatet stående helt åbent?

  • #13   17. apr 2014 Du kan altså ikke regne med blæseren starter, med det vejr vi har pt.
    På min diesel har jeg kun hørt den starte hvis jeg lader den stå med 3000 rpm i næsten en time. Og på benziner en skal man sådan skiftevis give gas og tomgang, i ren tomgang.
    Tænk på at i instruktions bogen står der at hele feltet i måleren er normalt, og det er kun hvis lampen lyser man skal foretage sig noget smiley


  • #14   17. apr 2014 ja okay men jeg har fundet ud af det nu. Blæseren skulle starte for jeg skruede termokontakten ud af køleren og der var noget sort snask og ir på enden af den. Jeg rensede den så der var kun kobber at se og satte stikket på den uden at sætte den ind i køleren igen, for jeg skulle vide om den virkede. Så jeg tog en gasbrænder og varmede den forsigtigt på enden der skal ind i køleren og efter lidt tid slog blæseren igang først på den lave hastighed og så på den høje. Efter det hele er samlet så starter blæseren nu med mellemrum når den står i tomgang, så temperaturen er stabil.

  • #15   18. apr 2014 Nice job David!

  • #16   18. apr 2014 jeg takker!

Kommentér på:
golf II kølersystem/blæser

Annonce