golf II kølersystem/blæser {{forumTopicSubject}}
Hej
Igår oprettede jeg dette emne:
http://www.bilgalleri.dk/forum/Teknik/1039955-golf_ii_vandroerskift#newest
Jeg har nu skiftet vandrøret og der blev også skiftet termostathus. Det virker mht. tæthed, ingen spild der.. men! Jeg har så ladet den stå i tomgang for at lufte den ud og der var dæksel på ekspansionsbeholderen skruet af. Efter den havde stået der i et stykke tid, stoppede der med at være mere luft fra slangen mellem toppen af køleren op til ekspansionsbeholderen. Problemet var dog så, at vandet begyndte at koge/skyde op af ekspansionsbeholderen med mellemrum.. Blæseren vedkøleren kørte ikke på noget tidspunkt og nålen inde i spedo til temperaturen kom lidt over på højre side af midten.. Jeg slukkede bilen pga. vandet skød op af ekspansionsbeholderen.
Jeg vil så gerne høre om der er nogle af jer der ved hvorfor dette skete? alt er samlet korrekt. Skulle blæseren ikke køre med jævne mellemrum når den står stille i tomgang for atholde den på en stabil temperatur? Skriv jeres budog erfaringer. På forhånd tak for jeres hjælp og tid.
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Et Ingen problem når der er tryk på
dec 2012
Følger: 19 Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 200
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
dec 2012
Følger: 19 Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 200
dec 2012
Følger: 19 Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 200
Det du ser damp er sikkert bare kølervæske der fordamper. Det kan til tider godt se lidt vildt ud
Det kan naturligvis osse være blæser eller termostat kontakten der ikke virker.
Du kan prøve blæser ved at kortslutte kontakten så skal blæser køre den sidder i bunden af køler i højre side mener jeg
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Jeg kiggede ind under forvangen under batteriet hvor der er to stik der går sammen. Der hvor blæseren får plus og minus, og det var totalt irret til, jeg rensede det, målte på det og der var strøm igennem til stikket, så blæseren får altså strøm. Så prøvede jeg at lade den stå i tomgang med dæksel af tanken men den blev varm igen og blæseren startede ikke. Vandet vold kogte bare og skød op så jeg slukkede den igen...
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Men keg havde en 1,3 engang, den kunne umuligt blive varm ved tomgang. Den skulle køres også holde i tomgang, før blæseren startede, så måske dit kølesystem bare er optimalt
Det med vandet der damper af, hvor meget var der i beholderen inden du skruede låget på? De fleste golfer trykker vand ud indtil det står lige ved minimum
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Der var kun det tanken anviser der må være, men jeg tror da næsten blæseren skal køre en gang imellem, når bilen står stille i tomgang for at holde det hele stabilt i temp.Uden blæser brækkede den sig i hvert fald ret seriøst ud over alt..
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 595 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.517
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
På min diesel har jeg kun hørt den starte hvis jeg lader den stå med 3000 rpm i næsten en time. Og på benziner en skal man sådan skiftevis give gas og tomgang, i ren tomgang.
Tænk på at i instruktions bogen står der at hele feltet i måleren er normalt, og det er kun hvis lampen lyser man skal foretage sig noget
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 595 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.517
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
golf II kølersystem/blæser