{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

bmw e46 køre MEGET kørt på literen ? {{forumTopicSubject}}

jeg har en bmw e46 compact som er begyndt at køre 7km på literen
har tjekket luftemænge måler og labdasonde der var fejl på den forreste labdasonde og ny monteret, men den køre stadig ikke langt på literen,
har den bagerste noget at sige ?
og er ellers noget der kunne skyldes Forbruget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw e46 køre MEGET kørt på literen ?
  • #2   16. apr 2014 En defekt sensor kan få den til at køre på nødprogram. Men der kan være mange grunde til det.

    Lyder den helt normal eller er der i det hele taget nogen lyde som ikke plejer at være der?


  • #4   16. apr 2014 den er lidt utæt i udstødningen fra manifold til forrør ?
    en bosch tester kan ikke vise at der nogle fejl på den!


  • #5   16. apr 2014 Det med bare at sætte en tester på, er også en amatøragtig løsning på problemet. Det er der ikke meget mekanikerviden over i hvert fald smiley



  • #7   16. apr 2014 Og derfor kører den muligvis på et slags nødprogram eller i værste fald får meget forkerte værdier fra lambdasonder/oxygensensorer.

    Det er nok svaret på problemet. Og uanset hvad, så larmer den jo og det skal vel ordnes.


  • #8   16. apr 2014 Luftmasse måleren (fejl registrere for meget luft og giver dermed også mere benzin)
    Vandtemperatur måler (hvis den siger vandet er koldt hele tiden får den ekstra at leve af)
    Lambdasonde (går for magert pga overstående, så sender den signal om mere benzin. eller hvis den er utæt FØR lambdasonderne... så vil den tro den går magert pga hullet.. og igen mere benzin end nødvendigt...)

    håber det kan hjælpe.. jeg var ude for defekt vandtemp føler som gjorde effekten når den var varm kun ydet 196hk.. (målt på felt før jeg fandt ud af der var en fejl..)
    efter skift af den og en lambdasonde var målingen 222hk ca.. så det betyder meget.. sammentidig går den også længere på literen efter det blev skiftet..


  • Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 321
    #9   17. apr 2014 husker du at skifte gear?

Kommentér på:
bmw e46 køre MEGET kørt på literen ?

Annonce