{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Fiat grande punto {{forumTopicSubject}}

Hej bg!

Jeg bliver snart 18 og går derfor med tankerne på at købe en bil. Tankerne har i lang tid været ved en Aygo, men faldt og en grande punto her den anden dag og den lød meget fornuftig.
Så det spørgsmål jeg har er:

Skal jeg være 1.2 eller 1.4?
Hvad er der af typiske fejl?
Burde jeg kigge efter en helt tredje bil? Bilen skal bruges til at komme rundt på landet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat grande punto
  • #1   24. apr 2014 Hvorfor ikke diesel

  • #2   24. apr 2014 Tag Aygo´en.

  • #3   24. apr 2014 Den skal bruges til flere små ture Michael derfor smiley

    Anders hvorfor?


  • #4   24. apr 2014 Har bare ikke tillid til de der grande punto holder.
    Men har masser af gode erfaringer med de 3 tvillinger, billige i drift og fejler næsten aldrig noget.
    Har kun lavet service og kobling på dem indtil videre og der kører jo en del rundt efterhånden.


  • #5   24. apr 2014 har haft en grande punto -.-

    var ekstremt skuffet. fik skiftet generator 2 gange trods det var orginal der blev skiftet og syntes bare den ligger elendigt på vejen.

    jeg havde en 1.4 da der da slet ingen skub er i 1.2


  • #6   24. apr 2014 Okay tak Anders!

    Okay mark det lyder ikke sjovt eller billigt... Kan du huske hvor langt du gik pr liter?


  • #7   24. apr 2014 Det eneste posetive er servostyringen den er sku nem at dreje med smiley

  • #8   24. apr 2014 vi kørte mellem 12 og 14 km/l. efter hvem der kørte.

    og idet man har placeret AC pumpen så tæt på generatoren som man har skal man have gassen af AC anlæg og afmontere pumpen for at komme til.

    Altså det var en billig bil men den både kørte og føltes også der efter


  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #9   24. apr 2014 Jeg har en aygo, køre godt har kørt et par tusind i den, der har ikke været noget endnu. Eller jo forlygten havde fugt men fik en ny gennem forhandleren det er en kendt fejl på dem så.
    men grande punto kender jeg af fejl den bare er svag i stumper generalt, min svigerfar har en, fik skiftet gearkabler, tårnlejer bøsninger foran, gløderør, alt dette inden for 20k km, den har pt kørt en 130k, så den virker som en svagere bil, man får meget bil for pengene bare i dårlig kvalitet, så ville selv vælge en aygo, og undersøg forsikring først, du får meget fordelagtig forsikring ved køb af en helt ny aygo/c1/107


  • #11   24. apr 2014 Har det på helt samme måde, kabinen er lagt federe.. Med rat betjent det ene og det andet, bedre komfort og større kabine så der er plads til drengene...
    Men xenomorph du ville anbefale 1.2?


  • #12   24. apr 2014 Jeg køber den 6-7 år gamle, med Max 150.000 km smiley

  • Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #13   24. apr 2014 Markus du skal være klar på at fiaten er langt dyre i vedligeholdelse og i udgifter om mrden end en aygo. du kan få en langt federe bil næste gang hvis du vælger aygoen eller en c1/107


  • #14   24. apr 2014 Jeg har siddet og regnet på det, forsikringen var der 1500kr forskel på om året.
    Der udover var der vidst 800 kr Extra i afgift halvårigt end aygoen.

    Benzinen går nok med et kørsel forbrug på 10.000 de første år smiley
    Jeg har de 40.000 kontant derefter har jeg stadig hele min børneopsparning + arbejde nu og når jeg bliver 18 udover min uddannelse... smiley


  • #16   24. apr 2014 Så vil jeg holde mig til 1.2 i forhold til forsikringen... smiley

  • #17   25. apr 2014 Held og lykke med værksted besøgene smiley hehe

  • #18   25. apr 2014 Tvivler sgu på det kan være så slemt.. Efter hvad jeg har kunne finde på nettet skulle de kører forholdsvis problemfrit.. Har søgt nettet tyndt! Der vil jo altid eksisere mandags biler.. smiley

  • #19   25. apr 2014 Forresten der er kun 200 kr forskel på at forsikre en 1.2 eller 1.4...

    Men burde jeg vælge kasko også, bilen koster kun 40 i indkøb..

    Forsikring uden kasko 6.400-6.600 selvrisko=6.052
    Forsikring med kasko 13.200-13.700 Selvrisko=12.104 kr.

    Jeg forventer at tegne forsikringen hos Dansk forsikring.


  • Sorte Slyngel™
    Sorte Slyngel™ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Svar: 25
    #20   25. apr 2014 Jeg har en Grande Punto 1.2. Jeg har haft den i 6 år og kørt 140.000 km. Jeg har fået lavet almindeligt service, skiftet begge tårn lejer samt en knækket forfjeder.

    Den kører ca. 16-19 km/liter alt efter om det er by eller motovejskørsel. Den er god som transport middel, dog ikke ved hastigheder over 120 km, da benzinforbruget herover stiger meget.

    Den har selvfølgelig ikke den store motorkraft med kun 65 hk., men den kører nu ok alligevel.


  • #21   25. apr 2014 Den llyder sgu meget driftsikker sorte slyngel smiley

  • #22   26. apr 2014 få dig hellere en 1,9 jtd grande punto den er både hurtig og rimlig øko min går 17 km/l lækker bil med alt i udstyr smiley

  • #23   26. apr 2014 Daniel b... Da jeg bliver 18 og det er min første bil så vil forsikringen på en 1.9 desværre være alt for dyr..

  • #24   2. maj 2014 rigtig nok den koster 37000kr og jeg er 23

Kommentér på:
Fiat grande punto

Annonce