{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E90 motorer
  • #1   28. jul 2014 Deres bagklapper kan godt ha en tildens til at ruste lidt, jeg har selv en 320D, de går kanon godt og fejler aldrig noget, vælger du en 335 så pas lidt på hvor langt de har kørt, de har en dårlig vane med at blive lidt turbo trætte ved 160.000km..
    Ellers er sådan en BMW jo et fantastisk mærke, som jeg sjældent har haft problemer med, og nu har jeg om ikk andet haft en del forskellige modeller gennem tiden smiley
    Og sørg for at få en med udstyr! de er nemmere at sælge igen, og så er det bare generelt lækkert med alt det udstyr smiley


  • #2   28. jul 2014 Mange tak for svar. Regner med en 325i eller en 330i:-) Ved bare ikke om der er stor nok forskel i hk mellem de to? Tænker det måske er smartere at nøjedes med en 325i?
    Hvordan kører sådan en 320D? Er der noget riv i den og har du nogensinde overvejet en chip til den? Har aldrig haft diesel før men overvejer også en 320d.


  • #3   28. jul 2014 Den trækker rigtig pænt, selv uden chip.. Men får du den chippet, kan du hive 210hk ud af den, så går den godt! min egen har jeg haft til at gå 19,5 km/l, så økonomien i den er også ganske flot smiley

  • #4   28. jul 2014 Du skal passe på med motoren N47, der er er problem med deres kæde, at den måske knækker efter 180.000 km, det vil sige 2.0 diesel motoren fra midten af 2006 og frem til 2009 hvor de forhåbentlig har fikset fejlen efter smiley
    Ellers giver de dejlig mange heste med en chip sådan en diesel smiley


  • #5   28. jul 2014 Må ud at prøve en diesel:-)

    Tak for det Marcus:-) Lige præcis den slags viden der er vigtig at have når man skal købe bil:-)


  • #6   28. jul 2014 Kan love dig for der er stor forskel prøv en 258hk 330 inden du prøver andre

  • #7   28. jul 2014 De 6 cyl 2005-2010 kan have problemer med olie forbrug, pga dysefejl i de tideligere år derved har de slidt cylindre ovale, og fået stor olie forbrug (kendt) problem gælder kun benzin bilerne

  • #8   28. jul 2014 Tak for svar Bandit:-) jo mere viden jo bedre:-)

  • #9   28. jul 2014 Alle n47d20a motorer bliver for lange i kæden. Min gamle gjorde det ved 220.000 km, så der kom en n47d20c fra en 09 i den i stedet smiley så sker det ikke igen

  • #10   28. jul 2014 Spørger du BMW siger de der ikk er problemer med kæden. Men det er der!

  • #12   28. jul 2014 Mmm så det nok ikke diesel jeg skal have med mit budget. Må se om jeg kam finde mig en bmw med lavt km tal.

  • #13   28. jul 2014 Det kommer an på hvor meget du regner med at køre om året, hvis du eks. kører 10.000km så vil det ikke være smart for dig at vælge en diesel, fordi en diesel bedst holder til at køre længere ture,
    Min egen 320D runder snart 300.000km det kan bestemt ikke mærkes smiley
    jeg har kendskab til flere som har gået både over 400 og 500.000km uden problemer


  • #14   28. jul 2014 Kører omkring 20-25.000km om året så benzin er nok vejen frem. Og ja man hører altid om de dårlige ting men aldrig om de gode.

  • #15   29. jul 2014 Prøver du en 330i så vil du ikke have mindre end det! -Vil du have noget der er endnu sjovere og som knepper en M3 med rette opgraderinger så køber du en 335i..

    Bi-Turbo med 415+ HK så er du først ude af lyskrydset 99,9% af gangene..


  • #16   29. jul 2014 Har godt luret lidt på 335i og må vente at se om jeg kan finde et fint eksemplar uden for mange km på bagen indenfor for mit budget på 250.000kr. Dog først næste sommer jeg skal købe.

  • #17   29. jul 2014 Kører selv E91, 330i, 2007.

    Det er uden tvivl en dejlig motor. Vil klart gå efter en 330i istedet for en 325i. Du vil hurtigt savne de ekstra kræfter.
    335i har haft mange problemer med HPFP, så mange at der i USA har været en garanti på denne. Desværre har vi ikke samme stærke forbrugerregler i DK, så tror ikke at du får det lavet gratis i DK hvis den står af. Hvis du kigger på sådan en så prøv at find ud af om den er skiftet.

    Mvh.
    Christian


  • #18   29. jul 2014 Mange tak for svar smiley

  • #19   29. jul 2014 Jeg har selv skiftet min HPFP på min 335i, der er også garanti her hjemme, bilen må bare ikke have kørt over 100.000 eller være over 4 år gammel.. Dog synes jeg det skal nævnes at reparationen er billig, en udskiftning af en HPFP på aut. Værksted kan klares for 4300,- inkl. Reservedele smiley

  • #20   29. jul 2014 Ja det da helt sikkert til at overkomme med den rep. Kan sikkert gøres billigere af en dygtig mekaniker som ikke er hos bmw.

  • #21   29. jul 2014 335i´eren har netop haft det problem benzin tryk, men det er ikke nær så udbredt som det bliver gjort til. Og som nævnt af anden bruger er det altså ikke en bondegård at skifte.

    Men lad vær med at prøve en 335´er hvis du ikke kan forsikre den eller den er for dyr. For så snart du har haft en 325/330 i en måneds tid eller to vil ønsket om en 335i bare være større.. Jeg er så dybt imponeret over den bil, især som min faders med performance upgrade. Det eneste jeg finder forfærdeligt er at BMW laver en 3-serie som med små tvist er hurtigere end deres kongebil - M3..

    -Jeg er godt klar over at M3´eren har en smule bedre køreegenskaber men til gadebrug er der mange penge sparet ved en 335i i forhold til.


  • #22   31. okt 2016 hej.
    har kædeproblemer på min 325 fra 2008 er det normalt og hvad koster det
    har kørt 216000.


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #23   7. nov 2016 Motorlampe lyser periodisk på min BMW 320i, 2009. Skriver den køre med nedsat kraft, kan dog ikke mærke forskel. BMW har kigget på den, men fejlen vender tillbage. Nogle kloge forslag.

  • Ricky G
    Ricky G Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #24   28. apr 2017 Hvad så med motorkode n47 ved godt dette opslag er gammelt

Kommentér på:
BMW E90 motorer

Annonce