{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

2.0 vag motor fejl generelt {{forumTopicSubject}}

Audi vw Seat kører alle med samme 1.9 TDI. Super dejlig motor. Har lige haft en A4 med den 110 hk udgave. Nu søger jeg en nyere bil. Ikke nødvendigvis samme slags, men er dog stor tilhænger af tyske biler. Spørgsmålet går på.

Den med 2 liter har jeg ladet mig fortælle har fejl, indtil en vis årgang ? Har i nogle seriøse erfaringer omkring denne motor? Ved i hvad problemet er med den nyere Motor?

Mvh K. Grue


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2.0 vag motor fejl generelt
  • #1   17. jan 2013 Du skal måske lige præcisere hvilken slags gogo-juice der er tale om.

  • #2   17. jan 2013 2.0 TDI eller 2.0 benzin uden tryk, eller 2.0 Turbo benzin ? eller hvad søger du lidt info omkring ?

  • #3   18. jan 2013 Nok en TDI, da det er det han starter med at nævne smiley
    - Men Kristian, jeg mener det er op til 08, derefter skulle de vidst have kureret de fleste børne sygdomme smiley


  • #4   18. jan 2013 Min ven har en Tiguan med 2.0 TDI fra 08 og den har overhovedet ingen problemer..
    Folk her snakker altså i tåger nogle gange.. Tror sku ikk 2.0eren har så mange fejl.. Nok bare mere folk der mishandler deres dyt smiley


  • #5   18. jan 2013 tjaa, dyser skal man altid være klar på kan stå af på sådan en...
    Tandempumpen kan også lække olie over i brændstoffet.
    Dobbeltmasse svinghjulene er og bliver noget lort, men det gælder jo stort set i alle biler med den slags svinghjul.
    De første årgange havde tendens til at flække topstykket.
    Turbo skal man også være klar på kan stå af.

    men jeg må indrømme dem jeg kender som har haft 2.0 tdi har nu kørt rimelig fejlfrit. dog en enkelt havde et flækket topstykke, ellers syntes jeg sku de har gjort det meget godt de 2.0 TDI'ere jeg kender til.


  • #7   18. jan 2013 Og når ja det skal lige siges at min vens er med dsg som også alle her inde siger er fyldt med fejl lige på den 2.0er.. at den ikke kan holde til momentet osv..

    Der må virkelig have sket noget i 08 fordi igen, min vens bil fejler INTET og lyder sku ikk som om den kommer til at få problemer foreløbig.. Kører stadig som da den var helt ny


  • #8   18. jan 2013 Min storebrors audi A4 2.0 tdi fra 05 eller 06 røg dyserne på. Det har jeg hørt skulle være en svaghed på dem.

  • #9   18. jan 2013 Emre.. Tror måske det kan skyldes at Tiguan kører med commonrail motor.

    Det er ikke kun tom snak og folk der tæver deres motorer.. Der ligger en del buletinger på 2.0 PD motoren på fejl på dyser, topstykker, motorblokke, oliepumper, dobbeltsvinghjul, højtrykspumper osv osv
    2.0 TDI er lavet både som Commonrail og som Pumpedyse.. Det er kun pumpedyse motoren man skal holde sig fra.


  • #10   18. jan 2013 Ahhh ok, det giver straks mere mening så..
    Synes aldrig folk har nævnt det sådan her inde.. Det er altid hold dig fra 2.0tdi og tag 1.9 tdi..

    Og lad det aldrig være dsg i en diesel.. For meget moment dræber gearkassen åbenbart osv..


Kommentér på:
2.0 vag motor fejl generelt

Annonce