{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedgradering af motor?
  • #1   15. apr 2014 Det er ikke nemt der skal aendres paa volumen

  • #2   15. apr 2014 Ja ingen problem.

    Edit: ved skift af motor selvfølgelig


  • #3   15. apr 2014 Teknisk set ja, i praksis, ikke rigtig.

  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   15. apr 2014 Rene K @ Jo klart man kan skifte motoren, men ikke lige det der var planen smiley

    Smeden l @ ok

    Hvad hvis man tænker anderledes - Ikke nedgradering, men bare "dårligere" performance. F.eks kun kører på 3 cylindere. Det er vel også en form for nedgradering?


  • #5   15. apr 2014 Hvad er det du ønsker at opnå siden du gerne vil nedgradere? Altså hvad grunden bag det hele er for måske det så er lettere at hjælpe samt komme med mere reelle svar der passer bedre smiley

  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #6   15. apr 2014 Bilen skal med i et rally, hvor motor max må være 1,0 eller være crap

  • #7   15. apr 2014 Hmm så tror jeg aldrig at du får det gennemført og ville hellere ikke tage chancen.. så hellere finde ud af reglerne for hvor stor motoren må være for den ønskede klasse og så derefter finde biler der har bedst mulighed for at hive en del hk ud af uden at det koster en million samt finde en der ikke vejer ret meget.

  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #8   15. apr 2014 Tak @ Rene K smiley Reglerne er max. 1.0 eller en ramponeret bil. Vi er ikke ude på at snyde på nogen måde, kun i at finde en løsning. Måske rustpletterne alene kan gøre det. Det er ikke at Rally der køres for at vinde, men for at gennemføres (I hope) og for velgørenhed smiley

  • #9   15. apr 2014 Hmm syntes ikke helt det giver mening med 1.0 eller en ramponeret bil for ellers kunne det også have været en opel omega 3.0 24v med 204hk smiley

    Altså hvis man ville snyde så kunne man evt finde en bil med multipoint indsprøjt, kappe ledningen til den ene dyse og så sætte en kontakt imellem hvor man så kan tænde for den under løbet og få alle hk tilbage igen smiley

    Men ellers ville jeg blot finde en 1.0 som nok vil være det letteste smiley Jeg ville personligt fortrække en corsa a 1.0 da jeg kan lide modellen, den vejer ikke meget, gevindundervogn koster sølle 1500 bobs samt den er ufattelig let at lave/vedligeholde smiley

    Men det lyder da spændende. Hvor forgår det henne og hvornår?


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #10   15. apr 2014 Nej nej vi er ikke interesseret i at snyde. Kun interesseret i at få bilen (En Lada Samara 1500s) godkendt til at deltage. Det er i Juli måned og fra London til Ulan Bator. Jeg skal desværre ikke selv med.. Jeg undersøger bare ting og sager smiley

  • #11   15. apr 2014 Nå okay hmm ja det bliver nok lidt svært uden motor skift eller udskiftning af motor.

    puha det var et stykke væk.. så vil jeg ikke overveje at være med alligevel smiley

    Det var da kedeligt at du ikke selv skal med smiley


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #12   15. apr 2014 Vi finder nok på en god historie de kan godtage smiley De er vist ikke så svære at overtale. Nu har jeg da forsøgt i hvert fald.

    Jaa det er lidt af en tur... omkring 16000 km + turen til London og man skal også hjem igen på en eller anden måde.. Tror jeg er alt for gammel til den slags smiley


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #13   15. apr 2014 .. og tak for hjælpen forresten smiley


  • #14   15. apr 2014 Kender ikke til det men ja hvis det er velgørenhed så går de nok ikke så meget op i det men man ved aldrig.

    Puha ja så må den gerne være driftsikker med så mange km smiley

    Man bliver da aldrig for gammel smiley

    Edit: det var da så lidt selvom det var begrænset


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #15   15. apr 2014 Nej måske ikke for gammel generelt.. Mere for magelig smiley Du kan jo begynde at forberede dig og tage turen om et par år smiley
    http://www.theadventurists.com/mongol-rally/#whats-the-mongol-rally


  • #16   15. apr 2014 Hmm ja det kunne faktisk være sjovt og tak for linket smiley

    Tror lige jeg vil læse lidt om det smiley


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #17   15. apr 2014 Så tager du mig med smiley

  • #18   15. apr 2014 Haha mente du var blevet for "magelig"? smiley

    Men ja der er altid plads til dig smiley


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #19   15. apr 2014 Jeg kan jo nå at øve mig i at blive umagelig hvis det først er om et par år smiley

  • #20   15. apr 2014 Hehe det lyder som en fornuftig idé smiley

    Er lidt i tvivl, koster det 500, 1000 eller 1500 pund at være med? smiley


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #21   15. apr 2014 I år koster det 630£ at deltage. Derudover kommer 1000-1500£ i depositum for bilen. Den SKAL tilbage til Europa, man kan køre hjem selv eller få dem til at afskaffe den. Prisen for det er ikke helt fastlagt endnu - Derfor 1000 - 1500£. Man skal desuden prøve at få ca. 10000 kr. samlet til velgørenhed (Redde regnskov).
    Derudover kommer bil, en masse visa (afhænger af hvilken rute man vælger), forsikringer og hvad man nu vil bruge på mad og den slags smiley


  • #22   15. apr 2014 Føj det lyder som en dyr tur smiley

    Så kunne jeg mere se det sjove i at lave samme form for tur blot privat og så evt samles nogle venner og måske et par andre hvor man kører i hver sin bil på en lignende tur smiley


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #23   15. apr 2014 Det var vist også sådan det startede for 10 år siden. En privat tur vil sådan set koste det samme, bortset fra pengene til velgørenhed smiley

  • #24   15. apr 2014 ja men det er alligevel 630 pund plus de ca 10.000 kr man spare og det kan man alligevel komme et stykke for.. ud over dette så koster det, det samme ja på nær at man først skal til england hvor jeg ville have sprunget den del over smiley

  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #25   15. apr 2014 Nå ja.. Havde jeg glemt, men husk også festerne smiley og lidt ekstra regnskov er også værd at tage med.

  • #26   15. apr 2014 Festene? hvis de alle mere eller mindre kører hver deres rute.. hvordan dælen holder de så fest? men ellers så er det da let nok at holde fest med vennerne smiley Jeg har ikke noget imod at støtte regnskoven men det syntes jeg er lige i overkanten men hvis du skal med så kan vi splejse smiley

  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #27   15. apr 2014 Jaa det er nok så som så med det, men der er noget inden og efter. Man kan selvfølgelig betale det selv, men idéen er at finde sponsorer og hvis ikke det lykkes at samle pengene ind bliver man ikke skudt lover de. Jeg tror dem jeg kender som skal køre i år, vil betale selv, hvis ikke jeg finder sponsorer smiley

  • #28   15. apr 2014 Nå ja den havde jeg ikke lige tænkt over med sponsorer og syntes heller ikke jeg læste om det men det kunne selvfølgelig hjælpe en del smiley

    Haha nej nok ikke skudt men efterladt i ødemarken i stedet smiley

    Hva kan det være at det er dig der står for at finde sponsorer og finde info hvis du ikke en gang selv skal med? smiley


  • Pelle P
    Pelle P Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #29   15. apr 2014 Så må man kunne stjæle en cykel smiley

    Bare mig der er underlig smiley Jeg synes det er sjovt. Jeg kender kun "kaptajnen" af dem der skal køre og han har travlt ude på Nordsøen med et eller andet skib, så jeg gør bare noget. Nu render jeg på kaffesladder.. Tak for sludderen. Måske jeg skriver privat til dig på et tidspunkt - Der er ingen lyd i min egen bil (Som er ramponeret nok til Rally)


  • #30   15. apr 2014 Nå okay jamen jeg syntes da det var spændende lige at høre lidt om da jeg tit misundelig har fulgt lidt med i det der dakar rally men det er jo på den anden side af vandet smiley

    Selv tak og det skal du være velkommen til smiley


Kommentér på:
Nedgradering af motor?

Annonce