{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

90hk TDi ombyt til 150hk TDi 6gear {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Dette er kun en strø-tanke - men sidder der en VAG ekspert som måske har lidt erfaring eller viden omkring følgende projekt:

Ganske enkelt at købe motor, gear-kasse, forbro, trækaksler og styreboks fra en 150hk Golf 4 TDi (VAG) og ligge i en 90hk's Golf 4 TDi.

Jeg er helt med på at det er nemmere at tune på den eksisterende motor; og at det er muligt at finde et langt 5. gear som kan modsvare 6. gearet fra de større modeller....

Men hvis vi bare skal forholde os til lige præcis denne opgave - hvad ser i så af udfordringer; udover det økonomiske aspekt?

Vh

Jacob H


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  90hk TDi ombyt til 150hk TDi 6gear
  • #1   23. jul 2014 go for it.. hvis du har alt.



  • #2   23. jul 2014 At det ikke kan betale sig.... Du kan ikke få bilen syntes pga du ikke kan overholde 20% reglen for effekt forøgelse, bilen skal melde til skat da den har ændret identitet. også kommer der alt med anskaffelse af motor, gear etc

    Hvis du ligger det sammen med hvad du kan få for bilen, vil du faktisk kunne få 150 tdi 6g for og så stadig have lidt penge tilbage

    Men alt det havde du jo undersøgt ved en simple Google søgning så du laver jo selv pis med os ved at oprette det emne ikke....?!


  • #3   23. jul 2014 Yes yes - det er fint kloge åge: du formåede så lige præcis at "svare" på alt andet end hvad jeg spurgte om. Faktisk kommenterede du udelukkende på de punkter jeg frabad mig. Sidder du bare i din indholdsløse hverdag og venter på at der dukker et forum-emne op på bg, hvor du kan få afløb for noget galle? Jeg er medlem af bilgalleri for at udveksle erfaringer og viden om biler- skal jeg lige skrive en privat besked til dig, næste gang jeg opretter et emne; bare lige for at spørge sheriffen om lov?

    Christ hvor det her dog blevet et forum for fucking jantelovs-ryttere og bonderøve... Det er sq da til at kaste op over...


  • #4   24. jul 2014 Jakes, jeg kan kun give dig ret. Alle er pisse kloge og hvis de ikke har viden, så vil de hellere end gerne fortælle om alt muligt andet, man ikke spurgte om eller direkte frabedet.
    Folk vil hellere brokke sig, end at dele viden og holde en positiv stemning.
    Men sådan bliver fremtiden åbenbart på Bilgalleri! Trist....


  • #5   24. jul 2014 Men for at svare lidt på dit spørgsmål også:
    Så kan det sagtens lade sig gøre, du skal bare huske at startspærre kan gå hen at blive et problem, hvis du ikke får koden med fra den nye.
    Ellers er det bare plug and play. Givet at du selvfølgelig har alle dele og er villig til at betale afgiften. smiley


  • #6   24. jul 2014 Sæt en 6. Trins gearkasse på din 90 hk og så få den chippet evt med større turbo og intercooler ved landberg, så har du næsten det samme

  • #7   24. jul 2014 Ved sådan en ombygning rammer du ind i lidt "små" problemer.
    Da din 90hk motor er den gammel model med udvendig pumpe og en 150hk er den nye med indvendig pumpe i topstykket.

    Du skal bruge ledningsnet, pumpe fra tanken, tank, styrboks og speedometer med startspær. (Evt. Nøgler men kan osse omkodes ved vw) også selvf motor og gearkasse samt intercooler med dertil høre dele. Mig bekendt skulle det ikk være nødvendig med forbro. Om Bremens er det samme tør jeg heller ikk lige udtale
    Mig om.

    Og inden jeg gik igang med sådan en omgang ville jeg skrive til skat for at få en afgift hvad det ville koste i afgift og få de 60 hk ekstar.

    Mvh. Bruun


  • #8   24. jul 2014 Jimmi og Bruun - Tak for rigtig fine svar! Der er lidt at gå videre med. Jeg er nemlig blevet tilbudt en super sweet deal på sådan en maskine - Men ud fra jeres svar skal jeg lige have undersøgt med ledningsnet og nøgler/startspærre.
    Jeg takker endnu engang!

    Go dag.

    Vh


  • #9   24. jul 2014 Men hvor lave den ombygning når du ikke kan få lortet synet....

    Ja det er skønt med betalt sommer ferie....!


  • #10   24. jul 2014 Det er jo irrelevant om hvorvidt du mener jeg kan få den synet eller ej! Jeg kunne for så vidt være i gang med at bygge en bane-racer; det er sagen uvedkommende! Du antager en hel masse og sidder og spiller klog ifht nogle aspekter som jeg klart og tydeligt har frabedt mig meninger om. De er endda baseret på dine egne antagelser, og fuldstændig blottet for noget som helst indhold jeg bad om??!! Jeg er ligeglad med dine meninger og holdninger til mit indlæg: så fat det dog! Pas dig selv hvis du ikke har noget fornuftigt at sige- og det gælder sgu ikke bare her!

  • #11   25. jul 2014 Tdi power
    Læs lige op på reglerne, selvf. Kan han få synet den.
    Han ligger en motor i med 60hk mere. Lad vær og udtal dig når du intet ved. Og inden du begynder med mere ævl så ring til skat.


  • #12   26. jul 2014 Prøv dog selv at læs at læs på reglerne....! 20% reglen fra org motor.....

  • #13   26. jul 2014 nååååååååå det var en ny regl smiley den har jeg aldrig hørt om. (ironi kan forkomme)
    men hvad har det med og gøre og få den synet ? som jeg skrev længer oppe skal han ringe til skat og oplys dem om ombyging hvorefter de ville sende ham en afgift på hvad det koster opg betale bilen fri af 150hk.

    det mund lort du lukker ud har intet relevant med emnet og gøre. ! Så stop med og kloge dig, for det gør ikk din sag bedre.


  • #14   26. jul 2014 Det har den relevans at man ser på hvad bilen er født med, 90 HK, der til ligger man 20%, ergo hvis han gøre til syn med en motor der er har en effekt der er større end det tilladte, bliver bilen kasseret med de konstruktive ændringer.

    Efter som man tager udgangspunkt i bilens org motor kan han IKKE betale afgift op til en 150 hk. da det er en effekt forøgelse på mere end de 20%

    De kan se igennem fingrene med 20% reglen kan ske HVIS han kommer med en skriftligt type godkendels på karosseriet fra VW, om at karrossen kan holde til den effektforøgelse, samt dokumenteret papir på at bremser overholde type kravene der til.

    og det med at kloge,sig, så ved du jo ikke at jeg har bygget en Calibra 2,0 16v om til 2,0 turbo, bilen var i øvrigt en gammel hund fra 90, og hvor meget bøvl der var med det fordi jeg ikke overskred 20%. De vil gerne sende mig kravet om ekstra afgift da bilen var ændret, men jeg ville ikke kunne få den synet. og der er kommet strammer krav til det siden.

    men du kan jo lige læse på det her: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Groen-Transport/Luftforurening-fra-biler/~/link.aspx?_id=7E21CB7A24A04612A0F1F85F7E9779B1&_z=z


  • #15   26. jul 2014 Hahaha kæmpe klovn.
    Har intet med hans sage og gøre..

    Og sorry men har en 2,0 16v godkendt i min golf 1 GTI og er så småt ved og lave samme ombygning i min 110hk så forstår stadig ikk hvor du vil hen.


  • #16   27. jul 2014 den er også fra før 1987, og så kan du faktisk gøre hvad som helst, stort set.

    og hvorfor har det ikke noget med hans sag at gøre. han vil øge effekten med mere end 20% end det bilen er født med....


  • #17   27. jul 2014 i øvrigt kan du maks ligge en 130 hk 1,9 TDI i din G4´er. og nu er VW vidst ikke super vild med at give den slags type godkendelser ud, selv om man kan få en G4´er med 150 HK. man ser på hvad bilen er født med, og så er det stort set lige godt hvad andre modeller du kan då, men mindre du har en type godkendelse fra producenten.

    i øvrigt røg turbo på calibraen inden jeg nåede til syn pga et skide hul i olie slangen... men nøj den trak godt... og skød lidt ud af udstødning ;-P savner sku helt den gamel, men ikke at svejse nye vanger i den ;-P


  • #18   27. jul 2014 Tdi
    Selvom han øger med mere end 20% så kan han stadigvæk få den synet og godkendt. Der kommer bare en afgift oveni.

    Så det du skriver er forkert. Den kan sagtens synes og godkendes når du overskrider 20%.


  • #19   27. jul 2014 Hvordan det, når han skal stå med en type godkendelse man ikke sådan bare lige kan få fra VW

  • #20   27. jul 2014 Fordi bilen er typegodkendt, du behøver ikke godkendelse fra VW

    Alle G4 er typegodkendt, der kommer blot en ny afgift.


  • #21   27. jul 2014 ja self er de alle typegodkendt eller får VW slet ikke lov til at smide dem på plader i Tyskland - Ej ved godt hvad du mene. Men jeg for holder mig til det jeg oplevede under mit eget motor projekt, samt den information jeg kunne finde den gang. og som jeg efterfølgende i kraft med dette emne, stadig kan se ikke er ændret siden da.

    Men hvis du læser det link jeg vedhæftet er det op til ejer af bilen at dokumentere at bilen kan holde til de ekstra HK, 20% så skal du stå med dokumenter fra producenten at bilen kan holde til de ekstra HK.

    og der tages ikke hensyn til at du kan få en model med en større motor, synshallen har heller ikke adgang til fabrikkens type godkendelser, og kan ikke slå dem op,


  • #22   27. jul 2014 Du kan selv slå typegodkendelser op inde på fstyr.dk


  • #23   27. jul 2014 Hehe delvist rigtig, det er type godkendelsen på hvor meget bilen med den motor forurener/ bruger pr km

    Redigeret:
    Det er sku de rigtige godkendelser. de bare ikke helt sådan ud fra fabrikken. Men som jeg læser det skal han stadig have noget fra fabrikken der kan dokumentere at den klare de ekstra HK. Den burde jo være der så


  • #24   27. jul 2014 Når du benytter originale dele, så skal der IKKE godkendelser til fra VW, da alle delene allerede er godkendt.



  • #25   27. jul 2014 jo det skal nå du kommer over 20% fra det bilen er født med... det er da ikke så svært at forholde sig til.... originale dele eller ej kommer ud over 20% skal du have godkendelse for det. det står sort på hvidt på fstyr.dk

    Så jeg kan helt lovligt proppe en v10 bi turbi på min altea helt lovligt. det er jo en org. VW motor


  • #26   27. jul 2014 Nu er G4 født med den motor, så det er et identitetsskifte, og motoren er typegodkendt til modellen

    Din model er ikke typegodkendt med en V10 biturbo motor vel.



    Du skal kunne dokumentere, at bilen efter ændringerne ikke forurener mere end tilladt. Det kan gøres ved at få bilen målt i et godkendt prøvningslaboratorium (findes bl.a. i Sverige og Tyskland). Det kan også gøres ved at bygge bilen om, så den bliver identisk med en anden seriefremstillet model.


    Hvis du øger motoreffekten med op til 20 %, anses bilen for fortsat at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra PRODUCENTENS SIDE, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.


    Men her er det jo nok at bilen er typegodkendt. VW har sagt god for identitetsskiftet. Så længe du flytter alt over.


  • #27   27. jul 2014 Citat "Men her er det jo nok at bilen er typegodkendt. VW har sagt god for identitetsskiftet. Så længe du flytter alt over."

    Wow vi nåede langt. men de plejer ikke sådan lige at sådan et tilsagn


  • #28   27. jul 2014 Sorry men nu må sku holde op..

    Du skal ikk bruge en typegodkendels på bilen når der skal ligges en 150hk motor i er i, du oplyser blot karos model 1J også kan skat gå ind og slå op at karossen er godkendt til motor efter som den er blevet solgt sådan så regner de afgift ud som skal betales... Selvf. Efter den har været til toldsyn. Når bilen er solgt sådan fra farbriken kan den sagsten godkendes uden nogle form for papir.

    Og nu gider jeg ikk læse mere fra dig for du kloger dig på et forkert grundlag. Og har ingen relevans til enmet.


Kommentér på:
90hk TDi ombyt til 150hk TDi 6gear

Annonce