{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

pioneer deh-8500bt + renegade 1100, 4kanals forstærker (montering af kabler) {{forumTopicSubject}}

hej BG.

skal for første gang nogen sinde til at sætte lidt anlæg i bilen, men inden jeg får radiorammen med radio og div kabler monteret i dashboardet skal jeg lige have fundet ud af et par ting..

1. remote til forstærkeren, i ledningerne bag på HU'en er der en blå/hvid ledning der hedder "system remote control" er det min remote til forstærkeren?, kan nenlig ikke finde et seperat sted at tilslutte en remote ledning der skal trækkes til forstærkeren.

2. skal have ført phonekabel mellem HU'en og forstærkeren, som sagt er der 4 kanaler på forstærkeren og 3 linie udgange på HU'en, vil det være bedst at kører 2 seperate phone kabler til forstærkeren 1+2 samt 3+4, eller skal jeg bare sætte en Y-splitter på phonekablet? (til forstærkeren er der tilsluttet 2stk rainbow 5x7 hattehylde højttalere m. delefilter og løs diskant i kanal 1 og 2 og i kanal 3/4 er bassen monteret)

jeg håber personen der læser mit oplæg forstår hvad jeg mener, kender ikke helt fagsproget så bær over med mig smiley !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pioneer deh-8500bt + renegade 1100, 4kanals forstærker (montering af kabler)
  • #1   28. okt 2013 Den der hvide/blå ledning er den du skal sætte til remote på forstærkeren.

    Og så er jeg i tvivl om resten.


  • #2   28. okt 2013 dette "remote kabel" i kabel bundet bag på radioen er 2 delt med fabriks kabel sko eller hvad de nu hedder, og har læst mig lidt til at der er strøm i den, er det den samme strøm som HU'en bruger eller kan jeg bare tage og skilde denne kabel sko i 2 og så forlænge den til min forstærker, og hvis det er tilfældet, hvilken ende, den der kommer fra radioen eller den ende der kommer fra ledningsnettet .. smiley

  • #3   28. okt 2013 Hej Steff.

    Jeg har også selv en Pioneer HU, og en renegade 1100.
    Ved ikke om jeg helt forstår afsnit 2 men:

    Jeg har selv 2x2 phono-kabler mellem HU og forstærker. Med disse har jeg koblet det ene kabel til SUB i HU, og BASS indgangen i forstærkeren. Altså 1+2.
    Det andet kabel har jeg i REAR i HU, og i indgang 3+4 i forstærker. Denne kanal bruger jeg til mine højtalere i hattehylden.
    DVS. at min SUB & hattehylde-højtalere kører over min forstærker, og mine højtalere i for-døre + diskanter i A-stolpe er monteret i HU.
    Jeg har ingen Y-splittere, kan ikke se hvad du skal bruge dem til.


    Ang. din Remote kabel.
    Jeg kunne ikke selv få det til at fungere. Men målte på ledningsnettet der gik til HU, for at se hvilken leder der var tændledning til HU. Derefter monterede jeg bare REMOTE kablet til forstærkeren med tændingsledningen til HU.

    Håber selv du får lidt ud af min krøllede forklaring.


  • #4   28. okt 2013 Hurtig gennemgang:

    Den blå/hvide er din remote...

    Træk 2 phonokabler... Hvis jeg ikke tager meget fejl har Pioneer endda været så rare at der bag på radioen står hvilke phono udgnage der er til front rear og subwoofer... Phonokablerne tilsluttes rear og subwoofer... Du har (Meget fejlagtigt ) Ikke valgt at sætte fronthøjttalere til jo... Så simpelt er det... smiley


  • #5   28. okt 2013 Hej Christian.

    linieudgangende hedder:
    r, regner med det er rear, altså bagerst.
    f. regner med det er front, altså dashboardet.

    og så er der SW, har abselut ingen ide om hvad den er?

    men kan saktens invistere i et ekstra phone kabel for at kunne justere lyd fra bass / højttalere hver for sig .. fornuftigt..

    ang remote.

    hvilken ende af remote når den er 2 delt, eller bare lode den på dem når de er samlet? smiley


  • #6   28. okt 2013 R er rear, korrekt.
    F er front, korrekt
    SW er SubWoofer smiley

    hvad mener du med 2 delt remote??
    Så vidt jeg ved er der kun en leder? smiley
    Har brugt en silikone muffe, som jeg fik fra arbejdet smiley


  • #7   28. okt 2013 remote kablet er 2 delt, hvis man kan sige det på den måde der sidder en form for muffe på den som man kan sætte ind i hinanden så ledningen har signal igennem eller de kan tages fra hinanden så de er hver for sig smiley

  • #8   28. okt 2013 Ligegyldigt.... Om det er 2 delt 8 delt eller 12 delt...

    Du skal tilslutte remote til forstærker på den blå/hvide ledning der kommer ud af din radio... så sæt den til så der er kortest strømvej...


  • #9   28. okt 2013 du skal tage remote ledningen fra hu af og sætte din forstærker til så virker det.

  • #10   28. okt 2013 Snakker du om remote kablet på din HU eller den du vil have til forstærkeren?

    Du skal måle dig frem til den ledning der giver strøm, når du laver tænding - altså oppe ved din HU.
    Så skal du have din remote til forstærkeren monteret sammen med den tændledning,

    Dette er selvfølgelig bare sådan jeg har gjord selv, det betyder ikke at det er den helt rigtige måde at gøre det på smiley


  • #11   28. okt 2013 Okay drenge, i har sikkert ret, det virkede bare ikke for mig at montere den med remote-kablet fra HU'en smiley

    Dette ville dog give mest mening! smiley


  • #12   28. okt 2013 Så har din radio en defekt Remote udgang...

  • #13   1. nov 2013 jeg fandt ud af det ved nærmere eftersyn på remote ledningen den der er 2 delt som kan samles troede jeg at makaten sad fast på en af de 2 ledninger det viste sig at den skjulte en 3 ledning der var forbundet med remote ledningen som jeg nu har lovet en længere ledning på og puttet krympe flex over så det er pænt afsluttet og ikke kort slutter.. man lærer da også noget nyt hverdag smiley

    tak for hjælpen alle smiley


Kommentér på:
pioneer deh-8500bt + renegade 1100, 4kanals forstærker (montering af kabler)

Annonce