{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

2 channel line output converter til sub? {{forumTopicSubject}}

Hej, tænkte om der måske var nogle kloge hoveder her der kunne hjælpe med denne.

Jeg skal installere subwoofer i min Audi A6, og vil gerne bibeholde det originale anlæg,

Jeg er kommet frem til at man kan tappe ind i signalet fra den originale forstærker der sidder i bagagerummet som går til de 2 bashøjttalere og dermed få et signal der allerede er low.

Men jeg skal bruge en konverter der laver det om til phonostik til min sub forstærker, og samtidigt kan levere et remote signal til den.

Jeg har kig på følgende: http://www.pac-audio.com/PACProductData/SNI-45T/1_Instructions/sni-45t_instructions_020909.pdf

Men den kan jeg ikke finde i DK nogen steder. Er der nogen der kender et godt alternativ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 channel line output converter til sub?
  • #1   28. jan 2014 Ja... Det er en hi-lo converter du skal bruge... denne f.eks.: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/1476/Language/da-DK/CatID/458/HLA_SLIM_HLA_DUAL_HLA2_HLA_4.aspx
    Hvis det kun er til 2 kanaler...

    Hvis din originale forstærker ting der kører med et aktivt deling system, vil denne dog være bedre: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/228/Language/da-DK/CatID/458/HLAsum.aspx

    Men ellers så er den første fin og laver et 2 kanals phono output... Den fås også som 4 kanals...


  • #2   28. jan 2014 Hej Cody,

    1000 tak for dit svar, det er nok noget som den første jeg skal have eftersom jeg skal hægte mig på de 2 outputs der går til de originale bashøjttalere i bilen, dette signal skulle i forvejen være low. Gør det mon noget at man smider en hi-lo converter på når signalet der kommer ind ikke er high? Og ved du tilfældigvis hvordan den genererer remote signalet til forstærkeren? Den jeg linkede til gjorde det ved at "lytte" på højttalerkablerne efter spænding.


  • #3   28. jan 2014 Det er netop også det denne gør... Der kommer signal via højttalerkablerne, en meget lille den af den effekt bliver til remote signalet og resten konverteres til et low phono signal...

    Det output der er fra din forstærker er et high current signal... det er det altid til højttalerne... da phono indgangene på en forstærker kun tåler op til 6-8 volt, skal high current signalet konverteres ned... Det har intet med lydfrekvensen at gøre..


  • #4   29. jan 2014 Hehe, så fatter jeg, tak for forklaringen, ved ikke hvorfor, men vil gerne vide hvordan tingene fungerer helt inden jeg begynder at klippe ind i ledningsnettet til det BOSE anlæg der sidder i min Audi smiley

    Så vil jeg bestille den med det samme smiley


  • #5   29. jan 2014 Du er klar over der findes en Subwoofer originalt til din bil ikke??

  • #6   29. jan 2014 Jo, det er det signal jeg skal hægte mig på der skulle være 8 højttalere, hvoraf 2 er bashøjttalere, det er de 2 jeg skal hægte mig på for at få lyd.

    Syntes ikke der er helt dybde nok nemlig smiley så jeg har en 12" JBL GTO4 sub til bagagerummet.


  • #7   29. jan 2014 Ok... Jamen snak først lige med hificarfi.dk omkring hvorvidt deres omformer kan tåle signalet fra forstærkeren... men ellers tror jeg ikke der skulle være et stort problem...

  • #8   29. jan 2014 ja, det er måske en god ide, tror du der skal en kondensator på også?

  • #9   29. jan 2014 nej... en kondensator er bare en belastning for dit strømsystem... Der er for mange myter om kondensatorer, og de bliver alle holdt ilive herinde... Som oftest er en kondensator ikke en god ide...

Kommentér på:
2 channel line output converter til sub?

Annonce