{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.034 visninger | Oprettet:

antenne signal {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Købte en hyundai i30 i dec 2012. Der sad der en avic piooner i den den gang. Signalet var ok. Men i min gamle bil var det meget bedre. I dec 2013 begyndte det og bliver værre. Jeg havde i forvejen besluttet at købe ny radio så det gjorde jeg. En pioneer avh2300. Signaler blev ik bedre. Har nu efterfølgende købt antenne forstærker som sider bag radioen. Skiftet antenne fod og pind.
Stadig samme dilema. Når jeg kører på lande vejene hakker den og man kan hører støj i baggrunden. Plus den kun finder de store kanaler som ik engang spiller rent. Bor i Grenaa så det er p3, alfa, solo fm og radio abc den primært kan opfange. Sætter jeg mig ind i mine forældres volvo v70 finder den utallige flere stationer.
Hva skal jeg gøre, er virkelig på bar bund smiley :(

VH Rene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  antenne signal
  • #1   29. mar 2014 følger lige med, har lidt af det samme problem i min passat med pioneer deh 8400 bt,
    syns jeg kunne finde flere kanaler da den originale blaupunkt sad i bilen, men den gik til


  • #2   29. mar 2014 Pioneer har altså ikke de mest følsomme tunere, det er en del af forklaringen. Tjek stel på antennen, tjek stel til radio. Brug ikke en antenne med kort pisk, men en med så lang pisk som muligt. Flyt evt antenne forstærker op ved antennen, istedet for bag radio. Hvis intet af dette hjælper, så skrot de Pioneer spilledåser, de er alt for hypet og er teknisk set elendige, pånær deres absolutte top modeller

  • #3   29. mar 2014 For sjov, kunne i jo begge prøve at sætte en anden radio i, af andet mærke og se/høre forskellen inden i gør andet...

  • #5   29. mar 2014 lad os side det hjælper at skifte radioen ud til en tilfældig anden.. er der så nogen som ved lidt om hvilket mærke man så skal gå efter?

    Det skal siges der sidder original ny antenne fod med forstærker i og den originale ny pisk på ca 45 cm (gæt)


  • #7   29. mar 2014 Tak for rådene. Vil prøve dem af smiley andre råd er osse velkommene smiley

  • #9   29. mar 2014 Den org pisk er lang ca 35cm så tror ik længere gør forskel :)? Men har læst herinde at en blaupunkt rude antenne skulle være god. Kan man benytte både rude og Standard antenne samtidig?

  • #10   29. mar 2014 Hvor kan de magenet antenne r købes :)?

  • #11   29. mar 2014 Den såkaldte magnet antenne, er blot en antenne som får stel fra bilen via magnet, intet specielt fordel ved den.

    Antenne forstærkere, er en lappe løsning, medmindre de er indbygget i selve antenne foden, mange ved ikke der er forskel på en der booster signalet fra selve antennen og videre, men monterer dem lige bag radio hvilket netop forårsager problemer med støj

    Vedr. at anbefale et mærke, det jo lidt en smagssag, og mange faktorer spiller ind. Når vi udelukkende taler om radio modtagelse, så er Blaupunkt, Kenwood, Clarion, Alpine osv alle gode modeller, men hvis du skal opgradere, hvorfor så ikke vælge en med DAB radio med det samme? Så får man Radio lyd i CD kvalitet. Kenwood laver f.eks en i enkel DIN til et par tusinde.


  • Hans M
    Hans M Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #12   17. feb 2019 hej jeg har en Opel mokka fra 2017 med dårlig signal på fm, opel kan ikke finde fejl de har snart prøvet alt, hvad gør jeg.

Kommentér på:
antenne signal

Annonce