{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.329 visninger | Oprettet:

Tesla S - opgradering af lydsystemet, hvor? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at købe en Tesla model S og under konfigurationen af ekstraudstyr, blev jeg i tvivl om jeg skulle opgraderer fra de standard 7 højttalere (200watt) til det store lydsystem med 12 højttalere inkl. sub (580watt) for 20.000 kr

Jeg har læst at mange har fravalgt det store lydsystem da det kort sagt ikke lyder 20.000 kr bedre end standard anlægget.

Derfor har jeg overvejet at vælge standard anlægget og "selv" bruge 20-25.000 kr på at få opgraderet dette, men er lidt på bar bund mht hvor og hvorledes jeg skal søge tilbud og løsninger da jeg ikke selv har erfaringer med dette??
Jeg har set en pakke med en sub i bagagerummet og forstærker i "frunk" fra USA, men har vi ikke nogle firmaer der installerer gode aftermarket lydsystemer i Danmark?
Ønsketænkning er dele fra B&O eller tyske Burmeister som eksempelvis to opdukkende acustic lens' fra B&O eller de roterende tweetere fra Burmeister smiley

- Men andre forslag og andet information modtages gerne!

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla S - opgradering af lydsystemet, hvor?
  • #1   13. jul 2014 Køb fælge for de 20,000 istedet smiley

  • #3   13. jul 2014 Hehe det er der allerede sat penge af til og de 20-25.000 kan dermed frit bruges på lydgrej smiley

  • #5   13. jul 2014 Ifølge sidste FDM test hvor man vil køre fra Kbh til Jylland virker det ikke som en bil man bruger 6 timer i om dagen eller af gangen.

    Men nu hvor bilen er afgift besat som den er, hvorfor ikke bruge de snotte ekstra Benjamin på det opdateret lyd? Det kan få en helt lyst til at høre musik på turen hvis det spiller godt.


  • #6   13. jul 2014 Nu prøvede jeg bare at lave en tesla inde på deres hjemmeside.. hvis den skulle have alt det udstyr som man kunne drømme om ender den på 974.000 i mit tilfælde.. hvor meget propper du i din? - Af ren nysgærighed.

  • #7   13. jul 2014 DynAudio laver lækre højttalere. Dog ikke lige så flotte som Burmeister & B&O

  • #10   13. jul 2014 Ville være synd at købe en ny bil og så gå ud og smide noget andet anlæg i. Køb det dyre eller behold det billige, så tag ud og prøv dem begge

  • #12   14. jul 2014 Jeg syntes nu det opgraderet anlæg er fint nok. Det kan måske diskuteres om det er 20000 kr værd. Men jeg vil ha det i min Model S. smiley

  • #13   14. jul 2014 Savle savle...Er ganske enkelt "In love" med Tesla S. Den er simpelthen bare for gennemført.
    Aner desværre intet om mulighederne for en lyd-opgradering, men for fanden hvor er det bare en lækker bil.
    Lad høre hvad du finder ud af med lyden...



  • #14   14. jul 2014 Har været ude og kører i en med ALT i udstyr, det er virkelig lækker lyd, i den model fra fabrikken smiley

  • #15   14. jul 2014 Dr.No - Ja det er mange penge for en bil men vel ikke synd at sætte "andet" i hvis det er bedre?

    Thomas og Simon H.N - Jeg er enig, det store system lyder godt og var også en selvfølge at medkøbe dette indledningsvist, men efter at have hørt begge systemer samt læst diverse ekspert vurderinger af anlægget, føler jeg ikke at, de 20000 kr er givet så godt ud, som de ville kunne være på at opgradere det eksisterende (både visuelt og auditivt).

    Men kan jo være det løsningen at købe Teslas store lydpakke hvis det ikke er muligt at købe et sæt hos eks. Burmeister eller måske Meridian (som har fået rigtig gode anmeldelser fra Jaguar og Range Rover)??


  • #16   14. jul 2014 Martin K - Har godt læst lidt om Dynadio, som en mulig opgraderings løsning på il højttalerne i døren. Kan godt lide at det er dansk og så skulle de også lyde godt. Har du nogle erfaringer med dem kontra andre mærker?

  • #17   14. jul 2014 Hvis du selv syntes det er godt nok. Er det så ikke ligemeget hvad eksperterne siger?

    Men selvfølig kan du få anlæg der er bedre.

    Syntes nu ikke tesla'en er dyr. Hvis man sammenligner den med en tilsvarende bil i samme klasse. Den er faktisk meget attraktiv i DK pga vores afgifter.


  • #18   14. jul 2014 Simon - Min søgen efter et bedre lydsystem er ikke begrundet i diverse anmeldelser, men på baggrund af først at have hørt den store lydpakke og dernæst den almindelige, hvilket, for mig, ikke medførte den store forskel andet end sub'en (og DAB osv hvilket er underordnet), derfor kom jeg i tvivl om hvorvidt de 20000 kr i stedet for at få lidt bedre lyd kunne medføre en meget bedre lyd.... Og det er så det ekspertvurderingerne har hjulpet til at be- eller afkræfte.

    Og Ja du har ret mht afgiften, det er jo der hele gevinsten er, faktisk har jeg beregnet afgiften til at være 1.4 mio kr


  • #19   14. jul 2014 Jeg har hverken hørt den med std lydpakke eller den med den dyre. Men hvis du føler at det ikke er 20.000 kr mere værd så ville jeg i dit tilfælde alliere mig med en der har forstand på at lave et godt costum setup til dig incl indstilling. Med Costum mener jeg ikke at der skal være synlige højttalere osv men derimod skal en række lækre forstærker, enheder og ja generelt hele setuppet vælges og så installeres så det ligner en del af bilens originale interiør.

    Personligt ville jeg nøjes med front, sub, forstærker til begge dele samt en god kvalitets hu, sidst men ikke mindst en god dsp til indstilling. Så er der lidt lydæmpning af døre og ja så er du faktisk ganske godt på vej til at have et lækkert setup. Det med højttalere i bag syntes jeg kun ødelægger lydscenen fuldstændigt og spild af penge men mindre man desideret indretter det til at det kun er dem på bagsædet der får noget ud af de bagerste højttalere. smiley Nogle ville syntes at det ville være synd at begynde at bygge anlæg i en ny bil men hvorfor dog? hvorfor må glæden ved at høre musik ikke være lige så stor ved en ny bil som en ældre? smiley


  • #20   14. jul 2014 Nu læser jeg at du kigger på mulighederne for at få noget grej fra B&O, Burmester Og Meridian... Det kan højest sandsynligt ikke lade sig gøre da de jo faktisk slet ikke laver bilstereo normalt... De biler du ser med deres grej i, Er jo topmodeller hos meget meget dyre fabrikater som Jaguar, Aston Martin, Audi... osv osv.. Hvis ikke de har en aftale med Tesla i forvejen tror jeg ikke du kan få noget fra dem...

    Til gengæld Så ville Dynaudio f.eks. levere en yderst førsteklasses lyd i din bil... Især sammen med de helt rigtige forstærkere... Det ville Morel F.eks. Også...

    Det der så kan blive det svære med sådan noget kan være integrationen i bilen så det stadig ser lækkert og eksklusivt ud og helst ser ud som om bilen er født med det... Og dog... Man kan dog se på billederne af interiøret man kan finde på nettet, at der er fine originale højttalergitre der fint vil skjule enheder osv, Så bilen bibeholder sit udseende... Faktisk vil kun en evt. subwoofer være synlig... Dette kan dog laves rigtig flot. så man ikke lægger rigtigt mærke til den... En evt. sub kunne være: http://www.hilmars-audio.dk/shop/phase-aliante-si12-1965p.html
    Det er nok den mest vellydende subwoofer jeg har haft førnøjelsen af at lytte til... virkelig klasse... og den flade profil gør at den er let at lave et slank og skjult kabinet til... smiley


Kommentér på:
Tesla S - opgradering af lydsystemet, hvor?

Annonce