{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

Opel Astra g Multifunktionsrat til radio {{forumTopicSubject}}

Har ville skifte radio i vores "nye" Opel astra g 1998.
Når jeg så kommer ind til stikkende ser jeg at der ud over de to som ISO passer i er et ekstra stik.
Jeg kan sagtens sætte ISO stikkene til så radioen kan spille men den starter i BT mode. Derudover er det vigtigt at få multifunktionsrattet til at fungere. Er der et stik jeg kan bruge som bare passer? syntes jeg har kigget uden for meget held.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Astra g Multifunktionsrat til radio
  • #1   6. aug 2014 Hvis den har det med at smide alle indstillinger og starte i en form for demo, er det fordi der er byttet om på "konstant plus" til memory og på "tændingsplus" som er det der driver selve radioen. Der skulle gerne være en gul ledning og en rød ledning (tjek lige op på farven) med to samle-dimser på lige bag stikket i ledningsbuntet. Byt om på dem. Så beholder den alle indstillinger.

    Opels ratfjernbetjening er noget en vis person har skabt i vrede på en regnfuld onsdag. For at få knapperne til at virke, skal du have fat i en specifik adaptor til lige netop din radio. Her kan carsound være behjælpelige. Alternativt kan du søge på ebay, hvor der også er et udvalg. Forvent at skulle ofre en 800 - 1000 kr på sådan en adaptor.

    Eftersom du har sat en uorginal radio i, har du sikkert bemærket, at dit multidisplay nu kun viser "sort", når den uoriginale radio tændes. Hvis du gerne vil have den til at vise konstant dato i stedet, kan dette gøres ved at du klipper ledningen til "elantenne", jeg mener at huske den er blå, men følg for alt i verden op på ledningens farve og placering i ISO stikket. Dog kan du komme i problemer med en evt. antenneforstærker. bliver modtagelsen dårlig som følger af denne operation, skal du ofre en 100 kr på en uoriginal antenneforstærker. Let og lige til at installere.


  • #2   6. aug 2014 du skal bruge sådan en her også et kabel det det mærke radio du har

    http://www.hilmars-audio.dk/shop/rat-interface-opel-1219p.html


Kommentér på:
Opel Astra g Multifunktionsrat til radio

Annonce