{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.415 visninger | Oprettet:

2 batterier i bilen.. hvad skal man have? {{forumTopicSubject}}

Har nu endelig fået fat i et ekstra batteri og tænkte på at begynde at bruge den..

Men hvad skal jeg være opmærksom på?

Skal jeg have terminaler til det nye batteri?
Der skal sikring på + polen gætter jeg på..
Nogen måde at spænde det fast i reservehjuls brønden?

Skal have et skifterelæ imellem batterierne.. Hvilke er gode og ved hvilket batteri skal det monteres? (det længest væk ikk?)


Derudover hvor godt er det at have et syrebatteri i reservehjuls brønden under anlægget? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 batterier i bilen.. hvad skal man have?
  • #1   23. aug 2014 Du montere skillerelæet ude i motorrummet. Og der tager du så plus fra det første og så til rælet. og så fra relæet om til det andet batteri. OG så en signal kabel fra din generator og op til relæet. Sådan var det på mit. Relæet skulle gerne kunne klare det strøm so den lader med

  • #2   23. aug 2014 Skal have et der ihvertfald kan holde til 200a.. Især når jeg opgradere generatoren..
    Kan ikke tage et signal kabel ved generatoren så tror bare jeg bruger det ved en af lygterne..

    Men okay bedst at placere den ved motorrummet..


  • #3   23. aug 2014 Ja husk sikring ved begge batterier...

  • #4   23. aug 2014 Har sikring ved hovedbatteriet som passer med kablet..
    Ville smide et på det ekstra med samme princip.. Men kan man ikke købe en isoleret terminal med en indbygget sikring så i tilfælde af der skulle ske noget så er man ret sikker på at alt efter sikringen ikke er mulig at få kontakt til? smiley

    Derudover har du et relæ du vil anbefale Cody? Gætter på du nok har været igennem et par stykker igennem tiderne smiley

    Eller skal jeg bare finde en billig med høj amp værdi?


  • #5   23. aug 2014 http://www.hilmars-audio.dk/shop/septor-12-300-2607p.html

    Så har du 100A at løbe på smiley

    Kan du nøjes med 150A er denne lidt billigere.

    http://www.hilmars-audio.dk/shop/hoejstroemrelae-batteriadskiller-812p.html


  • #6   23. aug 2014 Jeg bruger selv 500A versionen af denne: http://www.hilmars-audio.dk/shop/hollywood-hr-200-2980p.html

    Septor relæet er fedt. men nøj det er godt nok også dyrt da... smiley


  • #7   24. aug 2014 Baaah, selv når jeg har fået batteriet gratis, så kan jeg se det er stort set samme pris som at smide en kraftigere generator på bilen.. smiley

  • #8   24. aug 2014 578 kr er for dyrt? eller?


  • #9   24. aug 2014 Well det er en sjat..
    Ca 500 for relae.. 300 for terminaler.. og saa mangler jeg stadig et system til at sikre monteringen i broenden..
    Kan for ca 1000kr koebe en ny generator der er 2x saa kraftig kontra min egen.. gaar kraftigt ud fra at det vil gavne mig mere.. smiley saa lidt derfor..

    Kunne jeg montere batteriet for sammenlagt 500kr var det bedre men ser ikk saadab ud.. kan ihvertfald ikk finde saa meget af tingene brugt eller paa ebay..


  • #10   24. aug 2014 Satme da ikke montere et syrebatteri i bagagerummet. De afgiver dampe der på ingen måde er sunde.
    Du skal have fat i f.eks. et agm batteri, der også bruges i både. De er også bedre til mange afladninger...


  • #11   24. aug 2014 Dan C

    Syrebatterier afgiver Brintdampe... (I de små mængder er brint altså ikke farligt... )
    AGM Batterier afgiver Brintdampe... Jo den er god nok... AGM batterier afgiver også knaldgasser som det hedder... det gør alle batterier til bilen... smiley

    Men er enig... Syrebatterier har intet at gøre i bagagerummet...


  • #12   24. aug 2014 Emre

    Større generator betyder større bensinforbrug... (Gøre flere batterier faktisk også) Og en større generator hjælper dig kun når du faktisk kører... Oven i det så er det at man har batteriet tættere på forstærkeren faktisk en rigtig god ting...


  • #13   24. aug 2014 Saa okay syrebatteri er dumt at have i bagagerummet? Taenkte bare at den eneste ulemte kontra et agm var at det skulle monteres ordentligt hvor agm bare kunne ligge sidelaens..

    Cody hoerer kun musik med motoren taendt.. min genrator er kun paa 60a saa tror ikk engang det er nok til et ekstra batt saadan rigtigt..

    Generatoren burde kun give ekstra forbrug naar den bliver presset.. hvis jeg ikk tager fejl? smiley


  • #14   24. aug 2014 Cody: Arh? Et gel batteri kan afgive dampe, men agm batteriet er jo forseglet og netop bygget op med "plader" der absorberer de dampe der kan opstå. Der er heller ikke luftventil på agm batterierne.

    Emre: Så vidt jeg husker er synshallerne ikke fan af syrebatterier i bagagerummet. Tag et agm batteri istedet, det er også bedre til anlæg alligevel...


  • #15   24. aug 2014 Ahh ja ok... Med så lille en generator kan jeg godt forstå du vil skifte den... Såeh fornuftigt nok... smiley


  • #16   24. aug 2014 Et AGM batteri afgiver ingen knaldgasser i daglig brug, de kan afgive en meget lille smugle hvis du lader meget kraftigt. Men det ikke noget din generator kan klare... Og som skrevet er et AGM forseglet i modsætning til alle andre

  • #17   24. aug 2014 Saa det er dumt med syrebatteri indenfor?
    Virker til en generator upgrade er den bedste loesning at starte med.. og saa koebe et agm batteri..


  • #18   24. aug 2014 Dan C

    Ok... Gider du lige tage et kig på ethvert AGM batteri... Eller nevermind... jeg har et D2700 Stående fra XSpower... Synes lige du skal se her:

    Bemærk især ventilen til knaldgasser som jeg pænt har sat rød ring om... Du ved... den der ventil der ikke findes ifølge dit sludder... Lad være med ay udtale dig om ting du ikke ved noget om... AGM Batterier kan udvikle knaldgasser ved overopladning nøjagtigt som syrebatterier... (AGM indeholder faktisk de samme ting som et alm batteri) Og derfor har ALLE AGM batterier en ventil... Lad være med at påstå løgne... Det der pis med at de er 100% forseglede er rent sludder...


    profilbillede
  • #19   24. aug 2014 Det er fair nok at Vi er enige om hvad Emre bør gøre... Men i skal sgu basere jeres udtalelser i facts... ikke i fiction...
    Dog skal det siges At specielle AGM batterier er 100% forseglede... men det er sjovt nok ikke dem vi bruger til Bilstereo... (For de er ekstremt dyre)


  • #20   24. aug 2014 Aha ha ha cody nu starter du igen med andre ikke skal udtale sig om noget de ikke ved noget om, og du selv sidder og påstår butikker i Danmark skal betale dobbelt moms på vare uden for EU. Stop nu for hulen du er ikke en skid bedre selv. Så tag nu og stop din arrogante overlegen.


  • #21   24. aug 2014 Dan C tag dig ikke af Cody han tror han ved alt om alt. Når han så ikke får ret digter han. Og så når andre siger han lyver så stikker han halen mellem benene og smutter smiley

    fedt du siger man skal udtale sig om facts dine egne facts kommer fra én oplevelse og så basere du alt fremad på den ene smiley så stop for du er til grin cody så stop selv dine opfundne løgne, du beskylder andre for at lyve, men gør det også selv FLOT cody


  • #22   24. aug 2014 Hvor pokker kommer alt den hate fra på Cody?

    AGM batterier udvikler knaldgasser, faktum er at AGM OGSÅ er et syrebatteri, dog med måtter der absorberer væsken og dermed giver et mere robust batteri, der kan tåle nogle tæsk, og alt i alt er meget mere pålidelig hvad angår afladning og kapacitet.

    Ja, de har en mindre tendens til at udvikle gasser, det skal dog ikke lede fra at de gør det, og derfor skal have påmonteret en ventil samt slange til afledning af gasserne.


    Men nu går det hele sådan set lidt offtopic fra trådstarters spørgsmål...
    Så skulle vi ikke til at komme tilbage til det?


    Emre det nok rigtigt at du i første ende skal starte med at skifte generatoren smiley
    60A maks ladning er sgu ikke nok hvis anlægget sluger mere end det, og så er et ekstra batteri egentlig bare en lappeløsning.

    Når det så er sagt - Så er syrebatterier ikke verdens bedste ide i bagagerummet, jeg har dog set rigelig med folk gøre det uden problemer.

    Det skal bare være monteret ansvarligt, og have en slange påmonteret til udluftningen af evt. gasser fra batteriet af.

    jeg vil dog stadigvæk anbefale AGM, trods prisen, da de bare er bedre til det hele smiley


  • #23   24. aug 2014 Hacksterrenewed fra et emne hvor cody igen igen spiller smart over for folk hvor de skal købe deres ting. Cody siger at man ikke skal købe i udlandet fordi de ikke har samme service som i danmark. Manden har haft én dårlig oplevelse og siger så alle butikke i udlandet ikke kan leve op til den service man får i Danmark. Og så køre han ellers på alt hans fis igen spiller smart med et firma der giver gratis recone af sub. Spørger så efter navn da jeg skal have lavet en, men ups så var det lige pludselig en sag på garanti hvor de havde betalt fragten. Ja wow i udlandet betaler de også fragten på RMA sager. Så var det jo ikke gratis længere men en produktions fejl der skulle laves på garanti. Så kommer han med opfundne oplysninger om Danmark skal betale 2 x moms på vare uden for EU sikker da noget fis at sige. Så skriver andre han lyver, så stikker han halen mellem benene. Han siger man skal snakke ordenligt til ham, men han snakker jo ikke selv ordenligt til andre, så han får jo bare af samme skuffe, han kan jo bare ikke indse han selv snakker nedladende til folk, når han påstår de er løgner.

  • #24   24. aug 2014 Selvfølgelig betaler man da ikke dobbelt moms for vare man får hjem uden for eu... Handler selv med importvare fra usa.

    Men det et andet emne og alle kan tage fejl


  • #25   24. aug 2014 Det siger cody jo og han ved jo alt smiley Det er firma der skal betale 2 x moms siger han. Men tilbage til emnet, så må vi håbe cody også snakker ordenligt til folk nu.

  • #26   24. aug 2014 Det noget sludder... den moms du betaler i USA trækker du fra i dit eget momsregenskab.. altså de 5% moms du betaler på din import trækker du fra når du indberetter din danske moms, så du reelt set kun betaler 20% til den danske stat istedet for 25%, da du allerede har betalt de 5% selv.

    Momsen er jo en privat kunde afgift, ikke en virksomhedsafgift.

    Det var bare det, hej tilbage til emnet smiley


  • #27   24. aug 2014 De biler der er født med et batteri i bagagerummet hvilken type er det så?

  • #28   24. aug 2014 Toyotas er AGM

  • René m
    René m Tilmeldt:
    mar 2005

    Svar: 9
    #29   24. aug 2014 Hvad vil du bruge det ekstra batteri til??

    Er det til forbrug, eller til ekstra start kapacitet??


  • #30   24. aug 2014 Lige et spørgsmål, som nok er meget OT.

    Lad os sige at man kunne overføre strømmen fra batteri nummer 2, til noget brugbart i hjemmet. Hvad ville man så kunne forvente at kunne bruge det til?

    Ville der være power nok til at sætte en omformer på og have "gratis" strøm til en bærbar? Eller måske endda et tv, eller hvor meget kan et batteri mon klare?

    Og koster det benzin at drive 2 batterier?


  • #31   24. aug 2014 Brian O *iPenis* Ja kan du godt Det kan jo holde til meget F.eks hvis det er et 60Ah kan du jo ha et forbrug på 1A i 60 timer eller 60A i 1 time. Eller 120A i en halv time

  • #32   24. aug 2014 det lyder interessant smiley

    Så i princippet kunne kan bygge sig en lille kasse som man kunne smide batteriet i når man kom hjem og så have "gratis" strøm?

    (tænker selvfølgelig på små-apparater)


  • #33   24. aug 2014 Ja, så kunne du også sætte solceller op, som lader på dit batteri. så skal du ikke være afhængig af bilen kun om natten smiley

  • #34   24. aug 2014 Det er lidt sjovt. Jeg bruger jo meget tid i naturen, og overvejede faktisk sådan en solcelleting man kunne sætte på sin taske. Til at lade mobilen med. Og så kunne man jo også bruge den hjemme. Der kan købes et lille batteri til, som man kan lade også.

    Nå men undskyld for OT. Min nysgerrighed tog lige over smiley


  • #35   24. aug 2014 Altsaa det jeg ved aaa er den eneste forskel saadan opbygnings maessigt paa syre og agm batterier at agm batterier kan placeres som man vil.. hvilket goer den egney i kabinen da man mindsker risikoen for spild.. teknologien er den samme saa ved haard belastning burde lortet skabe gasser... jeg ved bare ikk om et syrebatteri er vaerre til det hvilket er derfor jeg spoerger om det er dumt jeg bruget en i reservehjulsbroenden...

  • #36   24. aug 2014
    Lasse P

    Wow du er et svagt svagt menneske når du vælger at svine mig til her OGSÅ... Men dig om det...


  • #37   24. aug 2014 Emre...

    Din opfattelse er næsten helt rigtigt... AGM batterier har også en anden fordel... grundet deres opbygning har de langt mindre indre modstand end f.eks. de alm varta syre batterier... dette gør dem nemlig egnet til bilstereo... De har desuden også en større kapacitet... Og de tåler bedre afladninger... Men ja uanset batteri type så vil de udvikle knaldgasser...

    Én Grund til at man ikke skal bruge et syrebatteri i bagagerummet er jo den ekstra risko for syrespild ved en evt ulykke... Derfor synsmanden ikke er så glad for den slags batterier bag i bilen... smiley


  • #38   24. aug 2014 Cody nej du er svag for du siger man skal tale pænt til dig, men taler ikke selv pænt til andre. Men igen kan du ikke se du selv gør noget forkert det er altid de andre. Du er efterhånden som en lille tøs der piver når folk siger dig i mod, de må intet sige om dig men du må gerne kalder alle andre for en løgner Du lyver jo netop selv og har ikke selv styr på ting, du påstår andre skal have styr på det de siger men du med dit 2 x moms er det virkelig til grin, som du jo spillede så skide klog på. Hvorfor bliver du ikke over på det andet forum, hvor du er moderator? Når nej der er jo ingen fordi så snart de siger dig i mod bliver de smidt af siden. Så hold nu din mund, hvis du ikke selv kan tåle at folk siger du lyver. Du piver lille cody Du påstår manden lyver. Ja det gør du jo så også selv op til flere gange i et emne ikke. Men stikker så halen i mellem benene når flere kommer til og siger dig i mod. Så tag dog og hold op, så stopper folk jo også deres snak i mod dig ikke. Men næ nej det trænger jo ikke ind i knolden på dig. Jeg er da i det mindste mand nok til at indrømme jeg har taget fejl. Men lille pivskid til cody, kan ikke se han tager fejl for han har jo altid ret og kun ham der har det. Tager man så cody i noget der ikke passer så bliver han en lille tøs og stikker af smiley Eller kommer med jeg ved alt fordi jeg er DB dommer ha ha stop nu cody du snakker ikke selv pænt så skal folk heller ikke snakke pænt til dig.

  • #39   24. aug 2014 Lasse P

    Wow... det der niveau vil jeg slet ikke bevæge mig ned på... Sgu da heldigt du har en skærm du kan gemme dig bag... Hvis du opførte dig sådan der i virkeligheden ville du da ende som en meget ensom lille mand da...


  • #40   24. aug 2014 Emre...

    Ja jeg er ked af dit emne skal ødelægges på den måde her... Nogle folk kan åbenbart ikke adskille diskutionerne...

    Anyway... du kender mig jo så du er altid velkommen til at skrive en PM.. smiley


  • #41   24. aug 2014 Cody du er længe hernede da du selv valgte og lyve i et andet indlæg og svine manden til herinde, hvor du i det andet piver over man ikke taler ordenligt til dig. Så ja du er sgu på et endnu lavere niveau Du skal lære og holde din kæft hvis du ikke selv vil have folk taler grimt til dig. Du kalder manden i dette indlæg for en løgner. Så stop dit barnlig pis med at lege kong cody af hifi.

  • #42   24. aug 2014 Lasse P

    Jeg har aldrig kaldte manden en løgner... det ville kræve mere end 1 forkert udtalelse... jeg skrev at han påstod en løgn... Hvilket jo er sandheden... Påstanden var at AGM batterier ikke har en ventil til knaldgasser... hvilket de har = det var en løgn... En der nemt er født af Misinformation og måske bare en fejltagelse, som vi alle kan lave... Derfor regner jeg med at han undersøger den slags påstande bedre en anden gang...

    Bemærk venligst at der ingen tilsvining af dig er her... men du er derimod ikke for fin til at svine til så snart chancen byder sig...


  • #43   24. aug 2014 Jeg kan erkende jeg tager fejl. kan du erkende du har taget fejl? ja eller nej du taler altid uden om og køre i samme rille, at det er de andre der sviner dig til. Så kort og godt har du taget fejl ja eller nej.

    Når en lyver er han også en løgner. Det hedder man lyver og man er en løgner uanset hvor meget man lyver, så hvor vil du igen hen med en eller flere løgne?

    Og du siger selv løgne og ikke en løgn, altså en løgn flere løgne. Jeg citere det du selv siger nu.

    Men ja hvis du mener at når man siger til grin er tilsvining så beklager jeg da meget. Men igen kan du så erkende du har taget fejl i nogle af dine udtalelser?


  • #44   24. aug 2014 Hvor i dette emne har jeg taget fejl? Kom nu find det... Hvor i DETTE emne har jeg taget fejl???

  • #45   24. aug 2014 Nej Lasse P

    Jeg mener sætninger som: "Cody du er og bliver en lille tøs " DET er tilsvininger... Godt du har en skærm at gemme dig bag... tvivler stærkt på du har N..... nok til at sige den slags IRL...


  • #46   24. aug 2014 Jeg er 2 meter og 3 høj vejer 115 kg løfter let 2 planere skovle af 80 kg stykket så jo tør godt sige det irl. Har en dom for vold mod tyv så ja er ikke bange for dig. kan da godt møde dig til DB drag men hvad vil de andre så sige? du skal jo passe på det er jo dem der skal hyre dig. som sagt er det jo ikke smart med det praleri her inde og man så får et par på kassen til et show fordi man siger manden ikke tør irl

  • #47   25. aug 2014 Er du gal hvor i bliver ved.. smiley haha

    Cody: så godt dit svar.. smiley Og ja kender godt de overordnede egneskaber ved AGM, men skrev bare det der havde en relevans til samtalen med gasserne..

    Smider en pm til dig en af dagene så kan vi tage den over der.. smiley


    Tak for hjælpen til alle der har hjulpet smiley


  • #48   25. aug 2014 Hold kæft en børnehave...

    Jeg ved ikke hvad der er blevet skrevet i den anden tråd, men HVIS Cody har opført sig upassende, så gør du det bestemt ikke bedre ved at følge i hans fodspor Lasse. Hvorfor ødelægge tråden på den her måde ??


  • #49   25. aug 2014 Der må jeg sku tilslutte mig Mirza her..
    Du nok en hård gut var Lasse. Hahahah


  • #50   25. aug 2014 MNP ja hvor er du selv sej, du kan slet ikke udtale dig om sagen når du ikke kender til den smiley 5 personer i det andet indlæg siger han skal stoppe sit fis så ja wow du er selv sej med din kommentar

  • #51   25. aug 2014 Hvilet andet? smiley

  • #52   25. aug 2014 Lasse P:
    Ja vil sku gerne vide hvilket andet indlæg det er.. Nu hvor den her tråd er ret død så vil jeg gerne vide hvorfor den blev dræbt smiley

    Men kunne havde været federe hvis i havde holdt det i den anden tråd.. sket er dog sket så ikk så meget at gøre


  • #53   25. aug 2014 Det er blevet slettet nu. Emre (Kameramand for IG) G sorry det gik ud over dit indlæg.

  • #54   25. aug 2014 Lasse P

    Hvem faen har snakket om vold? Hvilken syg syg person er du lige? Hvis din første tanke er at ville slå på folk? Fejler du noget slemt ellre hva?

    Og den leg gider jeg slet ikke lege... er selv 2 meter og 5 høj... 110 kilo... Og ja kan løfte det samme som dig... Såeh... Har dyrket Kampsport i flere år samtidig, Og så arbejder jeg weekender som dørmand... har "leget" med flere store gutter ad gangen, Så den med at jeg får et par på kassen er jeg ikke nervøs for smiley (Faktisk ville jeg have større problemer med en der var mindre end mig... smiley )

    Men Ærlig talt Bare det at du vil stå til et show Med vidner og slå på folk... Er du glad for fængslet? Jeg ville lade dig slå... Så ville jeg nyde friheden, mens du kunne sidde inde... Altså skal vi ikke blive enige om at det er enormt dumt? smiley

    og inden du tror det var en udfordring... Nej de færreste stiller sig op IRL og skaber sig som du har gjort bag din skærm... Derfor jeg skrev som jeg gjorde... de fleste ville tænke sig om og måske lige overveje hvordan de selv ser ud når de udtrykker sig på den måde i det offentlige rum... Måden vi TALER til hinanden adskiller sig ofte fra hvordan vi skriver... Ikke hos mig... Men IRL ser og hører du ansigtsudtryk og betoninger på ord og kan høre hvad der menes ondt og hvad der er sagt med et smil... Tænk lidt over det inden du begynder at true med tæv... Kun dig der får et dårligt ry på den måde... smiley


  • #55   27. aug 2014 Det er ikke ulovligt at have et syre batteri i bagagerummet! bare det er forsvarligt monteret, se fks. i en lupo 3L der sider det i bagagerummet fra fabrikken, og de er leveret med almindelige blybatterier fra start af..
    Har lavet 100vis af biler med store anlæg med op til mange batterier i bagagerummet uden syns far sagde noget man skal bare huske at montere man mere end 50kg anlæg fast i bilen skal den omsynes og smider man rigtigt meget i bilen som 500kg skal den omvejes.. for støre afgift..


  • #56   27. aug 2014 henning h

    Yeah... De leveres med batteriet i bagagerummet fra fabrikken af... men det er det jo sikret fra fabrikken... Hvis der er tale om en peugeot, hvor batteriet er foran i motorrummet, Så er der ingen standard mulighed for batteri i bagagerummet... Og til bilstereo er det altid bedre med AGM eller GEL grundet den lavere indre modstand... smiley Har synet en bil med over 250 kg anlæg i... Sagde de intet til... Man kan jo argumentere for at det er "last" og derfor Ikke en del af bilen... smiley


  • #57   27. aug 2014 Henning H:
    Ingen har snakket om lovlig eller ulovlig.. smiley bare om det er en dum ide..
    Især når jeg ikke har andre monteringsmuligheder end reservehjulsbrønden og nok skal finde en løsning så det er holdbart..

    Synsmænd ved ikk noget så ret irrelevant om man har fået en bil synet med tingene.. smiley Og den med 50kg anlæg har jeg aldrig hørt om.. Din bil må i princippet være så lastet som det passer dig bare den ikk overskrider den maksimale tilladte vægt..


  • #58   27. aug 2014 Tja jeg havde 2 af de store Bluetops fra Optima i reservehjulsbrønden på astra'en... De lå på siden, og der var så lavet låg til brænden... smiley


  • #59   27. aug 2014 Tror jeg er nød til at købe et monteringsbeslag af en art sådan et man bare smider i og så har man plads til 1 eller 2 batterier..

    Men roder nok med generatoren først.. så det her projekt må vente lidt smiley


  • #60   27. aug 2014 Monteringsbeslag? Tja så er batterierne for lette... smiley

  • #61   28. aug 2014 ja forstil dig en form for ramme man smider ned der.. Og så i midten har du en spændemekanisme til at holde batteriet fast, og derefter spændes det hele fast til bunden som med et normalt reservehjul.. Og så er den prut slået smiley

    Men findes nok ikk / er dyrt..


  • #62   28. aug 2014 Det er jo ikke last når du fast montere det så er det jo en del af bilen!

  • #63   28. aug 2014 Henning det er ikke noget der hedder, når det er fast monteret. Folk siger også tit at man ikke må have anlæg bag i en gul pladet bil, jo du må last rummet skal bare overholde mål 120x60. Så er det fuldstændig lige meget, om du bolter det fast eller ej.

  • #64   28. aug 2014 Min far er stærkere end din far..

  • #65   28. aug 2014 Henning.. mit er ikk fastmonterer smiley kan sagtens flytte det.. saa vel din egen skyld hvis du fastmontere det smiley

Kommentér på:
2 batterier i bilen.. hvad skal man have?

Annonce