{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Montering a f forstærker og subwoofer i Passat 3b 1997? {{forumTopicSubject}}

hej Bg, skriver fordi jeg ingen erfaring har med dette her. Jeg har lige købt en fint passat fra 1997 hvor anlægget egenligt spiller fint, men når der kommer sange med meget bass kan mellemtonerne i døren nogle gange begynde at vrænge lidt.. Og har har tilfærdigvis en helt ny 8" subwoofer liggende i mit skur og det samme med en forstærker.

Hvad skal der til for at det bliver installeret i bilen?
Jeg skal vel trække strøm kabler (plus/minus) fra batteri til forstærkeren?
Så skal jeg vel også trække ledningerne fra forstærkeren til radioen så den får sigal om hvornår den skal spille? Hvordan går man lige det?

Også skal jeg vel også bare have lidt højtaler kabel til min sub til forstærkeren? btw. Der er 4 poler på den lille subwoofer? Hvordan montere jeg lige den ordenligt? smiley

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering a f forstærker og subwoofer i Passat 3b 1997?
  • #1   20. sep 2014 Du skal også have remote til din forstærker. Det er en lille tynd ledning du skal sætte til forstærkeren og så til et sted i bilen, hvor der er strøm når du drejer nøglen om på tænding. Den er til for at din forstærker, ikke skal stå tændt uafbrudt, så den bruger alt strømmen på batteriet.

    Din subwoofer har to svingspoler. Det er for at du kan kontollere hvor mange ohm (modstand) din subwoofer skal have. Er det 2x2 ohm eller 2x4 ohm? En 2x2 ohm kan du parallel forbinde ned i 1 ohm eller i serie til 4 ohm. Det samme med 2x 4ohm - her er det bare 2 eller 8 ohm.
    Altså en fordobling eller halvering smiley

    Men det kommer helt an på din forstærker. De gode og kraftige kan godt gå ned i 1 ohm, men hvis det er en mere "middel mådig" forstærker, så er den højst sandsynligt ikke stabil andet end ned til 2 ohm. Derved vil du, hvis du har subwooferen parallel forbundet i 1 ohm, opleve at forstærkeren clipper og går i protect, fordi den ikke kan klare den lave modstand. smiley


Kommentér på:
Montering a f forstærker og subwoofer i Passat 3b 1997?

Annonce