{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

MitSwaq
MitSwaq
Tilmeldt:
17. feb 2012
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100

Anlægget {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

håber at der er en der kan kan hjælp mig, jeg har en Toxic tox-1000 kondensator, 2x12 vibe bas med indbygget mono block og en forstærker på 1200 watt.

jeg har trukket en plus kabel fra batteriet til kondensatoren og fra plus på kondensatoren til forstærkeren.

en trukket steel til minus på kondensatoren og fra minus på kondensatoren til forstærkeren

og det samme har jeg gjort med vibe sub med indbygget mono block plus kabel til plus på kondensatoren og minus til minus på kondensatoren. men jeg synes ikke at den er liv i det og der er konstant strøm til kondensater og det kan jeg ikke forstå fordi jeg har trukket en remote sammen med phone kabel til forstærkeren.
er der nogen der ved hvad jeg har gjort galt, kun seriøse svare!

- på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlægget
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   26. sep 2014 både minus på kondensator og forstærker skal til stel ... http://www.carsound.dk/log/download/KONDENSATOR.pdf

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #3   26. sep 2014 finn j - minus på kondensatoren kommer fra stel?

    kjalle nej det har jeg ikke. men tror du at det er den der er problemet?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   26. sep 2014 minus fra kondensator direkte til stel ja, og minus fra forstærker også direkte til stel - tror ikke det er din remote smiley

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #5   26. sep 2014 så både forstærkeren og mono block skal ha' minus fra stel og ikke kondensatoren? :s

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   26. sep 2014 kondensator skal også have stel se mit link # 1 smiley

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #8   26. sep 2014 er det nok at trække stel med men en ledning også bruge en fordeler til mono block og forstærkeren?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   26. sep 2014 ja du kan godt samle ledningerne fra hver enkelt og så samle dem til et stelkabel og så sætte det til stel bare ikke for tyndt smiley

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #10   26. sep 2014 jeg har en stel kabel på 35mm jeg tænker hvis jeg nu trækker stel med den også ind i en fordeler hvor jeg bruger nogle mindre kabel er det ikke fint?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #11   26. sep 2014 det er ok


  • #12   26. sep 2014 som de andre siger stel fra karosse til hver enkelt af de forstærkere og kondensator..

    stel kabler skal altid være større end plus ledning..
    og stel skal helst være lige store hele vejen fra karosse til forstærker/kondensator/monoblock..
    stel skal helst hentes under bagsædet ved sele holderne, da det skal være rigtig karosseri stel forbindelse.. der er også forskel på hvor på karosse du trækker stel fra..
    og du skal slibe karosse fladen blank for at få bedre forbindelse..

    der er sgu mange ting man skal tænke på..hehe
    har selv prøvet det med mindre stel kabler og det fungere ikke smiley
    har prøvet alle mulige forskellige anlægs løsninger, hvor jeg har lært af det og gennem mange råd fra bilstereo butikker ..


  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #13   26. sep 2014 finn j - tusind tak for råd og hjælpen vil prøv det imorgen, synes ikke lige at jeg kan mere for idag smiley

    - ftp - det er også en 35mm kabel til stel og 25 til strøm smiley og jeg trækker stel fra under bagsædet smiley


  • #14   26. sep 2014 Hvilken forstærker er der tale om ?


  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #15   26. sep 2014 branford forstærker på 1200 watt

  • #16   27. sep 2014 super så er der styr på det smiley

  • #17   27. sep 2014 FPT! stel kabler skal altid være større end plus ledning.. hvor har du det fis fra? Stel må ikke være mindre end plus. Stel skal ikke altid være større end plus. Køre du med 50mm2 plus skal du også minimum have 50mm2 som stel

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #18   27. sep 2014 finn - har prøvet prøvet nu at trække stel undersædet hvor jeg sætter en fordeler på hvor det så går ud til forstærker, bassen men der er stadig ikke liv kun i kondensatoren og har set efter remote ledning og den sidder ok smiley

  • #19   27. sep 2014 MitSwaq tag lige billeder af det hele så vi kan se hvordan det er monteret.

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #20   27. sep 2014 her

    profilbillede
  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #21   27. sep 2014 plus og minus og remote i midten

    profilbillede
  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #22   27. sep 2014 og igen plus og minus fra bassen og remote i midten

    profilbillede
  • #23   27. sep 2014 Drop den kondensator. Og så laver du lige en lus mellem REM og plus på din forstærker, for så skal den tænde.

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #24   27. sep 2014 den stor hvid tyk kabel er stel kabel trukket fra undersædet som jeg kobler på en fodeler jeg jeg bruger til at sende i 3 røde ( minus) kabler ud til kondensator, forstærker og bassen.

    profilbillede
  • #25   27. sep 2014 Det er en aktiv sub du har? så har du vel sat phono til subben ikke?

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #26   27. sep 2014 den blå kabel er plus trukket fra batteriet og og de 2 røde ovenpå er plus til forstærker og bassen og den ene rød er minus som kommer fra den fordeler jeg vist.

    profilbillede
  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #27   27. sep 2014 phone kabel går kun til forstærkeren og remoten på bassen går også til forstærkeren også går plus til kondensatoren og minus til stel

  • #28   27. sep 2014 hvordan vil du så få signal til subben? der skal vel phono kabel til. Du piller den kondensator af og smider den ud. så laver du en lus mellem plus og REM på forstærkeren så skal den tænde.

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #29   27. sep 2014 fra forstærkeren?

  • #30   27. sep 2014 fre Plus på forstærkerne til REM på forstærkeren. Har du så sat knappen på subben til off ved auto sense?

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #31   27. sep 2014 hvad jeg er ikke med mere lasse..

  • #32   27. sep 2014 Altså helt forfra. På din sub skal du have en phono kabel fra radio til sub. Så skal du have plus og stel til subben og en REM=remote. Så sidder der en knap på subben der hedder auto sense. Den skal stå på off

  • #34   27. sep 2014 lasse p : hmm fra bl.a. carsound - autobixen og massere af forums herinde, ved godt at det er ok at de er samme str, men kan ikke anbefales af nogen...
    selvfølgelig kan det virke, har selv prøvet det, men det er bedst at stel er større..

    hvordan kan du anbefale at smide kondensatoren ud ??
    man kan tydelig høre forskel på om der er kondensator på og den skåner batteriet + at den holder bedre strøm til anlægget uden at bilen går tør for strøm osv....

    men der er nok delte meninger om tingene, jeg fortæller bare hvad jeg har erfaret og hvad bilstereo butikker anbefaler smiley


  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #35   27. sep 2014 burde det ha' noget at sige? den er 1 meter?

  • #36   27. sep 2014 stel kabler skal være så korte så muligt og max 0,5m lange..

  • #38   27. sep 2014 længden på stel kablet kan have rigtig meget at sige..
    mine stelkabler var også 1m lange og mit anlæg gik hele tiden i "protekt mode"
    så kortede jeg dem ned og problemet var løst + det spillede bedre smiley


  • #39   27. sep 2014 FTP din strømbank skal være i orden før en kondensator hjælper. Så køre du med standart batteri er det spild af penge at smide en kondensator i. Da den bare belaster dit system endnu mere. Kan ikke anbefales af nogen med samme str kabler? arh stop nu hvor finder du et indlæg på dette forum der forslår at stel skal være større end plus? find bare et.

  • #40   27. sep 2014 FTP Og mærkelig nok alle dem der laver kabelsæts til anlæg sender lige tykke kabler med til det. Mon ikke de ved hvad de laver? så nej den SKAL ikke være større og du finder nok ingen emner herinde som du påstår der siger man skal minimum have en tykkere stel end plus.


    En stump stelkabel max 50-100 cm. (Det er vigtigt at det er samme tykkelse som plusledningen)
    http://autohifi.dk/index.php?route=extras/blog/getblog&blog_id=24

    http://www.jbl-bilstereo.dk/shop/cms-28.html

    Mange oplever det der hedder generatorstøj. Hvilket er en hyletone der følger motorens, eller rettere generatorens, omdrejninger. Problemet skyldes ofte en dårlig stelforbindelse. Sørg for at slibe helt i bund til metallet der hvor din stel skal sidde. Dit stelkabel skal desuden have mindst samme tykkelse som dit strømkabel. En god ide er desuden, at sørge for et ekstra tykkere stelkabel ude ved batteriet.
    Og mærkelig nok dem der laver anlæg skriver i deres manual hvad kabel tykkelse du skal bruge. Og der er det også som minimum samme tykkelse. Så nej du kan ikke sige at det kan ikke anbefales at have samme tykkelse. Jo det kan det da det ikke kræver at det er tykkere end plus.


  • #41   27. sep 2014 FTP tror du skal læse hvad de skriver her angående kondensator http://www.bilgalleri.dk/forum/bilstereo/1049159-kondensator_

  • #42   27. sep 2014 FTPog tag og læs dette her http://fatfist.hubpages.com/hub/Car-Audio-CAPACITORS-Why-They-DONT-Work

  • #43   27. sep 2014 FTP og du får det da lige i en test også https://www.youtube.com/watch?v=vTuJ7oz9g80

  • #46   27. sep 2014 Tommy A jeg gider ikke spilde min tid på dig. Da du gang på gang gør dig klog på anlæg. Og gang på gang viser det sig du ikke ved det alligevel. Så jeg vil seriøst skide på hvad du siger da du ikke ved det alligevel. Siger bare tri mode ikke smiley

  • #47   27. sep 2014 Tommy du har selv deltaget i dette indlæg om kondensator så tror du burde holde din mund fremover http://www.bilgalleri.dk/forum/bilstereo/1049159-kondensator_ Du er ikke så klog som du gør dig til.

  • #50   27. sep 2014 ESSAL? han bakkede dig da ikke op sidst du spillede klog. HVorfor påstod du jeg ikke vidste noget om anlæg med tri mode? venter stadig på dit svar angående det.

    Og du har simpelthen styr på budget anlæg ja ja har set dine svar. Vi venter jo også svar fra ralle. I var de to experter der påstod andre ikke vidste en skid, så visre det sig det var jer to der ikke viste noget smiley

    Og du fatter stadig ikke at cody intet får for at rådgive folk herinde. Du er da uden for rækkevidde med den påstand. Tag dig nu sammen man.


  • #52   27. sep 2014 Tommy Jeg skrev som det første til tri mode at det ikke bare var at smide en på hver kanalog subben over begge, da man skulle vide hvad man laver. du spurgte mig hvordan det skulle tilsluttes, ergo jeg svarede dig.At en højtaler til hver udgang. Og subben skulle sættes til plus på kanal 1 og minus på kanal 2. Straks svarede du at jeg ikke vidste en skid om anlæg og skulle holde min mund. http://members.shaw.ca/pferlow/pg13.jpg ups jeg havde sgu ret. Mærkelig nok blev emnet slettet da du kom online igen ved kl 19. så jeg gider seriøst ikke spilde mere tid på dig når du alligevel ikke beviser noget af det du påstår, så hyg dig remover. Svare ikke på dine tåbelige spørgsmål, når du alligevel ikke ved noget om det.

  • #54   27. sep 2014 det var slet ikke dit emne, så hvordan kan du ha slettet det. viser igen du ikke ved hvad du taler om men nok offtopic du er spild af tid

  • #56   27. sep 2014 lasse :
    nu gider jeg ikke gå i børnehave stadie fordi du intet forstand har på hvad du snakker om...

    jeg har erfaret de ting jeg nævner og ikke bare kigget youtube video'er !
    gider ikke bruge flere timer på at diskutere med en som spiller klog på noget man ikke ved noget om...

    jeg har fortalt hvad min erfaring er og så vælger man selv om det kan bruges..
    har brugt 12år på at lære de ting og har også prøvet at lave tingene forkert, hvorefter det er lavet om og det virker!
    mit anlæg spiller RIGTIG godt og får virkelig mange kommentarer på det, både med renhed - bass tryk og god indstilling..
    så ved med 100% hvad jeg snakker om!


  • #58   28. sep 2014 Tommy A du kommer sgu selv med så meget lort hehe du harbare ikke selv fattet det endnu

  • #59   28. sep 2014 FTP en kondensator kan afgive strøm hurtigere ja. men det kræver for fanden også at dit strøm system kan nå at lade den op. Hvis dit batteri og generator ikke er i god stand vil den kun belaste dit system endnu mere. Og det burde du vide efter 12 års erfaringen ikke?

    Nårh ja Tommy er jo manden der kan få volt og ampere til at stige på samme tid ved samme effekt smiley når man går fra 300watt ved 12 volt til 300 watt ved 15volt he he. Damn mage til expert viden må jeg da sige. Som sagt hyg jer med jeres viden. I er spild af tid


  • #61   28. sep 2014 Tommy ellers hvad?kommer du så med din bas arm og banker mig? mærkelig nok kan du godt selv være efter folk. Men piver som en lille tøs hvis de siger dig i mod når du selv har uret og ikke kan indse det.

    _Hetz ? nej kolde facts det du selv har skrevet og påstår. Så det er da dig der skal stoppe, når du ikke ved noget om det. Jeg fortæller jo bare hvad du selv har skrevet ikke.


  • #63   28. sep 2014 jo du gjorde netop. Det var det folk prøvede at forklare dig at du ikke læste rigtigt i den første svar. jesus man har du stadig ikke fattet det damn.
    Du skrev at når volten stiger så stiger ampere samtidigt.

    Han skrev at man måler en vis antal ampere ved 12 volt og 300 watt men at ampere falder hvis spændingen var 15 volt. og 300 watt.



  • #65   28. sep 2014 Tommy for fanden så stop dog når du virkerlig ikke fatter det. Manden skrev at ved 12volt og ved 300watt brugte man et vis antal ampere.

    Men ved 15 volt og 300 watt ville man bruge mindre ampere da man bruger mindre strøm til samme effekt ved højere spænding. Seriøst hvad er det du ikke fatter i det? du bliver for fanden da ved med at snakke om nogen manden ikke har skrevet for helved da også
    . Hvordan fanden kan watt stige når han oplyser at ved 15 volt og 300 watt vil du måle en mindre strøm, seriøst følg nu med.
    Nu stiller vi det nemt op så selv DU burde fatte det

    Manden siger
    Hvor mange ampere bruger du for at lave 300watt ved 12 volt
    Hvor mange ampere bruger du for at lave 300watt ved 15 volt

    svar på de to ting og vis du fatter hvad han sagde ellers hold mund. For så er du da virkelig for dum hvis du holder på din påstand.


  • #66   28. sep 2014 smiley

    Endnu et spændende emne. Gider dog ikke deltage denne gang smiley


  • #67   28. sep 2014 rene k jeg stopper også manden fatter seriøst ikke hvad der blev skrevet.

    # 1 17. sep kl. 20:19

    Det er umuligt at sige..
    Det kræver at man kender watt.
    Så 100watt = 8,3amp
    200watt = 16,6amp osv osv
    Alt ved 12volt, selvom nogen biler kan levere op imod 15volt Hvilket gør amp mindre


    Tommy A
    Tilmeldt: maj 2005
    Emner: 52
    Svar: 2.755

    Biler: 2
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 2
    Annoncer: 1
    # 23 18. sep kl. 11:36

    #1
    Når volt stiger, så stiger amperene samtidig.


    4x74 watt kan kun være fra en Kina radio.
    Forvent at den yder max 15watt rms.
    Det giver 60watt hvoraf at radioen bruger tilsvarende 40-50% på varme/tab.
    Så du ender nok omkring 120watt totalt.
    Så passer det jo med en sikring på 8-9 ampere, da de fleste radioers effekt er opgivet ved 14 volt.


    Damn du har ikke styr på det Tommy.

    Han siger jo at når du kender watt og volt finder du ampere. Så 100 watt ved 12 volt bruger mere end 100 watt ved 15 volt.

    sorry det var ikke 300 watt han brugte men 100 og 200 til eksempel


  • #68   28. sep 2014 Lasse, det kommer jo an på strømforsyningen. Med en smps strømforsyning vil udgangs effekten ofte ikke ændre sig selvom spændingen stiger eller falder men derimod ændre strømmen sig derefter for at kunne opretholde den mængde effekt.

    Andre derimod, der stiger effekten når spændingen stiger og det samme gør strømmen også. Ved f.eks B2 kan man se dette på deres forstærkere. smiley


  • #69   28. sep 2014 rene k ja men det #1 skrev var jo netop 100 watt henholdsvis ved 12 volt og 15 volt.

    Så hvis jeg har en strømforsyning der kan levere 12 volt fast og sætter en forbrug på 100 watt så bruger den x antal ampere.

    så har jeg en strømforsyning der kan levere 15 volt fast og sætter en forbrug på 100 watt så bruger den x antal ampere. Og den vil bruge mindre ampere på de 100 watt end kun ved 12 volt.


  • #70   28. sep 2014 Lasse jeps det er korrekt.

  • #73   29. sep 2014 Tommy du fatter det stadig ikke damn læs dog hvad manden siger Det er ved 12 volt og 100 watt og 15 volt 100 watt hvad er det du ikke kan forstå? Han siger for fanden intet om det er med maksimal rms watt. Læs for helved nu det han skrev

    LÆS DET HER FOR FANDEN
    # 1 17. sep kl. 20:19

    Det er umuligt at sige..
    Det kræver at man kender watt.
    Så 100watt = 8,3amp
    200watt = 16,6amp osv osv
    Alt ved 12volt, selvom nogen biler kan levere op imod 15volt Hvilket gør amp mindre

    Der står for fanden intet om maksimal strøm, Men at ved 12 volt vil der blive brugt flere ampere for at lave 100 watt i forhold til15 volt og 100 watt. Seriøst du fatter ikke en skid. Du udtaler dig så at når volten stiger så stiger strømmen også. NEJ for fanden Når du hæver spændingen fra 12 volt til 15 volt. Og skal have 100 watt ved de 15 volt stiger strømmen fandme ikke, Du siger du er elektriker men kan ikke regne ud at 15 volt ikke kræver flere ampere for at lave 100 watt.


  • #74   29. sep 2014 Tommy nu stopper du fandme læs det er samme effekt han snakker om.

    !00 watt ved 12 volt

    og

    100 watt ved 15 volt

    Det er kun dig der fabler om alt det andet, som manden intet har nævnt.

    Nu skal jeg sætte regnestykket oop for dig så selv en 2 årige fatter det.

    12volt x ampere = 100 watt
    15volt x ampere = 100 watt

    Så vis os hvor klog du er og giv os svar på hvor mange ampere der skal stå i de to regnestykker.


  • #76   29. sep 2014 Det vel bare ohms lov der skal bruges?
    Har ikke rigtig lyst til at blande mig, men ville da lige skyde den ind, da den slet ikke er blevet nævnt...
    Har man 2 af svarene, finder man altid det 3.


  • #77   29. sep 2014

    Jimmi A netop og #1 oplyser jo netop 12 volt og 100 watt. og siger så at ved 15 volt og 100 watt vil ampere blive mindre


    Det er umuligt at sige..
    Det kræver at man kender watt.
    Så 100watt = 8,3amp
    200watt = 16,6amp osv osv
    Alt ved 12volt, selvom nogen biler kan levere op imod 15volt Hvilket gør amp mindre


    http://www.bilgalleri.dk/forum/bilstereo/1057894-anlaeg__hvor_mange_ampere


  • #80   29. sep 2014 Tommy nej for fanden du svarede på svar 1 og ikke TS læs dog for helvede det du selv har skrevet man

    Dette er dit svar

    #1
    Når volt stiger, så stiger amperene samtidig.

    4x74 watt kan kun være fra en Kina radio.
    Forvent at den yder max 15watt rms.
    Det giver 60watt hvoraf at radioen bruger tilsvarende 40-50% på varme/tab.
    Så du ender nok omkring 120watt totalt.
    Så passer det jo med en sikring på 8-9 ampere, da de fleste radioers effekt er opgivet ved 14 volt.



    Kan du se du har svaret på #1

    som lyder

    # 1 17. sep kl. 20:19

    Det er umuligt at sige..
    Det kræver at man kender watt.
    Så 100watt = 8,3amp
    200watt = 16,6amp osv osv
    Alt ved 12volt, selvom nogen biler kan levere op imod 15volt Hvilket gør amp mindre


    Kæft du kegler rundt i beskederne man.


  • #81   29. sep 2014 Så når jeg tager en radio og får den til at yde 100 watt ved 12 volt vil den trække flere ampere end hvis jeg tager en radio der yder 100 watt ved 15 volt. Det du selv stiller op er jo når du ændre ALT både volt ampere og watt. Du kan på ingen måde få den til at trække mere når du har 15 volt og 100watt i forhold til 12 volt og 100 watt.

  • #82   29. sep 2014 Tommy du skal jo ikke ændre watt når du sammenligner det med de 2 forskellige spændinger.

    alt det pis du kommer med at den kun kan levere 20 watt ved 14,4volt og måske 15 ved 12 volt.

    Ja så stiller du det for fanden da sådan op. Som #1 siger

    12 volt x ampere = 15 watt
    så sætter du 14,4 volt på
    14,4 volt x ampere = 15 watt

    Hvor mange ampere bruger de så ved samme effekt? Ognu vil jeg skide på du så siger den kan yde 20 watt ved 14,4 volt. Da du skal sammenlige det ved samme effekt og der vil den trække mindre ampere ved 14,4 volt i forhold til 12 volt. Og der påstår du den trækker mere.


  • #83   29. sep 2014 Tommy, Læs lige det igennem igen som Essal har skrevet i den anden tråd.. Ja du har sikkert læst det 1 eller 2 gange før men du har tydeligt ikke helt forstået det at der er forskel på strømforsyningen i radio'er alt efter hvilken teknologi de bruger og det samme gælder for amps.



  • #86   29. sep 2014 Tommy, Hvad skal jeg bruge den test til? Hvad er det helt nøjagtig som du ikke ønsker at forstå? En radio med smps strømforsyning levere ikke nødvendigvis mere ved 14.4V i forhold til 12V, forskellen ligger blot i strømmen den behøver at trække for at kunne yde de watt.

    Hvis du nu rent faktisk gad læse hvad folk skrev så ville det måske give mening for dig. Her viser jeg dig et eksempel på hvor du har ret http://www.b2-audio.com/m1u

    Men det kommer stadig an på strømforsyningens opbygning for hele hulen da ikke også... Ved andre som specielt hu's vil watt'ene ikke rigtig ændre sig ved forskellige spændinger men derimod vil strømmen stige eller falde alt efter spændingen.

    En skam at du ikke bor i sønderjylland for så var du velkommen til at komme forbi på skolen hvor vi netop har bygget en smps strømforsygning. Hvis jeg f.eks sætter den til 18v dc output ( kan køre den op til 32V) og belaster den med 2 ampere på dc siden, så kan jeg på indgangs siden ( den kører på ac) skrue højere op og længere ned ( endda et stykke) uden at hverken spændingen eller ampere på dc out ændre sig. Kan evt endda optage et video klip til dig der viser dette med alt i måleudstyr sat til som bekræfter hvad jeg siger.


  • #88   29. sep 2014 Tommy hvorfor skriver du så til svar 1?

    Hvor manden siger at ved 12 V og 100 watt bruger den 8A og så ved 12 V 200 watt 16A.Så siger han at når du så måler ved 15 V vil ampere falde det giver sgu da ingen mening, du så skriver til svar 1 at når volten stiger så stiger ampere også. Ja den stiger hvis den skal yde mere watt ja, men i forhold til 12volt er den stadig lavere i ampere pr watt


  • #89   29. sep 2014 Evt kan du læse denne tekst taget fra analog teknik bogen udgave 3 side 500 og 501

    profilbillede
  • #90   29. sep 2014 .

    profilbillede
  • #91   29. sep 2014 Beklager dog at det sidste billede af en eller anden underlig årsag er vendt på siden.

  • #94   29. sep 2014 Tommy kig dog for helved i det link du bedte om.

    profilbillede
  • #95   29. sep 2014 Tommy, nok er jeg ung og har stadig meget at lære men jeg lærer hurtigt samt bruger meget tid på det så lidt har jeg lært efterhånden. Men godt at du endelig blev mere åben over for at alt elektronik inden for bilstereo ikke virker ens efter at have fremlagt tekst som tydeligvis ikke er noget jeg har hørt eller læst et tilfældigt sted smiley

    Men ser frem til din test i morgen.


  • #96   29. sep 2014 rene k gætter på den aldrig kommer. Ligesom med den forklaring fra ralle der aldrig kom.

  • #98   2. okt 2014 Tillykke til jer 3 for at ødelægge mandens tråd er nogen af jer overhovedt interesseret i at hjælpe?? Eller er i bare ude på at diskutere? Hjælp dog manden og tag jeres latterlige pisse konkurence over pm!

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #99   2. okt 2014 Thomas - tak for det og ja jeg fik hjælp af Lasse p i chatten igår, da jeg ikke ku følge med her og vi fandt problemet, det er remote ledning bag min radio den er defekte:)

  • #100   2. okt 2014 Kanon bare du fik hjælp (-:

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #101   2. okt 2014 Ja det gjorde jeg ihvertfald smiley

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #104   2. okt 2014 Kjalle - gjorde du det? Det bare nederen at det remote ledning for det jo så nu ny radio der skal til smiley

  • #105   2. okt 2014 MitSwaq som jeg skrev til dig. Så skal du få tjekket om der er strøm i remoten oppe ved radioen. Da der kan være brud på ledningen om til forstærkeren. Du gør jo ikke det folk beder dig om, så få den nu tjekket først, du kan ikke bare se på ledningen og sige den er ok. Do skal ha et multimeter og se om der er strøm på den.

  • MitSwaq
    MitSwaq Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 100
    #106   2. okt 2014 Jo det gør jeg men når det er 3 forskellige ledning jeg har brugt/prøvet med så virker det lidt sådan. smiley

  • #109   2. okt 2014 Det minijack stik bag på din Hu kan være til rat betjening. Det er det i hvert fald på en alpine cda-117ri.

  • #111   2. okt 2014 Troede det var alpine. Men så ved jeg ikke hvad den er til smiley

    Det var en Hu i den lidt billigere ende smiley


  • #112   6. okt 2014 Skal du ha en hunså tag en pioneer deh80prs, 3 5 volt output og kan fås til 1800 spir

Kommentér på:
Anlægget

Annonce