{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I.C.E Konkurence
  • #1   1. okt 2014 8 nov, bliver der afholdt EMMA finale som er afholdt som åben konkurrence, dvs alle kan være med.

    Men de bruger ikke noget måleudstyr?


  • #2   1. okt 2014 rene K emma har også ESPL og der bruger de en mic måler som står på førersæde men om det afhold espl den dag ved jeg ikke

    Vi fra termpro.dk holder ikke flere dbdrag eller bassrace konkurrencer i år men jeg har en måler som kan mål din bil og vi har flere i landet hvis det kunne hjælp dig ?


  • #3   1. okt 2014 John, nå ja havde jeg lige glemt. smiley Tror også de afholder ESPL

  • #4   1. okt 2014 Rene: Hvor bliver EMMA afholdt? Og kommer der nogle seriøse biler?

  • #5   2. okt 2014 Emma bliver afholdt på Fyn du kan se mere om det på Emmas Facebook side

  • #6   2. okt 2014 kan man få et link til facebook siden?

  • #7   2. okt 2014 Sidder på ipad så kan ikke linke men grubben hedder emme danmark. Sidst var vi kun 8 biler desværre men jo der er et par biler som kan rive trusserne af en hver kvinde. Håber der vil møde flere op og være med til at gøre dagen rigtig god smiley

    Men vil da i hvert fald gerne se at du kommer essal som alle andre smiley


  • #8   2. okt 2014 Jeg kunne rigtig godt tænke mig at stille op med Chevy´n!!
    Ikke i Bass race, men lækker lyd og installation. ( Helheds indtryk osv.. )

    Men november, det fandme skidt for bilen hvis der ligger sne og vejsalt


  • #9   2. okt 2014 Så syntes jeg at du bør komme. Tror dog ikke at vi ser noget sne allerede om en måned smiley

  • #10   2. okt 2014 Ja.. hvilken klasse skal den tilmeldes i?
    Den er bygget til SQ ..


  • #11   2. okt 2014 Det er dommerne der bestemmer det og det vurdere de til konkurrencen

  • #12   2. okt 2014 Er det Emma, eller DB/Bassrace/etc? Sidstnævnte siger mig absolut intet, men vil gerne se noget flot håndværk?!

  • #13   2. okt 2014 Jeg ville stille op i Montering / Tema/ Finish / Helheds indtryk og SQ ..
    Bass Race/ DB DRAG siger ikke mig noget..

    Essal
    Lige præcis, flot håndværk med flot finish, og super lækker sound.


  • #14   2. okt 2014 Courty: Glad for at der er andre der har det sådan, for jeg bliver desværre lige skuffet, hver gang jeg forvilder mig ud til diverse arrangementer.

  • #16   2. okt 2014 Der er flere klasser hvor man arbejder sig op fra mindste klasse som er delt op i 2 prisklasser. Der vil sikkert være en eller flere espl målinger men det er hovedsageligt sq konkurrencer hvor det er opbygning samt lydkvalitet der lægges vægt på.

  • #18   2. okt 2014 MAX BLÆRET!!

    Jeg deltager helt sikkert med Chevy´n og ser fandme frem til at få bedømt bilen´s helhed og lydkvalitet af dommere med den rette kompetence..

    Min burde klasses ind i " Old School " smiley ... hahaaaa

    Hvor kan man se mere specifikt hva klasse den havner i?


  • #19   2. okt 2014 her er facebook siden

    https://www.facebook.com/groups/24041989905/?fref=ts

    og her kan man finde alt om regler og klasser men ellers er der helt sikkert nogen der vil hjælpe til konkurrencen

    http://www.emmanet.info/


  • #20   2. okt 2014 Tonny I
    Det jo helt klart EMMA RACING eller EMMA Multi media Experienced så.?
    Chevy´n havner vel i en af de klasser.

    Det er så ud fra det link du har sendt til EMMANET jeg har læst mig frem til..


  • #21   2. okt 2014 Corty, du vælger selv hvilken kategori du vil deltage i ( ved dog ikke om de har alle med ) men ellers er der også ren SQ du kan deltage i... Du må sikkert også deltage i alle 3 hvis du ønsker smiley

  • #22   2. okt 2014 The Trunk

    profilbillede
  • #23   2. okt 2014 Jeg så den til SMS i fredericia, desværre vidste jeg ikke at det var dig så derfor spurgte jeg ikke efter demo smiley


  • #24   2. okt 2014 Så deltager jeg i alle dem jeg kan... Det gælder om at få bedømt hele systemmet, Tema/ Finish / Helhed / SQ Alt pånær DB drag!

    Kan ikke bruge Streetfire i bella centret til en skid..
    De måtte ikke bedømme andet end lyd, og der brugte man en Og hold nu fast )
    Shu- Bi Dua CD, med Stærk Tobak ... LIVE indspillet!!!!

    Jeg brækker mig i lår tykke stråler.. Blev dog 2´r, men havde vundet hvis man havde de andre faktore med.. Finish / Tema / installation Ect..

    Så skal den satme bedømmes af kompetente dommere!!


  • #25   2. okt 2014 PG= im in love smiley

  • #26   2. okt 2014 Rene K
    Fedt... hva mener du selv om bygget?
    Kritik modtages på ligefod med ros.. :o)


  • #27   2. okt 2014 Haha, ja jeg tager nu heller ikke det streetfire så seriøst.. Hvis de smider en shu-bi-dua cd på i min bil, så brækker mit anlæg sig... det er nok det sidste de skal smide på.

    Prøver lige at få en af dommerne med ind over samtalen her så der kan komme flere svar på bordet.

    Jeg vil gerne kommentere din opbygning men det gør jeg først til EMMA, eftersom jeg ikke nærstuderede dit opsætning ( så det på lidt afstand) så alt andet ville ikke være fair smiley


  • #28   2. okt 2014 SE... Det satme kompetence der afspejler seriøsitet af høj klasse!!

    Jeg nu kan jeg jo med stor glæde, se frem til EMMA!

    Her er lige lidt mere " Godis " af interiør..



    profilbillede
  • #29   2. okt 2014 Gitre til sub og gitrene med flammer er for poppet til mig men ellers fint bygget. Så dig til boostet træf men du gumlede pølser så ville ikle forstyre din aftensmad.

  • #30   2. okt 2014 Corty, Takker for de fine ord. Gør hvad jeg kan for at være så seriøs og kompetent som overhovedet muligt. Også derfor at kunder får mail til sidst hvortil jeg spørger hvordan deres oplevelse har været ( hvis de er blevet guidet af mig) samt hvad de syntes kunne være bedre og samme holding prøver jeg også at holde over for alt andet om det er mening omkring opbygning, min mening omkring lyden eller hjælp til at anbefale produkter mellem de forskellige forhandlere som vi har i dk smiley

    Jeg håber da i hvert fald at du ser frem til det for det er ikke noget "vildt" men derimod ufattelig hyggeligt hvor man kommer til at snakke med mange andre hyggelige mennesker, høre andre's setup's samt selv give demo for andre og sidst men ikke mindst nogle fantastiske dommere smiley så alle dem der er seriøse og som har lyst til at være med til en hyggelig dag, ja jeg kan kun håbe at de alle kommer smiley

    Det ser sku slet ikke tosset ud... Min kasse til bil ser jo møg kedelig ud ved siden af... Skal have hentet polyester i morgen så jeg kan komme i gang med glasfiber i næste uge smiley


  • #31   2. okt 2014 Cool...!
    Jeg glæder mig allerede!

    Sø- propel!
    haha... fedt, så fik du osse set vores camping skur i samme stil? Hva syntes du om den så?
    lækker kritik.. Det er dog lavet efter bilens tema..
    Bas gitre er Chevrolet impala LOGO!
    Flamerne på mid´s gitter er jo osse tema fra bilens lak.. og helhed!

    Til jer andre der ikke kender bilen.. så er ser den sådan ud!


    profilbillede
  • #32   2. okt 2014 Takker for de fine ord (omkring fantastiske dommere) smiley

    Som indlægget på FB siger, så løber arrangementet af stabelen 8 november, på adressen : Aa Strandvej 47, 5631 Ebberup (ved Assens på Fyn).
    Alle er velkomne, skal dog lige for en god ordens skyld informere om at EMMA Racing + Multimedia ikke bliver bedømt, da vi ikke har dommere nok (+ en bane til racing) til denne del af EMMA paletten.
    Vi hjælper med at klassificere jer rigtigt, så i bliver sat ind i de klasser som jeres biler/installationer ligger bedst til :-).

    Ad hensyn til logistikken (jeg laver det meste selv) bedes i melde jer til på FB , så jeg ved hvor meget jeg skal købe ind til frokost/forplejning osv.

    Håber at se rigtig mange nye ansigter oven i de gamle hoveder (mig selv + div udlændinge smiley ) som selv stiller op i konkurrencen + dem som var med sidst jeg holdt konkurrence smiley .

    Vel mødt til en dag i bilstereoens tegn, med godt selskab - smil på læben og gode fif og forslag.



  • #33   2. okt 2014 Morten, det skal du ikke takke for, det har i gjort jer fortjent til smiley

    Til andre, så vil jeg lige hurtigt inden Morten's indlæg bliver misforstået, fortælle at med udlændinge menes der folk fra tyskland, norge og hvor de ellers kommer fra for at deltage til EMMA konkurrence i dk smiley


  • #34   2. okt 2014 ALLE er velkomne uanset hudfarve, religion osv. så længe man kommer for bilstereoens skyld og for at hygge sig er man velkommen smiley .
    Der kommer Tyskere og Nordmænd der kører 8-900 km hver vej for konkurrencen - de ved hvor meget man får tilbage i form af socialt samvær og gode kontakter smiley - det er ånden bag EMMA!!!!


  • #35   2. okt 2014 Se nu snakker vi seriøst dømmekraft og service!
    Hvorfor er det ikke imorgen maaaaaaaaan!!

    Nu glæder jeg endnu mere..
    Morten L
    Hvilke klasse ville du sætte chevy´n i?


  • #36   3. okt 2014 Corty - umiddelbart vil jeg anbefale alle nye deltagere at starte i "experineced" klasserne hvis nyprisen på anlægget kan holdes under €4000 = 30000 dKr.
    Ellers skal man om og "slås" i "Advanced" som der også er en unlimited klasse m.h.t. nyprisen på anlægget.
    I "experienced " klasserne plejer jeg at at tage deltageren med ind i bilen under lydbedømmelsen for at forklare hvordan, hvorfor osv. omkring bedømmelsen - ydermere kommer jeg med forslag til forbedringer (hvis der er nogle) - vel at mærke, forbedringer til optimering af dit nuværende anlæg - ikke en salgstale om at du skal købe andet smiley .

    Advanced klasserne giver ikke mulighed for at tage deltageren med ind under bedømmelsen, men man får stadig (her i DK) en forklaring omkring hvorfor der er dømt som der er gjort. - Jeg skal stadig gerne give forslag til optimering af bestående anlæg smiley

    Hvis du går ind på : http://www.emmanet.com/value/ er der en pris database, som de officielle nypriser ligger i (officielle i EMMA regi) - prøv at finde dine produkter der og se hvad dit bilstereo koster - print den endelige liste og tag den med, så er det hele meget lettere på dagen m.h.t. inddelingen i klasserne smiley .

    Glæder mig til at se impalaen IRL - den ser fed ud (glæder mig også til at lytte) smiley


  • #37   4. okt 2014 den er vist oversteget de 4000 euro ved køb af de 4 PG amp´s-.... smiley
    Never mind, jeg kommer alligevel, for den bedømmes af top kompetente bilstereo folk.

    Fedt du kan li´den, den er osse fed og cruise rundt i..


  • #39   4. okt 2014 Se..
    Nu var inde på det link ang. Value..

    Min Amp´s er IKKE med i listen ( hvilke er ret underligt når det er lækkert grej )
    Mine enheder er heller ikke med ( Samme som ovennævnt )

    Men regner jeg prisen ud idag, hva man kan købe selv samme anlæg for brugt, så tror jeg sku godt det lade sig gøre for de 30K eller under... hvis man vel og mærke kan finde det..??

    Nyprisen... så går det HELT GALT! smiley
    Prisen idag, så jeg i Experience klassen.

    Uanset hvad, så skal den stille op i ALT hvad den kan.. pånær DB drag!

    En anden ting :
    Er det afholdt INDENDØRE?


  • #40   4. okt 2014 Det så rigtig fint ud. Stilen med amp og sub var meget oldschool. Jeg er personligt til det mere clean look. Med gemte forstærker diskret sub der spiller godt men ikke ødelægger anvenligheden af bilen og den annonyme opbygning af højtalere bag org gitre og skulte diskanter.
    Selv om mit famle RE XXX sæt bestemt ikke var bygget op på den måde...

    Ville gerne komme afsted men skal være sikker på det er den her bil jeg vil køre i længere tid før jeg smide 4000efter støjdæmpning og 5000 efter sub og højtalere. Osv.


  • #42   4. okt 2014 Havde taget med men når sku ikk lige at færdigøre indstillingerne osv..
    + man skal åbenbart have meget dokumentation.. Havde sku ikk forventet at alt skulle på papir og gerne med billeder smiley
    Kommer til at tage mig mega lang tid at blive klar til EMMA..

    Og så er jeg nu også i tvivl om hvordan det bliver med carpc.. Men den tid den sorg smiley


  • #43   4. okt 2014 Og af det jeg ved så er opbygning pisse ligemeget til EMMA.. Er det lavet teknisk korrekt kan det se nok så grimt ud og stadig vinde smiley
    Hvilket er den eneste grund til at jeg overhovedet orker at forsøge.. Har sku ikk plads til en pæn opbygning sådan rigtig..


  • #44   4. okt 2014 Corty

    Måske ikke dB-drag... Men f.eks. i Bassrace handler det mere om kontrol og styring af anlægget end det handler om rene dB... Ikke en fordel at kunne spille højest faktisk... smiley

    Emma's Dommere er yderst kompetente, langt mere end dem de bruger hos streetfire... Lanceren bliver også bygget op til EMMA og ikke til dB-drag... (Ja Morten jeg kommer og blander mig igen... smiley )


  • #45   4. okt 2014 Cody
    Max MEGA BLÆRET!!
    Er det derfor du skilt din bil ad idag?... muhahaha.... smiley

    Har stillet delefiltre idag, kan simpelthen ikke forstå at mine amp´s skal køre HP før det spiller max.
    Min Pioneer 88 RSII har jo et glimrende RCA filter, men tydeligvis har det ikke virket optimalt når jeg har kørt " bypass" på mine amp´s.

    Det virker som om delingen ikke har været aktiv, og mine Mid´s var ved at kaste op..
    Men efter at benytte sig af Internal HP i AMP, så er der kommet lydbillede igen uden host og bræk..

    EMRE
    Installation giver stadig point!


  • #46   4. okt 2014 Sø-Propel

    Nu er hele bilen osse bygget op af Old school enheder og amp´s.
    Samtidigt er bilen jo osse "Old school".. derfor samme tema i opbygningen.

    Mener selv det er vildt fedt tema, og det overrasker de fleste folk når de så osse høre anlægget!


  • #47   4. okt 2014 Nope... skildte bilen ad for at se hvordan og hvorledes, og hvad der var plads til...

    min anlæg bliver bygget op af DD komponenter... Højttalere, forstærkere, subs, ja selv lyddæmpningen bliver fra DD... smiley Et Mærke der kun er kendt for deres resultater i dB-drag... Det vil jeg bruge til EMMA... smiley Strømkabler fra enten Shok industries eller Sky High Car Audio... Lidt i tvivl om signalkabler dog... og hvilken DSP jeg vil have... men det kommer... smiley

    Japanese car, American made Stereo... smiley


  • #48   4. okt 2014 Ingen tvivl om stille passer godt til bilen.
    Og personlig smag er noget andet.
    Glæder mig til at komme ud og se den orden ligt. De andre jeg var med afsted gå ikke op i bilstereo så fik ikke lov til andet end at skimte det.


  • #49   4. okt 2014 Skuffet.... meget skuffet... Du kom ikke ud til dB-drag og hilse på... meget meget skuffet... smiley

  • #50   4. okt 2014 Jeg gjorde..

    HeHe... American made! Thats the shit im talkin´about dude!! smiley

    Der hersker ingen tvivl om at Impalaen tager noget opmærksomhed til EMMA!
    Det bliver sku sjovt..


  • #51   4. okt 2014 Corty, Yup... du kom ud og hilste...

    Digital Designs laver alle deres subs, (undtagen redline serien) In house I USA... af komponenter lavet i USA... Deres forstærkere er desværre Korean made... men det er alle andres også... Deres komponentsæt designes og udvikles i USA, men produceres i Tyskland... Hvilket giver DD en mere europæisk Stil i lyden... Hvilket gør at de spiller mere "korrekt" end man måske er vant til i Amerikanske højttalere...

    Impalaen vil være et noget sjovere indslag i Emma end de sædvanlige små Euro biler... smiley


  • #52   4. okt 2014 Emre - kom du bare ud af busken smiley
    Fuck dokumentation af anlægget (det sagde jeg ikke) jeg har ingen selv (alligevel slog jeg den nuværende europamester i den første udenlandske konkurrence jeg stillede op i) det handler om LYD og fornuftig opbygning - det bringer dig 95% af vejen, vil du lege med internationalt så er dokumentationen nødvendig for de sidste trin op ad skamlen smiley

    Corty - hvis du gerne vil have bilen holdende i tørvejr, så har vi laden ved siden af sommerhuset hvor den kan holde smiley

    Cody - kommer du også den 8. november? smiley


  • #53   4. okt 2014 Morten L

    Ja jeg kommer den 8. november,... Men ikke som deltager... smiley Eneste jeg har er jo ren standard i Lanceren... Men skal da ned og lytte og hilse på osv... smiley


  • #54   5. okt 2014 Emre der er bare om og komme afsted med eller uden dokumentation. jeg har vundet et par derunder uden dokumentation, så det er ikke noget man skal have. nem man lære en masse ved og komme med om så ens opbygning er halvt færdig. eller klar til em. smiley

  • #55   5. okt 2014 Hvis jeg når at blive færdig så stiller jeg også op( kommer uanset hvad) men jeg har heller ingen dokumentation over opbygning eller lignende eftersom jeg ikke vidst at dette var noget der blev givet point for og nu har jeg ikke lyst til at tømme bilen for at tage billeder så derfor må dokumentation vente til en større opbygning af anlæg med nyt grej smiley

  • #56   5. okt 2014 Rene, Tonny, Emre + alle der bare har en lille smule lyst til en hygge dag med godt selskab (mig smiley , en vice europamester, er tidligere europamester (flere gange) , en nordmand som både laver bassrace (og var en af europas dygtigste) og SQ i samme bil) + diverse andre ligesindede (halvskøre). Kom ud af busken og få jeres anlæg bedømt på en konstruktiv måde, som man kan arbejde videre med (hvis man har lyst).
    Rene var jo til den indledende runde - og han lever endnu, fik ikke revet hovedet af, gik ikke grædende hjem eller andet - men fik en del gode dessiner til hvordan han kunne optimere/forbedre sit system + fik en masse inputs fra andre biler til hvordan man også kunne gøre tingene smiley .

    Vel mødt smiley , håber på mange deltagere men også gerne mange nysgerrige. dog vil jeg bede om at man melder sig til i god tid hvis man vil deltage, skal nemlig ud og hente dommere i udlandet hvis der kommer flere deltagere end vi selv kan nå at bedømme smiley



  • #57   5. okt 2014 Morten, hvorfra ved du at jeg ikke gik grædende hjem? Jeg blev slået af en tøs.. Nok fik jeg en anden plads men vi har også kun 2 i klassen smiley hehe ej jeg lærte en del som jeg tog til mig og syntes det var vældig spændende. smiley

    Ej men EMMA konkurrence i dk ( har ikke været i udlandet) som en livsvarig sygdom. Når først du er blevet ramt ( har været med første gang) så er det svært at komme af med den igen( altså stoppe med at deltage).

    Morten og mig, har snakket omkring RTA måling i bilen som vi vil leje lidt med efter konkurrencen ( alt andet vil ikke være fair) hvor jeg selv tager udstyret med til dette, hvis der altså bliver tid til det og så kunne folk med interesse og nysgerrighed omkring dette evt være med til at se hvordan det forgår hvis dette er ok med Morten, forudsat at der selvfølgelig er tid til dette bagefter.


  • #58   5. okt 2014 Læste bare reglerne og virkede til at udseene af ens installation var lige meget..
    Der blev i alle klasser over Rookie vurderet i dokumentation og teknisk korrekt installationer osv.. Synes bare det virkede som en tung omgang.. Men bringer da en mappe når jeg er klar med hele lortet smiley

    Er bare gået i stå med justeringen.. Kom langt med en RTA udglatning men har stadig nogle skide spikes virker det til.. Derudover så også nogle andre småting.. Så tror sku ikk jeg kan komme nogle vejne med det..


    Men måske burde man tage med.. smiley


  • #59   6. okt 2014 Hvis der er tid kan vi sagtens lege med RTA målinger (og jeg kan måske komme med et par "guldkorn" også).

    Emre - udglatning af spikes kan gøres på mange måder, elektronisk og "mekanisk" , kom du hellere forbi også og lad mig stikke hovedet ind i bilen og kigge/lytte på problemet - så kan der sikkert findes en løsning smiley
    Og så vil det da være hyggeligt at hilse på dig igen smiley


  • #60   6. okt 2014 Cody. Ja undskyld. Men havde en masse at lave den weekend. Og bilen blev desvære krøllet for 2.måneder siden og er ikke gået igang med den nye bil. da jeg ikke ved om jeg vil køre i den længere tidnelle om den skal skiftes ud... Og de billet priser der var ville jeg ikke betale.

  • #61   6. okt 2014 Morten L jeg ville meget gerne komme men er kommet til og låge konen og passe børnene den dag. og den mindste på 3 mdr. er vist lige lille nok til den lange tur fra Silkeborg.
    men jeg er klar næste år. så håber jeg vi kan få lidt mere gang i emma med nogle flere delrunder rundt om i landet lige som i de gode gamle dage smiley


  • #62   6. okt 2014 Jeg tager gerne laden eller andet tørt sted i tilfældet af regn.
    Bilen er trods alt en gammel tøz, og ikke helt tæt i kanterne længere..

    En anden ting.. Ville det være snyd og få bilen RTA målt inden.. for jeg må indrømme at mit anlæg pisser mig af for tiden... Jeg kan ikke få det til som JEG vil have det!

    Måske fordi mit setup er baseret på SQ og Install.. Så er der RIMLIG meget mid / Mid bass bagfra.. ( 8 stk JBL GTI Mid´s ) & 4 stk i fronten.. Hvilke giver meget lyd bagfra.. Det ses jo ikke som et " skide godt " koncept til EMMA ??

    Og slår jeg de bageste højtalere fra, så lyder det osse rigtig lækkert, men JEG syntes der "mangler noget"..
    Derfor kunne det være cool lige og få brugt lidt tid på det INDEN EMMA..

    Nogen foreslag?


  • #63   7. okt 2014 Corty, det ville ikke være snyd at lave RTA måling inden konkurrencen da alle andre har samme mulighed men på selve dagen hvor konkurrencen er, ville det være snyd at gøre det i fællesskab med f.eks dommerne for at få hjælp smiley Også derfor at Morten og mig først gør det når konkurrencen er overstået hvis tiden er til det smiley

  • #64   7. okt 2014 Super... så skal jeg bare finde en der har det!

    Nogen der melder sig? Storkøbenhavn området evt.. ?


  • #65   7. okt 2014 Skal I carsound idag tror jeg så kan høre Rasmus om han har?

  • #66   7. okt 2014 Cool... gi lige noget feedback hvis det er...!

    Det bliver godt vejr i weekenden jo, og så kunne man lige lufte V8´eren nemlig!


  • #67   7. okt 2014 Kom bare ud af busken smiley , vi burde kunne justere med RTA efter konkurrencen inden jeg begynder at lave mad. ellers er det altså ikke særligt slemt at troppe op uden en perfekt justeret bil - Rene troppede op til første konkurrence med et byggeprojekt som kunne spille, men var langt fra et "show anlæg" og heller ikke færdig justeret - heldigvis for ham smiley , så var det ikke så stort et problem at prøve at følge et par af mine forslag til placering af diskanter og vinkling af mellemtoner smiley .
    Min egen bil er rimelig pæn, men absolut ikke i international klasse mht. opbygning og design - jeg har bygget den for lydens skyld og for min egen!! Det prøver jeg altid at få fortalt deltagere og interesserede LAV LYDEN FOR DIG SELV !!
    Konkurrence indstilling af lyden kan man jo altid gemme hvis man kører med en processor med flere programmer smiley


  • #68   7. okt 2014 Fedest.. men nu jeg altså ren " Old school" stil.. uden diverse processore og programeringsbar lyd kilder!

    Jeg har brugt et par timer idag, med fred og ro i værkstedet, og lukket vinduere samt døre.
    Efter nogen tid, fik jeg det nogenlunde på plads..
    Har dog opdaget min strømkilde er ved at miste pusten..

    Så nye XS power batterier er det næste .. Nogen der har en idé om hvilke der er bedst?
    Har plads til de største.. 13" i længden!
    Tænker lidt på XS D4900

    Anyone?


  • #69   7. okt 2014 Sø-Propel, Hvid du mener Rasmus fra Carsound i Roskilde, så har han Bit-tune til forskelliger målinger i bilen.

  • #70   7. okt 2014 Morten L:
    Havde 100% været forbi hvis det var i kbh.. Overvejer det meget fordi det ikk er værre end fyn, men det bliver både en tand dyrt + tidsmæssigt presser det også...
    Kunne ellers være fedt at få lidt hjælp til at komme videre med systemet.. smiley og en vurdering af hvordan det er.. smiley


  • #71   8. okt 2014 Emre, det er jo dit valg - bare ærgerligt at du ikke kan afse tiden, så må det jo blive en anden gang smiley

    Spartak S - BitTune kan egentlig kun justere BitOne processorer + justere niveau på gain, den kan ikke bruges til "almindelige" RTA målinger!!


  • #72   8. okt 2014 Morten L, RTA er også navnet - se teksten nede (har ikke egen erfaring med den, desværre):
    http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/365720-audison-bit-tune/

    Well in short it's an audio interface which incompasses most the tools for setting up a car audio system all in one piece !!

    RTA with Head simulation mic ( 5 calibrated mics ) yes 5 !!
    Oscilloscope
    Built in tone generator
    Polarity checker
    Battery scope scorce load checker ( to aid with adding after market amps to OEM source units )

    When used with a Audison bit product you can hit auto and it will set levels, time and hit a target curve !
    When used with the a none Audison product in the right hands its a fantastic bit of kit..


  • #73   8. okt 2014 Nåede aldrigbder ind i gård... Men ved Rasmus sjældent er der i weekenden. Pga Børne. Men skal nok høre ham.. håber på at kunne nå det idag

  • #74   8. okt 2014 Morten L:
    Ja det er super nedern..
    Kan se på fb gruppen at det er den 8/11 fra 10.. Er det en heldagsting? Fordi er på arbejde til ca 15.. Kan være jeg kan presse det ind og komme forbi...
    ARGH dilemma smiley


  • #75   8. okt 2014 Sø-propel.
    Det helt ok
    En venlig sjæl med samme nørd entusiasme som mig har meldt sig på banen til en måling af ICE Impalaen.. Så må se hva faen vi kan gøre ved den.
    indtil videre : Tak til Spatak S smiley

    Mangler i øvrigt osse strøm nu, mine kinetik hc 2400 er stået af, og jeg køre pr med et 110amp AGM batteri fra Varta, hvilke slet ikke er optimalt til mit setup.

    XS power er dog på vej hjem fra USA, men når detsvære ikke frem til EMMA, så der skal osse lige tænkes der..

    Cody, har tilbudt sin hjælp mht til strøm ( låner et XS powerD2700 )
    Tak til Cody smiley


  • #76   8. okt 2014 Emre - er i sommerhuset hele weekenden, så det vil under alle omstændigheder være muligt at kigge forbi smiley


  • #77   8. okt 2014 Så pakker vi da bare teltet op tager med smiley

  • #78   8. okt 2014 Emre... Det hedder ikke dilemma!!
    Det hedder Bil EMMA smiley :D smiley :D smiley smiley :P smiley smiley


  • #79   8. okt 2014 Morten L:
    Dit sommerhus er tilfældigvis ikk omkring kbh eller noget vel? smiley

    Corty75:
    smiley


  • #80   8. okt 2014 Sommerhuset ligger i Å ved Assens smiley


  • #81   8. okt 2014 Corty

    Har også et D2400 som skal i lanceren... Håber på at kunne anskaffe 4 stk D2700 mere på et tidspunkt... smiley

    Morten:
    Nu har min bil jo kun standard anlæg.. (som dog er komplet RF) Kan man overhovedet deltage med det? Der er jo ingen dokumentation osv, da bilen er født med det... (Kunne da være sjovt at høre hvordan i vurderer et sådan setup... ) Uanset hvad vil jeg gerne komme ned, også være med til spisning osv...


  • #82   9. okt 2014 Cody, du kan stille op i oem klassen som netop er med standard anlæg smiley

  • #83   9. okt 2014 Mit ser oem ud.. Må jeg så også? smiley
    Dog stadig ikk engang sikkert jeg vinder noget.......


  • #84   9. okt 2014 Fik målt pink noise idag, og HOLD NU KÆFT hvor det er vildt og høre forskel bagefter på musikken!!
    Tak til Spartak S for den viden der skal til.
    Der var mange lyd aspekter jeg ikke kendte til.

    Rene K
    Måler i Pink Noise til EMMA?

    Mit lydspektrum er markant ændret nu, og det spiller altså bedre end nogen sinde.
    Nu skal den satme til EMMA!!


  • #85   9. okt 2014 Haha Emre, den går nok ikke smiley

    Corty, det er jo ikke noget vi normalt gør til EMMA men har købt min DLSA pro ved Morten og for at være sikker på at jeg bruger den korrekt så ville han gerne hjælpe mig efter endt konkurrence samt så har han en langt større kendskab til rta måling end jeg har så det vil også være en klart plus smiley

    Men ja jeg bruger pink noise til måling som jeg har liggende på cd smiley


  • #86   9. okt 2014 Vi bruger ikke RTA målinger i EMMA længere - det kræver forholdsvis meget ro omkring bilen der måles i + der var en del som ikke var enige i om RTA kurven skulle være "lyttevenlig" eller "flad" .

    Cody du kan stille op i oem klassen - det gjorde Tossi og Annette med deres biler (Audi og BMW) smiley
    Emre for at stille op i OEM klassen, skal alle højttalere være monteret bag originale gitre osv!!


  • #87   9. okt 2014 Morten: Hvor melder man sig så til selve konkurrencen, For så skal jeg da prøve OEM klassen... Se om RF har lavet det ordentligt... smiley

  • #88   10. okt 2014 Link til EMMA siden på FB :

    https://www.facebook.com/groups/24041989905/

    Der melder du bare til / skriver dig på listen smiley


  • #89   10. okt 2014 Har også en RTA men synes ikke de helt er lige til at bruge.. Har ihvertfald ikke kunne komme helt til livs med mine spikes.. Men fik fjernet rigtig meget crap så det har hjulpet en del smiley

    Ved dog ikk om det er kvaliteten eller mig der failer med den RTA..

    Kunne ihvertfald være rart med lidt hjælp omkring det smiley


  • #90   10. okt 2014 Emre, du ved hvor du kan finde os i november smiley

  • #91   18. okt 2014 Hmmm overvejer godt nok om jeg skulle tage en arbejdsweekend og "smide" noget i den nye vogn og så stille op i OEM.
    Ikke noget med front sub osv. denne gang (selvom det er tilladt i OEM), men et relativt simpelt setup bare for at være med smiley


  • #92   18. okt 2014 Rune P

    Bare se at komme igang... smiley


  • #93   21. okt 2014 Bliver nød til at spørge..

    RTA målingen som bliver brugt til bedømmelsen.. Er det den lytte venlige som man selv kan høre spiller bedst?
    Eller er det den hvor den mest " lige " kurve skal rammes..?

    Efter min RTA måling med hjælp fra Spartak S, så er kurven lige i skabet!
    Men hvis jeg så skal høre musik bagefter, så lyder det af direkte lort!!
    Anvender jeg derimod min egen tids forskydning og Auto TA, så spiller det guddommeligt..

    Hvilke RTA målsætning går man efter i EMMA?

    Lige kurve eller lyttevenlig?


  • #94   21. okt 2014 Ha ha... RTA Målinger og hvad der faktisk lyder godt er ofte 2 forskellige ting.. Nåt kurven er lige i skabet skulle du gerne have en Linear gengivelse af lyden... Men det menneskelige øre. Hører ikke på en linear kurve... Nogle mennesker foretrækker den linære gengivelse... Mens andre hellere vil lytte sig frem til hvad de SELV synes lyder godt... (Jeg er en af de sidste)

    Liniaritet er en god ting til en vis grænse...


  • #95   21. okt 2014 Jeg deler delvist mening med Cody.

    Jeg startede med at indstille efter lineære frekvensgang og syntes faktisk ikke det lød tosset men da jeg har mulighed for 2 custom indstillinger af eq på min hu så prøvede jeg i sjov at lave en rta måling af mine stue højttalere og derefter få det til at efterligne det i bilen. Jeg kan ikke sige at lyden er fuldendt som den bør være men den blev langt bedre mildt sagt efter ikke at være lineær men retter sagt efterligner frekvensgangen af mine snart 40 år gamle højttalere.

    Men hvis tiden er til at lege med det efter endt EMMA konkurrence, så er jeg sikker på at jeg kan lære noget nyt, ikke kun om selve rta målingen men også omkring frekvens gang og hvad man bør være ops på. smiley

    Det med at lytte sig frem ja det kan jeg til en hvis grænse men for mit vedkommende, har jeg fået langt mere ud af rta måling.


  • #96   21. okt 2014 Jeg deler Cody´s mening.. Det sidste af det i hvert fald!

    Men igen, hva måles der efter i EMMA D. 8 November?
    Linear som i mine øre er snot lyd, eller den faktiske kurve?


  • #97   21. okt 2014 Der måles ikke men lyttes ud fra et skema med en masse punkter samt vurdering af op sætning ( her ment som fastgjort forstærker, afstanden fra batteri til sikring osv).

  • #98   21. okt 2014 nej vores øre høre ikke lineart. vi høre de dybe toner dårligere/lavere end de lyse.
    derfor er for eksempel pink noise heller ikke linear men en del højere i de dybe toner for og modvirke vores øre så det kommer til at virke lineart for os.

    https://www.google.dk/search?q=pink+noise+frequency+response&biw=1524&bih=734&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=DK1GVND-OIfWygO4l4GoCw&ved=0CDMQsAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=qreD3dnI2Xko2M%253A%3By2YUqC2pO6HIxM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.rlocman.ru%252Fi%252FImage%252F2010%252F03%252F26%252F2.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.radiolocman.com%252Fshem%252Fschematics.html%253Fdi%253D63939%3B636%3B273

    efter min mening er en lige kurve på rta måleren et godt udgangspunkt at arbejde videre på og få det justeret ind efter ens egen smag.


  • #99   21. okt 2014 Ja når det kommer til indstilling af anlæg så er det et lidt mere farligt område da mange med flere års erfaring, har hver deres metode til indstilling af anlæg.

    Det er jo faktisk blot forskellige meninger og det ene er jo ikke mere korrekt end det andet for vi oplever jo også alle lyden forskelligt. Personligt har jeg ikke nok erfaring med indstilling af anlæg og gør derfor hvad jeg kan for at lære omkring det og lære af andre for at danne min egen holdning til hvad jeg ønsker af et setup, hvordan jeg mener det bør lyde og hvordan jeg mener det bør indstilles.

    Jeg er i hvert fald ikke noget til det punkt endnu hvor jeg selv kommer meget videre ved enten blot at lytte mig frem eller tage udgangspunkt i lineær frekvensgang.


  • #100   21. okt 2014 Tonny l

    faktisk hører vi de højeste frekvenser lige så dårligt som de dybeste... Ved 8000 hz begynder kurven for hvordan vi hører at rulle af igen... (Ps dit link virker ikke... )


  • #101   21. okt 2014 Aha. Se det var jo brugbart information.

    Så er jeg jo endnu mere klar til EMMA!!


  • #102   21. okt 2014 For lige at lukke snakken om RTA målinger!!
    Teorien siger at man kan høre 3dB spring pr 1/3 oktav, så hvis udsvingene var større så fik man fradraget points fra de 20 mulige points alt efter hvormeget springene var over 3dB.
    Det er muligt at lave en "lytbar" RTA kurve som ikke afviger mere end 3dB pr 1/3 oktav, så man kunne sagtens opnå max points med ordentlig lyd!!
    Den "flade" RTA kurve er opfundet af folk som ikke har forstand på musik!! smiley

    Skal lige oplyse at man stoppede med at lave RTA målinger i EMMA konkurrencer for 6-8 år siden smiley


  • #103   21. okt 2014 Og for lige at lukke snakken om u-liniaritet i øret i forhold til målinger.

    Der findes forskellige "vægtninger" i RTA målinger.

    Følg linket og læs smiley : https://www.noisemeters.com/help/faq/frequency-weighting.asp


  • #104   21. okt 2014 Hvornår er det egentlig det slutter den 8.?
    Får nok smidt generator i i næste uge, og så lavet lidt diagrammer og justeringer.. Vil virkelig gerne med, så presser på med at fikse bilen.. smiley


  • #105   22. okt 2014 Morten L
    Det eddermamme god info.. smiley
    Har osse været inde og læse på EMMA Rules book, og downloadet det i PDF form.

    Det er faktisk ikke ret meget der bør ændres i Impalaen, før det er optimalt efter rgel bogen.
    Der er rigeligt med foto dokumentation, og jeg har til og med det gamle bilstereo blad fra hi-fi klubben til pris dokumentationen og fremlæggelse.

    Impalaen kan deltage i
    EMMA Rookie / EMMA Expirence / EMMA Race / EMMA Multimedia og EMMA ESPL.
    Ærgeligt man ikke har EMMA Race herhjemme, det kunne ellers være mega cool!

    En anden ting: ?
    Hvis grejet er over 15 år gammelt, hvordan regner man så dags værdien til sin præsentation ud?


  • #106   22. okt 2014 Emre - regner med at vi er færdige med konkurrencen omkring kl 16 .
    Corty - egentlig burde nypriserne stå i EMMA's database på den internationale side. Hvis de ikke gør det, findeer man prisdokumentation frem og "indberetter" til EMMA - de verificerer så priserne og når de er godkendt, bliver de lagt ud på de officielle prislister smiley


  • #107   22. okt 2014 Morten: Ja så begynder det at være for sent at jeg kan deltage hvis jeg først kan smutte fra arbejde 14.. Men er det sådan at folk bliver efter konkurrencen og snakker og hygger? kunne da være man stadig kom for at få en snak og noget viden omkring anlæg og lyd.. smiley

    Håber dog jeg kan få fri smiley


  • #108   22. okt 2014 Morten L
    Jeg tager biblen med ( Det gamle Bilstereo blad fra Hi-Fi klubben )!
    Der står nypriserne på det meste.. Så må vi se hvordan det bliver omregnet bagefter.
    Alle andre priser kan hentes fra ebay.com. som er den cirka dags pris det kan købes for..
    Jeg prøver og hente alt dokumentation som kan skaffes.


  • #109   23. okt 2014 Cory ja bilgalleri kan åbenbart ikke finde ud af så lange link men hvis du kupere det hele og og sætte det ind i adresselinjen så skulle det gerne virke

  • #110   25. okt 2014 Glæder mig til at se jer smiley

    Der er flere der bliver og overnatter og hygger til søndag.
    Jeg laver mad og har også en del flydende føde gjort klar ;-).
    Har ikke lige regnet nogen pris på dette, men håber vi finder en løsning :-).

    Soveværelserne i sommerhuset er allerede optaget, men der er små 80m2 fordelt på et par stuer, hvor man kan vælte omkuld på medbragte luftmadrasser etc.

    Vil meget gerne også have et praj om hvor mange der bliver og overnatter, så jeg kan planlæge indkøb af madvarer!!


  • #111   25. okt 2014 Tror at jeg kan lokke damen til at hente mig... Men ellers vil jeg gerne overnatte... smiley


Kommentér på:
I.C.E Konkurence

Annonce