{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Indstilling af forstærker.. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg har investeret over tid på at skulle have lidt bedre lyd end originale højtalere i Poloén og har nu fået installeret følgende:

Rainbow iPaul 4.300 forstærker (4kanals)
Rainbow Germanium 265.25 (Slim-fit) foran
Rainbow Germanium 265.25 (Standard) bagved
Rainbow Vanadium 10" Bass
Audison SR 1D (Mono Blok)

Dette skulle være et ganske udemærket setup.

Jeg er dog en kæmpe hat til indstilling af det hele, jeg har en Pioneer BT8500 som har en masse gode indstillinger der kan pilles ved, ved disse kan jeg få det til at spille "OK".

Men jeg har et kæmpe problem, med diskanterne når volumen kommer over 18-20 stykker, så skriger det helt vildt, det er direkte ubehageligt at have med at gøre.

Det er tydeligvis omme bagved der skal indstilles på forstærkerne direkte, men jeg har sgu ikke forstand på de forskellige settings.

Jeg har kun styr på de to til venstre (volume front/rear)

Help me! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af forstærker..
  • #1   25. okt 2014 Diskanten vil jeg mene er din EQ der er ukorrekt, eller dit delefilter der skal stilles til at dæmpe diskanten, -3db eller lign er normalt en mulighed. Dette finder du i delefilteret til dine højtalere, kan se rainbow skriver noget med "configurable by cable jumpers"

    Se side 11 her: http://www.rainbow-audio.com.pl/docs/CS_23025-26525-46525.pdf


  • #2   25. okt 2014 Fantastisk link, jeg var nemlig i tvivl hvilken vej jeg skulle konfigurere mine del-filtre.

    Mine diskanter er placeret som følgende:
    Front (Stolpen ved forruden)
    Bag (Over dør-håndtag)

    Så jeg vil mene at der skal bruges setting: 4
    Jumper J5 in Position 4 (Reference Soft), Jumper J4 in Position “A”:

    Kunne godt bruge en god forklaring af forstærkerens indstillinger som jeg ikke har ændret skide meget ved.

    Er det rigtigt antaget, de er opdelt til front/rear som på billedet?
    Er det rigtigt antaget, at de små røde "dots" er en form for "standard/anbefalet" indstilling?

    HPF 15-5000hz (Front)
    Phase 0-180 (Rear)
    LPF 15-5000hz (Rear)
    HPF 15-500hz (Rear)


  • #3   25. okt 2014 In mechanical situations where the woofer and tweeter are placed very far apart, it is recommended that the polarity
    of the tweeters be turned approximately 180°. In addition, clamp the marked tweeter cable from the positive
    terminal “+” of the crossover and fasten to the minus connection “-“. Next take the unmarked tweeter cable from
    the minus connection “-“ and fasten to the positive terminal “+”. A more enclosed sound is achieved by this
    measure.

    Der er jo ca. 2 meter fra min Diskant til min Woofer, som er nederst til venstre i fordøren, hvor diskanten er i stolpen ved forruden.

    Forstår jeg det rigtigt at de faktisk anbefaler at jeg skifter skifter om, så "minus til plus" og "plus til minus" output fra delfilteret til forstærkeren?


  • #4   26. okt 2014 Wow kunne være du skulle have en mere prof til at hjælpe dig frem for at spørge her... smiley

  • #5   26. okt 2014 Cody der pjeler tit at være dygtige folk herinde som har stor viden og lyst/vilje til at hjælpe andre.

    Det er forholdsvis simpel hjælp jeg har brug for, min viden/erfaring på dette område er bare i minus, da det er mit første anlæg.


  • #6   28. okt 2014 Der er faktisk ret mange ting du kan gøre meget forkert lige her så jeg synes også du skulle finde en der kan hjælpe dig for det er ikke så simpelt som du tror. Hvor er du fra

  • #7   28. okt 2014 Præcist tonny... det er sgu ikke bare simpel hjælp han har brug for... Det der ligner En generel mangel på viden omkring emnet... (Hvilket der ikke er noget galt i... sikker på at daniel ved en masse om emner jeg ikke ved noget om... )

  • #8   28. okt 2014 Jeg bor i Næstved og er forholdsvis mobil i tilfælde af ekspertise.

    Jeg er bestemt ikke verdensmester til at indstillinge og finjustere anlægget, det er mig desværre et nyt område, men vil gerne blive klogere på det (derfor alle mine spørgsmål hehe)

    Jo vidst, er god til andre sted, samle dåser på DSB stationen, og klippe rabat kuponer ud af udeblade er mit speciale smiley


  • #9   28. okt 2014 Det er knap så simpelt som det kan lyde og når først man har lært det... (Hvilket går hurtigt) så virker det sjovt nok også simpelt...Men at skulle forklare over skrift osv. det er ikke særligt nemt... Jeg kommer godt nok til sjælland i weekenden men bor så mellem Næstved og slagelse i weekenden...

    PS god humor.. smiley


Kommentér på:
Indstilling af forstærker..

Annonce