{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Christoffer B
Christoffer B
Tilmeldt:
4. nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Bedre anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej Bg. Jeg kunne godt tænke mig et bedre anlæg i min bil, jeg har en spektron sub med 500 wrms. Kender ikke spec på forstærkeren.
Jeg vil helst ikke smide mere end 2000 kroner i det, kom med nogle råd og evt tilbud!:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre anlæg
  • #1   24. nov 2014 sorry hvor får du lige fra at den er på 500 wrms?
    http://soundbox.de/index.php/Shop_Product/Show/p;97::SPECTRON-SP-S112BP der står 500W og det er altså ikke det samme som RMS watt


  • #2   24. nov 2014 Okay, jeg har ikke så meget styr på det.

  • #3   24. nov 2014 Og du får ikke meget for 2000 kr. Så skal du kigge i marked. Og ikke lave en annonce i forum. Der må ikke laves købs annonce her.

    Den bas er på 250 RMS watt http://stereoauto.blogspot.dk/2012/05/spectron-sp-s112bp.html


  • #4   24. nov 2014 Hvad skal du have for de 2000kr? er det bare bass i kabinet, eller er det bass+forstærker?

  • #5   24. nov 2014 Jeg havde tænkt en sub og en forstærker som kunne trække den. Mit nuværende anlæg kunne også komme med i en handel hvis det var..

  • #6   24. nov 2014 Dette er ikke en annonce, jeg beder om hjælp, og hvis der er en der tilfældigvis sidder med hvad jeg søger er det jo bare perfekt.

  • #7   24. nov 2014 Du må stadig ikke spørge om hvad folk har liggende, da det så er en annonce.

  • #8   24. nov 2014 Det må bilgalleri jo vurdere, de er ret skrappe til at fjerne noget der ikke skal være der.

  • #9   24. nov 2014 Lasse p - hold nu med det brok der. Hjælp manden eller bland dig udenom

  • #10   24. nov 2014 Er du tilfreds med din nuværende sub?

  • #11   25. nov 2014 den spiller rigtig fint, men der skal nok en lidt større i min stationcar?

  • #12   25. nov 2014 http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/84/Language/da-DK/RS_08_VB_8_baskasse_.aspx

    http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/1568/CatID/507/language/da-DK/Default.aspx

    Har selv den sub og den spiller fanme udmærket af størelsen. Om det er nok til din stationcar kan jeg dog ikke svare på.
    Forstærkeren kender jeg ikke, men den burde nemt kunne trække den sub.


  • #13   25. nov 2014 Tak for indlægget, det jeg søger skal gerne have mindst 1000 wrms?

  • #15   26. nov 2014 Jeg har en rigtig god lyd, det der sidder i min bil spiller bare!
    Problemet er at jeg ikke vil have god lyd, det skal være sindsygt...


  • #16   26. nov 2014 Til 2000???

  • #18   26. nov 2014 Jeg har en kammerat med 1600 w rms, det spiller rigtig nice, jeg ved godt hvordan et ordentligt anlæg lyder.... Det anlæg jeg har i min bil spiller rigtig godt og rent.

  • #19   26. nov 2014 Watt RMS er jo ikke alt ??
    Anyway, du kommer stadig ikke langt for 2000.


  • #21   27. nov 2014 Magnus k: hvad skal jeg regne med at ofre på et ordentligt anlæg? Det må godt være brugt?

    Balle: hvis jeg vidste noget om det ville jeg ikke spørge herinde vel?


  • #25   27. nov 2014 Jeg har sagt fra starten jeg ikke ved noget om det... arrogant? Det har jeg squ ikke hørt Før, jeg betragter mig selv som meget sympatisk, jeg har ikke skrevet mere end jeg ved, jeg har Været til diverse messer og på striben der har folk dog taget lidt bedre i mod mine spørgsmål, jeg forstår virkelig ikke at i skal svare på den negative og bedrevidende måde, 1600 rms er udmærket, jeg behøver i hvert fald ikke mere i min bil, svar ordentligt eller lad Være. .

  • #26   27. nov 2014 Hvor du fra.?
    Hvis det er tryk og nogle gode højtalere har jeg måske noget liggende til en pris du vil syntes om.


  • #28   27. nov 2014 Sø propel: jeg bor i Sønderjylland, det er bare sub og forstærker, jeg har udmærkede diskanter i bilen?

    Balle: det er dig der ikke fatter en skid, jeg kender måske ikke til opbygninger af anlæg osv. Men jeg ved godt hvordan et godt anlæg lyder, det der sidder i min bil spiller fint, du har ikke engang hørt det..jeg synes du skal lade være med at skrive, jeg er ikke interesseret i at høre på din kritik.


  • #31   27. nov 2014 balle luk nu røven man, og læs hvad han skriver!

    Det lyder fint til ham, han søger noget VILDT bas til 2000 kroner til sit anlæg, så behøves du ikke at skal belære ham ang de andre ting, da i aldrig vil blive enige om det, men du vil bare have ret, barnligt! Han siger det til dig så fat det dog,

    han har ikke brug for dit råd fra dit kloge hoved! Og nej gider ikke at diskutere det med dig, prøv at læse det igennem igen, og se det fra andre øjne ind dine egne!
    OG det er dig der svare negativt og på en barnlige måde!

    Christoffer B hvis du bare søger noget bas som buldre godt der ud af, så kig efter noget xsound madness 12 tommer med en forstærker som kan trække den, er sikker på du vil finde den okay til dit behov smiley


  • #33   27. nov 2014 1 jeg belære ingen om noget anlæg. og specielt ikke sådan en pro som dig smiley
    2 han har ikke spurgt hvordan man gør det rigtigt, så der er totalt lige gyldigt igen!

    3 det er dig der er til grin, da han spørger om ting til et budget inden for 2000 kroner til noget bas. du begynder straks med dit og dat, og han ingen forstand har på noget! nej han skal bruge mange penge så han kan sammenligne med et eller udstillings pis, hvis det nu var det han søgte så havde han noget skrevet 20000 i stedet for 2000 kroner, så lad nu vær med at være så smart smiley og fat det!!!

    4 så sådan en xsound, der er sikkert også meget andet, men den kan sagtens klare det han søger, har selv haft en madness, og den kunne sagtens buldre der ud af, om det lyder god tja, smags sag, som ikke kommer dig ved overhovedet! Og nej det er ikke professionelt, eller kan spiller klokke rent 3000DB who cares!! hvis det bare er bass som skal til så er det helt fint inden for det budget, hvis du mener andeles jammes så kom dog for fanden med noget brugbart inden for det budget! i stedet for alt det andet mundlort du gylper ud!!


  • #34   28. nov 2014 Godt ord?? det er rimeligt godt indenfor mit budget, hvilke specs burde jeg købe forstærkeren med? Kan du anbefale en?

  • #35   30. nov 2014 Christoffer.

    Find en cerwin vega 154 i stedet for sådan en madness. En madness kræver 1500 watt rms for at trække den fuldt ud og med en halv lav følsomhed hvor en 154 kun er på 500 watt rms men med en følsomhed på 96db 1w/1m så der skal langt mindre til for at den sparker røv. Desuden lyder den også lysår bedre.

    Yderligere så fortækker watt intet om lydtryk.

    F.eks er der en db drag deltager som laver 145 eller 146 db med 1x18" og under 1000 watt hvor der er mange andre som har et langt større anlæg i deres biler men laver mindre tryk.

    Du skal ikke gå så meget op i watt men derimod finde enheder som egner sig mere til jobbet med et lav budget.

    Mange watt= dyr fornøjelse at brødføde med effekt.

    1500 watt rms kræver minimum det samme af forstærkeren samt tykke kabler, et par batterier ( de er heller ikke billige) og ja alt i alt så kommer du meget let op mellem 5-10 k før du kan trække det ordenligt.


  • #36   7. dec 2014 Du skal ikke være så watt liderlig, watt er bare hvor meget effekt spolen kan holde til uden at brænde af. Det har noget at gøre med følsomheden, bassen skal ikke have et stort mekanisk tab og dit kabinet er uhyre vigtigt. Vælg en forstærker der rent faktisk har effekten de skriver, det har en kinaforstærker bare ik. skriv en pb til mig, så skal jeg hjælpe dig det bedste jeg kan

Kommentér på:
Bedre anlæg

Annonce