{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Højttalere i hattehylde-van {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Har et sæt ganske ok højttalere i overskud, som jeg overvejer at sætte i en hattehylde, og putte bag i poloen. Spørgsmålet er om det vil lyde underligt, når det er en gulplade bil, og de derfor ikke vil spille i et lukket kabinet.
Har gode højttalere, forstærker osv foran, og ved godt det ikke gir den vilde effekt med baghøjttalere, men når de nu bare ligger, uden at blive brugt:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højttalere i hattehylde-van
  • #1   20. dec 2014 Jeg tror jeg ville lade være da du ikke ville kunne høre dem og hvis du kan vil du få dobbelt stereo (:

  • #2   20. dec 2014 Niels, hvilken form for lyd er det helt nøjagtig du går efter, altså om det er korrekt vellyd eller om det bare skal spille for at have noget musik?

  • #3   20. dec 2014 Korrekt vellyd består af fornuftig kvalitets varer ( behøver skam længe ikke være det dyreste) og korrekt stereo gengivelse, dvs 2 kanals stereo lyd hvor du udelukkende bruger front højttalere trukket af en forstærker samt en sub til at suplere til de dybe frekvenser og sidst men ikke mindst indstilling.

  • #4   20. dec 2014 Jeg går efter den gode lyd. Det er næsten lettest at kigge på min polo, under min profil. Der står alt hvad der er sat i, men det er lavet for den gode lyd:)
    Jeg har bare to kanaler til overs i min forstærker, og tænkte at de ekstra Mds højttalere (mener de kostede 1500-1800), måske kunne give lidt mere fylde, flere dB, eller hvad ved jeg. Det ligger jo bare i kassen, uden at blive brugt.


  • #5   20. dec 2014 Der er en del fine sager imellem det du har. Skulle du gøre noget for endnu mere vellyd så er det lyddæmpning og evt en dsp for det sidste fin justering. Begge dele giver en del.

    Du får hverken mere vellyd eller flere db ved at montere hattehylde højttalere men derimod et rodet lydbillede fuld af trælse reflektioner.

    Hvor henne er dine diskanter placeret, samt hvor stor afstand er der fra dine bas/mellemtone enhederne i dørene og ud til gitteret?


  • #6   20. dec 2014 De ville jo måske være fine hvis du kører ud til træf osv hvor du evt skal spille med åben bagklap så kan de godt give en højere lyd ud af bilen (: men inde i kabinen vil det ødelægge lyden (:

  • #7   20. dec 2014 Diskanterne sidder i org huller i a stolpen. Vil tro der er 5-15mm fra mellemtoner til gitter.
    Lyddæmpning er lavet:)
    Må indrømme jeg ikke ved hvad en dsp er...
    Hvis jeg kører til træf, er det ikke for at spille høj musik ud af bagklappen... Jeg er 31;)


  • #8   20. dec 2014 Nå okay så lyder det umildbart fornuftigt. Jo mindre plads der er imellemdørsider og enhed, jo bedre dog uden at være i kontakt.

    Super så er det også klaret.

    En DSP er en digital lyd processor.

    Du kan bla indstille tidskompensering ( dette flytter lydbilledet hen foran dig og sætter dig i center for lydscenen), du kan indstille equalizer ( ikke bare bas og treble men derimod en langt mere detaljeret EQ med et hvis antal bånd der kan justeres for og dette kan også give et stort løft på dit lydsystem).


  • #9   20. dec 2014 Super, mange tak for hjælpen:)

Kommentér på:
Højttalere i hattehylde-van

Annonce