{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Hjælp til Bilstereo {{forumTopicSubject}}

Hej Bg smiley Jeg har fået smidt anlæg i min lille fiat 500, og synes faktisk at det spiller ret så okay, der er i hvert fald godt med bas på når man sidder inde i den.. Men nu var jeg så til træf i Vejle her i går og der mener en af mine venner så at forstærkeren ikke kan trække min subwoofer ordenligt da han ikke kan hører bassen udenfor når man har lukket dørerne.. Altså bagklappen og vinduesviskeren bevæger sig i hvert fald godt.. Men jeg har også lidt problemer med at hvis jeg skruer lidt for meget op, så slukker forstærkeren, og så skal jeg slukke radioen helt og så er den tændt igen.. Så her kunne jeg godt bruge en som har forstand på bilanlæg og som måske boede omkring Vejle/Hedensted ca.. Bor i Tørring så ikke for langt væk herfra. ¨


Så hvis der er en som kunne have tid og lyst til at kigge på det i en weekend så ville jeg blive glad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Bilstereo
  • #1   11. jan 2015 hvad er der at kigge på.?

    Du skal have en kraftigere forstærker..


  • #2   11. jan 2015 så fordi man ikke kan høre en masse larm udenfor bilen så er forstærkeren for lille? Det er en logik jeg bestemt ikke kan følge...

    Sig til din kammerat at han ikke ved hvad han snakker om og skal holde sig til at samle på frimærker...

    Hvis din forstærker slår fra ved for høj volumen er det tegn på den går i protect... dvs. den bliver enten for varm, Har ikke nok strøm til rådighed, eller der er en kortslutning et sted...


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #3   11. jan 2015 Du skriver først du er tilfreds med dit anlæg.

    Hvad er vigtigst for dig. At du er tilfreds eller om folk udenfor din bil kan høre nummerpladen rasler ? smiley


  • #4   11. jan 2015 skal du til herning en gang så ring så kan vi se på det. 27134667.

  • #6   11. jan 2015 Cody har forklaret det fint.
    Et godt anlæg Lyder godt i bilen
    Og så lidt som muligt uden for bilen


  • #7   11. jan 2015 Lige præcis det jeg mener, jo mindre man kan hører bilen buldre på grund af bassen jo bedere.. Der er nemlig fin bas inden i når man sidder i bilen.. Men så hvis man måske har skruet en tand for højt op, eller der et nummer med en lidt vild bas så kan den godt finde på at gå ud.. Jeg kender ikke navnet på subwooferen, der er en indianer tegnet på selve enhederne, men forstærkeren er en Blaupunkt Monoforstærker på 150 watt..


  • #8   11. jan 2015 Når man så holder på nummerpladen så rasler det selvfølig ikke, men man kan dog stadig høre bagklappen, men det er ikke så voldsomt igen.. Hmm jamen så må jeg jo finde ud af om den enten bliver for varm eller ikke får strøm nok eller om der er en kortslutning.. Det er nu også en ældre forstærker..


  • #9   11. jan 2015 Din sub er vel ikke en af dem man kan finde herinde? http://www.mohawk-eu.com/

  • #10   11. jan 2015 Hvis din forstærker slukker...
    For lidt strøm... / dårlig stel forbindelse / For lav impedans fra SUB, hvilke gør den bliver varm og går i protect/ ..

    Er det dig der skal høre musikken eller det folk udenfor?.. For er det folk udenfor, så har du satme valgt den forkerte forstærker... OG BIL!!

    Tag et VOLT METER, sæt det på din forstærker på plus og minus terminal...
    Tænd dit anlæg.. skru op til næsten maks.. og se så hva spænding er!
    Jeg tør væde på du er under 11 volt.. og vupti.. så slår den fra!


  • #11   11. jan 2015 Det er mig som skal kunne hører det, og så lidt som muligt udenfor, det var bare min kammerat som mente at det skulle kunne hørers når man havde lukket alle døre og bagklap udenfor.. Jeg tror måske det er sådan et mærke cody, men er ikke helt sikker.. Har et billede et sted..

  • #12   11. jan 2015 den her

    profilbillede
  • #14   11. jan 2015 Ja.. her er tale om lav impedans.. Det kan din AMP ikke trække!
    Det ligner unægteligt nogle ZEUZ Diamond enheder til 400kr pr stk.

    http://www.car-body-kit.co.uk/12_inch_subwoofers.html

    Scroll ned til midten af siden..


    Din AMP er stabil i 2 ohm, men ikke 1 ohm.. hvilke den højest sansynelig er lige pt.
    Og sikkert Brokoblet hvis jeg ikke tager fejl..



  • #16   12. jan 2015 Det er næsten helt sikkert fordi du kommer ned i 2 ohm og din forstærker kun er stabil i 4 og så slår den fra. 150 watt er nu hellere ikke meget til sådan to 10 eller 12" eller hvor store de nu er. Hvis du kigger forbi Silkeborg Kan jeg prøve og kigge på det og se om vi ikke kan finde ud af hvad der er galt

  • #17   8. feb 2015 har fået en anden forstærker i og nu har jeg ikke oplevet problemer med at den ikke kan trække subben

  • #18   8. feb 2015 End of story... Cool!


Kommentér på:
Hjælp til Bilstereo

Annonce