{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.681 visninger | Oprettet:

Brian F
Brian F
Tilmeldt:
1. maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Subwoofer i den nye aygo xtouch {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har lige købt en Toyota aygo xtouch. jeg vil meget gerne have en subwoofer i, jeg har hørt man kan få en der kan ligge under sædet..er der nogle af jer der ved hvad for en der kan være der...? og eventuelt hvordan den monteres... altså om touch skærmen skal ud og hvordan smiley

håber der er nogle kloge mennesker der kan hjælpe smiley

Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer i den nye aygo xtouch
  • #2   20. jan 2015 Det skal da overhovedet ikke være en aktiv subwoofer.

    Kan gætte mig til der ikke er meget plads omme bag i sådan en, så et par 8" passive subs vil nemt kunne rumle bilen op.

    Men hvis du absolut vil have den under sædet, så må du nok have fat i en aktiv 8" eller 10".

    http://www.astina.dk/aktive-enheder/alpine-pwe-v80-aktiv-subwoofer-p-120764.html?cPath=68_460_654


  • Brian F
    Brian F Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   20. jan 2015 Mit indtryk er nu også at den skal være aktiv. Men hva for en kan være der?

  • Brian F
    Brian F Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   20. jan 2015 Ok tak Pernille jeg prøver, det var lige så meget for og høre ok der er nogle med erfaringer på området om hvad man skal gøre ??.

  • Brian F
    Brian F Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   20. jan 2015 Super jeg kigger derind smiley tak for hurtig respons

  • #11   20. jan 2015 Som Pernille er inde på, så findes der mange "slimline" aktive subwoofere:
    Hvis ikke din radio har RCA-udgange, så vil denne være den letteste løsning:
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10856&pk=27&produkt=Rainbow_Intelli_Sub8_-_SlimFit_Subwoofer
    Så er du fri for at skulle til at have din radio ud, samt du slipper for at skulle finde en ledning til "remote".

    Der skal bæot trækkes et "plus", et "minus" kabel, samt trække et kabel fra et sted på kablet monteret på de eksterende højtalere i bilen.


  • #12   21. jan 2015 Kors i R... Nej gider ikke blande mig...

    PS: Pernille din veninde burde nok have lyttet til folk der vidste lidt om tingene... man kan sagtens sætte en forstærker til en radio der ikke har linieudgange... Hvis man påstår andet så ved man ikke hvad man taler om...


  • #13   21. jan 2015 En hurtigt og let opskrift:

    4 kanals forstærker med Hi level indput.

    En 8" sub til hjulbrønden.

    Fronthøjttaler tilsluttes også forstærkeren.

    Det hele kan gemmes i hjulbrønden ( kommer an på forstærkerens størrelse samt kabinet volume som enheden kræver).



  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #14   21. jan 2015 lad nu være med at tage dit reservehjul ud eller medfølgende værktøj til dækskift.. jeg har lige for 2 dage siden haft brug for mit, midt i ingenmandsland!

  • #15   21. jan 2015 Og en del nyere biler er dette ikke std at der medfølger et reservehjul og mange får det ikke købt.

  • #16   21. jan 2015 LaugeRS

    Der er kommet sådan noget nye og smart noget... Det kaldes Falck... og Dansk Autohjælp... Det er helt nyt... max små 30-40 år gammelt.. Fantastisk koncept... De kommer simpelthen og henter din bil hvis den er punktteret eller kørt i stykker... de kan sågar nogle gange lappe et dæk på stedet... det er enormt smart... Det kan være du har levet i en hule i Irak eller sådan et sted og aldrig har hørt om den slags...

    Noget andet og lige så smart er de subs der er bygget til faktisk at være i reservehjulet... så man slet ikke skal pille hjulet ud...


  • #17   21. jan 2015 Problemet er bare cody at de lapper der bliver brugt af bl.a falck er nødlapper hvor det hedder max 200km og 80km/t

    Efterfølgende skal du smide dækket ud og købe et nyt. Da du ikke hvis det skal være korrekt må lappe et dæk, der er nødlappet med en lakrids lap

    Det er forøvrigt heller ikke alle huller der kan lappes.

    Det var blot til info


  • #19   21. jan 2015 KJ-Tek

    Derfor jeg bare beder dem køre min bil hjem... Større er problemet ikke... smiley


  • #20   21. jan 2015 Pernille

    Tja så har hun spurgt de forkerte steder... Desværre ikke alle forhandlere der er lige kompetente når det omhandler bilstereo eller elektronik generelt i biler... Tager du i Bilxtra, eller thansen eller samme type forretning skal du nok ikke regne med at der står bilstereo kyndige folk klar derinde... smiley


  • #22   21. jan 2015 Der er meget få ekspedienter i carsound der ved noget om det de sælger, sad but true

  • #24   21. jan 2015 Tak for god ro og orden!

    Jeg siger bare, fordi virksomheden hedder carsound behøver de ikke at vide et klap om bilstereo.. Jeg har satme set nogle grimme eksempler på nogle monteringer fra carsound - hvilke afdelinger kommer jeg ikke nærmere ind på.. Men fakta er at cody har ret


  • #26   21. jan 2015 Jamen fordi du har hørt det fra mange så betyder det blot at mange ikke ved en bjælde om tingene... smiley

    Ved at i den bil er det faktisk nemmere end man regner md at få forstærker på... At de har givet op morer mig lidt... tror de burde finde sig et andet job... smiley


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #28   21. jan 2015 lille søde coddddddy, nu er det lidt svært at have en sub der er bygget til reservehjulet når der lægger værktøj i det også, hvor skal værktøjet så være smiley Bagagerummet er jo lille, så er der knap plads til 2 indkøbsposer, og det ville lægge og skøjte rundt?

    men ja hvis du er afhængig af andres hjælp og ikke kan klare dig selv og vil bruge flere tusinde kr i løbet af et par år på noget så simpelt som et dæk skift, så er autohjælp fint, men det er nu mest beregnet til gamle damer. smiley


  • #29   21. jan 2015 LaugeRS, hvis du ikke bruger/har reservehjul, så har du heller ikke behov for værktøjet.

    Autohjælp er nu for alle om du vil det eller ej. Desuden koster det ikke meget i dag at være medlem. At du har fravalgt dette er dit valg.

    Pernille:

    http://hilmars-audio.dk/shop/audio-system-hlac4-5370p.html

    Jeg er dog ikke sikker på om det er almindelig iso stik der bruges men ellers fåes der andre adapter.

    http://hilmars-audio.dk/shop/audio-system-r-5343p.html

    http://hilmars-audio.dk/shop/audio-system-hx-5465p.html

    Syntes ikke ligefrem det ser særlig svært ud.

    Forstærkeren har high level indput, dvs det kabel jeg linker til i starten, klikkes mellem HU og stikket dertil. Dette forbindes på forstærkeren med ind og udgange.

    Subben tilsluttes de resterende 2 kanaler hvor den brokobles. Thats it.

    Kom dog til at vælge det forkerte kabel da jeg havde valgt 2 kanals kabel sæt da kun fronthøjttalere ud af bilens originale højttalere skal spille.


  • #30   21. jan 2015 Pernille.

    Med tanke på at rene k lige har vist en del af produkterne så er der ikke så meget at forklare... Men... Du kan få forstærkere der kan tage signal direkte ind fra højttaler udgangene på din HU... (din radio) Og højttalerudgangene kan selv den største amatør finde... Så er det ikke sværere...

    Den Audio System forstærker rene linker til skal ikke engang bruge en adabtor... den skal bare sluttes til højttalerudgangene...

    (Kunne de kære forhandlere ikke engang finde ud af det??? )


  • #31   21. jan 2015 LaugeRS

    Med tanke på at jeg kører ret mange kilometer på et år... og jeg ikke har hele mit værksted med samt en lift... Så mener jeg at autohjælp er en meget fornuftig investering... Det der med at køre i stykker på en motorvej, eller på en skummel landevej midt i jylland det lyder sgu ikke tiltalende... Og når nu man får det gratis igennem min forsikring og det derfor ikke koster mig så meget som 1 krone om året, så virker det faktisk ufatteligt uintelligent at skulle bruge tid på at skifte hjul på en mørk landevej, når jeg ganske gratis kan få bilen og mig selv transporteret til enten min destination eller hjem, eller til mekaniker... Dermed kan jeg bruge pladsen til noget der langt sjovere end et reservehjul...

    Nu ved jeg godt det er svært at forstå for en knægt som dig... Men om nogle år får du nok viden og erfaring nok til at indse at når man kan få noget helt gratis, så er det ekstremt uintelligent ikke at benytte sig af det... (derfor man vælger sit forsikringsselskab med omhu.. )

    Nu hvor jeg totalt har ødelagt dine argumenter, hvad vil du så prøve at påstå??

    Ja din bil har et meget lille bagagerum... men så igen... Havde du været fornuftig havde du valgt en forsikring med gratis vejhjælp... så havde du ikke brug for at køre rundt med værktøj... smiley Så kunne du have valgt at prioritere noget der måske gjorde livet en smule sjovere... frem for et reservehjul...

    Men ja... hvis man ikke vil bruge hovedet må man jo ud og blive våd og kold i tilfælde af uheldet er ude... Så vil jeg holde varmen i min dejligt opvarmede bil med benzinfyr, indtil autohjælp kommer... smiley hyg dig med hjulskift... smiley


  • #32   21. jan 2015 Cody - muligvis er du dygtig inden for hifi, hvilket jo kun er en god ting.
    Men kom nu lige ned derfra! smiley

    Der er sgu ingen grund til at tale ned - som du tydeligvis gør!
    Er overbevist om at du også er startet et sted!.

    Så for h.. Nu starter vi igen smiley smiley smiley


  • #33   21. jan 2015 Stefan R

    Rolig nu... jeg forventede ikke at pernille vidste det i forvejen... Eller for den sags skyld dig... Jeg er ked af hvis det har virket sådan...

    Hvis man vil udlede at jeg taler ned til nogen, så taler jeg ned til den idiot af en montør/sælger der ikke kunne finde ud af at sætte en forstærker til den originale radio i en Renault Clio... Fordi er man så dum skal man ikke have lov at sælge bilstereo...

    Igen vil jeg gerne pointere at det ikke er pernille jeg taler ned til, og hvis hun føler jeg gør dette så undskylder jeg gerne mange gange... Jeg er simpelthen chokeret over at man kan sælge bilstereo uden at vide simple ting...

    Nu har vi i snart flere år haft flere muligheder for at konvertere signalet fra højttalerudgangene til et phonosignal og dette burde sælgeren hos carsound have vidst... ellers skulle han finde sig et andet job...


  • #34   21. jan 2015 Cody, jeps men med det kabel jeg linker til er det hele plug and play og du slipper derfor for at trække nye kabler til fronthøjtalere og har har faktisk det hele i et kabel så længe forstærkeren understøtter hi level input som er højttaler udgang på hu og det det klarer den audio system jo fint.

    Nu er denne besked mere som info til de andre end besked til dig da du jo er klar over det i forvejen smiley


  • #35   21. jan 2015 rene k

    Tja medmindre der er forberedt til højttalere bag i bilen... i så fald ville jeg bare tage signalet derfra... Desuden mener jeg faktisk du kan tage signal fra højttaler udgangene og samtidig stadig have højttalerne koblet til samme kabler... smiley (Nu var der jo kun tale om at der skulle en subwoofer i jo)


  • #36   21. jan 2015 Om man kan begge dele, ja det er jeg ikke klar over men jo på den måde kan man også sagtens gøre det, dog knap så plug and play samt man får ikke det samme ud af front nu hvor man selvfølgelig giver råd ud fra at få bedst mulige resultat smiley

  • #37   21. jan 2015 Nej men har fundet ud af at det med at give råd ud fra hvad der faktisk er bedst er nytteløst her på BG... smiley

  • #38   21. jan 2015 Selvom jeg ikke gerne vil give dig ret så har du desværre ret. Noget lignende 70-80% af dem herinde lytter ikke til hvordan man får mest mulig for pengene samt hvordan det laves korrekt for bedst lyd udbyttelse. De vælger at ignorere det da de har prøvet at klytte et anlæg sammen før og tror at de er 100 meter mester i bilstereo installation og det vi siger er ligegyldigt smiley smiley

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #39   23. jan 2015 cody bare du er glad for at spilde penge til vejhjælp... skulle uheldet være ude og det ikke drejer sig om reservehjulet, så opretter jeg et vejhjælps abonnement og kontakter dem lige derefter, i min bil med standard varme som virker lige så godt når bilen er opvarmet... tsk tsk.. det næste bliver vel at du også er licens betaler..

  • #40   23. jan 2015 Er der noget galt i at betale licens da?

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #41   23. jan 2015 Nej da, kun nassere og nærrigrøve betaler ikke licens

  • #42   24. jan 2015 Cody er så smart at han kunne undvære hovdet!
    Kæft hvor du latterlig at høre på nogle gange, ja du er god til at sætte højtaler i en bil, ro på makker det gør dig ikke gud! Og det er fint du vil hjælpe folk, respekt for det!

    Men at andre ikke deler samme vision som dig, gør dem ikke automatisk til idioter, eller uvidende individer, jeg tror ikke på du har ret mange venner! For der er da ingen der kan holde sådan en person ud!

    At nogle gerne vil have deres reserve hjul Inklusiv mig og værktøj i bilen er fonuftigt, det er ikke alle der gider at side 4-5 timer og vente på falck, et eller andet øde sted. Men en som dig, som er så smart at høre på, sidder vel bare og hiver sig i fløjten til hvor smart du er nu med dit falck abo!

    Hvor vi andre er kørende igen efter 20 min, man kunne også have begge ting som de fleste har. Og jov jeg har siddet i 5 timer og ventet på falck, jeg er jo ikke den eneste som køre i stykker smiley Jeg kunne forstille mig, hvis du ændrede din personlige hetz, så var der nok flere der kunne tage dig bare en lille smugle seriøst!


  • #45   24. jan 2015 HAHA ^^Nej alt skal være bygget op så det kan deltage i DB drag smiley

  • #47   24. jan 2015 Dennis D Du er da retarderet ellre på anden måde psykisk udfordret... Har du læst noget af det jeg har skrevet??? Kan godt være lauge føler sig lidt fornærmet... (og den med at tilmelde sig falck lige når man er kørt i stykker den går ikke... der er som oftest 24 timers behandling af tilmelding... smiley )

    Anyway jeg bliver spurgt hvordan det gøres... Og jeg svarer... Jeg undrer mig over hvilke inkompetente forhandlere der ikke ved simple ting... Er det virkelig dette som pisser små drenge som dig af?

    Btw: Til trådstarter... se den her: http://www.pioneershop.dk/produkter/92-bilstereo/4587-pioneer-ts-wx610a-aktiv-subwoofer/

    Så har du subwoofer, og den passer ned i reservehjulet (I et 14" hjul godt nok) = Du skal ikke engang undvære dit reservehjul... Og så fungerer den langt bedre end de der plastik subwoofere man putter under sædet...

    Hvordan kan det være ingen af jer andre tænkte på det? Nåh jo det kræver nok at man mener alt skal være til dB-drag før man er istand til at finde på gode løsninger...

    Få hovedet ud af røven dennis og lær lidt...

    PS: Pernille hvis du havde vidst de ting jeg skrev selv, Så havde du sgu nok givet svaret selv... Og så havde du grint lige så meget af de inkompetente forhandlere...


  • #49   24. jan 2015 Cody du er jo helt væk man, det har intet med de ting at gør som du nævner. Self skal en forhandler have styr på sit shit, det med tilmelding har jeg ikke styr på, så det kan jeg ikke udtale mig om, men din måde at skrive til folk ikke kun her men generelt!

    Viser bare hvem det er som er tard her, og sjovt jeg er ikke den eneste med den holdning, jeg tror det er svært at finde et indlæg her på BG hvor du holder en nogen lunde sober tone, tag fx Rene K ham kan man forholde sig til, men dig din snot skovl du er jo helt tabt, taber af største rang, du syntes helt sikkert du er selv fed, og super cool, for du er jo 2 meter høj og 2 meter bred, og dørmand YEEESS du har power, også er totalt anlæg freak! ja du er sej


    Glem det! De fleste her inde finde dig totalt useriøs, som jeg skriver længere oppe så, er det fedt du giver dig tid til at hjælpe folk som har spørgsmål ang anlæg, og når andre kommer med forslag, betyder det ikke automatisk at du skal køre dem helt over for du ved jo bedere! Jeg lover dig at var jeg forhandler, og jeg havde en som dig på nettet som fremhævede mine produkter, samt snakke som du gør til andre, så havde jeg pænt bedt dig om at fuckke helt af.

    Kan du seriøst ikke selv se det? Der er ikke rigtigt nogle som siger dig i mod, for der er ikke rigtigt nogle der i i tvivl om du har styr på dit lort, men det gør dig ikke til gud, og det betyder specielt ikke at, man kan skrive/snakke til andre som du gør, kald bare for lille dreng, jeg er fuldstændig lige glad.

    Prøv at tænke lidt over tingende, det kunne jo være at du ville få bare en 1 kammerat en dag smiley


  • #50   25. jan 2015 Jeg mangler sgu ikke kammerater... Tværtimod... Måske du tror det fordi du tager alt lidt for seriøst på nettet... Men igen... det er ikke mit problem... Det er heller ikke mit problem at du synes jeg skriver grimt... For måden jeg skriver tingene på og måden du opfatter tingene er 2 vidt forskellige ting... Og det siger mere om dig end om mig at du vælger at tillægge noget jeg skriver dine egne værdier... Sorry men sådan fungerer tingene bare ikke... Det skrevne ord bliver ikke opfattet som forfatteren har tiltænkt... det bliver altid opfattet ud fra læserens synspunkt... Problemet er bare at jeg skriver tingene som jeg ville sige dem... Ja jeg ville faktisk tale sådan til dig IRL også... Men face2face har du en mulighed for at se mit ansigtsudtryk, og høre betoning af ord osv... Man kan høre og se på en person hvordan vedkommende mener de ting han siger... Kan du ikke på skrift...

    Og nej jeg tager mig ikke tiden til at lære at skrive på en måde så små børn ikke bliver stødt fordi de tror verden drejer sig rundt om deres navle og de er vant til at alle er så skide politisk korrekte... Det har jeg bare ikke tid til...

    Men du skal være velkommen til at komme ud og møde mig IRL... F.eks. til et træf eller en konkurrence... Og så kan du jo der vurdere mig som person... men tro ikke at du kan bedømme nogen over et forum på nettet... I så fald ville jeg bedømme dig til at være en nærtagende klynkefrans... Ud fra hvad du skriver... Dette vælger jeg ikke at gøre... Har ikke mødt dig så drager ingen konklusioner...


  • #51   25. jan 2015 Jeg har en Hertz HDP1 monoblock med intelligent teknik. Den kræver ikke linieudgang, men finder signal direkte fra bilens eksisterende højttalerledninger, det er sat op til mit MMI system og det spiller helt fint.

    http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=9210

    Det vil jeg anbefale til alle, med OEM setups.


  • #52   25. jan 2015 Thimofey, det er blot high level indput smiley

    Alle forstærkere med high level indput kan bruges.


  • #53   25. jan 2015 Ja, det er jeg klar over, ved dog bare ikke hvor mange der har dette. Kender kun til Hertz so far.

  • #54   25. jan 2015 Sgu også en fed forstærker...

    Audison og Hertz har ihvertfald haft direkte High lvl indgange længe... Mens flere andre så er kommet på banen senere hen... Ved en del skal man have RCA stik på højttalerkablerne da nogle af dem kun har RCA indgange, men som så automatisk kan skelne mellem high og low lvl input... smiley


Kommentér på:
Subwoofer i den nye aygo xtouch

Annonce