{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

10" Sub til 15l. lukket kabinet {{forumTopicSubject}}

Har kigget rundt på diverse hifi- / forhandler sider, men synes ikke jeg kan finde noget brugbart.

Søger en 10" sub. som kan spille fornuftigt i et lukket kabinet på omkring 15 l. +/-

F.eks. er der et par af Rainbows enheder som kan klare sig fra 12 liter.

Andre mærker / modeller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10" Sub til 15l. lukket kabinet
  • #1   30. jan 2015 Jeg har gode erfaringer med Peerless Resolution 10. Den spiller rigtig godt i meget små kabinetter, og med små forstærkere. Enheden er måske lidt svær at opdrive, da de ikke laves mere, men den er værd at gå efter. smiley

  • #2   30. jan 2015 Gtx10db spiller i 15 liters kabinet.
    Giver godt tryk men lyder ikke fantastisk (:


  • #3   30. jan 2015 Boston Acoustics har også altid været til meget små kabinetter

  • #4   30. jan 2015 Gtx bliver det helt sikkert ikke, det skulle gerne være en opgradering. smiley
    Der sidder allerede et Bose soundsystem incl 6,5" sub.
    Generelt spiller det "ok", men bassen er flad og der mangler noget punch.
    Planen er at kaste cd-veksler ud og monterer en færdigkøbt kasse ved hjulkassen så ikke der mistes plads.
    Forstærkeren bliver monteret i modsatte hjulkasse.


  • #5   30. jan 2015 Det ser ikke ud til Boston er ret udbredt herhjemme?

  • #6   30. jan 2015 Gladen SQX kan spille i små og Boston acustic lpf pro eller hvad den nu hedder.. Det dem jeg kender til da jeg selv søgte noget til små kabinetter.. held med det. Jeg endte med gladen SQX 10 til 17 liter, så vidt jeg husker. Og det var fuldt ud tilfreds og smæk for skillingen

  • #8   30. jan 2015 Peerless XXLS 10" bør kunne spille rimeligt fornuftigt i omkring 16-17L lukket kabinet...

    Hvis du er fra det nordjyske har jeg to stk liggende jeg ikke bruger, så kan du jo prøve det og se om det er noget der kan bruges smiley


  • #9   30. jan 2015 RE AUDIO Srx 10 passer perfekt.

    RE AUDIO SEX v2 10 kommer til at ligge mellem kompakt og optimal.

    Generelt audio system vil klare sig lige så godt som gladen i teori da begge kræver 22 liter lukket kabinet ifølge specs.

    Så audio system hx10 sq ville også være et meget godt bud.


  • #10   30. jan 2015 Lækkert med Audio system der lige bliver smækket på banen.
    Hørte på et tidspunkt en Saab fra sverige med Audio system.
    Det er den reneste lyd jeg har hørt (ifølge mine ører).
    Desværre har de ikke den serie i 13cm. combo sæt smiley

    PS. Takker for svar, der er lidt at kigge på!


  • #11   30. jan 2015 Delefilterne er forberedt til dette så hvis du køber et sæt løse enheder ekstra ( da kan købes i løsdele som sæt) så har du muligheden for det. smiley

  • #12   31. jan 2015 Eller det kommer selvfølgelig an på hvilken serie det er men i hx serien er delefilter klar til dette.

  • #13   31. jan 2015 Sagde til mig selv at jeg ikke gad ofre mere end maks. 1000 +/- bobs.
    Mere vil desværre have mere når man sidder og kigger! smiley

    Tror jeg skal nøjes med sub indtil videre.
    Har forstærker og kasse, så mangler blot en sub, som formentlig bliver Audio system
    Hvis jeg skal have nye højtalere er jeg ude i at skulle have ekstra forstærker og ny radio.


  • #14   31. jan 2015 Hvad består resten af dit setup af helt nøjagtig? smiley

    Men ja jeg tror vi er mange der altid gerne vil have mere smiley


  • #15   31. jan 2015 Det er en Audi A4 Avant med S4 udstyr og dermed Bose soundsystem.
    Radioen er hverken 1- eller 2 DIN og der er ej heller Phono udgange.

    Der sidder 4" i fordøre samt diskant oppe ved A-stolpen
    5,1/4" i bagdørene.

    Det spiller "ok" i forhold til at jeg ikke gider montere ny radio og trække for mange kabler.
    Sub'en kan forhåbentlig give det sidste bund i lyden så jeg bliver tilfreds.


  • #16   31. jan 2015 Til at trække sub har jeg en MDS T3 monoblok.
    Ikke det bedste, men gider ikke kaste for mange penge efter det - er blevet for gammel smiley


  • #17   31. jan 2015 Bør nok også tilføje at jeg er forhandler af bilstereo til info så jeg ikke støder nogen.



  • #18   31. jan 2015 Du kan faktisk lave et simpelt anlæg uden at skifte din std Hu.

    Du kan få kabler der gør det plug and play http://hilmars-audio.dk/shop/audio-system-hlac4-5370p.html

    Sammen med en forstærker der har Hi level indput så kan du f.eks tilslutte en 4 kanals forstærker til at trække en enkelt sub samt front højttalere som er det vigtigste i dit lydsystem.

    På denne måde kan du lave high pass deling på din front så de ikke spiller alle de dybe toner samtidig med at du ikke skal trække nye kabler til dine front højttalere.

    Er dog ikke klar over om din har indbygget forstærker til højttalerne.


  • #19   31. jan 2015 Yderligere så får du en del mere ud af dine originale front højttalere ved at der er en forstærker som driver dem i stedet for din HU hvis ikke der allerede er monteret en forstærker.

  • #20   31. jan 2015 Kører allerede på den måde med forstærkeren til sub.
    Tager udgangs signalet fra den i forvejen indbyggede amp og trækker HI-signal over til monoblok - føler det er en fuskerløsning.
    Men budget og DOVENskab har vundet denne gang smiley


  • #21   31. jan 2015 Der er allerede en mindre forstærker fra det originale setup.

  • #22   1. feb 2015 du kan få alle serier undtaget den helt billige MX serie fra audio system i både 4" og 5,25" så det er ikke noget problem hvis du vil have det

Kommentér på:
10" Sub til 15l. lukket kabinet

Annonce