{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mosconi D2 100.4DSP
  • #1   14. apr 2015 Den er rigtig lækker og den har jo mange funktioner, såsom en indbygget DPS, så du kan indstille alt helt efter bogen, men mikrofon og det hele. Plus man kan få bluetooth i den, som også giver lidt bedre kvalitet, i forhold til hvis man kører igennem den originale radio, eller en billig aftermarket en. ;). Prisen er jo heller ikke noget at sige noget om, 3,500kr cirka, når man tænker på hvor meget den kan. smiley

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #2   14. apr 2015 Det lyder jo meget godt, men hvor finder du den til 3.500 kr? Jeg har fundet den til 629 € og opad.

  • #3   14. apr 2015 Det er den pris jeg cirka kan gi efter jeg har fået den hjem fra min leverandør. smiley

  • #4   14. apr 2015 Hovsa, det var da D4'eren jeg havde kigget på min liste... smiley D2'eren ligger på omkring de 4500kr cirka.


  • #5   14. apr 2015 Morten N

    Skal vi ikke lige aflive den påstand der?

    Bluetooth giver bedre lydkvalitet end fra en Hu? Hvad fanden har du røget?

    For det første bruger du A2DP codec via BT... Hvilket er et Lossy codec... Dvs. at når du afspiller MP3 som er dårlig kvalitet i forvejen, Og du sender det gennem BT, Så gøres kvaliteten igen mere dårlig... Men din påstand er at det er bedre med lyd gennem BT??? Hvem har dog lært dig det?

    Resten har du dog ret i... Ganske fin forstærker...


  • #6   14. apr 2015 Jeg fik bedre kvalitet da jeg gik fra at bruge BT i min pioneer deh 80prs til at bruge BT i min DPS.

  • #7   14. apr 2015 Ja det er fordi du bruger BT.... For fanden Bluetooth er stadig Lossy... derfor jeg kun bruger det til tlf samtaler... Spild af tid at have sin musik i FLAC format for derefter at smadre lyden gennem A2DP codec'et... Så hellere Bruge AUX IN og derved ikke få noget tab pga software codecs...

    Desuden har du ikke en DPS... DPS er et udtryk man bruger i RPG spil på computeren... (damage pr second) Du har en DSP.. smiley

    Btw: Ved du at man nu kan få en DSP med WiFi... Der kan man så overføre via Airplay som har mindre tab end Bluetooth... smiley


  • #8   14. apr 2015 Sorry DSP ja. smiley Selvfølgelig er AUX altid lidt bedre end BT, men kan ikke hører forskel og plus man slipper for det kabel ligger rundt i bilen. smiley Men alt i alt, god forstærker som har en DEL funktioner.


  • #9   14. apr 2015 Ja ja der er vi enige... Det er sgu en fin forstærker... smiley

    Men du må heller aldrig påstå at BT i din DSP altid er bedre end i din HU... For har oplevet det modsatte... Der er så meget der kan spille ind så det har en effekt på lydkvaliteten...


  • #10   14. apr 2015 Cody

    Har du egentlig nogen erfaring med DSP'er med Wifi? Synes nemlig det lyder interessant. Og ved du noget om hvor meget bedre Wifi er end Bluetooth? smiley


  • #11   14. apr 2015 Frederik, Den kan vi tage privat... det er ikke det emnet handler om.. smiley

  • #12   14. apr 2015 Helt fint smiley

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #13   14. apr 2015 Cody :
    I må meget gene tage den her, ingen problemer i det. Jeg har fået svar på det jeg spurgte om, tak for det.


  • #14   14. apr 2015 Ok.. smiley

    Frederik, har ikke direkte erfaring med dem endnu... Men skal have en DSP med WiFi til lanceren...

    I teorien er der gennem WiFi Intet tab, da der ikke er brug for et codec da der bare er tale om direkte overførsel... Men der er dog et tab alligevel... det afhænger af hvilken software der bruges... Airplay er nemlig ikke tabsfri... (Og mener kun at det er airplay der indtil videre fungere med direkte wifi forbindelse) Airplay er så en Apple ting så Android brugere skal bruge en APP der kan sende via airplay... Men i teorien kan du streame lossless... I praksis er streaming programmerne dog ikke helt gode nok til det endnu...


  • #15   14. apr 2015 Okay. Nej, streaming foregår jo typisk ved 320 kbps, i hvert fald hvis man kigger på Spotify. Mener dog Wimp har været oppe i højere kvalitet, men de skulle vist ikke have helt det samme udbud af musik som Spotify. Men indtil videre vil jeg nok også holde mig til AUX eller cd.

  • #16   15. apr 2015 Er nu rimelig sikker at mosconis dsp moduler godt kan modtage flac musik uden at miste kvaliteten? Mener helt klart min mosconi 6to8 kan det. smiley

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #17   15. apr 2015 Cody :
    Bor du stadig på Sjælland?


  • #18   15. apr 2015 Morten N

    Hvordan kan den det? A2DP codec'et som Bruges til overførsel af musik via BT er begrænset til at overføre med en bitrate på 512 Kbps Som standard... Men FLAC ligger som oftest over 1000 kbps... Så medmindre du er istand til at udføre magi eller på anden måde overføre lossless Så kan du ikke overføre via BT uden tab... Selv om du har codec til FLAC på både modtager og sender så er BT begrænset grundet begrænset båndbredde... Så der vil altid være et tab... Dog kan vi godt blive enige om at hvis du kan høre forskel er du en flagermus... smiley


  • #19   15. apr 2015 Jay-jay

    ja jeg bor stadig på sjælland... smiley


  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #20   16. apr 2015 Syntes bare at have læst, at du var flyttet til Jylland en gang.
    Når jeg nu på et eller andet tidspunkt får monteret den, gider du så hjælpe med justering/indstilling af den?


  • #21   16. apr 2015 Det var jeg også... Men flyttede tilbage efter kort tid... (Fik arbejde igen på sjælland) smiley
    ja det kan vi godt finde ud af.. .:)


  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #22   16. apr 2015 Så huskede jeg ikke helt forkert. Tak for det, det lyder godt. Så smider jeg lige en PB, når det er ved at være tid.

  • #23   16. apr 2015 Mente bare at min 6to8 kunne spille flac uden at miste noget af kvaliteten. smiley

  • #24   17. apr 2015 Din 6to8 har Flac Codec... Så hvis din afspiller også har så skal det ikke konverteres for at blive overført... dvs. meget meget mindre tab... men der er altså et lille tab ved overførsel over BT... Fordi BT er lidt begrænset med hensyn til kbps... Så der er et tab... men man kan sige det er et minimalt tab... det er klart ikke et tab der bør afholde nogen fra at bruge det... Fordi det er en pissesmart løsning... Og 6to8 DSP'en er en meget fin DSP...

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #25   17. apr 2015 Er blevet lidt i tvivl, men kan den forstærker anbefales til et komponent-sæt og en sub, eller?

  • #26   17. apr 2015 Jeg ville tage din DSP 100.4 til dit komponent sæt også en 500.1 til en sub, dog kommer det an på hvor stor din sub er. smiley


  • #27   17. apr 2015 Det er en fin nok forstærker til et komponentsæt og en lille sub... Men skal der lidt power på bør du finde en lidt kraftigere monoblok eller 2 kanals til sub...

  • #28   17. apr 2015 Morten N

    Nu du er forhandler, så er det lidt dårlig stil at reklamere for sine egne produkter... smiley det skal tages over PM... smiley


  • #29   18. apr 2015 En 100.4 vil jo ikke kunne trække hans sub fuldt ud... ;). Og siden manden gerne vil have et system der ikke fylder meget, så er en 500.1 jo et smart valg. smiley

  • #30   18. apr 2015 Morten, ved du da hvilken sub han har siden du skriver at den ikke er stor nok? smiley

    En 100.4 fylder jo mindre end hvis han også tilføjer en monoblok dertil og hvis han har en lille sub så vil den jo være glimrende smiley


  • #31   18. apr 2015 Ved ikke hvilken sub der er tale om. smiley Men vi ved heller ikke om manden kører aktivt med sit komponent sæt endnu. Men alt kommer jo an på hvilken der skal i bilen, eller hvor meget bass han ønsker. smiley

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #32   18. apr 2015 Selve højtaler/sub-opsætningen har jeg tænkt så meget over endnu. Havde egentlig regnet med, at den skulle trække en 8" eller 10" sub, og så et 5.25" komponentsæt. Om de så skal køres aktivt ved jeg ikke lige, da jeg ikke har så meget forstand på det.
    Men hvis i har et bud på en god sub, der kan trækkes af Mosconi forstærkeren, så meld endelig ud.
    Alternativt har jeg en gammel JBL gts600 liggende, som evt ville kunne bruges til en sub, men jeg gider heller ikke at fylde hele bagagerummet op med anlæg i min "pendler-Punto".


  • #33   21. apr 2015 Cody, den DSP med Wifi du taler om, er det den fra Rainbow? Hvis ikke, hvilken?

    Jeg leder selv efter en ny løsning, hvor jeg kan bruge Wimp - evt Wimp Hifi - til at streame fra telefonen til bilen. Men jeg vil virkelig gerne undgå BT og telefonens DAC...


  • #34   21. apr 2015 Ja det er den fra Rainbow...

    Dog er jeg endnu ikke helt klar over hvordan det fungerer med streaming via WiFi... Evt. noget Airplay der skal bruges der... men Airplay har nemlig sjovt nok også lidt tab... smiley


  • #35   21. apr 2015 Jay-jay

    Kan godt komme med forslag til sub... i Pm


  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #36   21. apr 2015 Det må du meget gerne. Både 8" og 10".

  • #37   22. apr 2015 Hm, de skriver ellers det er lossless.

    Kender du så en løsning hvor man på anden måde kan hive digital lyd ud af sin telefon over til DSP'en? Jeg havde på et tidspunkt et USB-lydkort til min computer, som havde toslink - jeg har dog ikke kunne finde noget lignende til smartphone.


  • #38   22. apr 2015 Christian V

    Selve overførslen er også lossless... Så det afhænger af hvilke codecs din afspiller sender med, samt hvilke din modtager har...


Kommentér på:
Mosconi D2 100.4DSP

Annonce