{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Hjælp til Indstilling af Anlæg rainbow/mosconi {{forumTopicSubject}}

Hej@bilgalleri,

Jeg har sat dette sammen i min peugeot 206

Rainbow GL-C6.2 komponentsæt - sat ved spejle
Rainbow SL-C5.2 komponentsæt - sat bagved som erstatning for det originale.
Forstærker Mosconi/Gladen AS 100.4 til at drive komponentsæt
Forstærker Mosconi/Gladen AS 200.2 til at drive en dali bas 12"
Headunit fra pioneer 5700 BT
Kondensator osv...

Synes det er rimeligt seriøst setup og ikke mindst dyrt. Kan dog ikke få det til at spille ordentligt. Det ligesom lyden fra diskanterne er helt lukket og mangler detaljer. Prøver at jeg at få dem frem ved vha equalizer/tone control, så kvitteres der bare med skrigen og forvrængning. Jeg plejer som regel at få det meste til at lyde fornuftigt men med det her setup må jeg sku give op. mit standard lort der sad i bilen før spillede fandme bedre, så noget må der være i vejen tænker jeg. Det eneste der spiller fint er basområdet som der i den grad rykker.

Kunne nogle komme med nogle råd ville det bare være super, eller eventuelt lytte lidt på det en dag. PT har jeg allermest lyst til at smide pisset ud nemlig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Indstilling af Anlæg rainbow/mosconi
  • #2   1. maj 2015 har prøvet lidt forskelligt. sætter jeg jumperen således at den skulle være "mild" at høre på tager den alle detaljer. det står sådan nu at den fyrer mest muligt ud, for jeg tænker at det så muligvis kan dæmpes efter behov efterfølgende på headunit.

  • #3   1. maj 2015 der er 5 valgmuligheder på front sættet og 3 valgmuligheder på sættet bagi.

  • #5   1. maj 2015 Kommer du forbi esbjerg tager jeg gerne en lytter

  • #6   1. maj 2015 det kunne jeg godt finde på. de mange test har dog givet konen og jeg en smule tinnitus, trods jeg ikke har spillet vildt højt. ser lige om øret får det bedre, så skriver jeg lige, faktisk lidt bekymret for øret. jeg prøvede iøvrigt at sætte højtalerne til stueanlægget først, blot for at høre om der var liv i dem. de havde samme lyd hvor der lissom "mangler" noget.

  • #7   1. maj 2015 Du skal være velkommen

  • #9   1. maj 2015 Din HU kan være en årsag.
    Stå den på standart indstillinger?
    For GL-C spiller super fedt. Men hvis forstærker og HU ikke er justeret korrekt eller monteret korrekt så det lige meget.



  • #11   2. maj 2015 alt står neutral, tænkte det var det bedste som udgangspunkt. det er også der det spiller bedst - desværre bare ikke godt nok. samme på forstærker, alt står neutral som udgangspunkt, bortset fra gain naturligvis, ellers kan man jo ikke høre noget smiley

  • #13   10. maj 2015 beklager, har blot brugt en helvedes masse tid på bygning af kasse der skal dække forstærkere, kondensator etc. jeg har hørt forstærkeren spille sammen med det han havde sat i hans bil og der lød det satme godt. det klart at hvis det bare spiller skidt sammen med mit HU ja så er det jo bare nyt af det. min pointe er blot at forstærkeren burde kunne spille iorden.

Kommentér på:
Hjælp til Indstilling af Anlæg rainbow/mosconi

Annonce