{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Hjælp til at købe anlæg. {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Jeg har et budget på Ca 3000.

Er der en som kender en god men billig hjemmeside.

Skal have sub minimum 400w rms
forstærker dertil
et sæt 6,5" til fordørene minimum 60w rms
har std comb nu.
Og en forstærker dertil.

+ kabler

Radio køber jeg brugt

Har kigget lidt på iceshop men kan ikke blive klog på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at købe anlæg.
  • #1   25. jun 2015 Hvis du vil købe 2 forstærkere, subwoofer, højttalere og kabler, men kun bruge 3.000,- på det, så skal du ikke kigge andre steder end i markedet. Du får intet nyt i butik, til de penge, der er noget værd.

  • #2   25. jun 2015 Selv hvis jeg kigger på mine indkøbspriser, så kan jeg ikke lave et tilbud på de ting til 3000 kr... Ganske enkelt umuligt... Hvis en forhandler kan det så er det 100% sikkert at det er noget kinaskrammel af den dårligste slags...

    Æhm og så forstår jeg ikke at du har minimumskrav til Watt.... Watt er det mest betydningsløse overhovedet... Og er slet ikke en faktor du skal kigge på med det budget der... smiley


  • #3   25. jun 2015 Ved iceshop var der da flere muligheder smiley hvis jeg ikke skal kigge efter watt hvad skal jeg kigge efter så smiley

    Jeg havde en 12" rockford fosgate med en 6 kanals jbl samt 6,5 jbl i front det spillede okay bassen var rigtig god det kostede mig i alt 1850 inkl kabler brugt. Men ville gerne have lidt mere smæk i denne gang smiley


  • #4   25. jun 2015 Men skal nok kigge brugt så. Har bare ikke den store forstand på at sammensætte det

  • #6   25. jun 2015 Jeg er nu en hun smiley

    Hvis jeg har 65w rms i front Og en 300w rms sub. Så kan en 4 kanals på 4x 50w rms f.eks jo ikke trække bassen selv den bliver brokoblet eller ??

    Se derfor ville det være super fedt hvis en kunne finde noget som passede godt sammen smiley


  • #7   25. jun 2015 Det er en ford ka 2012

  • #12   25. jun 2015 Der sidder nogle billige jbl i front nu på 45w rms mener jeg. Så de skal skiftes de mangler klart en (god fylde/mellem tone) de er meget tamme i lyden

  • #13   25. jun 2015 Vil ikke udtale mig om Ice-shops priser eller varer... Men står ved min udtalelse... Så kan man forstå den som man vil... smiley

    Drop nu det med de watt...

    Grunden til at du skal glemme alt om watt er: Watt er en måle enhed for effekt... eller sagt på en anden måde, watt tallet på en højttaler fortæller kun noget om hvor meget strøm og spænding enheden kan tåle samlet set... Fortæller intet om hvordan det lyder... fortæller intet om hvor højt det spiller... Har hørt 200 watt subwoofere spille højere end 2000 watt subwoofere, fordi de var bedre konstrueret...

    Det samme kan siges om watt tallet på en forstærker... det er kun en målestok for hvor meget strøm og spænding forstærkeren kan levere... det siger stadig intet om hvordan forstærkeren lyder, hvordan den kontrollere enhederne osv osv... en af de mest stærke og vellydene forstærkere jeg har lagt øre til, var en 2x90 watt rms Sinfoni forstærker... Bevares den kostede også tæt på 10K... men den spillere flottere og mere kontrolleret end mange med mere effekt..

    Så watt er et ubrugeligt tal når du skal finde noget der lyder godt...

    nu kan du så vælge at ignorere det jeg lige har skrevet... Du kan også vælge at tage imod råd fra en der har haft med bilstereo at gøre de sidste 17 år... smiley Your choice...


  • #14   25. jun 2015 Hvilke mærke skal jeg gå efter i min prisklasse. Hvad er det som jeg skal kigge på når jeg leder så ?? smiley

  • #15   25. jun 2015 Det du skal kigge efter er om det er kvalitet... Ja det er et lettere ubrugeligt svar... men stort set alle tallene som producenterne opgiver på deres ting er ubrugelige når du skal ud og købe... Fordi tal på et papir eller din skærm kan ikke fortælle dig om et produkt er godt eller dårligt... Selv Xzound har fine tal på deres produkter... det er bare ikke ret gode produkter...

    Mit forslag ville nok være: http://www.hilmars-audio.dk/shop/excursion-high-power-2902p.html
    sammen med: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-mx-6092p.html
    Og: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-5430p.html

    Så har du et relativt ok sæt... Og så er der råd til kabler også...

    Men vil du have 2 forstærkere så kommer du over budget... Ihvertfald hvis det skal være noget værd... derfor jeg skrev at det ikke kunne lade sig gøre i den prisklasse... men med 1 stk 4 kanals, kan det lige lade sig gøre... Men dette er også absolutte minimums stadie af kvalitet...

    Grunden til at jeg anbefaler fra den side af, er fordi jeg ikke har noget i den prisklasse på min egen shop... og jeg kender de produkter der...


  • #16   25. jun 2015 Kan du finde en god sub men som er i kasse ?

  • #17   25. jun 2015 Rainbow er det et godt mærke i øvrigt smiley

  • #18   25. jun 2015 rainbow er et ok mærke langt bedre end renegade, crunch og xzound

  • #19   25. jun 2015 Okay tak rex smiley

  • #21   26. jun 2015 Nej jeg havde en alpine radio til 2500kr i som jeg havde fået anbefalet :). Men de jbl som sidder i kostede kun 300kr så det er fordi de bare er noget billigt noget som blev sat i på det tidspunk smiley

  • #22   26. jun 2015 http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=11190

    Kan denne anbefales ? Har nemlig fået den tilbudt til 1000kr og er stadig i indpakning smiley


  • #23   26. jun 2015 Jeg havde købt den.

  • #24   26. jun 2015 Det tror jeg også jeg gør smiley Ville du kunne anbefale en 4 kanals forstærker som kan trække den + combo front smiley

  • #25   26. jun 2015 Jeg har 10" af den rainbow og er ikke videre imponeret.. købte den kun fordi carsound kørte 75% på den smiley


  • #26   26. jun 2015 Magnus du vil ikke mene den er på samme niveau eller bedre end min gamle 12" rockford fosgate punch ?

  • #28   26. jun 2015 Nej har intet i bilen mere. Det var mit gamle sæt. Jeg har de billige jbl i front ellers er alt std nu

  • #29   26. jun 2015 Det er den sikkert, det lidt svært at svare på eftersom jeg ikke har hørt den Rockford, men det er sikkert nogenlunde det samme, især hvis du spænder samme forstærker i røven på den. Jeg er i hvert fald glad for at jeg kun gav 630inkl fragt (HELT NY) for min 10" istedet for de 16-1700 den koster normalt smiley
    Et eller andet siger mig at det er kassens skyld at den ikke lyder som jeg havde håbet, men jeg er IKKE ekspert smiley


  • #30   26. jun 2015 Okay smiley jeg hæver mit budget til 5000kr hvor det så skal Være hu 6,5 sub og en forstærker til at trække det hvis det Gør det nemmere for folk at hjælpe med at finde noget smiley

  • #31   26. jun 2015 http://www.ice-shop.dk/bilstereo-pakkelosning-pa-1.html

    Er dette sæt pengene værd ?


  • #33   26. jun 2015 Nej bruger ikke baghøjtalere smiley

  • #35   27. jun 2015 Lad os bare sige jeg langt fra er enig med Tommy... smiley

  • #36   27. jun 2015 I min gamle bil havde jeg et sæt 5.25 JBL GTO i fronten drevet af HU
    I bag havde jeg den Rainbow cyclone 12" som du selv linker til. Drevet af en Bull audio 4.600 forstærker.
    Der kom lyd ja, det buldrede ja, men det lød faktisk ikke specielt godt...

    I min nuværende bil har jeg et sæt Gladen RS165 i fronten, samt dæmpede fordøre.
    En Gladen sqx 10" i bag, alt drevet af en Gladen 95.4 forstærker (samme som 9# linker til)
    Lyden er noget mere mig, knap så meget bulder og brag, men meget mere fylde i lyden.

    Jeg fik en snak med en der vidste noget om tingene, hvorefter jeg endte med mit nuværende sæt, som jeg selv er 100 gange gladere for!

    Så tag nu imod råd fra kyndige folk, istedet for at stirre dig blind på magiske tal på billige hjemmesider smiley


  • #37   27. jun 2015 Jacob, det var godt nok også en gyselig sammensætning din første der... smiley No offence altså... :)Folk vil helst ikke snakke med sagkyndige folk... De vil helst ikke få af vide de har taget en dårlig beslutning, eller har lavet en fejl... Og det er sgu synd, for hvis de nu bare slugte den stolthed og tog imod råd, så ville de ofte ende med 100 gange bedre resultater end de oftest gør... Og fancy måleinstrumenter kan ikke fortælle dig om noget lyder godt... Selv om nogle folk tror det... smiley

  • #38   27. jun 2015 Du har ret, men dengang var det jo MEGA godt! (Jeg havde så heller ikke hørt andet) Set tilbage, var det åndssvagt skruet sammen..

    Det eneste jeg er utilfreds med nu, er diskanterne fra RS165 sættet.. De er alt for skingre synes jeg smiley


  • #40   27. jun 2015 Den var købt hos carsound, til meget billige penge.. Da den så kom var der skrevet 1500 watt på den... Det siger vel alt smiley

  • #42   28. jun 2015 Lige et spørgsmål til de kloge ;). Hvis man har 2 forstærkere fra jbl En til sub og en til front. Skal man bruge en kondensator så ?

    Min veninde er i gang med at købe det hun har 20mm2 kabler. Og et ekstra 40mm2 (mener jeg) fra batteri til karosse. Er det stadig nødvendigt med kondensator. Syntes ikke vi kan blive kloge på det


  • #44   28. jun 2015 Er 35mm2 en god str. Eller skal man op og have 50 mm2 monsterkabel smiley

  • #45   28. jun 2015 I det her tilfælde tager Tommy totalt fejl...

    En kondensator er til at udglatte strømmen... dvs. er dit batteri for lille eller kablerne for tynde, så vil en kondensator være en umådeligt skidt ide... Faktisk er en kondensator bedst til sit job hvis strømbanken er korrekt dimensioneret... fordi så udfører kondensatoren det arbejde den er designet til, og bruges dermed ikke bare til at skjule at man ikke har nok strøm...

    Folk der anbefaler at man bruger en kondensator hvis man har for lille batteri bør aldrig rode med bilstereo da de ikke ved hvad de taler om... det er en af de værste myter og en af de værste råd man kan give...


  • #47   28. jun 2015 I har oplevet at den hjælper på at lyset blinker? Ja det er fordi den faktisk ikke hjælper forstærkeren en skid... men faktisk bliver en hjælp til lyset...

    Oven i det er størstedelen af alle kondensatorer på markedet rent fup...

    https://youtu.be/HwvrqFIc_xA
    Her er en rigtig god en: https://youtu.be/iwoHLUTQwKc Bare gå 5 min ind i videoen...

    her er en der faktisk fortæller hvad kondensatoren gør: https://youtu.be/T9mlvbF0flM
    Som forklaret er de slet ikke til at fikse forlygte blinken osv... bemærk hvad han forklarer...
    Den er til at glatte spændingen ud... ikke til at fikse mangel på strøm.. Som visse uvidende folk tror...


  • #49   29. jun 2015 Nej det er den ikke... Det kunne ikke være mere forkert det du skriver... Er din strømbank dimensioneret korrekt, så er kondensatoren kun til at udglatte spændingen... Oftest ikke nødvendigt med de nye AGM batterier med lavere ESR...

    Se nu den sidste video og fat for fanden hvad en kondensator gør, og hold op med at holde fast i LØGNE... Eller i det mindste lad være med at sprede de løgne mere...


  • #51   30. jun 2015 Tommy,

    Hvis man ikke dimensionere strømbanken rigtigt, så gør man det forkert... Så simpelt er det... Men at råde folk til at lave et dårligt stykke arbejde er da idiotisk...

    Jeg dummede mig også da jeg var yngre med at tro at en kondensator var til at tilføre strøm... Hvilket den ikke er... Du KAN IKKE, da det er fysisk umuligt... tilføje noget som helst med en kondensator... En kondensator giver dig ikke mere strøm... Den kan muligvis skjule et problem midlertidigt... Men at påstå at man da skal bruge en kondensator hvis ens strømbank ikke er dimensioneret korrekt, er lidt det samme som at sige at hvis din bil er for langsom så hægt en trailer på...

    Det er pga folk som dig der nægter at lære og som nægter at fatte hvordan ting hænger sammen at vi har så mange der STADIG tror på diverse myter og fejlagtigt tror på folk som dig der aldrig burde røre ved bilstereo nogensinde...


  • #53   30. jun 2015 Tommy A

    Nu skriver du jo faktisk selv, at en kondensator er til "hvis man er doven" eller "ikke har penge nok"
    Er det ikke indbegrebet af en "hovsaløsning" ? Et plaster på såret, der burde være syet?

    Derudover, er det så virkelig nødvendigt med et batteri til, hvis man "bare" vil have en sub bagi, samt forstærker og komponentsæt foran?
    Det sæt kører jeg da, på mit 45AH almindelige dødelige bilbatteri...
    Ja det er sikkert ikke optimalt, og ja der er med garanti setup der kræver langt mere power, men er det nødvendigt i TS tilfælde? smiley



  • #54   30. jun 2015 Tommy tak for linket til batterierne... nu du absolut ville fremhæve min pointe...

    Bilstereo batteri 1500 kr... (for et der faktisk øger strømstyrken på din strømbank)
    Prisen på en kondensator hvor der ikke lyves om farad, vil være ca 1000 - 1500 kr... Gider du lige komme med dit sludder omkring budget igen?

    Så tak...

    Og nu du pointerer: "Det er lidt utroligt at du, med dit kendskab til strøm, ikke kan se hvad en kondensator rent faktisk kan gøre for et anlæg, når man ser på en forstærker, som en enhed med varierende forbrug. "
    jeg arbejder som elektriker... har arbejdet med EL gennem mange år nu... Har arbejdet med bilstereo i endnu flere... Og du tror stadig at du ved bedre end jeg gør? Jeg har vist dig 3 videoer fra sagkyndige folk der alle modsiger dig og du holder stadig fast i dine løgne... Du råder stadig folk til at lave dårlige løsninger... Utroligt du har samvittighed til det...

    Din lommeteori er forkert alt hvad du har skrevet i denne tråd er forkert, og det er utroligt du nægter at se det selv...

    Der findes ikke nogen med bare den mindste forstand på bilstereo der ville bruge en kondensator som du råder folk til... INGEN...

    en kondensator er en rigtig god opfindelse og brugt rigtigt så kan den ofte lige give det sidste pift rent sq mæssigt... Men at bruge den som et "plaster" som du råder folk til er ren idioti... jeg håber ikke folk lytter til dig... det håber jeg virkelig ikke... for du går i stik modsatte retning af hvad ALLE sagkyndige personer siger...


  • #56   1. jul 2015 500 kr? = IKKE de farad som lovet... og selv om den var... Stadig verdens dummeste løsning... Og ikke noget man bør råde andre til... Medmindre man er helt samvittighedsløs...

  • #58   1. jul 2015 Din personlige erfaring har kun vist dig en DÅRLIG lappeløsning... Og den mener du så andre skal "nyde godt af"... Hvis din erfaring er SÅ begrænset så få noget mere, og lær at lave tingene ordentligt inden du rådgiver andre... For det du gør nu er at fuppe folk... Fuppe folk til at tro at de laver ting rigtigt ved at følge dit eksempel...

    Du burde ikke have lov til at "rådgive folk" om noget som helst da du er ligeglad med facts...


  • #60   2. jul 2015 Jamen dog... dvs han ved heller ikke hvad en kondensator bruges til...

  • #62   2. jul 2015 At lave en opstilling til at bevise sin egen påstand vil altid bevise din egen påstand... Enhver idiot kan lave en testopstilling så den viser præcist det man ønsker den skal vise...

    Det at man har skåret kondensatorer over for at vise hvor meget der snydes med det er ikke godt nok til dig... En video med en mand der faktisk forklarer i dybden og viser med en opstilling hvad det er kondensatoren faktisk gør, er ikke nok for dig... du VIL kun tro på hvad dit eget sjusk har vist dig... Så fordi du ikke har haft evnerne til at lave tingene ordentligt så må det betyde at så skal man bruge dårlige opbygningsevner som reference? Giver slet ingen mening... resten af bilstereo verdenen siger dig imod og alligevel tror du at du har ret... mage til arrogance har jeg aldrig mødt... Håber folk aldrig lytter til dig... du ved jo intet om emnet jo...


  • #64   3. jul 2015 Du sammenlignede lige dig selv med Columbus... Så stopper diskutionen her... Man kan ikke tale logisk med en person der har SÅ stort et ego som dig...

    Tommy... Jeg ved mere om bilstereo end du gør... Jeg ved mere om EL end du gør... Dette siger jeg ikke fordi jeg praler eller er arrogant... Men fordi det er sandheden... Så lad være med at tro du kan lære mig noget... Det værste er næsten at du bruger dårlig opbygning af anlæg Som grund for at det virker som du påstår... Godnat lille ven... Kom igen når du kan basere dine eventyr i facts...


Kommentér på:
Hjælp til at købe anlæg.

Annonce