{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroën Saxo højtalere foran?
  • #1   30. aug 2015 Jeg ved ikke med en Saxo, men jeg har skiftet front højtaler i min Peugeot 106 og det var intet problem. Og de var 5,25" std

  • #2   30. aug 2015 Jamen så tænker jeg det er det samme? Prøver det imorgen smiley

  • #3   30. aug 2015 De spiller ikke så højt standart, så tænker nogle på 300w kan ændre det?

  • #4   30. aug 2015 Næh, ikke hvis du trækker dem fra din radio. Du skal helst have en forstærker på..

  • #5   30. aug 2015 Og hvordan havde du lige tænkt dig det skal lade sig gøre? Har 2 forstærkere bagi allerede med kondensator...

  • #7   31. aug 2015 Det er de også bagi. 2 6x9

  • #8   31. aug 2015 Ja den er født med 5.25. Så flår du dine 6x9 ud og sætter en forstærker til dit nye frontsæt hvis du har nogen forhåbninger om bare nogenlunde lyd smiley

  • #9   31. aug 2015 Det da dumt... Har dem til bagi jo, og vil have 5,25 oppe foran. Hvorfor kan jeg ikke uden forstærkere foran? Min ven kan da i hans Peugeot 206

  • #10   31. aug 2015 Det kan du også men så ændrer det ikke en skid. Så kan højtalerene spille højere, men får jo ikke højere effekt? Det er jo effekten du smider i dem der afgør hvor højt det spiller, ikke højtalerene selv.....

  • #11   31. aug 2015 Medmindre det er nogle virkelig lorte højtalere der er hul i osv altså. Skift den 2 kanals til du har til 6x9 ud med en 4 kanals, eller prøv og nøjes med radio. Så ved du da hvor du skal lave det om for at få mere lyd ud af fronten hvis det ikke er nok med højtalerne kun smiley

  • #12   31. aug 2015 Bjørn, det som om der ingen lyd fra dem næsten...

  • #13   31. aug 2015 Altså med de originale

  • #15   31. aug 2015 Jamen vil ikke have de bliver pillet fra jo... Så kan jeg skrue ned for gain? Også sætte 5,25 op foran?

  • #16   31. aug 2015 Og hvorfor vil du ikke have at de bliver pillet fra?

    Du foretrækker måske lorte lyd i din bil?


  • #17   31. aug 2015 Bare fordi det måske lyder dårligt i din, gør det ikke i min ;kr

  • #18   31. aug 2015 Daniel, med al respekt.. Hvis du dybt seriøst mener at "god lyd" er et sæt 6x9 og så front højtalere over radioen, så bør du gøre dig selv den tjeneste og komme ud og høre nogle "ordentlige" anlæg. Ikke for at nedgøre hverken dit anlæg eller noget andet, men helt seriøst. Du vil opdage hvor meget en god og kraftfuld front gør for lyden smiley

  • #19   31. aug 2015 Jamen jeff, jeg overvejer gerne at prøve det. Men har dog ikke så ekstrem meget forstand på hvordan kablerne skal gå så... Dette er mit store problem

  • #20   31. aug 2015 Det er ganske simpelt smiley Du trækker et sæt højtaler kabler fra forstærkeren til hver dør. Og så er det bare at sætte det til delefilteret, og der fra til hhv mellemtone og diskant. Tror også der findes diagrammer over det på nettet smiley

  • #21   31. aug 2015 Det skulle vel ikke være muligt jeg kunne ansætte dig? smiley

  • #22   31. aug 2015 Jeg har lige ganske hurtigt været lettere kreativ i Paint. Håber du forstår det. Har kun lavet til en side, men den anden side er tilsvarende smiley

    profilbillede
  • #23   31. aug 2015 Jeg har selv været som dig engang...

    Min Rallye havde stor sub i bag, trukket af forstærker og små højtalere foran trukket af radioen..

    Nu hvor jeg har en bil med et ordentligt anlæg, der er sat ordentligt op, kan jeg kun se tilbage og indse hvor dårligt det i bund og grund spillede!!

    Kan du ikke selv, så få noget hjælp.. smiley Det er bestemt ikke for at være efter dig, men du vil vel gerne ende med noget godt i sidste ende.


  • #24   31. aug 2015 Thomas fra Hificarfi.dk lavede dette til mig, da jeg købte hos ham smiley

    profilbillede
  • #26   1. sep 2015 Har sat den i Idag, og de spiller helt fint. Vil dog indrømme de godt kunne bruge en forstærker. Så det er næste projekt

  • #28   2. sep 2015 Foran, og beholde mine 6x9 bagi og bas. Dem foran i døren kører over radioen pt

  • #29   2. sep 2015 Yes yes! Fuld allan igennem byen med nedrullede vinduer.....
    Er der 2 gram fornuft tilbage i dig, så kan jeg kun anbefale at høre nogle biler med korrekt opsat lyd..

    At have hovedparten af din lyd bagerst i bilen, er det samme som hvis du stiller dig med ryggen til scenen ved en koncert... (Og hvor mange gør det..)


  • #30   3. sep 2015 Du da dum at høre på.... Jeg vælger da selv hvordan jeg vil gøre, dine dumme kommentar kan du da ligeså godt holde for dig selv....

  • #31   3. sep 2015 Du fatter der ikke rigtigt.... Jeg er ikke ude på at være smart, dum at høre på eller andet.

    Spørg HVILKEN som helst der bare har lidt forstand på lyd i biler (Og nej Henning fra den lokale striben gælder ikke). Tør godt gætte på at alle vil fortælle dig det samme smiley

    Som jeg skrev tidligere, så har jeg selv lavet samme "fejl", og på daværende tidspunkt spillede det jo LÆKKERT! Intet at brokke sig over!!
    Lige indtil jeg fik hørt noget som rent faktisk var korrekt sat op smiley

    Men ja, du vælger selv hvordan du gør, og det skal du bare have lov til... Men hvis du nu kunne få et bedre resultat, end det du er i gang med nu, hvorfor så ikke gøre det? Hvad er ideen i ikke at ville have det bedst mulige resultat? smiley


  • #33   4. sep 2015 Prøv og lyt alle sammen...
    1. Hvordan det skulle opsættes var ikke spørgsmålet ved dette oplæg...
    2. Folk nærmest sviner mig til fordi jeg ikke vil gøre som andre..
    3. Jeg har skam tænkt mig at fyre forstærker på også, det sagde jeg også....


Kommentér på:
Citroën Saxo højtalere foran?

Annonce