{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Er min forstærker/bass stået af ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har desværre fået et kedeligt problem, med musikken ude i bilen.

Her på det seneste har det drillet rigtig meget, det kan spille fint, og lige pludselig stopper det, også er det kun mine diskanter der spiller i dørende smiley Og det er lige som om at der er en løs forbindelse et eller andet sted, fordi bassen / forstærkeren hopper af og på et godt øjeblik nogen gange.

Samtidig med det så står min forstærker og blinker når den laver det stunt. Nu har jeg tjekket samtlige ledninger og kabler for at se om de skulle være dårlige eller ikke havde ordenligt fat, og jeg har også kontrolleret min stelforbindelse til karossen og det ser rigtigt ud.

Jeg har også haft min radio ude for at se om min remote ledning til forstærker er god og det er den.
Sikringerne er også tjekket.

Er der nogen der ved hvad det kan være?

Eller kan det være gået i stykker ?

Iøvrigt er det ikke det dyreste mærke, det er en Bull 2000W forstærker og en Bull 12''





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min forstærker/bass stået af ?
  • #1   25. nov 2015 Det kan vel godt være gået i stykker, har du målt om den fr strøm nok.? er der en sammenhæng i antallet af omdr. på motoren og om musikken spiller.?
    Blinker dine lygter når den spiller.?

    måske en større minuskabel på.?

    Jeg gætter bare, men eftersom der ikke er andre svar er det vel bedre end ingenting.. smiley


  • #2   25. nov 2015 Altså jeg har ingen kodensator på, dvs at når anlægget får lidt at leve af så blinker mine lygter ja smiley

    Men hvorfor virker det også virker det lige pludseligt ikke efter 1,5 år?


  • #3   25. nov 2015 Kan være dit batteri er ved at stå af.?

    Da jeg købte min bil, og smed anlæg i, så blinkede lygterne også, jeg skiftede alle stelforbindelser i motorrummet til nogle større. nu blinker de ikke længere..
    Men de var også tynde som snørrebånd, det er oj en mikrobil..

    Prøv måske at køb et nyt batteri, eller få målt dit nuværende hvis man kan det.?


  • #4   25. nov 2015 Det er heller ikke mit batteri, det nægter jeg at tro på da det er forholdvis nyt :-), men jeg må ude og måle lidt frem og tilbage, eller må jeg have fat i kordensator eller evt ny forstærker, men takker for dine forslag smiley

  • #5   25. nov 2015 Hold hold hold - ingen kondensator, så bliver du helt fucked... Det er ikk det, der er dit problem

  • #6   25. nov 2015 Den blinker formentlig pga protect - dvs mangel på strøm på den ene eller anden side, det afhjælper du på ingen måde med en kondensator, eller forkert tilslutning af sub ( forkert modstand ) men hvis det har virket, er det formentlig strømsiden den er gal med

  • #7   25. nov 2015 KJ - Jeg ved at du er meget mere kompetent end mig på området, så spørger for at blive klogere, kan det ikke have noget med størrelsen af minuskablet at gøre, at lygterne blinker..?

  • #8   25. nov 2015 Sagtens, dårlig klemte kabelsko, 5 meter stelkabler eller dårlig afrensning af stel punkt..

    Hvis man heller ikke har ændret stellen på dit batteri til karrosseri, har man oftes også problemer.

    Men jo, under dimensionering kan nemt være problemet


  • #9   25. nov 2015 Super, tak for det.. Så fik jeg bekræftet min viden.. Det er vigtigt at gøre engang imellem..

  • #10   26. nov 2015 Det kan også være en kortslutning på højtalerkablerne.
    Dvs. plus og minus, på højttalerkablerne, på den ene eller anden måde får forbindelse.

    Det ville med de fleste forstærkere resultere i dette problem.


Kommentér på:
Er min forstærker/bass stået af ?

Annonce