{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

VonDres
VonDres
Tilmeldt:
26. maj 2014
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31

Valg af stereo {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har lige købt mig en Opel Astra G, og vil i den forbindelse godt smide et lille anlæg i. Hvad er go og hvad er no-go? skal jeg have forstærker i, eller hvordan og hvad? der er p.t standard bilradio i, så det skal nok også udskiftes..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af stereo
  • #1   29. nov 2015 Hvilket budget har du? Er det maks 1000 eller 10.000 vi snakker om? eller skal folk bare gætte sig til hvad du vil bruge?

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #2   29. nov 2015 jamen som sagt er det jo ikke byens vildeste jeg skal have, og brugt vil klart også godt kunne gøre det, jeg vil bare godt have noget i baghånden så jeg målrettet kan søge, egentlig er mit største spørgsmål hvad der vil gå godt sammen og så vil jeg selvfølgelig gerne have nogle der bare passer i bilens døre, eller eventuelt i hattehylden og så en lille sub

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #3   29. nov 2015 Har et par tusinde at gøre med

  • #4   29. nov 2015 Højtaler i hattehylden er 100% NO GO Få et godt kompo sæt til fordør

  • #5   29. nov 2015 for et par tusinde kan du ikke engang få en ordentlig radio.. vent lidt længere og køb en ordentlig radio og et godt komponent sæt. så er du allerede godt på vej.

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #6   29. nov 2015 Er helt sikkert også mest til at udnytte hvad bilen i forvejen har af monteringsmuligheder..:-)

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #7   29. nov 2015 Penge er i og for sig ikke spørgsmålet i den her sammenhæng, spørgsmålet er HVAD det er du mener jeg skal vente på.. hvad er godt og hvad spiller godt sammen:)

  • #8   29. nov 2015 Et godt componetsæt i fordørene
    En go radio. ( Jeg er rigtig glad dør alpine så)
    En go forstærkere og en god sub så har du alt du har brug for

    Kig evt på soundplanet og smid en mail med dine ønsker og din økonomi til projektet. .
    Ejeren kender den model ret godt og har gode tilbud resten af året.

    Ellers begynder carsound snart sin julekalender ( plejer de bortfald at havde i december)
    Der er også til at finde gode tilbud.


  • #9   29. nov 2015 Komp sæt foran og COAX i bagdørene. Få en forstærker til at trække højtalerne og IKKE radioen.

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #10   29. nov 2015 http://carsound.dk/produkt.asp?id=27035&pk=68&produkt=2_s%E6t_Alpine_h%F8jttalere_-_Komponents%E6t

    Hvordan er sådan et sæt her? Er de okay? Hvis det var, kunne de godt overvejes, og så med en lille sub til..


  • #11   29. nov 2015 De spiller ganske fint. Har en kammerat med fuld alpine i hans bil og det spille rigtig godt.
    Men få en 4 kanals forstærker til at trække dem så de får noget mere power, ellers kan det være ligemeget.


  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #12   29. nov 2015 Hvad skal der til af forstærker til det sæt + den her sub? http://carsound.dk/produkt.asp?id=14545&pk=27&produkt=Alpine_SBG-1244BP_-_12%22_Subwoofer_i_kasse

  • #13   29. nov 2015 http://soundplanet.dk/6-kanals/67-audio-system-twister-f6-380.html

    En fin forstærker til at trække dit setup
    C-kanalen skal brokobles til bassen.

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=13428&pk=2&produkt=Alpine_CDE-178BT_-_Autoradio%2FBilradio

    En go HU med alle ønskelige fungtioner
    Har den selv og det er en af de bedste jeg har haft. Klart pengene værd.


  • #14   29. nov 2015 Hvad er godt og hvad spiller godt sammen? Det er et trickspørgsmål af de svære... "hvilken model i sports illustrated swimsuit edition er lækrest?" Kunne du også have spurgt, og der vil være lige så mange forskellige svar.,..

    Enten skal du vælge helt selv... Eller også skal du finde en person eller forhandler... (Forhandlere er teknisk set også personer) Som du så vælger at lytte til... at prøve at lytte til 200 forskellige meninger på bilgalleri og så vælge noget ud fra det er lidt nytteløst....


  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #15   29. nov 2015 Helt sikkert er der nok folk med mange meninger, men at høre på lidt forskelligt som har erfaringer og så vælge én er vel også at gøre det du siger?:)

  • #16   29. nov 2015 Og hvordan ved du at den du vælger at lytte til faktisk ved hvad han snakker om?

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #17   29. nov 2015 Haha okay, du fik mig.. godt svar.. det ville nok være mere et sats end at stole på en..

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #18   29. nov 2015 Desuden, så er jeg blevet henvist til dig i privat-besked af en af de andre herinde??

  • #19   29. nov 2015 et lidt farligt sats måske... har haft et par sjove kunder der havde lyttet til deres kammerater... endnu værre havde fået deres kammerater til at montere... Og det var altså bare ikke særligt vellykket... Folks ansigtsudtryk når man uden at bruge kræfter hiver kablet ud af kabelskoen... Når man viser dem at deres højttaleren reelt set ikke sidder fast... Man skal passe på med hvem man stoler på... især med bilstereo da enhver brian der engang har set en højttaler og har hørt en smule alpine tror han er prof...

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #20   29. nov 2015 Haha, det er et farligt sats.. Men ja, du har jo nok ret i det du siger. Men nu du så deltager i forummet, hvad vil du så anbefale til den? Kan se på din profil at du har (eller har haft) en bil magen til min (eller næsten?) Hvad vil være godt nok, og som passer ind i bilen som den er? smiley Altså så man ikke skal hen og lave custom-ting? smiley

  • #21   29. nov 2015 Kunne også nævne flere eksempler på at det kan være et farligt sats, hvem man stoler på/lytter til når det kommer til bilstereo rådgiving eller montage. Dette gælder for mange private men også nogle forhandlere så her skal man være oppe på dupperne og undersøge hvem der bliver anbefalet og hvem ikke.

    Så kan ikke understrege nok hvor meget Cody har ret i at man skal passe på.

    At Cody deltager i forummet er ikke ensbetydende med at han er den rigtige at lytte til for der er flere som deltager herinde som jeg personligt ikke ville lytte til. Det bedste man kan gøre er at undersøge som førnævnt hvem der bliver anbefalet eller læse op på noget af det stof der er tilgængelig på nettet for at finde ud af hvem der rent faktisk har sin viden og kunnen i orden.

    Dette er dog ikke ment som at Cody ikke har styr på sine sager men blot at der er andre herinde som man nok burde sortere fra når man lytter til råd. smiley


  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #22   29. nov 2015 Helt sikkert! Nu er jeg heller ikke den mest naive og godtroende, jeg søgte bare lidt råd, eventuelt links SÅ jeg kunne læse op på det, og eventuelt finde ud af hvad jeg vil have.. Jeg er - som du nok kan se på min alder, og mit forum - helt ny og har lige fået bil i fredags så det er ikke fordi det skal være lige nu og her jeg køber.. Det er min aller første bil, og jeg ved ikke super meget om anlæg i biler, men jeg ved at jeg i hvert fald ikke gider den standard radio der er i bilen, for jeg kan ikke engang høre musik fra telefonen i den..

  • #23   29. nov 2015 Hvis du skulle komme forbi det sønderjyske på et tidspunkt så er du velkommen til at kigge forbi. Så vil jeg gerne komme med nogle råd, noget teknisk viden og en masse forklaring som måske kan hjælpe dig videre. Dette behøver bestemt ikke at omhandle hvilke produkter som du skal vælge ( er selv forhandler) men derimod blot hvilket setup type som du bør tage til opvejelse. Evt med rådgiving fra cody, så har du 2 at tage info fra som du vil kunne bruge til at finde ud af hvad du mener er den bedste løsning for dig.

    For at finde ud af hvilke produkter du skal vælge, så kan jeg kun understrege at det er dine øre der bestemmer dette så jo mere forskelligt du får lyttet til af folk med forstand på anlæg, jo nemmere vil du have ved at vælge det rette i forhold til at stole blindt på hvad der er godt og så købe det hjem. Ikke at det nødvendigvis er dårlige ting for det vil det ofte ikke være men det er ikke sikkert at det lige er dig smiley


  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #24   29. nov 2015 Hvor i Sønderjylland snakker vi? Det sker nemlig af og til at jeg er i Haderslev-området:)

  • #25   29. nov 2015 ca 30-35 km syd-vest for haderslev. 17 km vest for rødekro i Bedsted 6240

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #26   29. nov 2015 Det må vi se på en dag. smiley

  • #27   29. nov 2015 Du skal være velkommen. smiley Dog skriv et par dage som minimum i forvejen da jeg er en del optaget af en masse forskelligt.

  • VonDres
    VonDres Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #28   29. nov 2015 Haha self. det bliver dog ikke før efter jul engang. men vil gerne skrive til den tid;) mojn, og sov godt;)

  • #29   29. nov 2015 Det passer også fint med mig.

    Tak og i lige måde. Mojn smiley


  • #30   30. nov 2015 Hmmm jeg lader som om Rene K ikke lige skrev at man ikke skulle lytte til mig... smiley (Dit ordvalg Rene, men du reddede den til sidst.. smiley )

    Som rene er jeg også forhandler, så derfor vil jeg helst ikke nævne mærker og produkter her i forummet...

    Men har stor erfaring med netop en Astra G... Det er en super bil... Har vidst nok vundet en pokal eller to med min Astra... Som jeg er ved at restaurere nu og skal have på vejen igen... smiley


Kommentér på:
Valg af stereo

Annonce