{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Bas remote (justering) {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Har købt mig en monoblok hvor der var en bas remote med til.

Mit spørgsmål er så.
Når jeg har fået sat monoblok sat til og skal til at justere den, hvordan gør man det ? Skal bas remote være sat til så eller skal man først sætte den til efter man har justeret ? Har ikke lige prøvet det før med sådan en smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bas remote (justering)
  • #1   31. jan 2016 Den skal sættes til og sættes til max.
    Derefter indstiller du din monoblok så den spiller så højt og kraftigt den kan.
    Så har du din max på remoten, og du kan nu skrue ned når du ikke har brug for bassen i hverdagen.


  • #2   31. jan 2016 Det er lidt forskelligt, nogle monobloke kan ikke tænde uden den remote sat til.

    Du skal justere det således at der ingen clipping er ved en 40hz - 0db tone, når din remote er skruet helt op.

    Der justere du din forstærker, på den måde er du sikker på du ikke skader din sub selvom du køre med fuld hammer på din forstærker.

    Husk at indstille din HU først, så du ved hvilken volume du har din "safe zone" mht clipping.


  • #3   31. jan 2016 Remote skal sættes i. smiley Men gør som Allan gør i denne video, det er ligetil. smiley https://www.youtube.com/watch?v=WhrDqke8BKo

  • #4   31. jan 2016 Kj tek. Når du skriver indstiller min hu hvad mener du så ? smiley

    (Hu=radio) i know.

    Men pt står den på low loudness. Ellers er der ikke pillet ved hu smiley


  • #5   31. jan 2016 Clipping = forvrængning ikk ?

  • #6   31. jan 2016 Jo, eller disturtion som nogen også siger. smiley

  • #7   31. jan 2016 Jo some sort of.... Clipping er hvor dit højtaler signal går fra AC til DC i peaks ( yderstillinger )

    https://www.youtube.com/watch?v=9PF32APSjrk


  • #8   31. jan 2016 Og her ang HU - forbind til en speaker out / line out og find ud af hvad dit max er
    https://www.youtube.com/watch?v=kWVdu5ntSwU


  • #9   31. jan 2016 Nu hvor jeg alligevel lige har din opmærksomhed smiley

    jeg erstatte de gamle højtalere i døren i morgen.

    Det er et komponent sæt. skal forstærkeren stå på high pass så eller ?


  • #10   31. jan 2016 Nadione - Vil du så kører dem med eller uden delfilter? smiley

  • #11   31. jan 2016 jamen jeg har faktisk nogle ganske fine std diskanter i stolperne så jeg ville faktisk bare nøjes med at skifte højtaleren i dørene.



  • #12   31. jan 2016 der må jo så sidde et std delefilter i mellem der

  • #13   31. jan 2016 Okay, men sæt forstærkeren på high pass, på de kanaler hvor du har du har dør højtaler sat på. smiley


  • #14   31. jan 2016 okay super. Jeg vil jo så stadig få kick bassen eller hvad det hedder fra døren jo ikke ?

  • #15   31. jan 2016 sættet består af:

    gzhb 12" xbt sub.

    gzra 1600D monoblok

    crunch gtx 6.2c 6,5" højtaler.

    gzia 4 kanals.

    så ved du/i hvad vi snakker om smiley




  • #16   31. jan 2016 Ja, hvis du indstiller din 4 kanals korrekt, burde du få lidt kick bass fra dine døre, men det er jo ikke fordi de skal spille den dybe bass. smiley

  • #17   31. jan 2016 Nej nej smiley det er lidt svært at forklare hvad jeg mener smiley nå men jeg takker i hvert fald. bliver spændende at se hvorden det går i morgen..

  • #18   31. jan 2016 Skal lige høre først, hvordan du har tænkt dig at montere det?

    Trækker du nye kabler til dørene? og lader dine diskanter køre over din headunit eller hvordan?


  • #19   31. jan 2016 som jeg har gjort før så skifter jeg bare højtaleren i døren og tager ledningen fra isostikket og føre om til forstærkeren i stedet for at lade den gå ind i hu.

  • #20   31. jan 2016 Okay, dvs din tweeter også kommer til at køre over forstærkeren. Det "delefilter" der sidder på som standart, er blot en "modstand" som tager de lave frekvenser. Den sidder somregl på OEM setup på selve diskanten.

    Du kan ikke bare gøre som du har tænkt dig, for det første vil jeg næsten æde min hat på det kommer til at lyde skrækkeligt og at du tager livet af den diskant, hvis du ikke benytter dele filteret, det er meget begrænses hvad det "filter" holder til og hvad det kan tage fra. Hvis jeg var dig, ville jeg langt hellere bruge lidt ekstra tid og lidt mere kabel, og så få monteret det korrekt, det vil du med garanti blive langt bedre tilfreds med.

    Er nød til at vide mht muligheder hvilken forstærker du snakker om, er det en GZIA 4115HPX-B?


  • #21   31. jan 2016 Ja det er sådan jeg har gjort før også. Det har nu lydt fint synes jeg ?

    problemet med delefilter er bare jeg ved ikke rigtig Hvordan jeg skulle montere det nogen steder for der er ikke plads i døren til det og eller viden omkring det..(bil ford ka 2012). alt er jo så skide kompakt i nye biler.

    ja det er en 4115 hbx


  • #22   31. jan 2016 Mon ikke der er plads et sted, det er der somregl smiley

    Men prøv det, hvis det ikke dur så vend tilbage, så tar vi den derfra smiley


  • #23   31. jan 2016 okay smiley tak for hjælpen indtil videre.

    kender du evt et sted i Sønderjylland hvor man kan få hjælp til fin justering ?


  • #24   31. jan 2016 Jah men hvor i sønderjylland snakker vi?

  • #25   31. jan 2016 Bor tæt på aabenraa smiley

  • #26   31. jan 2016 https://www.facebook.com/dutshifi/timeline

    Prøv ham her smiley Det er vist der omkring


  • #27   31. jan 2016 KJ tek... Du ved godt at en modstand slet ikke tager nogle frekvenser? Et high pas filter, er en kondensator... det er en kondensator der sidder på diskanten for at fjerne de dybe frekvenser...

    Og så er jeg slet ikke enig med jeres måde at indstille subforstærker på... For det første er "Bassknob" "Bassremote" eller Remote til monoblok, bare et potmeter som fungere som en forlængelse af GAIN... Den kan ikke skrue højere op for gain end gain er sat til på forstærkeren... Så om remoten er sat til eller ej er ligegyldigt... jeg foretrækker at indstille først og sætte remote på til sidst da den jo faktisk er beregnet til at kunne skrue NED med... og ikke op...


  • #28   31. jan 2016 Nadine, Du skal lige huske at uanset hvad skal du bruge filteret til de komponentsæt du har fra Crunch... Du skal jo huske at det eneste filter der er i bilen er til diskanten... dit nye sæt har filter til mellemtonen... dine enheder vil fungere bedst som samlet sæt... Er sikker på duts hifi godt vil yde support med hensyn til montering af filtre, og korrekt montering af diskant og mellemtone...

  • #29   31. jan 2016 Beklager for min manglende "udtalelse i at gøre det blot lidt forståelig" agtige senarie, men ret skal være ret, og du har ret.

    Tænker lidt, hvis du montere den først, og skruer den helt op, så har du jo i og for sig samme resultat - so does it matter? Jeg elsker at lære nye ting, så jeg lytter smiley


  • #30   31. jan 2016 Yeah nogle gange har det betydning... visse Bass remotes går nemlig ikke op på max... Dvs. hvis du piller den fra mens du spiller... (sker der ikke noget farligt ved) Så kan du høre der faktisk var mere at give af i forstærkeren... Dette er specielt Ground Zero Skyldige i...

    En anden fordel ved mange bassremotes, er at de har Clipping indikator... dvs. så kan gain sættes en smule for højt... Så kan man regulere i forhold til hvilke sange man lytter til... Ikke en selvfølge at den sang du indstillede med var den der fik forstærkeren til at clippe tidligst...


  • #31   31. jan 2016 Derfor jeg indstiller uden bassremote... Så ved jeg altid at forstærkeren står til sit max... og ikke til remotens max..

  • #32   31. jan 2016 Takker.. Men der er også forstærkere som ikke kan bruges til andet end at kaste med, hvis de ikke har remoten monteret, bla. ældre Audison VRx og en Hertz 1KD bare for at tage nogen som jeg ved ikke virker uden.. Men det er der nok taget højde for..

  • #33   31. jan 2016 Nu har jeg gennemgået Manualen til Hp1KD forstærkeren, og intet sted står der at det er nødvendigt at tilslutte bassremoten.. Men har heller ikke sat mig meget ind i Audison og hertz produkter... Det er fint grej, det har bare aldrig sagt mig noget... smiley

  • #34   1. feb 2016 Men hvis jeg indstiller forstærkeren først og så sætter remote til bagefter vil jeg så kunne skrue ned for bassen når den er for høj ?

    jeg tænker vis forstærkeren er justeret til sit max og jeg sætter en remote på. kan jeg så ikke kun skrue endnu højere op ? fremfor hvis remote var sat til med det samme ? eller fungere det sådan så når du sætter remote i og den står på lavest så vil den også stå på lavest automatisk på forstærkeren ?


  • #35   1. feb 2016 Din remote kan ikke skrue højere op for gain end Det du har indstillet til på forstærkeren... Det kan ikke lade sig gøre... der er enkelte forstærkere hvor den fungere på bassboost... Men Nu kender jeg tilfældigvis til Ground Zero, og sådan fungerer deres ikke... smiley

    Hvis du spiller på fuld drøn f.eks. uden remoten... og så sætter den til... Så vil forstærkeren faktisk med det samme rette sig efter din bassremote og skrue ned...


  • #36   1. feb 2016 jeg har selv en bass remote i mit setup og det er meget dejligt, for du kan hurtigt og sikkert enten skure op eller ned på din bass. ;). Men som Cody så kan den ikke skrue længere op for din gain, så bare du gain bliver sagt korrekt :). Nu er jeg ikke den bedste til og fin justere en forstærker, men kan da godt kigge på det, da jeg bor i Bolderslev. smiley

  • #37   1. feb 2016 Nu har jeg fået sat det til og det spiller bare derudaf.

    jeg har dog ikke sat komponent sættet til. kun højtaler. jeg får lige en som har viden til at montere det andet for så kan jeg også få det fin justeret.

    (ja mine diskanter i stolperne er gået) smiley smiley smiley


  • #38   1. feb 2016 Told you so smiley

  • #39   1. feb 2016 Jeg har haft fuldtone højtaler i døren før så har ikke rigtig bemærket at de andre ikke har haft spillet med. Det gør jeg så nu smiley

    men rene fra Duts hifi vil gerne montere delefilter samt diskant og "fin justere" så mange tak for hjælpen smiley


  • #40   1. feb 2016 Kan da ikke passe du ikke har nogle venner i din vennekreds som ikke kan sådan noget Nadine? smiley

  • #41   1. feb 2016 Det har jeg faktisk ikke smiley

  • #42   1. feb 2016 Det har jeg faktisk ikke smiley

  • #43   1. feb 2016 For dårligt. smiley Men de fleste smider jo det desværre også bare ind bagi, ikke noget ordenligt kabel arbejde og skruer gerne fuldt op for gain :P. Men rene skal nok gøre få det gjort godt med den justering, minder mig om han faktisk skal have hørt min bil engang xD

  • #44   1. feb 2016 Dertil kan man så sige, mange mener de kan, men oftest skulle de bare ha ladet vær, især hvis det ikke er deres egen bil de piller ved.

    ÅRRRRRK det jo lige til, og så bare ned under sparke listerne og montere højtalere med 2 skruer fordi man kun har 4 - da den ene pose der fulgte med, blev væk smiley haha - det ser jeg - øhh faktisk tit.

    Kabler der kun sidder halvt i kabelskoen osv - men det jo også vældig fint alt sammen..

    Neej du, lav nu lige René lave den der, så ved vi det er i orden.


Kommentér på:
Bas remote (justering)

Annonce