{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.519 visninger | Oprettet:

Reparation af bilradio. Hvor?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en autoradio (pioneer) jeg gerne vil have repareret. Den er 10 år gammel. Kender ikke fejlen, har kun testet om den for strøm og det gør den. Kender i nogle der kan kigge på sådan en, helst i Jylland (århus)

Mvh
Thomas


Kommentarer på:  Reparation af bilradio. Hvor??
  • #2   8. feb 2016 Bilradio'er er lavet som cosumer-teknik, og er lavet til at virke mellem 2 og 5 år. Den påstand kommer af de printplader de er lavet på er så "billige" at de nemt tager skade ved udskiftning af IC-kredse som oftest er dem der fejler, samt kondensatorer. Derfor reparerer man sjældent på dem...

    Hvis der liv i den, men slet ingen lyd kommer ud, er det et tegn på det er audioprocessoren, forforstærkeren eller effektrinnet den er gal med. Uden et diagram kan det tage op til et par timer at finde fejlen, hvorefter der skal skiftes en eller flere komponenter, som kan være dyre og meget svære at skifte eller der skal repareres baner i printet.

    Helt kort sagt... Det kan sjældent betale sig andet end at skifte hele printet i HU'en, hvilket ofte er samme pris som en ny HU


  • #3   9. feb 2016 OK. Tak for svar Rasmus. Ved godt det ville være billigere at udskifte den med en anden. Radioen sidder i en gammel volvo 142, så det har taget lidt tid og finde en der ''passer'' ind, så jeg synes det var/er forsøget værd. Radioen har også kostet 5000kr af ny og brugte koster et par tusinde. Model Pioneer deh-p88rs

  • #4   9. feb 2016 Jeg kan self godt se det er ærgeligt når den har været dyr. Men med mindre du sender den til Pioneer (eller andre CarFi reparatøre) der har diagram og de rigtige komponenter og udstyr, er chancen lille for den kommer til at virke igen - taget i betragtning det er en af de tidelige nævnte komponenter der er i stykker.

    Du kan dog være heldig at det er helt tydeligt hvilke komponent(er) der er brændt af og bare kan skiftes. Men bor der svære for langt fra dig til at kunne være til den hjælp smiley


  • #5   9. feb 2016 Jeg har en pioneer p88rs2 til at lægge der har været brugt i et halt års tid den kan du få for 1500 hvis det var noget. Den er som ny

  • #6   9. feb 2016 For nogle år siden der var et autoriseret firma i Tåstrup, som kunne reparere Pioneer bilradio. Måske den eksisterer stadigvæk. Prøv at Google. De har hjulpet mig at skaffe en stjålet fjernbetjening, som passede præcis til min dyr Pioneer radio. Men efter kort tid den kom til skade (mistet forbindelse til nogle funktioner fra aftageligt fronten). De sagde med det samme at, det koster 800,- bare at åbne apparatet og se om der var vand eller fugtskade på printet. Så sagde jeg pænt nej tak og købte anden radio med p-bus. Efter alt det her blev sagt, vil jeg ikke personligt anbefale udførelse af reparation af gamle unit. Det kan ikke betale sig i flere tilfælde. Bare kig på den seneste teknologiske udvikling (app til smartfon, FLAC fra Kenwood, indbygget DSP, Bluetooth, Android OS, m.m.). Det kan godt være pinligt, men tror mig - det er på tiden at skifte 10 års gammel radio og prøve noget nyt.

Kommentér på:
Reparation af bilradio. Hvor??

Annonce