{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

80 ma ved stillestand {{forumTopicSubject}}

hejsa mit anlæg bruger 80ma ved stillestand
hvad kan årsagen evt være til det

jeg har en audison lrx4.5 og xzound ql2000.4 og en signat s104002 kondensator strøm kablet går fra mit batteri over i sikring til min kondensator hvor begge forstærker er sat til og de har alle 3 hver sin stel
jeg har ikke en remote på min radio men det er trukket fra tændingen af og remoten går over i mit audison til min xzound og ingen af dem er tændt når bilen er slukket men stadig bruger det 80ma

og displayet i min kondensator lyser hellere ikke når der er skruet helt op burde den ikke det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  80 ma ved stillestand
  • #1   30. maj 2016 er den her ikke til remote eller?

    profilbillede
  • #2   30. maj 2016 80mA er ikke unormalt med de ting tilkoblet, så ingen alarm!

  • #4   30. maj 2016 problemet er bare at den aflader i løbet af et par dage
    så den eneste mulighed er vel tilkoble et batteri med skille relæ sådan så jeg har et start batteri og et forbrugs?


  • #5   31. maj 2016 Start med at pille din kondensator fra, så falder dit forbrug, de kondensatorer fra SIGNAT har jeg selv haft med samme problem..

  • #7   31. maj 2016 Evt køb et størrere batteri der kan trække det. Kan du få i din autohifi butik.

  • #8   31. maj 2016 Hvis din bil aflader ved et forbrug på 80mA, så skal problemet findes andetsteds!

  • #9   31. maj 2016 Ikke enig, de kondensatorer fra SIGNAT har ofte fejl, har tidligere målt på biler, med disse, og har fået byttet flere, der er fejl i deres relæer, så de står trukket konstant = optil 60mA alene med kondensatoren tilsluttet, selvom den er ladet op.
    Jeg ville klart starte med at pille den fra og måle igen.


  • #10   1. jun 2016 Quassimodo: "Fejl i deres relæer"?? ØHHH? Du tror vel ikke at der sidder et relæ og åbner/lukker i en kondensator? I så fald skal du nok søge lidt op på det...

  • #11   1. jun 2016 Der er ingen FET i deres ladeautomatik, så jo det gør der bestemt i de SIGNAT, lille åben model imellem print og lyt.

  • #12   1. jun 2016 Rettelse, kan godt se på billedet at det ikke er samme model som dem jeg har rodet med, ved blot at jeg fik byttet en del hos importøren for nogle år siden, og de havde altså relæer. Hvorom alting er, kan der stadig ligge en fejl i deres nyere modeller med FET, og er jo nemt at afprøve om fejlen ligger her

  • #13   2. jun 2016 Quassimodo: Du har ærlig talt misforstået det fuldstændig, hvis du tror at der sidder en FET eller en relæ-styring i en kondensator! FULDSTÆNDIG!
    At de har bildt dig det ind, er skræmmende i sig selv, men det er på INGEN måde tilfældet, uanset kondensator-type!


  • #14   2. jun 2016 Hør nu her.. Jeg ved sgu godt hvordan en elektrolyt virker, og jeg ved også at printet ovenpå er ligegyldigt i forhold til kondensatoren, jeg ved også at de få trimmere, IC osv kun er til LED segmenterne. Men Faktum er at SIGNAT lavede deres med et relæ hvor huller til befæstigelse på lyt sad forskudt, i forhold til printet fordi man afbrød strømmen via en spændingsvagt over et relæ, der var indbygget. Remote ledningen styrede dette. Jeg havde i sin tid en hulens palaver med den importør, og de erkendte senere hen at der havde været en fejl i deres relæer, grundet en manglende ensretter hen over spolen, så de stod og hang.

  • #15   2. jun 2016 Quassimodo:
    Den køber jeg ikke!
    Lad os sige at der sidder et relæ og åbner/lukker til kondensatoren, hver gang remote-ledningen bliver aktiv/deaktiv...Det vil sådan set give udslag i flere ting:
    1. Der vil konstant opstå en spids-belastning af både kondensator og batteri, så snart relæet slutter, og det vil sådan set ødelægge begge på sigt.
    2. Et arbejdsrelæ der kan holde til den spidsstrøm der løber i det øjeblik kredsløbet slutter, skal være ganske fysisk stort, og have nogle seriøse arbejdsflader, hvilket ikke lige er det man finder i et SIL-relæ, e.l.
    3. Spændingen der induceres når relæet bryder skal afkobles et sted, ellers vil det gå ud over omkring tilsluttede enheder!

    Nu nævner du at der også er nogle hvor der sidder en FET og styrer kondensatoeren ON/OFF.
    Dette giver endnu mindre mening! Så på data for en FET der kan klare den strøm, og så på det spændingsfald der vil være over den, når den er styret ON. Dette vil bevirke et enormt effekt-afsæt i FET'en, og vil vil kræve en ekstern køleprofil, bare for at holde den kørende. Derudover vil der være et spændingsfald fra kilde og til forbrug, hvilket vil være helt absurd!

    Jeg tror ærlig talt at du har misforstået "fejlen" i de pågældende kondensatorer, for det er ikke kondensatoren der "kobles fra/til", men derimod det lille styreprint til lys/display mm. Her er forbruget så småt at selv en lille BC547 kan styre det ON, eller et lille sil-relæ.
    Den anden med at selve kondensatoren bliver koblet ind/ud "fysisk", køber jeg simpelthen ikke.

    Men smid da gerne et link til den pågældende type, så vi kan se på varen!


  • #16   3. jun 2016 Du kan købe hvad du vil, jeg har ingen grund til at sidde på et forum og lyve om noget så latterligt, og du behøver ikke belære mig om grundliggende elektronik. Det er mere end 5-6år siden jeg handlede med mit daværende firma og importøren som dengang var AS Marketing. Jeg har selvsagt ikke længere dokumentation for ombytningen og deres respons, men min hukommelse fejler ikke noget. Og vedr. FET skulle DU måske læse lidt op på emnet, idag kan man få FET der kan klare 100A og ikke fylder mere end en LM317 og med minimal varmeudvikling, der ikke kræver synderlig køling.

  • #18   3. jun 2016 Quassimiodo:
    Jeg har aldrig påstået at du lyver! Det ved jeg ikke, hvorfor du opfatter!
    Jeg antyder at du kan have misforstået importørens "forklaring" på, hvad der egentlig var galt!
    Jeg kender AS Marketing rigtig fint, og har selv haft meget at gøre med dem i "gamle dage", men det betyder ikke at jeg vil tro på en hvilken som helst forklaring i forbindelse med ombytning.
    Deres respons med "fejlbeskrivelse" er åbenbart den du forholder dig til, og jeg sætter egentlig blot spørgsmålstegn ved denne, da det ikke giver mening.

    Prøver ikke at belære dig om elektronik, for så var det blevet meget mere teknisk!
    Forsøger faktisk blot at gøre det klart, hvorfor det ville være helt absurd at lade et relæ, eller en FET for den sags skyld, slå en kondensator af den størrelse, til/fra konstant!
    Men ja, man kan få FETs der kan klare rigtig store strømme, når man snakker jordet source kobling, men det giver ærlig talt meget lidt mening i bilstereo, hvor netop fælles stel-potentiale for de forskellige dele, er alfa omega!

    Jeg er frisk på at lære noget nyt, men den forklaring du har fået af importøren, lyder i mine ører meget mærkværdig!

    Det undrer mig også at Signat skulle være de absolut eneste i hele verden, der har valgt at lave kondensatorne sådan, og at man aldrig har hørt om fejlen, eller sågar kan finde de pågældende kondensatorer!

    Men som sagt...Jeg siger ikke at DU lyver...Jeg siger bare at jeg ikke kan få den forklaring du har fået fra importøren, underbygget i praksis!!


Kommentér på:
80 ma ved stillestand

Annonce