{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Generator støj {{forumTopicSubject}}

Har købt en bil hvor kabler var trukket i så jeg har bare sat det til men den har den ireterende pive lyd som følger omdrejningerne

Der sidder en forstærker til de 2 højtaler foran og de 2 bagved
Og en forstærker til bassen

Kablerne sidder sådan
Den ene side: plus kabel,2 front højtaler og 1 baghøjtaler ledning.
Begge minusser skruet i skruen ved midter selen
Den anden side:phono kabel, 1 baghøjtaler kabel, et kabel til en lille boks til at skrue op og ned på bassen (ikke tilsluttet endnu)

Har prøvet og smide et phono kabel direkte igennem bilen men det gjorde ingen forskel og ved ikke lige hvad det kan være eller om der er en fejl jeg har overset

Hvad tror i det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator støj
  • #1   6. aug 2016 Den lette løsning:
    Bruges der linje udgang fra radioen kan problemet nogle gange løses med et linjestøjfilter.
    Den rigtige løsning: Hovedproblemet er uro på stelpunkter.
    Pluskabel, stelkabel og phonokabel til forstærkeren må ikke ligge ved siden af hinanden i bilen.
    Læg pluskablet i den ene side af bilen og phonokablet i den anden side.
    Stelkablet til forstærkeren skal monteres direkte på bilens chassis og må max. være 50 cm langt.
    Hvis der stadig er støj:
    Tjek radioens plus- og minusforbindelse, begynd med at montere radioens minuskabel direkte på bilens chassis.
    Hvis der stadig er støj:
    Træk en ny plusledning helt ude fra batteriet, husk sikring, direkte til radioen, udenom bilens originale ledningsnet.
    Hvis radioen skal kunne slukke med tændingen, skal der monteres et relæ på ACC ledningen.
    Disse tips dækker 98% af støjgenerne, men...
    Hvis der stadig er støj:
    Så kan det være at forstærkeren har eller har haft en dårlig stelforbindelse, så den har trukket stel igennem phonokablet som forårsager at phonokablets stelforbindelse i radioen bliver brudt, og så skal radioen afleveres til reparation.


  • #2   6. aug 2016 kan også bare være generatoren's kul er slidt

    så kan det ogås lave støj,
    også hjælper alverdens støjfilter nada


  • #3   6. aug 2016 Radioens stelbane kan være defekt

  • #4   6. aug 2016 Striben hvad er uro?

    Dennis har kørt i den tidligere idag da anlægget i var i og da sagde den det ikke så tror ikke det er det


  • #5   6. aug 2016 Og hvis jeg høre musik under bilen er tændt så siger den en summen i baggrunden men den bliver ikke højere hvis man skrue op eller ned for musikken men den har ikke pive lyden når den er slukket

    Ved ikke om det har noget at sige


  • #7   7. aug 2016 Ved ikke om det kan være fordi at mine kabler ligger lidt rodet omme bag i men phono og plus rør ikke hinanden der omme

  • #8   7. aug 2016 Hvis plus kabel og højttaler/signal/phonokabel er i samme side vil du få støj smiley

    Jeg har intet støj og gjort følgende:

    Venstreside: pluskabel, remote til forstærker, bakkamera remote samt videokabel

    Højreside: signal/phonokabel front/rear + sub, højtalerkabel


Kommentér på:
Generator støj

Annonce