{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Baskasse {{forumTopicSubject}}

Jeg står og er i den situation at jeg gerne selv vil bygge en baskasse med lidt af mit eget præg.
Jeg gar ledt og ledt og ledt, på nettet efter en beregner, men jeg synes ikke der er nogen af de sider jeg finder som dur.

Kassen skal være lukket "sealed box"

Er der nogen som kender en god side? Smid gerne link.

Kan man bare bygge en kasse? Fx. 40x30x60cm som vil være 72 liter???

Evt et godt trick til at regne det ud når bagsiden siden skal have en hældning/vinkel. Fx. Top 30cm bund 40cm?

Fyr løs er kommende 2x3. Generations elektriker, så håndværk er lige mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baskasse
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #1   24. okt 2016 Et lukket kabinet kan have lige den form du ønsker, bare rumfanget passer

  • #3   25. okt 2016 1.
    Winisd beta er et godt program
    2.
    Du skal bruge enhedens specifikationer.
    3.
    Du skal glemme ALT du ved om strøm nå du er elektriker er du som hovedregel et fjols til at lave anlæg i biler. Elektrikere og mekanikere er de værste til det og de skal.lægge sig i selen fordi de tror de ved det hele...

    Hvorfor lukket? Med 72 liter har du mulighed for en seriøst blæret subkasse der kan gå dybt og spille rent


  • #4   25. okt 2016 Nu er jeg trods alt hverken elektriker eller mekaniker ENDNU, kassen behøves nødvendigvis ikke at være lukket, er bare usikker på hvilken måde man får bedst air flow ud af kassen, ved du noget om det.

    Har både set det lavet hvor der er en "væg" lige ind og så et 90 graders knæk.
    Har også set hvor man har en "væg" frem, en tilbage, en frem.
    Nogen tanker om dette


  • #5   25. okt 2016 De 72 liter var bare et simpelt eksempel, mener enheden skal have omkring 24 liter.
    Og som det første skal det bare være til en bas og hvis jeg så er glad for resultatet kunne jeg finde på at bygge nogle flere


  • #6   25. okt 2016 Hvad enhed?
    Link? med specifikationer så kan jeg smide den ind i win isd i morgen
    Kassens opbygning har meget at sige også hvad bil den skal side i osv.


  • #7   26. okt 2016 Den første her jeg vil prøve at bygge, skal være til en lille konebil polo/ibiza/kadett lignende og den enhed som jeg gerne vil have i er alpine type r i 10" i dette tilfælde
    http://www.alpine-europe.com/index.php?id=1339&L=9&href=type-r-subwoofers42/swr-10d4&level_num=product
    Men i første omgang ville der nok komme en "midlertidig" i en mds eller jbl, da jeg har det liggende.
    Men kassen skal være bedst med alpine subben i.

    Det er for at få en fornemmelse af hvordan det fungere og alt det der.
    I fremtiden drømmer jeg om en vw t4 hvor jeg vil bygge en kasse til 2x 10" eller 12"


  • #8   26. okt 2016 du må meget gerne på en eller anden måde vise eller forklare hvilke specs der skal bruges, de andre programmer har jeg skulle skrive alt muligt og halvdelen kan jeg ikke finde noget om.
    Har endnu ikke haft til til at tjekke win ud.


  • adam d
    adam d Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 8 Følgere: 6 Svar: 23
    #9   27. okt 2016 At bygge højttalere er et håndværk ligesom så meget andet. For at kunne bygge en vellydende højttaler, skal du sætte dig grundigt ind i hvad der skal til somsagt.
    Læs så meget du kan om emnet, og prøv dig frem. Vi høre alle sammen forskelligt, og har forskellige smage i hvordan tonerne skal lyde bedst (stram, tør, dyb, osv)
    En god guide, der giver forståelse og indblik i hvordan en højttaler virker, og fysik omkring lyd her:
    http://www.diysubwoofers.org

    -held og lykke smiley


  • adam d
    adam d Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 8 Følgere: 6 Svar: 23
    #10   27. okt 2016 Lige en side mere, med diverse udregnere

    http://www.mh-audio.nl/spk_calc.asp


  • #11   27. okt 2016 Hvorfor skifte en velfungerende JBL eller MDS ud med en Alpine?
    Ikke at alpine er dårligt men hvis de andre intet fejler så det lidt spild af penge.


  • #12   1. nov 2016 Disse jbl og mds, er nogen som jeg må låne af en ven, så det er ikke mine.
    Og så er de efterhånden godt slidt samtidig med det ikke er gode udgaver


Kommentér på:
Baskasse

Annonce