{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.718 visninger | Oprettet:

GPS Antenne / ens standarder ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en android navi med 8" skærm, der fulgte en løs GPS antenne med til at sætte i forruden, og den fungere fint.

Nu går jeg og leger lidt med tanken om at flytte antennen op på taget, for at få et bedre signal.
Har kikket på en SHARK antenne.
Er der noget jeg skal være opmærksom på ? Er der flere forskellige standarder inden for GPS antenner, eller kan de alle bruges forudsat at stikket passer på radioen, som i midt tilfælde er et SMA stik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS Antenne / ens standarder ?
  • #1   25. okt 2016 selv om stikkene er ens kan du IKKE regne med at specks. for antennen svarer til den du har - hvis du i øvrigt har et rimeligt antal satelitter (min.3 og normalt mellem 5 og 9) vil du IKKE opnå noget ved at montere antennen udvendig !
    polobjørn


  • #2   25. okt 2016 Positionen drifter når man kører i midten af københavn hvis den sidder i forruden, derfor skal jeg have den op på taget.
    Hvilken specks taler du om ? Jeg har intet kunne finde på nettet udover at de kører på 1575Mhz L1 og 1227Mhz L2- Ellers er det kun følsomheden der er forskellen.
    Så jeg tænker om GPS antenner ikke er det samme som en FM antenne, hvor en slags virker til det hele ?


  • #5   25. okt 2016 Undskyld der står gps antenne min er til radio.. Meget undskyld. Havde slet ikke læst emnet ordentlig. Var for hurtig.. Beklager meget smiley slettet mine beskeder igen

  • #6   25. okt 2016 Det GPS-netværk som private har adgang til er standardiseret, forstået på den måde, at det frekvensområde der sendes på er fastlagt.
    Så en GPS-modtager kan modtage det område, uanset type!

    Der hvor forskellen i de forskellige typer ligger, er i det chipset der er benyttet. Derfor er der stor forskel på hvor effektive de forskellige er, både hvad angår hastighed, præcision, og modtagelse!
    Så du skal gå efter en modtager med så høj følsomhed som muligt, hvis du skal have du bedste forudsætninger for modtagelse!


  • #7   25. okt 2016 Min anlæg har også garmin indbygget gps. Jeg har præcis det samme gps antenne med ledning hvor man skal placere den ved forruden. Det har jeg så ikke gjort, jeg har gemt den liige bag handskerum (HELT SLJULT) altså jeg tog handskerum klappen af og monteret den helt foran, så den ku få singal. Jeg har stadig FULD singnal lige meget hvor jeg er henne. Så det med op på taget giver ikke bedre singnal, synes den originale virker fint..

  • #8   25. okt 2016 Takker #6
    Det var også det jeg var overbevist om...


  • #9   26. okt 2016 Det skrev jeg jo også til dig smiley smiley
    polobjørn


Kommentér på:
GPS Antenne / ens standarder ?

Annonce