{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Fuldtone eller komponentsæt? {{forumTopicSubject}}

Er meget i tvivl om hvad der er bedst.
Ved de fleste komponentsæt følger der 2 højtalere. Det er tit en diskant (tweeter) og en "woofer". Er en woofer ligesom en "mid-range" højtaler? For ellers vil man da miste noget af lyden? Synes ikke jeg kan finde ret mange komponentsæt hvor der står tweeter og midrange? For vil have en subwoofer, så der jo ingen grund til en woofer hvis den gør noget hen af det samme. Burde jeg bare gå med en 3-vejs fuldtone/coaxial højtaler istedet? Vil gerne gave Hertz Audio.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuldtone eller komponentsæt?
  • #1   14. jan 2017 køb et godt coaxel sæt 3 ways højtaler sæt istedet.. Når du køber komponent sæt skal du alligevel montere diskanten relativt tæt på woofferen for at det kommer til at lyde optimalt..

    Det er ihvertfald hvad de anbefaler..


  • #2   14. jan 2017 Okay. Tak for hjælpen. Nogle coaxial du kan anbefale fra Hertz Audio? Eller ved du om man kan få Tweeter og mid-range i én? Der behøves jo ikke bas siden jeg køber sub?

  • #3   14. jan 2017 hold hold hold.... et komponent sæt er da 100 gange bedre end en fuldtone du mister meget effekt i en fuld tone da den har hul i midten af højttaleren til diskanten iforhold til et komponentsæt hvor du for hele højttaler fladen.. har aldrig haft problemer med at diskanten sidder for langt væk..

  • #4   14. jan 2017 #1
    Du burde lære lidt om lyd før du rådgiver folk for hold da kæft et dårligt råd...


  • #5   14. jan 2017 Lauge

    Ignorer ultralydsmanden, han ved tydeligvis ikke en pind om lyd...

    Anyway... Når der står woofer menes der ikke bass... woofer bruges bare som betegnelse for en bas/mellemtone... i et 2 vejs komponentsæt er det wooferens opgave at varetage de frekvenser i området 60 - 6000 hz.. ca (Afhængig af mærke og model osv)
    Din diskant spiller så resten af frekvenserne opad...

    Du vil blive ked af lyden i et coax sæt hvis det skal sidde foran i bilen... (Alt afhængig af bil og monteringsmuligheder dog)


  • #6   14. jan 2017 Mener faktisk det var dig selv Cody der anbefalede det her inde.. smiley så helt bullshit skal det nok være..

    Nu er jeg ikke et lyd orakel som dig, men jeg ved da min del til at få det til at lyde godt...

    Og jeg syntes da bestemt ikke at et komponent sæt er så mega meget bedre en coaxial sæt længere.. De kommer da efter det. det er helt sikkert..

    Er ked af at du tager sådan på vej og er uenig.. Men det gør det vel ikke mere rigtigt eller forkert. smiley


  • #7   14. jan 2017 Så jeg burde gå med et komponentsæt, med en diskant og woofer/mellem-tone.
    Og så have en sub smidt om bag i?


  • #8   14. jan 2017 Jeg ville gå efter komponentsæt foran, mellemtone bag eller coax (helst mellemtone hvis muligt) og en subwoofer bagagerummet.

  • #9   14. jan 2017 Også mellemtone bag i selvom der aldrig kommer til at sidde nogen der? Giver det bedre lyd foran?


  • #10   14. jan 2017 Fyldig lyd eller hvad man nu siger.
    Jeg ville sgu smække et par bag i


  • #11   15. jan 2017 Drop dem bag i og brug pengene på nogle bedere forand.
    man kan godt få rigtig gode coax enheder men langt de fleste laves kun i de billige dårligere serier.
    der ud over får man i de fleste komponent sæt et rigtig delfiltre med som betyder meget for lyden.
    det får man sjældent med coax enheder


Kommentér på:
Fuldtone eller komponentsæt?

Annonce