{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.637 visninger | Oprettet:

Citroën C1 - anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Jeg ruller til daglig rundt i en lille C1, og er sku ved at være pænt træt at anlægget i den.. Det hele er standard..

Hvad kan man gøre for bedre lyd? - helst en løsning uden de helt store forstærkere og subs da pladsen bagi i forvejen er trængt..

Hvad kan man gøre, og hvor ligger man i pris? - det skal lige siges at jeg ikke er ude efter top pro lyd.. Bare bedre end det pis jeg har nu smiley

PS. Jeg har ikke noget der ligner forstand på biler, så fagsprog fatter jeg ikke meget af smiley

Håber i kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroën C1 - anlæg
  • #1   21. apr 2017 Lyddæmp bilen smiley Det fjerner støj fra når du kører så bilens komfort løftes en hel del
    Dette giver også bedre og dybere lyd uden den raslen der kommer når man skruere op smiley


  • #2   21. apr 2017 Efter bilen er blever dæmpet... (Ja dette er desværre et nødvendigt trin hvis du vil have noget som helst godt ud af det...)
    Så kan der tilføjes en lille forstærker til højttalerne... De fås altså så små at de kan gemmes i instrumentbordet nærmest, så nej det er ikke noget med at fylde bagagerummet op...Trin 3: Højttalere... Vi kan ikke komme uden om at det paplort de monterer i de små mikrobiler og som de har frækheden til at kalde højttalere... de lyder jo desværre ad helvede til... Så nye højttalere kan gøre underværker... Nej det skal ikke være et dyrt sæt til 2000 kr... du kan få virkeligt lækre højttalersæt til kun 795,- eller derunder.. (Nej ikke xzound møg fra thansen...)


  • #3   21. apr 2017 Om du smider højttalere eller forstærker i først er ikke så vigtigt... dog vil nye højttalere bedre kunne holde til den mereffekt forstærkeren leverer...

  • #4   21. apr 2017 Køb en radioramme adapter til 1 din. Helst en med adapter kabel. Og køb en 1 din radio med de specs der passer til dig, f.eks bluetooth, DAB osv. Det kan du gøre for ca 1000-1500kr og vil løfte dit lydbillede en hel del...

  • #5   21. apr 2017 Det vil ikke løfte en skid... Du skal op i relativt dyre radioer før det virkelig kan løfte lyden med en ny radio... største problem er oftest højttalere og den manglende effekt der er i en radio...

  • #6   22. apr 2017 problemet med c1 er at der kun er 4" i instrumentbordet og det får man ikke meget dund ud af så man kommer næste ikke uden om en lille sub gemt et eller andet sted hvis man vil have lidt dybte i lyden.
    jeg vil råde dig til at finde en seriøs Bilstereo forhandler i nærheden af dig og få ham til at hjælpe dig og eventuelt også montere det for dig hvis du ikke har så mange forstand på det


  • #7   22. apr 2017 Det er jo nemt... Så skal han have fat i Dig Tonny...

    Anders K: Tag fat i TL Costoms... Han har til huse ved silkeborg? Er det rigtigt Tonny?
    anyway... han kan klart anbefales i midtjylland...


  • #8   22. apr 2017 ja det er rigtig Jan.
    og han er altid velkommen så skal vi nok finde en løsning der passer


  • #9   25. apr 2017 Stort set alle bilradioer kommer med de samme brokoblede udgangskredse, som alle er totalt overspecede. Det er derfor ikke der du kan hente det store UANSET hvad fabrikanten lover. Dæmpning af bilen er tilgengæld en rigtig stor faktor. Dernæst kommer du også langt med at smide en halv tusindbasse efter et sæt nye højtalere.

    Dog har en C1'er vidst kun 4" højtalere i, så bas og dybde kommer der desværre ikke meget af uden du tilføjer en sub.


Kommentér på:
Citroën C1 - anlæg

Annonce