{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Lea P
Lea P
Tilmeldt:
21. maj 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5

Delefilter hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle herind.

Jeg stå med et problem da jeg aldrig har prøvet og monter et delefilter. Og plus det delefilter jeg har ser lidt anderledes ud end andre. Fordi den har mange omgang osv.

Det er dynaudio esotec x 362 3 vejs.

Skal man bruge 2 stykker til en bass, og 2 højtaler, 2 diskanter,2 mellem højtaler.

Hvis i har en tegning eller noget vil det være rigtigt godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Delefilter hjælp
  • #1   21. maj 2017 en delfilter er jo ikke noget man "bare" laver, skal det virke ordenligt så skal der måle udstyr på. lige så vigtig er at enhederne der sammensættes passer sammen.... er du ligeglad så kan du købe færdige delefilter https://www.monacor.dk/produkter/delefiltre-og-komponenter/vnr/120130/

    Men vil lige sige det kræver altså lidt, at få en 3-vejs system til at spille ordenligt og udvælge enheder der kan bruges sammen, så tror du skal læse lidt om emnet før du kaster dig ud i det.


  • #2   21. maj 2017 Ved ikke om jeg misforstod dit indlæg ? mangler du delefilter til dine enheder ? så findes de her http://carsound.dk/produkt.asp?id=6647&pk=
    Og der er vist på delefilteret hvordan den tilsluttes.


  • Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #3   21. maj 2017 Nej self ikke. Men jeg har købt det og det passer sammen. Men det er problem med ledninger hvordan det skal sidde sammen i delefilter:)

    Har den her sæt. http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6637&pk=


  • #4   21. maj 2017 Det er vist på filtrene hvordan du tilslutter de forskellige enheder samt Amp.
    På enhederne er der enten et + eller også er terminalen markeret med rødt hvilket er +
    nu kan jeg ikke helt se tilslutningerne på dit link, men tager du udgangspunkt i mit link så skal bas tilsluttes terminal nr. 1og 2... Amp 2 og 3... diskant 3 og 5 Mellemtone 7 og 9
    Både Diskant og mellemtone kan justeres med + eller - 2db (altså højre eller laver) fks. hvis du vil have diskanten til at spille højre så kan du tilslutte den på 7 og 8


  • Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #5   21. maj 2017

    profilbillede
  • Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #6   21. maj 2017 Ja okay. Men hvordan er det vedr. Ledning til delefilter fra højtaler og forstærker. Jeg ved intet om delefilter. Jeg plejer og køre fra forstærker direkte til højtaler. Så det er stort for mig lige nu hehe.
    Og tak for hjælpen.


  • #7   21. maj 2017 kan du bruge beskrivelse i #4 ?
    ellers må du skrive hvad du ikke forstår med hensyn til tilslutningen


  • Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #8   21. maj 2017 Altså du skrev hvor forskellige skal side men det var op til 9 hva med nr 10? Fik du billede jeg sendt.

    Vedr tilslutning. Skal kablerne fra forstærker til delefilter og fra delefilter til højtaler. Eller


  • #9   22. maj 2017 8, 9 og 10 er til justering af mellemtonen terminal 9 er 0 db terminal 8 får mellemtonen lidt mere power og spiller ca. 2db højre, terminal 10 (-2db) her spiller den laver med ca. 2db
    Samme er gældende for diskanten.
    Således kan du juster lyden via tilslutningen på delefilteret


  • Lea P
    Lea P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #10   22. maj 2017 Okay. Tak for hjælpen. Jeg vil prøve og se hvordan det kommer til at gå smiley tusind tak

  • #11   22. maj 2017 det var så lidt

Kommentér på:
Delefilter hjælp

Annonce